Ostře sledované „vlaky“: Audi A6 vs. Mercedes-Benz E

Zatímco u nás se A6 ještě neprodává, redaktoři AutoBildu už proti novince s motorem 3.2 FSI postavili Mercedes-Benz 320. Nová A6 je oproti mercedesu delší deset cm, celková délka činí 4,92 m oproti 4,82 m u Éčka. Pod kapotou obou automobilů se skrývají šestiválce s objemem 3.2 l, Audi A6 vede ve výkonu o o 23 kW/31 k (mercedes: 165 kW/5 600 ot., audi 188 kW/6 500 ot.), maximální točivý moment pak činí 330 Nm oproti 315 Nm u mercedesu. To je znát na dynamice, na stovku zrychlí audina 7,1 s, zatímco mercedes za 7,8 s; mercedes je ale trochu handicapován automatickou převodovkou. Maximálku má A6 také vyšší, 250 km/h oproti 245 km/h u Éčka. Mercedes ale nabízí při jízdě větší klid v interiéru a má lepší brzdy: ze stovky zabrzdí o dva metry dříve než audi.

Zatímco Audi A6 má udávanou nižší spotřebu (9,7 oproti 9,9 l), v testu spotřebovala průměrně o 0,2 l více než mercedes (12 oproti 11,8 l). Přitom Éčko mělo pětistupňový automat, zatímco A6 šestistupňový manuál, z čehož bych usuzoval, že audi bude úspornější. Výhodou E-klasse je větší palivová nádrž, s deseti litry navíc (80 l) dokážete při lehké noze ujet na jedno natakování o sto km více. Zavazadlový prostor je praktický stejný, 546/540 l ve prospěch Audi A6; audi také uveze o 10 kg více, 445 oproti 435 kg. Rozdíl mezi oběma auty je také v pohonu. Zatímco Mercedes-Benz E má poháněnou zadní nápravu, Audi A6 přenáší pohon na přední. Ve výbavě obou aut je ESP, takže případnou nervozitu mercedesu elektronika okamžitě zklidní. U obou vozů si můžete připlatit za pohon všech kol.

Základní cenu má Audi A6 nižší, vítězí o necelé čtyři tisíce eur; mercedes má výhodu v automatu a tempomatu v základní výbavě, stejně jako delší záruce na prorezivění karoserie (30 let oproti 12 rokům u audi). Má však dražší příplatkovou výbavou jako metalíza či bi-xenonové světlomety. Celkově vyhrála Audi A6 o prsa: v hodnocení technických parametrů získal mercedes 160 bodů, A6 pak 151. Jízdní dojmy však hodnotili redaktoři lépe u A6 (178 vs. 170 bodů), stejně jako cenu (109 vs. 106 bodů). Celkem získala A6 438 bodů, E-klasse pak 436. Vítězství je skutečně jen o prsa, z čehož je patrné, že rozhodovat mezi oběma automobily budou spíše pocity z jízdy, emoce a design, než nějaká objektivní hlediska.

Celý test najdete na webu AutoBildu. Další články: ceny Audi A6 v Česku, oficiální představení Audi A6, vlastní fotografie z Ženevy, video

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků