Ostré Mazdy MPS se zřejmě vrátí na scénu. Vše odstartuje SUV CX-4

Ostré Mazdy MPS se zřejmě vrátí na scénu. Vše odstartuje SUV CX-4

Japonská automobilka Mazda opustila trh ostrých hatchbacků a rychlých sedanů před pár lety. Aktuální generaci Mazdy 3 nebo Mazdy 6 ve sportovní verzi MPS nekoupíte, ale v následujících letech by tomu mohlo být jinak. Šanci na život dalo těmto modelům SUV Mazda CX-9.

Nový velký model totiž dostal přeplňovaný motor řady Skyactiv o objemu 2,5 l. Podle Mazdy se tento motor vejde do všech aktuálních modelů a platforem s výjimkou roadsteru Mazda MX-5. V SUV Mazda CX-9 má čtyřválec Skyactiv-G 2.5T výkon 184 kW (250 k) a točivý moment 420 Nm.

Test Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Konečně čtyřkolka  

Test Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Konečně čtyřkolka  

První model MPS (pokud se tak budou rychlé Mazdy nadále jmenovat) by mohl být crossover Mazda CX-4 nebo CX-6, který bude vycházet z designové studie Mazda Koeru. Tu jsme mohli vidět na posledním autosalonu ve Frankfurtu a už letos bychom měli spatřit další fázi tohoto projektu, tedy produkční model.

Trh sportovně pojatých SUV se postupně rozrůstá a Mazda má šanci do něj skočit po hlavě. Motor Skyactiv-G 2.5T by byl v takovém případě spojen s pohonem všech kol. Zajímavé je, že prakticky stejnou techniku může poměrně snadno získat i sedan Mazda 6. S aplikací čtyřkolky do Mazdy 3 je to horší, ale samotný motor se tam vejde. Mazda ale tvrdí, že vše záleží na požadavcích a poptávce zákazníků.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků