McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren

McLaren LT | Zdroj: McLaren

McLaren LT Zdroj: McLaren
McLaren LT Zdroj: McLaren
McLaren LT Zdroj: McLaren
McLaren LT Zdroj: McLaren
11
Fotogalerie

Ostré McLareny řady LT slaví 10 let. Původ mají u vítězného závoďáku z Le Mans

Šest výjimečných a pekelně rychlých aut za deset let – v novodobé éře slavné britské značky je za čím se ohlédnout.

Vítězná závodní auta v F1 nebo seriálu Can-Am, první karbonový monokok pro závodní vozy, kdysi nejrychlejší silniční auto ve formě exotického McLarenu F1, spolupráce s Mercedesem na superautu SLR – práce a odkaz Bruce McLarena prošly během mnoha dekád érami úspěchů i karambolů. Novodobá éra značky začala v roce 2010 s představením modelu MP4-12C a kompletním znovuzrozením automobilky jako takové po vedením šéfa projektu Franka Stephensona, i když samotné auto bylo ve vývoji již od roku 2005. Zde se zrodily základy pozdějších modelů McLarenu, včetně řady LT – tedy karbonová vana, zcela nový dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 3,8 litru a další prvky, na jejichž bázi vznikly také soutěžní speciály.

Přetočme kalendář do roku 2015 – na jarním autosalonu v Ženevě se představuje model 675LT, později vyráběný v limitované sérii pěti set kusů. Motor o objemu 3,8 litru má více než polovinu nových dílů, výkon činí 496 kW, auto je o 100 kilogramů lehčí, než vůz, jehož konstrukci použilo jako základ, tedy McLaren 650S. Suchá hmotnost činila jen 1230 kilogramů. Označení LT vycházelo ze závodního speciálu McLaren F1 GTR Longtail (dlouhý ocas), který kromě jiných skvělých úspěchů zvítězil na Le Mans pod stájí Gulf Team Davidoff ve své třídě v roce 1997 a celkově dojel druhý.

Po prvním novodobém LT následovaly další úžasné a na okruhy zaměřené modely, vždy výkonnější, lehčí a akčnější, než výchozí  „GT“ nebo silniční McLareny – šlo o 675LT Spider, 600LT, 600 LT Spider , poté 765LT nebo 765LT Spider. Desetiletí modelů LT značka oslaví speciálními akcemi a srazy, ve svých sbírkách si mimochodem uchovává exempláře pro vystavování a připomínání historie. „Již deset let je LT ztělesněním ryzího, nekompromisního výkonu, který definuje samotnou podstatu značky McLaren. Každý vůz LT, který se neúnavně zaměřuje na skutečné zážitky za volantem, posouvá hranice snižování hmotnosti, aerodynamiky a výkonu, aby vytvořil tak vzrušující a zároveň niterný prožitek. LT, které si oblíbili ti nejnáruživější řidiči McLarenu, je víc než jen označení - je to vyjádření záměru pro ty, kteří vyžadují tu nejryzejší představu jízdních výkonů,“ uvedl Henrik Wilhelmsmeyer, obchodní ředitel společnosti McLaren Automotive.

Doporučujeme

Články odjinud