Ostré novinky Daihatsu: silný Copen a hybridní roadster

Daihatsu Copen ZZ

Studie Daihatsu, která vychází z modelu Copen, má Evropě ukázat, že i tato automobilka myslí na sportovně laděné řidiče. Proti klasickému Copenu je karoserie ZZ prodloužená o 110 mm a rozšířená o 115 mm. Tento sportovní roadster s dvojici dveří je poháněn motorem o objemu 1,5 l s variabilním časováním ventilů, o výkonu 77 kW (105 k) a kroutícím momentu 140 Nm. Mimo tento motor je do studie zasazeno přepracované výfukové potrubí a upraven podvozek. Studie stojí na 16" kolech s pneu o rozměru 205/40. Dle Daihatsu si Copen ZZ vezme 6,3 l na 100 km v kombinovaném cyklu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Copen ZZ

Daihatsu HVS

Další ze studií, kterou Daihatsu přivezlo do Frankfurtu, je hybridní roadster s označením HVS (Hybrid Vehicle of Sport). HVS nabídne dynamiku běžného dvoulitru, ale se spotřebou motoru polovičního objemu. Pod kapotou se nachází kombinace motoru o objemu 1.5 l s výkonem 77 kW a elektromotoru s výkonem 20 kW, který je umístěn u zadní nápravy a slouží k pohonu zadních kol. Dva další elektromotoy s výkon 36 kW jsou umístěny vepředu a slouží k pohonu přední nápravy v případě potřeby náhonu všech kol. Tato kombinace několika elektromotorů, kdy každý pohání jen jednu nápravu, není prozatím příliš rozšířené. Daihatsu HVS je 3715 mm dlouhé, 1695 mm široké a 1235 mm vysoké a díky kombinaci elektromotorů a spalovacího motoru si řekne o 4,1 l na 100 km v kombinovaném cyklu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
HVS

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků