Ostravská městská policie bude jezdit auty na CNG

Městská policie Ostrava se rozhodla investovat částku 1,18 milionů korun na přestavbu celé poloviny vozového parku. Z 36 služebních vozidel Škoda Octavia a Škoda Fabia bude jezdit 18 vozů na stlačený zemní plyn (CNG). Finanční úspora na pohonných hmotách by podle propočtů, vycházejících z počtu kilometrů najetých služebními vozidly včetně aktuální spotřeby pohonných hmot, měla za rok činit asi 700 tisíc korun.

"Návratnost investic vložených na přestavbu 18 služebních vozidel je tedy přibližně rok a půl," řekla mluvčí ostravských strážníků Vladimíra Zychová. Městská policie Ostrava získala peníze na plánovanou přestavbu služebních vozidel na plyn z fondu pro upevnění veřejného pořádku, bezpečnosti a ochrany osob a majetku.

Ostrava má pro veřejnost 2 plnicí stanice na CNG. Na Ruské ulici ji mohou využívat nepřetržitě 24 hodin. Za jeden kg stlačeného zemního plynu řidiči zaplatí dnes asi 23 Kč.

„Prodejci i motoristé se shodují na tom, že kdo jednou zkusí jezdit na zemní plyn, už nikdy nechce jezdit na benzin, spotřeba odpovídá, jako kdybyste platili asi 17 korun za litr benzinu,“ říká Markéta Schauhuberová, manažerka České plynárenské unie. „Vozidla na CNG mají kromě poloviční úspory nákladů na palivo mnoho dalších výhod, jako např. ekologický provoz a to že jsou velmi bezpečná. CNG nemá spotřební daň a vozy neplatí ani daň silniční,“ dodává Schauhuberová. „Jsme rádi, že se městská policie v Ostravě rozhodla pro CNG vozidla a byli bychom rádi, kdyby ji další města jako Brno nebo Praha následovala,“ říká Markéta Schauhuberová.

Praha, Ostrava a ani Brno neplní národní ani evropské imisní limity. Podle Akademie věd ovzduší v Ostravě nemá ve světě obdoby a částečky prachu ve vzduchu v Ostravě obsahují minimálně třikrát více karcinogenních látek než v Praze. Za rok 2009 Ostrava překročila limit koncentrace prachu zhruba 100 dní.

Zdroj: Česká plynárenská unie
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků