Ostré BMW 128ti dorazilo do ČR. Mezeru na trhu vyplnilo, cena tomu ale odpovídá

BMW s uvedením nových vozů na trh příliš neotálí. Ostrý hatchback 128ti se oficiálně ukázal teprve minulý týden a dnes už má i českou cenu. Pod milion se však nevejde.

O novém BMW 128ti potřebujete vědět tato základní fakta: v nabídce řady 1 je zařazeno mezi předokolku 120i a čtyřkolkou M135i xDrive, pod kapotou má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 195 kW a točivém momentu 400 N.m, poháněna jsou přední kola, řazení obstarává osmistupňový automat Steptronic Sport, nechybí samosvor Torsen, sportovní podvozek snížený o 10 mm a řada prvků pocházejících z M135i. Třeba stabilizátory a jejich uložení. V porovnání s ním je však 128ti o přibližně 80 kg lehčí.

Nové BMW 128ti oficiálně: To nejlepší z M135i už i v předokolce se samosvorem

Nové BMW 128ti oficiálně: To nejlepší z M135i už i v předokolce se samosvorem

Necelý týden po oficiálním představení 128ti je k dispozici i jeho česká cena. Zatímco v Německu byla cena stanovena na 41.575 eur, což je dle kurzu ČNB asi 1.127.000 Kč, u nás vůz pořídíte už za 1.051.700 Kč. V porovnání s BMW 120i s převodovkou Steptronic je to celkem skok, protože to začíná na 812.500 Kč, srovnávat „konzumní“ verzi s ostrou předokolkou je ale mimo místo. Spíše by vás mělo zajímat, kolik ušetříte v porovnání s BMW M135i xDrive. To začíná na 1.203.800 Kč, rozdíl tedy činí přesně 152.100 Kč.

První jízda s novým Volkswagenem Golf GTI: Devět řemesel, poosmé třída!

První jízda s novým Volkswagenem Golf GTI: Devět řemesel, poosmé třída!

S modelem 128ti se BMW vydalo do revíru zaběhnutých ostrých předokolek, mezi které patří Ford Focus ST, Hyundai i30 N Performance, Honda Civic Type R či Volkswagen Golf GTI. Všechny tyto vozy jsou ostré předokolky s výkonem od 245 do 320 koní, jsou více či méně radikální a vybere si mezi nimi snad každý.

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Ford Focus ST 2.3 EcoBoost s automatem stojí 956.900 Kč, Hyundai i30 N Performance 2.0 T-GDI/202 kW by se mohl s automatickou převodovkou držet kolem 850.000 Kč (verze po faceliftu, s nímž přišel i automat, ještě české ceny nemá), Civic Type R 2.0 VTEC Turbo/235 kW automat nemá a i tak stojí nejméně 969.900 Kč a nový Golf GTI 2.0 TSI/180 kW stojí s převodovkou DSG nejméně 898.900 Kč. V případě GTI by se do srovnání lépe hodila verze TCR, která je na cestě, ale oficiálně se o ní zatím moc neví.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 2 příspěvky
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků