Ostré novinky Daihatsu: silný Copen a hybridní roadster

Daihatsu Copen ZZ

Studie Daihatsu, která vychází z modelu Copen, má Evropě ukázat, že i tato automobilka myslí na sportovně laděné řidiče. Proti klasickému Copenu je karoserie ZZ prodloužená o 110 mm a rozšířená o 115 mm. Tento sportovní roadster s dvojici dveří je poháněn motorem o objemu 1,5 l s variabilním časováním ventilů, o výkonu 77 kW (105 k) a kroutícím momentu 140 Nm. Mimo tento motor je do studie zasazeno přepracované výfukové potrubí a upraven podvozek. Studie stojí na 16" kolech s pneu o rozměru 205/40. Dle Daihatsu si Copen ZZ vezme 6,3 l na 100 km v kombinovaném cyklu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Copen ZZ

Daihatsu HVS

Další ze studií, kterou Daihatsu přivezlo do Frankfurtu, je hybridní roadster s označením HVS (Hybrid Vehicle of Sport). HVS nabídne dynamiku běžného dvoulitru, ale se spotřebou motoru polovičního objemu. Pod kapotou se nachází kombinace motoru o objemu 1.5 l s výkonem 77 kW a elektromotoru s výkonem 20 kW, který je umístěn u zadní nápravy a slouží k pohonu zadních kol. Dva další elektromotoy s výkon 36 kW jsou umístěny vepředu a slouží k pohonu přední nápravy v případě potřeby náhonu všech kol. Tato kombinace několika elektromotorů, kdy každý pohání jen jednu nápravu, není prozatím příliš rozšířené. Daihatsu HVS je 3715 mm dlouhé, 1695 mm široké a 1235 mm vysoké a díky kombinaci elektromotorů a spalovacího motoru si řekne o 4,1 l na 100 km v kombinovaném cyklu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
HVS

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků