"Ostré" měření rychlosti na D1 začne ve středu také u Velkého Meziříčí

DDT  |  17. 10. 2017 09:30

měřit, vymáhat a inkasovat, to je oč tu běží...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  17. 10. 2017 10:01

DDT: Na jednu stranu máš pravdu, ale na druhou, kdyby všichni dodržovali co mají, tak nevymůžou a nevyinkasují nic. Ono je to jednoduché jako facka. Problém je v tom, že se lidem nechce. V tom případě ať platí, je to jejich rozhodnutí a já je rozhodně litovat nebudu. Pokud někdo nedokáže udržet konstantní rychlost 80 km/h v úseku 7 km!, tak by se měl nad sebou zamyslet.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2017 10:44

Chci vidět, jak by konstatně v zúžení dokázala půlka řidičů jet vedle náklaďáku. kromě toho, měření nepřinesla nižší počet nehod. Takže jde jen o buzeraci.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2017 11:38

Proc vedle nakladaku? Proc v zuzenich nejezdit v pruzich cik cak (jak casto doporucuje dopravni znaceni) a 80ka no problem. Protoze si 'lumen' za volantem silneho auta nedokaze spocitat, ze na tech par kilacich skoro nic neztrati/neziska?

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  17. 10. 2017 12:03

Dovolím si nesouhlasit. Že někdo navzdory dopravnímu značení nedokáže pochopit koncept střídavé jízdy, tak to nemá s výkonem auta vůbec žádnou souvislost

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  17. 10. 2017 11:36

Kdyby všichni dodržovali co mají...

A třeba ty víš, co všechno máš dodržovat a tím pádem nic nevyinkasují? Nebavím se teď konkrétně o té rychlosti, ale o tom, že dnes je těch pravidel tolik, že ta Tvá věta je spíše takovou knížecí radou.

Dospěli jsme do stavu, kdy si prakticky nikdy nemůžeme být jisti, zda něco neporušujeme, tudíž dojit se bude pořád, vždy se něco najde.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  17. 10. 2017 11:56

Ale notak, Quebe, nedělej z toho kovbojku, ono toho k dodržování zase tolik není.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  17. 10. 2017 12:12

No je a není. Že se to zrovna nevymáhá, neznamená, že problém latentně neexistuje

http://dfens-cz.com/tunelovy-bonz-epicky-fail/...

" Počet různých skutkových podstat přestupků někdo nedávno vyčíslil na 7300. Nemyslím si, že to je přesný počet, spíš nějaký odhad. Pro obyčejné lidi jako vy a já to znamená, že si v žádném okamžiku nemůžeme být jisti, zda něco pácháme nebo ne a policie nás nebude moci obvinit z něčeho, o čem jsme doposud ani neslyšeli."

Odpovědět  |   | 
Martin  |  17. 10. 2017 13:11

Ale je. V zákonech je i taková pitomost, že kdo podá látku anabolické povahy osobě pod 18 jde sedět. Jen si naši zákonodárci asi spletli slova, protože anabolický je i chleba. Oni asi chtěli napsat steroidní. A takových paskvilů jsou mraky. Takže když budou chtít, tak zavřou každého. Včetně klasické 30tky, tam, kde se nic neděje. Nebo 60tky na zúžené dálnici, když na užší a rozbité okresce pod dálnici se jede 90 ...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  17. 10. 2017 20:47

Ono není vždy úplně jednoduché. Rychlost povětšinou nemám problém dodržovat a po dálnicích moc nejezdím. Cca před rokem jsem těsně před klimkovickým tunelem, kde je 80km/h, předjel kamion. Jak jsem ho předjížděl, tak jsem netušil, že zrovna tam ten tunel bude a fakt se mi nechce jet kilo za náklaďákem, kdyby tam bylo náhodou bylo nějaké omezí rychlosti.

Tomu kamionu se ale 80km/h v hodině v tunelu vůbec nelíbilo, předjíždět se mu nechtělo, poněvadž asi tušil, že tunel za chvíli skočí a já se zase rozjedu, tak jsem ho měl celou cestu v tunelu metr za zadkem a snažil se mě přimět k rychlejší jízdě, což se mu celkem i dařilo. Naštěstí to bylo ještě před zavedením měření rychlosti v tomto tunelu.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  17. 10. 2017 10:02

Takže teď spousta lidí ve zúžení nebude sledovat provoz, ale kde začíná úsekové měření a pak celou dobu hledět na tacháč. Kvůli 2-3% řidičů, kteří rychlost překročí...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  17. 10. 2017 10:20

Pokud někdo není schopen hlídat rychlost a zároveň sledovat provoz, nepatří za volant. Na druhou stranu, nehody se stávají hlavně nedodržením odstupu. Při 80 to je zhruba 40m. Rozhodně to není 2m, jako si poměrně dost řidičů myslí. Kdyby kamery hlídaly odstup, to by bylo užitečné. V Rakousku takové zařizení mají.

Problém je nižší inteligence řidičů. Zatímco dříve se na nárazník lepili agresivní debilové, dnes už to dělají i klidní řidiči, kteří ani nechtějí předjíždět, jen jim to prostě nedojde, že vyvolávají nebezpečnou kolizní situaci. Tudíž si myslím, ačkoliv měření v opravovaných úsecích není na škodu, více bezpečnosti to nepřinese.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  17. 10. 2017 10:23

Lukáš: Já to otočím. 97-98% řidičů s tím problém nemá, takže tvoje teorie je vyvrácena. Co tam máš dál?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2017 10:46

98 % řidičů 80 dodržuje, nehod neubývá, takže měření nemá jiný smysl, než řidiče podojit.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  17. 10. 2017 11:45

Souhlas, tady nejsme ve sporu. Já k tomu pouze doplňuju, že kdyby zbylá 2-3% řidičů též dodržovala, tak by podojili leda ho*no. Chápeme se?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2017 13:07

Až na to, že dopravka má zajišťovat bezpečnost...a tu tímto nezajišťuje.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  17. 10. 2017 20:27

Kdyby s tím 98% řidičů nemělo problém, tak mne tam každý druhý nepředjíždí! Mě teda vychází 50%.

Odpovědět  |   | 
David  |  19. 10. 2017 11:20

Tak jezděte v zúžení 80 km/h a ne 60 pak vás nebude 50% řidičů předjíždět ale jen 2-3 %

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 10. 2017 21:54

To je nesmysl. S dodržováním rychlosti má problém naprosta většina řidičů. Stačí jízda jakýmkoliv městem, skoro nikdo tam 50 km/hod nedodržuje, jezdí většinou +10 a víc. Pokud jsem v obytné zóně, tak vidím, že tam jezdí tou padesátkou a i více, a to je tam jen 20 km/hod. navíc mnoho řidičů vůbec neví jakou rychlostí se v obytné zóně jezdí. Na tom omezení 80 km/hod je to stejné jako dodržování dálniční rychlosti, pokud pojedu 130 km/hod, tak mne skoro všichni předjíždějí a to rychlostí o dost větší.

Odpovědět  |   | 
Jasne  |  17. 10. 2017 10:24

Dneska ma vetsina lidi tempomat v aute. Nemyslim, se ze je to problem. Nastavim tempomat na 80-82. A pokud neumi nekdo udrze konstatni rychlost nema v aute co delat.

Ozvija se vetsinou jen ti, kteri proste podle pravidel jezdit nechteji. A pokud vim, tak body a vetsi pokuta je az po prekroceni 10km/h. Tudiz by ten clovek musel mit na tacho cca 94 uz coz mi neprijde v poradku v miste kde byvaji treba 2 zuzene pruhy.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2017 10:48

Myslím, si, že vzhledem k stáří našeho vozového parku většina aut tempomat nemá. Řidič má koukat před sebe a ne na tachometr. Tato měření nepřispívají k větší bezpečnosti, spíše naopak. Kromě toho, když 98 % rychlost dodržuje, tak to není problém...jde jen o kšeft.

Odpovědět  |   | 
Jasne  |  17. 10. 2017 10:57

Kazdy ma svuj nazor a ja na tom nevidim nic spatneho. Zrovna jsem si nevsimnul, ze zvlaste na dalnici by se pohyboval velmi postarsi vozovy park.

Ja si pokazde nastavim tempomat tak, abych tu 80 neprekracoval a lehce pripadne koriguji rychlost na volantu. Nevidim v tom absolutne zadny problem. Kdyz pojedes v rakousku uvidis, ze tam s tim dodrzovani 110,100, 80 nemaji absolutne problem.

Ja bych pridal i mereni odstupu, protoze to je vposledni dobe nesvar u nas v CR. Tolik lidi co se dneska lepi na zadek, protoze si mysli, ze oni jedini maji pravo byt v pravem pruhu. Zvlaste ve meste a na dalnici se to deje. Nejradeji bych pokazde zastavil a vyfackoval dotycneho.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2017 13:09

Průměrné stáří auta v ČR je tuším dnes 14 let. A jistě jsou tací, kteří nad sebou pořád chtějí velkého bratra a úředníčka, který nás bude kntrolovat a klepat přes prsty na každém kroku. Já k těmto jedincům nepatřím.

Měření rychlosti v těchto úsecích nezvyšuje bezpečnost. Stejně jako měření v maskovaných buzerkárách nemá žádnou preventivní funkci. Dopravka úplně ztrácí význam...na křižovatkách je čkolvěk nepotká.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  17. 10. 2017 13:18

Takže nejenže se pojede 70, ale ještě s rozestupy 40m. Spočítal sis kolik tím zúžení potom projede aut? Jo všechno měřte, zpomalujte, dejte betony doprostřed a pak si kupte osla a jezděte na oslu. Divím se, kdo to vymýšlí a ještě více těm, co to dokážou obhajovat a tím ubližovat sami sobě.
V Rakousku - můžu tě ujistit, že politici a šlechta tam na to kašle a jezdi tam jak prasata, zejména okolo Vídně. Jako brzdy jezdí jen plebs a jen tam, kde je moc kamer - a to jsou potom sakra nebezpečné situace. Když polovina jede normálně a polovina jako zombie a zbytečně se za jednu cestu 30x předjedou tam a zpátky!
Takže ty si prostě dáš valium a jedeš ...

Odpovědět  |   | 
Jasne  |  17. 10. 2017 13:33

Takze je vporadku, ze se dneska plno lidi lepi na zadek. Bezpecny rozestup neni v poradku?
Proc by se melo jezdit 70? Udrzet 80 neni zadny problem. A jeslti to nekdo prektoci o 2-3 kmh na tacho, tak tezko muze dostat pokutu. Kazdy tachometr premeruje o nekolik km navic. Pri techj 80 to byva 3-5km/h a dale policie nepokutuje za rychlost prekracujici do 3 procent merenou.

Hole nesmysly s tou 70... ;)

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  17. 10. 2017 18:54

Dostatečné rozestupy v řádu desítek metrů nezpůsobují kolizní situace u kterých chybí jen malinko k nehodě a též odbaví více vozů. Protože lepení na zadek má za následek rychlé změny rychlosti. Dřív nebo později je nutné šlápnout na brzdu, druhý lepič šlápne více a tím se řetězově efekt násobí. Ve výsledku to v hustém provozu může za pár minut způsobit i zastavení celé kolony. Rozestup je základní podmínkou plynulosti a tím i největší propustnosti vozidel vozovkou.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2017 10:49

Hajzlové. Nevolit ANO....protože jinak nás budou dojit na každém kroku. Což už stejně přes to žluté svinstvo dělají.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  17. 10. 2017 12:23

Tak zrovna v pondělí už od rána v daném úseku ve směru na Prahu hlásili v rádiu dlouhé zdržení, protože se tam prý v noci srazily 2 kamiony, které pak odstraňovali několik hodin. Systém měření by takové nehodě asi nezabránil, a ani by nepřispěl k rychlejšímu vyřešení daného problému.

Protože v takovém případě se tam pak asi příliš mnoho dalších přestupků nezjistí, možná by bylo lepší takový systém využít místo represe k pozitivní motivaci řidičů. Pokud bychom se inspirovali třeba u rallye veteránů, tak by snad každý řidič, který v daném úseku udrží průměrnou rychlost co nejblíže k 80 km/h, mohl dostat nějaký finanční bonus?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2017 13:07

Bonus za elementarni slusnost/ohleduplnost? Kam jsme to dojeli ;-(

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2017 13:11

Trest za to, že se dívám před sebe a při zpomalování jsem tam měl 85? Kam jsme to dospěli?

Odpovědět  |   | 
Jasne  |  17. 10. 2017 13:35

Za 80 na tacho te policie nebude pokutovat :).
Mas to tak 82 realne a pod 3 procenty toho co policije pokutuje. Uz tady nechte ty nesmysly, ze nekdo bude muset hledet na tacho. Udrzet 80 fakt neni problem, jen pro ty co to nechteji dodrzovat ocividne.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  17. 10. 2017 14:30

Už je tam zas ve směru na Prahu další nehoda - podle popisu na rodos.vsb.cz je to "těžké nákladní vozidlo", podle m.dopravninifo.cz jsou to "2 havarovaná těžná nákladní vozidla, ..., 2xNA bez zranění". Náklaďáky tam asi rychlost moc nepřekračují, ale 2 nehody 2 náklaďáků za 2 dny, to je opravdu "slušné". Kdoví, jestli se tyhle počty nehod náklaďáků nějak změní zítra, až tam začnou měřit "naostro"?

Odpovědět  |   | 
Petr Jurášek  |  17. 10. 2017 13:09

Zatím jsem nikde v popisu neviděl rozepsané porušování rychlosti v čase. Pokud v opravovaném úseku někdo jede 110 na prázdné dálnici ve 2 v noci, je to úplně v pořádku. Čili klidně vyžadovat 80, ale jen když se v úseku zrovna pracuje, což tak často nebývá...

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2017 13:12

To by to měli zapnuté pouze od 9:00 do 14:00. To by nás podojili málo, to by nešlo...říká pan ministr Ťok (ANO), který nechal dálnici rozjebat na x úsecích a všechny nás obtěžuje.

Odpovědět  |   | 
Jasne  |  17. 10. 2017 13:37

Spis muzes podekovat ODS a CSSD, ze na ty dalnice roky sraly ;)

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  17. 10. 2017 13:49

To není pravda. Pan Řebíček z hodné ODS se ve stavbě hodně angažoval a vůbec na to nesral! Dokonce do toho zapojil i svojí společnost Viamont, aby to šlo rychleji a pomohl řidičům. Na pana Řebíčka dodnes jen v dobrém vzpomínají ze společnosti Kapsch, pan Pitr a mnozí další. A hromady lidí na Ústecku a Ostravsku.

Odpovědět  |   | 
Jasne  |  17. 10. 2017 14:23

Pomohl?
Byl to ciste finacni ucelovy kalkul :). Samozrejme, ze predrazeny Kapch na nej rad vzpomina :))))

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  17. 10. 2017 14:36

To byla ironie. Dobře, může to zmást, ideologičtí obdivovatelé různých černokněžníků skutečně existují.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  17. 10. 2017 15:33

Policie by měla trestat také ty, kteří umistňují značky omezující rychlost z důvodů nějaké práce, a to tehdy, když je po skončení práce, myšleno když ten den "padla", tuto značku neodstraní.
Například v Mělčanech u Dolních Kounic něco přistavují u hasičárny, a je tam dvacítka imrvere. V noci, v neděli, prostě furt. Přitom je to tam celkem přehledné.
Dva roky zpět, tuším že v Rousměrově (nejsem si tím místem přesně jistý, ale důležité je, že to tak někde bylo), byla třicítka, s dodatkovou tabulí "výjezd vozidel ze stavby. Taky furt, i když se tam nepracovalo.
Další nešvar je ten, že nebývá umístněná značka konec omezení. Takže pokud pomine důvod omezení, a daleko není křižovatka, tak buď pojedete jako "otvor lásky na čtyři", nebo vás můžou pokutovat. A právě taková místa policie vyhledává.
Naproti tomu jsou místa, například v sídlištích, kde i jízda padesátkou je nebezpečná. Tam ovšem policajta neuvidíte.

Odpovědět  |   | 
ententýn  |  20. 10. 2017 07:40

krasne a jeste by RSD mohlo vyblejt, proc se den co den kolonizuje doprava na 203KM D1, co se tak nese info, tak prej nejakou zahadou ZAPOMELI na rekontrukci mostu pri rekontrukci onoho useku a ted to dohani. A vysledek je uplne uzasny, i hodina cekani v kolone, vcera sem jel kolem v 7:30 a byl tam minimalne 3 km sraz pratel : parkujeme nedobrovolne na D1. No co dodat... mame nejdrazsi rekonstrukce dalnic asi na svete a o vystavbe novych ani nemluve + v noci se na spouste mist nedeje ale lautr nic. Bananistan HADR...

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  20. 10. 2017 11:57

černá skříňka do auta, a pak možnost vyčíst data. To by se mnozí "knězi" divili, co všechno porušili...
V dopravě je přeregulováno, ale budovat příslušnou infratstrukturu tak, aby to nesvádělo, si tenhle stát nechce nechat vnutit (a dovolit).

Odpovědět  |   | 
expat  |  08. 04. 2018 18:38

Co bude se 4 úředníky až opravy skončí?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 192 N/A