Ostrá Toyota Yaris GR-4 na první fotce. Dostane hot-hatch pohon všech kol?

Práci na ostré verzi nové Toyoty Yaris už máme potvrzenou a teď automobilka vypouští první upoutávku společně s hrstkou informací.

Nedlouho po představení nové generace Toyoty Yaris nás vedení japonské značky ujistilo, že naštvanější a schopnější ostrou verzi máme zanedlouho očekávat také. Teď máme k dispozici první snímek maskovaného prototypu, který se veřejnosti představí už 17. listopadu u příležitosti Rallye Austrálie.

Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

S těmito informacemi a označením hot hatche GR-4 přitom Toyota zažehla spekulace, že nový ostrý Yaris bude opravdu blízko svému rallyovému protějšku, který je chystán pro sezónu 2020 šampionátu WRC. S číslovkou 4 se tedy u ostrého hatchbacku mluví o potencionálním využití pohonu všech kol. Sama Toyota však zatím nic nepotvrzuje.

Spekulacím nicméně nahrává i starší prohlášení viceprezidenta Toyoty pro Evropu Matta Harrisona, který zmiňoval nutnost značky pozitivně odkazovat na počínání ve WRC. Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama zase uvedl, že novinka bude opravdovým homologačním silničním speciálem.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Vážně bychom se tedy mohli dočkat „WRCéčka na silnice“. Potvrzeno už navíc bylo, že těchto variant bude nutné vyrobit 25.000 kusů za rok, takže nepůjde o limitovanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN.

Více informací o pohonném ústrojí zatím nevíme. Na hybridní motorizaci by nicméně nemuselo ještě dojít, neboť přechod na elektrifikované pohony je v pravidlech WRC vyhlížen až pro rok 2022.

Galerie doplněna o standardní Toyotu Yaris.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků