Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

33 komentářů

Zdeny Horáček (3MPS)
21. února • 16:10

Kdyby byl pan redaktor tak hodný a objasnilo mně pojem bi-wire volič....

21. února • 18:14

Rekl bych, ze By-wire znamena, ze volic aut. prevodovky po zvoleni napr. D nebo S voli stupne uz pouze elektronicky signalem do samotne prevodovky. Starsi paky byly tahlem nejak napojene do prevodovky. Ted na to v podstate staci cudlik treba na volantu.

Zdeny Horáček (3MPS)
23. února • 8:25

Ano, BYYYYY-WIRE je jasný. Ovšem BIIIII-WIRE je obvyklé propojení například reprosoustav, kdy každá sekce má svůj vlastní kabel. Pan redaktor si plete hodinky a holínky, proto jsem se na to ptal, co tím myslel. Ono jako plést si terminus technicus je dost špatné.

Freddka
22. února • 14:33

Presne tak. Stejne jako je dneska pedal plynu “by wire”, tak i ta prevodovka. A to nicemu nevadi.
Jde delat “by wire” cokoliv, treba i brzdy, myslim treba “nova” NSX to ma, ale to je o poznani komplikovanejsi aby to dobre fungovalo vcetne rychle presne reakce, zpetne odezvy atd.
Ale u atomatu je to fuk, stejne je to automat a z pohledu uzivatele funguje uplne stejne.

Miso
20. února • 22:20

Som zvedavý na podvozok. Moja Cupranna CZ/SK cestách trpí :(

Market
20. února • 22:32

Ano suhlasim, hlavne na jar, ked su este diery po zime treba davat poriadny pozor.
Uz sa mi stalo, ze som musel vyrazne spomalit oproti max. povolenej rychlosti na danom useku, lebo proste 90 sa tam ist nedalo. A ostatne auta ma predbehovali a pozerali na mna ako na idiota, ze co sa tak vleciem :-(

Karel Drdel
20. února • 22:44

Stejně tak retardéry, pěkně na jedničku a max 7 km/h, troubí na mě i Dacie :-D

Freddka
22. února • 14:27

A to je pritom pohodlne auto v porovnani s minulou gen Type R ... to bylo tvdy jak prkno; jak motokqra ..: nepouzitelny na zivot ale masakr na trati ... :-)

petous
21. února • 20:50

Stačí upustit tlak v pneu na spodní mez, předepsaný je myslím 2,7-2,9bar, ale 2,9 je kostitřas.

Market
20. února • 19:58

Mna najviac mrzi koniec manualu...

Lord Owl
21. února • 7:39

Doba nese to, že když je něco hybrid, tak to není v manuálu....

Market
21. února • 8:19

Jasne, ale nova CUPRA je aj v 3 nehybrid verziach.

Karel Drdel
20. února • 20:20

Nová doba, emise a jednodušší výroba jen s jednou převodovkou. Nicméně nevím jaké máš zkušenosti ty, já mám minulou generaci Cupry 300 v manuálu a že by ta převodovka byla nějak extra přesná, nebo zábavná, to se úplně říct nedá. Dráhy by mohly být kratší a přesnější. Navíc je tam při vysokých otáčkách nějaká ochrana spojky, kdy je tam prodleva při puštění spojkového pedálu. Oproti automatu je tam jediná výhoda a to ta, že tam máš kvalt jaký chceš ty a ne nějaký DSG, který přeřazovalo ve vyšších otáčkách samo i na "manuální" režim.

Market
20. února • 20:37

ja mam CUPRU R, 310 koni, tu 799 kusovu limitku s manualom a na jeho kvalitu sa nestazujem. zatial s nou najazdene 9000 km.

Jano
21. února • 1:07

No to máš najazdeno, počkaj na 80 + - tkm. Obhliadol som cupru nejaké SUV nič moc interiér ani exteriér tuctový, nezáživný hlavne že vzadu mala 4 delá.Pôsobilo to smiešne, pripadalo mi to ako by to robil niekto v garáži. Ja mám M 140i dva a je to akurát a to auto je iná liga . Vymenil som za zánovné BMW 120d xdrive + doplatil 4tis. euro. Nájazd 8600km! Bohužial biela farba, ale ten 6valec je fantastický.

21. února • 18:17

Jano, ale trochu porovnavas hrusky s jabkama. Ateca je crossover a ekvivalent u BMW by mohla byt X1. Ta ale nema 300 koni, ze? Jediny dalsi konkurent je VW T-Roc R. Nic proti 140i, skvele auto, ale i tak pro rodinu neprakticke a v cenach nekde jinde, nez nizsi stredni od Seatu/Cupry.

expat
21. února • 16:03

Mám také bílou M140i v manuálu. Bílá (AW) je originální barva pro značku BMW.

Market
21. února • 6:39

Automat, ci manual? xdrive?
M140i sa mi pacila, bola vo vybere. 6 valec je fajn. Ale odradila ma jej vyssia hmotnost v pomere k jej velkosti.

Karel Drdel
20. února • 21:13

A neprodáváš jí náhodou? Jsem zahlédl nějaký inzerát na ní... No mě už se stalo, že jsem místo trojky zařadil pětku a to nejsem ňákej nýmand, co neumí s fofrklackem a jezdím pouze s manuálem 17 let... Je fakt, že to bylo většinou ve stresu, ve vysokých otáčkách a stalo se to jen asi dvakrát, ale odladěný manuál si představuji tedy jinak. Našel jsem na netu sadu na zkrácení chodu, stojí ten bazmek asi 8000 Kč + práce. Mohlo by to i lépe vymezit ty dráhy, zdá se mi to ale dost peněz.

Market
20. února • 21:41

Ano je na predaj, ale preto, lebo kazde auto mam zhruba 2 roky. Je to iba vikendovka, nie daily car. Som dost promiskuitny sofer, je este vela aut, ktore by som rad pojazdil a zivot je kratky. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel Drdel
20. února • 21:45

Chápu, to je jeden pohled na věc. Já ale začínám smýšlet tak, že benzínový motor bez filtru pevných částic a s manuálem si chci nechat jak to jen půjde. Takže moje Čičina má nejlepší možný servis, olej v 5 tis a pak každých 10 a možná zkrátim na 8. Olej zahřívám na 90 st, pak jde teprve plyn na podlahu, pak následně před koncem jízdy dochlazuji, nepodtáčím motor, dostává Vervu 100 + Vif a nic jiného.

Michal
20. února • 22:17

Verva+vif?trochu moc myslím.Jinak ostatní beru.

Karel Drdel
20. února • 22:25

No otázka je, kolik v té Vervě toho Vifu od výrobce je, já dávám většinou poloviční dávku, někdy celou (dle výrobce 1 ml na 1 litr paliva). Ničemu to nemůže ublížit a např. teď přes zimu byl nájezd minimální, tedy to do peněz neleze. První generace EA888 (2.0 TSI) se dost karbonovaly, tak to chci co nejvíce eliminovat, já mám naštěstí ještě kombinaci přímého i nepřímého vstřiku.

Michal
21. února • 8:50

Mám od nova 9/2014 Ors tento motor.Většinou tankuji effektu95 ta je taky aditivovaná aspoň není stará.Tu Vervu málokdo tankuje.Olej dělám sám(výborná přístupnost vana a filtr) 12-13tkm.Dochlazuji vyjímečně po ňákým blbnutí.

Market
20. února • 22:02

Uplne suhlasim. Moja CUPRA este nebola vonku ked prsalo, este nestala vonku v noci, teraz v zime stoji v garazi, dokonca som s nou za 2 roky este ani nejazdil potme, takze ani neviem, ako tie matrix led svetla svietia :-)
Po zverejneni info o novej CUPRE aj ja rozmyslam, ze by nebolo od veci, si to auto nechat ako veterana :-) Mam bohuzial ale iba jednu garaz. Ako som uz niekomu raz pisal, auto nepredavam, ale je na predaj :-)

Karel Drdel
20. února • 22:11

No Matrix světla úplně nemá, jsou to obyč a poměrně low end LEDky (konkurenční LED soustředěné v projektorových čočkách svítí lépe), nenatáčí se a nevystíní protijedoucí vozidla. Nicméně svítí pěkně a na poměry své třídy je to víc něž fajn, já jsem na světla poměrně vysazený. Ta moje jezdila i v dešti a i na okruhu, ale od prvního dne je garážovaná. Nejlepší na tom je ten motor, nevěřil jsem, že foukaný dvoulitr vyhoněný na 300 koní bude mít takové odezvy na plyn, to já prostě neznám a přirovnávám to k atmo R6 3.0. Auto má nějaké chyby, ale většina z nich je vykoupena cenou, ale ten motor...ten motor!

Market
20. února • 22:19

OK, tak svetla su len LED.
Suhlasim, ten motor ma v reale viac vykonu, ako je oficialne deklarovane a taha velmi pekne. Chyba mi nejaka ledka, alebo svetielko, ktore by upozornilo na zhruba 6000 otackach.
Na okruhu som este nebol, mam to na Slovakiaring zhruba 300 km :-(

Sir CHerokee
20. února • 21:27

Horší je místo 5 zařadit 3 ve vysokých otáčkách...to je pak KO. Jistě je škoda, že již nebude na výběr, k hot hatchům manuály patří, i když zrovna Cupra za něj moc chválena nebyla.

OTTO
20. února • 19:40

Mně by teda z celé nabídky Seatu dával plug-in hybrid největší smysl v modelu Ateca. To je typický příměstský mamacar, kde se vlastnosti phev uplatní nejvíce. Nevím, proč ho nenabízí (stejně tak Škoda v Karoqu). Peugeot/Citroen/Opel teď sice v dané třídě s phev přišly, ale za cenu od 1 milionu Kč po slevě (totální holobyt) výše to nějak nedává smysl.

Pérák
20. února • 19:36

Asi to bude tím, že patřím ke starší generaci, ale výčitky svědomí jsem ještě při sešlápnutí plynového pedálu nepocítil... ;-)

Filip f.
20. února • 22:08

How dare you?!

OTTO
20. února • 19:41

Greta is watching you! :-P

WRC R2 TwinCharger
20. února • 19:48

Hlavne opatrne! ..zbavi vas vycitek svedomi a papiru pravdepodobne taktez:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud