"Ostré" měření rychlosti na D1 začne ve středu také u Velkého Meziříčí

Dosud ŘSD instalovalo úsekové měření rychlosti pouze v úseku Psáře-Soutice.
"Ostré" měření rychlosti na D1 začne ve středu také u Velkého Meziříčí

Čtyři nové zaměstnance přijal Městský úřad ve Velkém Meziříčí. Důvodem je předpokládaný velký nárůst agendy s vyřizování přestupků za naměřené překročení rychlosti.

Právě ve středu 18. října se totiž do ostrého provozu uvede úsekové měření rychlosti mezi kilometry 146 a 153 dálnice D1, tedy mezi sjezdy Velké Meziříčí a Lhotka.

Denně tudy projede zhruba čtyřicet tisíc aut a předpokládá se, že povolenou osmdesátikilometrovou rychlost v tomto rekonstruovaném úseku překročí přibližně dvě až tři procenta řidičů. Denně tedy úředníci dostanou hlášení o přibližně tisícovce přestupků.

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Měření zde bude letos probíhat již jen měsíc. Nejpozději 18. listopadu totiž stavební práce kvůli riziku příchodu zimního počasí musí skončit. Tím skončí i omezení na osmdesátku a měření. Současný režim se ovšem vrátí na jaře.

Dosud radary fungovaly na úseku mezi Psáři a Souticemi. Zde by ovšem rekonstrukční práce měly na konci října skončit.

ŘSD původně předpokládalo, že letos radary rozmístí na celkem pěti opravovaných úsecích. Nepodařilo se však dokončit výběrové řízení na dodavatele těchto systémů. Nyní již prý ale ŘSD chystá otevírat obálky s nabídkami.

ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Mluvčí ŘSD Jan Rýdl dodává, že i nadále se připravuje měření pouze v opravovaných úsecích. Možnost, že by se měřilo i tam, kde je povolená stotřicítka třeba s využitím zařízení mýtných bran, podle něho využita nebude. "Jedinou výjimkou jsou tunely," sdělil.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků