Ostré BMW M6: vánoční překvapení z Mnichova

Ostré BMW M6: vánoční překvapení z Mnichova

Kapitoly článku:


Nordschleife na Nürburgringu za 8 minut. Nejlepším měřítkem pro jízdní dynamiku představuje tak zvaná Nordschleife, která je částí legendárního okruhu Nürburgring. Na nejnáročnějším závodišti světa lze snadno oddělit po stránce jízdní dynamiky zrno od plev. Nikde jinde není možné vyzkoušet na vlastní kůži souhru jednotlivých komponentů vozu v hraničních situacích. BMW M6 projede okruh Nordschleife za osm minut, čímž se řadí mezi nejsportovnější vozy vůbec.

Podvozek BMW řady 6. Dosažené časy ukazují, jak extrémně sportovně lze s M6 jezdit. Už tak vynikající podvozek BMW řady 6 a jeho moderní asistenční systémy byly upraveny pro potřeby M6. Od podvozku BMW M5 se M6 liší v kratším rozvoru a ještě nižším těžišti, což zvyšuje agilnost.

Variabilní uzávěrka diferenciálu M. Uzávěrka diferenciálu M, která je variabilní v závislosti na otáčkách kol, propůjčuje vozu vysokou jízdní stabilitu a optimální trakci především při výjezdu ze zatáček. Při kritických jízdních situacích, například když se poháněná kola dostanou do situace, kdy každé zaznamenává zcela jiné tření, dodává uzávěrka odpovídající dostatek trakce k oběma kolům. Další výhoda přichází v situacích, při nichž roste rozdíl v otáčkách mezi poháněnými koly. Uzávěrka rychle zasáhne a přenese potřebný výkon k oběma kolům.

DSC se dvěma volitelnými programy jízdní dynamiky. BMW M6 dostává systém DSC (Dynamic Stability Control) nové generace. První stupeň DSC je zaměřený na maximální bezpečí, zato M Dynamic Mode je stejně jako u M5 určen sportovně založeným řidičům. Systém DSC se vypíná tlačítkem vedle voliče převodovky SMG.

EDC: od tvrdého sportovního svezení až po komfort. Elektronické řízení tlumičů EDC v BMW M6 umožňuje řidiči volbu mezi programy Komfort, Normal a Sport. Charakteristika podvozku se podle zvoleného programu mění od sportovně tvrdého odpružení až po komfortní nastavení. EDC se obsluhuje přes ovladač Mdrive na volantu nebo tlačítkem vedle voliče převodovky SMG.

Tlačítko Power mění volbu motorové charakteristiky.Je mnoho situací, při nichž řidič M6 nepotřebuje všechen výkon, který tento vůz skýtá. Například při jízdě ve městě. Po nastartování má řidič automaticky k dispozici komfortní výkonový program P400, tedy výkon 400 koní. Po stisknutí tlačítka Power vedle voliče převodovky SMG se však výkon desetiválce zvýší na maximum. Odezva je mnohem spontánnější a program P500 nabízí nekompromisní sportovní zážitek.

Vysoce výkonné brzdy jako v motoristickém sportu. Nejen enormním výkonem vládne M6. Patří k němu i obrovsky dimenzované vysoce výkonné brzdy s vrtanými a lehkými kotouči. Dvoupístové brzdové třmeny z hliníku zaručují extra krátké brzdné dráhy. Z rychlosti 100 km/ se BMW M6 zastaví po 36 metrech, z rychlosti 200 km/h po 140 metrech.

Rychlý atlet s krásným tělem. Už i BMW řady 6 uchvacuje svou krásou, BMW M6 rozvíjí tento dojem dalšími detaily. Ty podtrhují charakter výkonného a sportovního vozu, který působí zároveň nevtíravě a decentně. Nejpůsobivější částí je přední spoiler. Jako vždy u vozů řady M, i tady je na prvním místě funkčnost. Motor V10 potřebuje dvojnásobek chladícího vzduchu ve srovnání s motorem V8 v BMW 645Ci. Velké nasávací otvory vlevo a vpravo pod předním nárazníkem dovolují motoru M6 nasát více vzduchu k motoru a zároveň vedou vzduch k brzdám. Tvary otvorů zároveň podtrhují sportovní charakter novinky.

Lehké materiály a design vytvářejí perfektní harmonii.Také z aerodynamických důvodů výrazný práh pode dveřmi zvýrazňuje dynamiku sportovního kupé. Opticky protahuje Coupé do délky a BMW M6 působí na silnici ještě plošším dojmem. Devatenáctipalcová hliníková kovaná kola, vyvinutá speciálně pro M6, s pěti dvojitými otvory jsou extrémně lehká a dávají průhled na velké brzdové kotouče. Oproti srovnatelným kolům jsou o 1,8 kg lehčí. Modelové označení M na předních blatnících prozrazuje sounáležitost s rodinnou špičkových sportovních vozů M. Jako u ostatních modelů této sportovní řady, mají i vozy M6 zpětná zrcátka s vlastním sportovním designem. Zadní spoiler s charakteristickými otvory difuzéru splňuje v první řadě aerodynamické nároky. Ve druhé řadě útočí na oči pozorovatele. Díky svému tvarování zlepšuje proudění vzduchu pod vozem a snižuje vztlak. Čtyři koncovky dvoutrubkového výfukového systému, které ohraničují otvory difuzéru, patří k poznávacím znakům automobilů M.

Karbonová střecha poprvé v sériové výrobě. Střecha z karbonu se poprvé objevila u vozu BMW M3 CSL. Po této malé sérii zavádí BMW M GmbH karbonovou střechu i u vozu M6 Coupé. Inteligentní odlehčená stavba tak dostává novou dimenzi. Z motoristického sportu pocházející uhlíková vlákna znamenají ve srovnání s hliníkem a samozřejmě i s ocelí úsporu hmotnosti při nezměněné stabilitě a bezpečnosti při nárazu. Redukovaná hmota snižuje těžiště a neúčastní se zrychlování ani brždění.

Interiér BMW M6 se představuje ve srovnání se základním modelem s ještě hodnotnějšími koženými materiály Merino ve třech různých barevných provedeních. Za příplatek se nabízí i plně kožené vybavení, které splní i to nejposlednější přání.

Sportovní vůz pro každý den. Obrovské výkony a sportovní až závodní ambice BMW M6 neubírají vozu na prostoru ani na aktivní či pasivní bezpečnosti. Jízdní pohodlí není ve srovnání s běžným provedením horší. Z pohledu spotřeby a vztahu k životnímu prostředí může jít M6 stejně jako další vozy BMW ostatním příkladem.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud