Audi se nebojí podělit o to, co se ukrývá v útrobách jeho nejlepších modelů. V případě RS 7 Sportback jde o technickou nirvánu.
Včera jsme se podívali na zoubek Audi RS 7 Sportback, které je mistrovským dílem inženýrů z Ingolstadtu. Má osmiválec o výkonu 600 koní, přesnou automatickou převodovku s osmi stupni, pohon všech kol quattro a podvozek vybroušený k dokonalosti.
Verze RS ovšem není určena jen na rychlé přelety po německých dálnicích. Má i funkci rychlého startu neboli Launch control. Ten se aktivuje zvolením režimu RS2 s vypnutým systémem ESC. Poté je potřeba zvolit sportovní režim převodovky, lehce sešlápnout brzdový pedál a dát plný plyn. Motor si vybuduje potřebné otáčky a na displeji se zobrazí hláška: „Launch control ready“. Poté máte jednu sekundu na to, abyste uvolnili brzdový pedál. Auto vystřelí ke stovce za 3,6 sekundy...
Pro použití na závodním okruhu Audi doporučuje následující tlak v pneumatikách - v případě 21palcových kol je třeba vpředu mít 2,4 baru a vzadu 2,3 baru. U 22palcových kol se tlak nastavuje o dvě desetiny baru vyšší. Stav tlaku, a další potřebné věci pro rychlou jízdu, je možné monitorovat přes speciální displeje, které Audi RS 7 Sportback zahrnuje.
Audi RS 7 Sportback je k mání se dvěma podvozky. Ve standardu dostanete a vzduchové pérování s aktivními tlumiči. Jako volitelná výbava jsou tu pak ocelové pružiny s aktivními tlumiči, které jsou diagonálně hydraulicky propojeny. Díky tomu dokážou okamžitě reagovat na vychýlení z výchozí osy a můžete si tak užít bezprostřední zpětnou vazbu.
Audi se rádo chlubí s tím, co všechno je pod „slupkou“ téměř každého nového auta. V galerii tak najdete podrobné uspořdání hnacích soustav. Rozdíly mezi podvozky jsou celkem markantní.