11. generace hatchbacku  Honda Civic  se dočká minimálně dvou ostrých verzí. Zatímco na ale na ultimativní Type R si budeme muset ještě docela dlouho počkat, tak usedlejší Si se už nyní odhaluje.

11. generace hatchbacku Honda Civic se dočká minimálně dvou ostrých verzí. Zatímco na ale na ultimativní Type R si budeme muset ještě docela dlouho počkat, tak usedlejší Si se už nyní odhaluje.

Podle Hondy jde o nejlépe ovladatelnou, nejlépe vybavenou a nejzábavnější verzi Si v historii.

Podle Hondy jde o nejlépe ovladatelnou, nejlépe vybavenou a nejzábavnější verzi Si v historii.

Pod kapotou najdete motor o objemu 1,5 litru, který produkuje výkon 149 kW (202 koní) a 260 N.m točivého momentu. Oproti předchozí generaci je tedy Si nyní o pět koní slabší, ale maximum točivého momentu zůstává stejné.

Pod kapotou najdete motor o objemu 1,5 litru, který produkuje výkon 149 kW (202 koní) a 260 N.m točivého momentu. Oproti předchozí generaci je tedy Si nyní o pět koní slabší, ale maximum točivého momentu zůstává stejné.

Motor je však zásadně upravený. Je pohotovější a byl mu dán velký důraz na výkonovou špičku mezi 6000 a 6500 otáčkami.

Motor je však zásadně upravený. Je pohotovější a byl mu dán velký důraz na výkonovou špičku mezi 6000 a 6500 otáčkami.

Jedinou možnou volbou převodovky pro Si je 6stupňový manuál. Soustrojí je vybaveno funkcí vyrovnávání otáček známé z  Type R . Přední pružiny jsou pak oproti standardní verzi o 8 % tužší (zadní o 54 %), tlumiče byly pro potřeby vozu speciálně nakalibrovány a nechybí ani silnější stabilizátory.

Jedinou možnou volbou převodovky pro Si je 6stupňový manuál. Soustrojí je vybaveno funkcí vyrovnávání otáček známé z Type R. Přední pružiny jsou pak oproti standardní verzi o 8 % tužší (zadní o 54 %), tlumiče byly pro potřeby vozu speciálně nakalibrovány a nechybí ani silnější stabilizátory.

Přední a zadní silentbloky a zadní horní i spodní ramena pochází z Type R. Samozřejmostí jsou pak i větší brzdy schované pod standardně dodávanými 18palcovými koly.

Přední a zadní silentbloky a zadní horní i spodní ramena pochází z Type R. Samozřejmostí jsou pak i větší brzdy schované pod standardně dodávanými 18palcovými koly.

Přehnané sportovní nárazníky na autě nenajdete, je decentní. To samé platí i o interiéru, kde jsou nejen hezky tvarovaná sedadla, ale třeba i prémiový audiosystém.

Přehnané sportovní nárazníky na autě nenajdete, je decentní. To samé platí i o interiéru, kde jsou nejen hezky tvarovaná sedadla, ale třeba i prémiový audiosystém.

V pořadí již 11. generace Hondy Civic si odbyla premiéru nejdříve v dubnu jako  sedan pro americký trh . V červnu následovala varianta hatchback, kterého se dočkáme i na evropském trhu. Milovníci sportovní jízdy však celou dobu vyhlíží novou variantu Type-R. Aktuální totiž platí za  jednu z nejlepších předokolek  na trhu a od novinky se tak hodně očekává.

V pořadí již 11. generace Hondy Civic si odbyla premiéru nejdříve v dubnu jako sedan pro americký trh. V červnu následovala varianta hatchback, kterého se dočkáme i na evropském trhu. Milovníci sportovní jízdy však celou dobu vyhlíží novou variantu Type-R. Aktuální totiž platí za jednu z nejlepších předokolek na trhu a od novinky se tak hodně očekává.

Nyní tu máme konečně první informace. Vůz se představí v příštím roce a značka se s námi dělí o první fotografie maskovaného testovacího vozu. I přes krytí ale jasně vidíme velké zadní křídlo, tři koncovky výfuku a velká kola. Taková designová divočina jako teď to ale určitě nebude, protože 11. generace civicu se i v základní formě velmi uklidnila.

Nyní tu máme konečně první informace. Vůz se představí v příštím roce a značka se s námi dělí o první fotografie maskovaného testovacího vozu. I přes krytí ale jasně vidíme velké zadní křídlo, tři koncovky výfuku a velká kola. Taková designová divočina jako teď to ale určitě nebude, protože 11. generace civicu se i v základní formě velmi uklidnila.

Na novou Hondu Civic e:HEV si nakonec v Evropě ještě chvíli počkáme. Honda oznamuje první dodávky modelu od podzimu 2022.

Na novou Hondu Civic e:HEV si nakonec v Evropě ještě chvíli počkáme. Honda oznamuje první dodávky modelu od podzimu 2022.

Poté bychom mohli přivítat i novou generaci ostrého Civicu Type R, maskované prototypy už byly zahlédnuty při testování.

Poté bychom mohli přivítat i novou generaci ostrého Civicu Type R, maskované prototypy už byly zahlédnuty při testování.

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

Podle Hondy jde o nejlépe ovladatelnou, nejlépe vybavenou a nejzábavnější verzi Si v historii.
Pod kapotou najdete motor o objemu 1,5 litru, který produkuje výkon 149 kW (202 koní) a 260 N.m točivého momentu. Oproti předchozí generaci je tedy Si nyní o pět koní slabší, ale maximum točivého momentu zůstává stejné.
Motor je však zásadně upravený. Je pohotovější a byl mu dán velký důraz na výkonovou špičku mezi 6000 a 6500 otáčkami.
Jedinou možnou volbou převodovky pro Si je 6stupňový manuál. Soustrojí je vybaveno funkcí vyrovnávání otáček známé z  Type R . Přední pružiny jsou pak oproti standardní verzi o 8 % tužší (zadní o 54 %), tlumiče byly pro potřeby vozu speciálně nakalibrovány a nechybí ani silnější stabilizátory.
12
Fotogalerie

Ostrá Honda Civic Si oficiálně: Nečekaně decentní sporťák má 202 koní a manuál

Si je malá ochutnávka toho, jak by mohl vypadat nový Type R. Narozdíl od něj ale není pro naše trhy.

11. generace hatchbacku Honda Civic se dočká minimálně dvou ostrých verzí. Zatímco na ale na ultimativní Type R si budeme muset ještě docela dlouho počkat, tak usedlejší Si se už nyní odhaluje. Podle Hondy jde o nejlépe ovladatelnou, nejlépe vybavenou a nejzábavnější verzi Si v historii.

Pod kapotou najdete motor o objemu 1,5 litru, který produkuje výkon 149 kW (202 koní) a 260 N.m točivého momentu. Oproti předchozí generaci je tedy Si nyní o pět koní slabší, ale maximum točivého momentu zůstává stejné. Motor je však zásadně upravený. Je pohotovější a byl mu dán velký důraz na výkonovou špičku mezi 6000 a 6500 otáčkami.

Jedinou možnou volbou převodovky pro Si je 6stupňový manuál. Soustrojí je vybaveno funkcí vyrovnávání otáček známé z Type R. Přední pružiny jsou pak oproti standardní verzi o 8 % tužší (zadní o 54 %), tlumiče byly pro potřeby vozu speciálně nakalibrovány a nechybí ani silnější stabilizátory.

Přední a zadní silentbloky a zadní horní i spodní ramena pochází z Type R. Samozřejmostí jsou pak i větší brzdy schované pod standardně dodávanými 18palcovými koly. Přehnané sportovní nárazníky, jak je u posledních ostrých vozů této značky zvykem, na autě nenajdete. To samé platí i o interiéru, kde jsou nejen hezky tvarovaná sedadla, ale třeba i prémiový audiosystém.

Honda Civic Si se poprvé objevila v roce 1984 a dodnes je oblíbenou sportovní variantou japonského hatchbacku. Si zůstává věrné japonskému a americkému trhu. Evropané mají Type R a Si by se tady oficiálně prodávat nemělo. Zmíněné trhy by se měli novinky dočkat ještě ke konci tohoto roku.

Galerie doplněna o testovací mulu Type R a standardní verzi.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud