Ostře sledované „vlaky“: Audi A6 vs. Mercedes-Benz E

Zatímco u nás se A6 ještě neprodává, redaktoři AutoBildu už proti novince s motorem 3.2 FSI postavili Mercedes-Benz 320. Nová A6 je oproti mercedesu delší deset cm, celková délka činí 4,92 m oproti 4,82 m u Éčka. Pod kapotou obou automobilů se skrývají šestiválce s objemem 3.2 l, Audi A6 vede ve výkonu o o 23 kW/31 k (mercedes: 165 kW/5 600 ot., audi 188 kW/6 500 ot.), maximální točivý moment pak činí 330 Nm oproti 315 Nm u mercedesu. To je znát na dynamice, na stovku zrychlí audina 7,1 s, zatímco mercedes za 7,8 s; mercedes je ale trochu handicapován automatickou převodovkou. Maximálku má A6 také vyšší, 250 km/h oproti 245 km/h u Éčka. Mercedes ale nabízí při jízdě větší klid v interiéru a má lepší brzdy: ze stovky zabrzdí o dva metry dříve než audi.

Zatímco Audi A6 má udávanou nižší spotřebu (9,7 oproti 9,9 l), v testu spotřebovala průměrně o 0,2 l více než mercedes (12 oproti 11,8 l). Přitom Éčko mělo pětistupňový automat, zatímco A6 šestistupňový manuál, z čehož bych usuzoval, že audi bude úspornější. Výhodou E-klasse je větší palivová nádrž, s deseti litry navíc (80 l) dokážete při lehké noze ujet na jedno natakování o sto km více. Zavazadlový prostor je praktický stejný, 546/540 l ve prospěch Audi A6; audi také uveze o 10 kg více, 445 oproti 435 kg. Rozdíl mezi oběma auty je také v pohonu. Zatímco Mercedes-Benz E má poháněnou zadní nápravu, Audi A6 přenáší pohon na přední. Ve výbavě obou aut je ESP, takže případnou nervozitu mercedesu elektronika okamžitě zklidní. U obou vozů si můžete připlatit za pohon všech kol.

Základní cenu má Audi A6 nižší, vítězí o necelé čtyři tisíce eur; mercedes má výhodu v automatu a tempomatu v základní výbavě, stejně jako delší záruce na prorezivění karoserie (30 let oproti 12 rokům u audi). Má však dražší příplatkovou výbavou jako metalíza či bi-xenonové světlomety. Celkově vyhrála Audi A6 o prsa: v hodnocení technických parametrů získal mercedes 160 bodů, A6 pak 151. Jízdní dojmy však hodnotili redaktoři lépe u A6 (178 vs. 170 bodů), stejně jako cenu (109 vs. 106 bodů). Celkem získala A6 438 bodů, E-klasse pak 436. Vítězství je skutečně jen o prsa, z čehož je patrné, že rozhodovat mezi oběma automobily budou spíše pocity z jízdy, emoce a design, než nějaká objektivní hlediska.

Celý test najdete na webu AutoBildu. Další články: ceny Audi A6 v Česku, oficiální představení Audi A6, vlastní fotografie z Ženevy, video

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků