Ostré Audi RS 7 Sportback se nestydí odhalit. Víte ale, jak ho správně používat?

Audi se nebojí podělit o to, co se ukrývá v útrobách jeho nejlepších modelů. V případě RS 7 Sportback jde o technickou nirvánu.

Včera jsme se podívali na zoubek Audi RS 7 Sportback, které je mistrovským dílem inženýrů z Ingolstadtu. Má osmiválec o výkonu 600 koní, přesnou automatickou převodovku s osmi stupni, pohon všech kol quattro a podvozek vybroušený k dokonalosti.

TEST Audi RS 7 Sportback 4.0 TFSI (441 kW): Ukažte světu, kdo je tady jednička!

TEST Audi RS 7 Sportback 4.0 TFSI (441 kW): Ukažte světu, kdo je tady jednička!

Verze RS ovšem není určena jen na rychlé přelety po německých dálnicích. Má i funkci rychlého startu neboli Launch control. Ten se aktivuje zvolením režimu RS2 s vypnutým systémem ESC. Poté je potřeba zvolit sportovní režim převodovky, lehce sešlápnout brzdový pedál a dát plný plyn. Motor si vybuduje potřebné otáčky a na displeji se zobrazí hláška: „Launch control ready“. Poté máte jednu sekundu na to, abyste uvolnili brzdový pedál. Auto vystřelí ke stovce za 3,6 sekundy...

Pro použití na závodním okruhu Audi doporučuje následující tlak v pneumatikách - v případě 21palcových kol je třeba vpředu mít 2,4 baru a vzadu 2,3 baru. U 22palcových kol se tlak nastavuje o dvě desetiny baru vyšší. Stav tlaku, a další potřebné věci pro rychlou jízdu, je možné monitorovat přes speciální displeje, které Audi RS 7 Sportback zahrnuje.

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Audi RS 7 Sportback je k mání se dvěma podvozky. Ve standardu dostanete a vzduchové pérování s aktivními tlumiči. Jako volitelná výbava jsou tu pak ocelové pružiny s aktivními tlumiči, které jsou diagonálně hydraulicky propojeny. Díky tomu dokážou okamžitě reagovat na vychýlení z výchozí osy a můžete si tak užít bezprostřední zpětnou vazbu.

Audi se rádo chlubí s tím, co všechno je pod „slupkou“ téměř každého nového auta. V galerii tak najdete podrobné uspořdání hnacích soustav. Rozdíly mezi podvozky jsou celkem markantní.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 58 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků