Ostré novinky Daihatsu: silný Copen a hybridní roadster

Daihatsu Copen ZZ

Studie Daihatsu, která vychází z modelu Copen, má Evropě ukázat, že i tato automobilka myslí na sportovně laděné řidiče. Proti klasickému Copenu je karoserie ZZ prodloužená o 110 mm a rozšířená o 115 mm. Tento sportovní roadster s dvojici dveří je poháněn motorem o objemu 1,5 l s variabilním časováním ventilů, o výkonu 77 kW (105 k) a kroutícím momentu 140 Nm. Mimo tento motor je do studie zasazeno přepracované výfukové potrubí a upraven podvozek. Studie stojí na 16" kolech s pneu o rozměru 205/40. Dle Daihatsu si Copen ZZ vezme 6,3 l na 100 km v kombinovaném cyklu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Copen ZZ

Daihatsu HVS

Další ze studií, kterou Daihatsu přivezlo do Frankfurtu, je hybridní roadster s označením HVS (Hybrid Vehicle of Sport). HVS nabídne dynamiku běžného dvoulitru, ale se spotřebou motoru polovičního objemu. Pod kapotou se nachází kombinace motoru o objemu 1.5 l s výkonem 77 kW a elektromotoru s výkonem 20 kW, který je umístěn u zadní nápravy a slouží k pohonu zadních kol. Dva další elektromotoy s výkon 36 kW jsou umístěny vepředu a slouží k pohonu přední nápravy v případě potřeby náhonu všech kol. Tato kombinace několika elektromotorů, kdy každý pohání jen jednu nápravu, není prozatím příliš rozšířené. Daihatsu HVS je 3715 mm dlouhé, 1695 mm široké a 1235 mm vysoké a díky kombinaci elektromotorů a spalovacího motoru si řekne o 4,1 l na 100 km v kombinovaném cyklu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
HVS

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků