Ostré BMW M6: vánoční překvapení z Mnichova

Nové BMW M6 je skutečně lahůdka. Pod kapotu pánové z Mnichova nacpali desetiválec a objemu pět litrů a výkonu přes pět set koní. Patřičného doladění se dočkal i exteriér a podvozek i technika. To všechno za očekávanou cenu pod tři miliony korun. (doplněno)
Ostré BMW M6: vánoční překvapení z Mnichova
Seznam kapitol
  1. Základní informace, oficiální fotografie
  2. Tisková zpráva, část první
  3. Tisková zpráva, část druhá

Stejně jako model BMW M5 i M6 bude vybaveno desetiválcem o objemu pět litrů a výkonu 507 k (373 kW); maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 520 Nm. O tom, že jde o motor mimořádně točivý, svědčí i omezovač otáček, který je nastaven na 8 250. Maxima výkonu dosahuje motor v 7 750 otáčkách, maxima točivého momentu pak v 6 100 otáčkách. Mnohé technologie, které jsou v motoru použity, pochází ze závodních okruhů. Vysoký výkon motoru lze na přání řidiče omezit; pokud s evám zdát pět set koní moc, stačí stisknout tlačítko a změnšit počet koníků pod kapotou na 400 (294 kW). Pokud se nemýlím, právě tolik měla předchozí generace. 

Výkon motoru se přenáší na zadní kola pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky SMG Drivelogic. Ta má celkem jedenáct různých programů, které nastaví rychlost a odezvy řazení. Čím vyšší program, tím rychleji a ve vyšších otáčkách bude převodovka řadit na vyšší rychlost. V šesti programech pak řadí sám řidič pádly pod volantem. Převodovka má i režim Launch Control, který zajistí maximální zrychlení z nuly; řidič jen sešlápne pedál a řídící logika se postará o vše ostatní. Na stovku se BMW M6 dostane za 4,6 s, přičemž spapá 14,2 l paliva v kombinovaném režimu.

Podvozek M6 vychází ze standardní řady 6, jen byl upraven pro vysoké výkony motoru a předpokládaný ostrý styl jízdy. Byl patřičně přitvrzen, aby zvládl větší boční přetížení, dostal elektronicky řízené tlumiče EDC s několika úrovněmi nastavení tuhosti, obrovské odvrtávané kotouče (vpředu o průměru 374 mm, vzadu 370 mm) či 19" kola 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. Oproti zvyklostem (50:50) je hmotnost rozvržena ve „prospěch“ přední nápravy, a sice 54:46 - stále je to ale takřka ideální nastavení. V základu nechybí stabilizace podvozku DSC se sportovním režimem, který na přání zasahuje skutečně až na poslední chvíli, až na samé hranici adheze.

Tip: Podrobnější informace najdete v dalších dvou kapitolách v tiskové zprávě.

Technická data

  • BMW M6
  • Rozměry: 4 871 x 1 855 x 1 377 mm
  • Rozvor: 2 781 mm
  • Rozchod: vpředu 1 567 mm, vzadu 1 584 mm
  • Hmotnost: 1 758 kg
  • Kola vpředu: 8,5J x 19, pneu 255/40
  • Kola vzadu: 9,5J x 19, pneu 285/35
  • Motor: 5.0 V10 (4 999 ccm)
  • Výkon: 373 kW/507 k při 7 750 ot.
  • Točivý moment: 520 Nm při 6 100 ot.
  • Převodovka: sekvenční sedmistupňová SMG
  • Zrychlení na 100 km/h: 4,6 s
  • Max. rychlost: 250 km/h, el. omezeno

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, oficiální fotografie
  2. Tisková zpráva, část první
  3. Tisková zpráva, část druhá

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků