"Ostré" měření rychlosti na D1 začne ve středu také u Velkého Meziříčí

Dosud ŘSD instalovalo úsekové měření rychlosti pouze v úseku Psáře-Soutice.
"Ostré" měření rychlosti na D1 začne ve středu také u Velkého Meziříčí

Čtyři nové zaměstnance přijal Městský úřad ve Velkém Meziříčí. Důvodem je předpokládaný velký nárůst agendy s vyřizování přestupků za naměřené překročení rychlosti.

Právě ve středu 18. října se totiž do ostrého provozu uvede úsekové měření rychlosti mezi kilometry 146 a 153 dálnice D1, tedy mezi sjezdy Velké Meziříčí a Lhotka.

Denně tudy projede zhruba čtyřicet tisíc aut a předpokládá se, že povolenou osmdesátikilometrovou rychlost v tomto rekonstruovaném úseku překročí přibližně dvě až tři procenta řidičů. Denně tedy úředníci dostanou hlášení o přibližně tisícovce přestupků.

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Měření zde bude letos probíhat již jen měsíc. Nejpozději 18. listopadu totiž stavební práce kvůli riziku příchodu zimního počasí musí skončit. Tím skončí i omezení na osmdesátku a měření. Současný režim se ovšem vrátí na jaře.

Dosud radary fungovaly na úseku mezi Psáři a Souticemi. Zde by ovšem rekonstrukční práce měly na konci října skončit.

ŘSD původně předpokládalo, že letos radary rozmístí na celkem pěti opravovaných úsecích. Nepodařilo se však dokončit výběrové řízení na dodavatele těchto systémů. Nyní již prý ale ŘSD chystá otevírat obálky s nabídkami.

ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Mluvčí ŘSD Jan Rýdl dodává, že i nadále se připravuje měření pouze v opravovaných úsecích. Možnost, že by se měřilo i tam, kde je povolená stotřicítka třeba s využitím zařízení mýtných bran, podle něho využita nebude. "Jedinou výjimkou jsou tunely," sdělil.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků