Si je malá ochutnávka toho, jak by mohl vypadat nový Type R. Narozdíl od něj ale není pro naše trhy.
11. generace hatchbacku Honda Civic se dočká minimálně dvou ostrých verzí. Zatímco na ale na ultimativní Type R si budeme muset ještě docela dlouho počkat, tak usedlejší Si se už nyní odhaluje. Podle Hondy jde o nejlépe ovladatelnou, nejlépe vybavenou a nejzábavnější verzi Si v historii.
Pod kapotou najdete motor o objemu 1,5 litru, který produkuje výkon 149 kW (202 koní) a 260 N.m točivého momentu. Oproti předchozí generaci je tedy Si nyní o pět koní slabší, ale maximum točivého momentu zůstává stejné. Motor je však zásadně upravený. Je pohotovější a byl mu dán velký důraz na výkonovou špičku mezi 6000 a 6500 otáčkami.
Jedinou možnou volbou převodovky pro Si je 6stupňový manuál. Soustrojí je vybaveno funkcí vyrovnávání otáček známé z Type R. Přední pružiny jsou pak oproti standardní verzi o 8 % tužší (zadní o 54 %), tlumiče byly pro potřeby vozu speciálně nakalibrovány a nechybí ani silnější stabilizátory.
Přední a zadní silentbloky a zadní horní i spodní ramena pochází z Type R. Samozřejmostí jsou pak i větší brzdy schované pod standardně dodávanými 18palcovými koly. Přehnané sportovní nárazníky, jak je u posledních ostrých vozů této značky zvykem, na autě nenajdete. To samé platí i o interiéru, kde jsou nejen hezky tvarovaná sedadla, ale třeba i prémiový audiosystém.
Honda Civic Si se poprvé objevila v roce 1984 a dodnes je oblíbenou sportovní variantou japonského hatchbacku. Si zůstává věrné japonskému a americkému trhu. Evropané mají Type R a Si by se tady oficiálně prodávat nemělo. Zmíněné trhy by se měli novinky dočkat ještě ke konci tohoto roku.
Galerie doplněna o testovací mulu Type R a standardní verzi.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E