"Ostré" měření rychlosti na D1 začne ve středu také u Velkého Meziříčí

Dosud ŘSD instalovalo úsekové měření rychlosti pouze v úseku Psáře-Soutice.
"Ostré" měření rychlosti na D1 začne ve středu také u Velkého Meziříčí

Čtyři nové zaměstnance přijal Městský úřad ve Velkém Meziříčí. Důvodem je předpokládaný velký nárůst agendy s vyřizování přestupků za naměřené překročení rychlosti.

Právě ve středu 18. října se totiž do ostrého provozu uvede úsekové měření rychlosti mezi kilometry 146 a 153 dálnice D1, tedy mezi sjezdy Velké Meziříčí a Lhotka.

Denně tudy projede zhruba čtyřicet tisíc aut a předpokládá se, že povolenou osmdesátikilometrovou rychlost v tomto rekonstruovaném úseku překročí přibližně dvě až tři procenta řidičů. Denně tedy úředníci dostanou hlášení o přibližně tisícovce přestupků.

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Měření zde bude letos probíhat již jen měsíc. Nejpozději 18. listopadu totiž stavební práce kvůli riziku příchodu zimního počasí musí skončit. Tím skončí i omezení na osmdesátku a měření. Současný režim se ovšem vrátí na jaře.

Dosud radary fungovaly na úseku mezi Psáři a Souticemi. Zde by ovšem rekonstrukční práce měly na konci října skončit.

ŘSD původně předpokládalo, že letos radary rozmístí na celkem pěti opravovaných úsecích. Nepodařilo se však dokončit výběrové řízení na dodavatele těchto systémů. Nyní již prý ale ŘSD chystá otevírat obálky s nabídkami.

ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Mluvčí ŘSD Jan Rýdl dodává, že i nadále se připravuje měření pouze v opravovaných úsecích. Možnost, že by se měřilo i tam, kde je povolená stotřicítka třeba s využitím zařízení mýtných bran, podle něho využita nebude. "Jedinou výjimkou jsou tunely," sdělil.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků