Ostrá Cupra Ateca má kompletní technická data. Známe i základní cenu

Nově vzniklá značka Cupra zahrnuje sportovní modely automobilky Seat. Ostré SUV Ateca nyní odhaluje své technické detaily.

Značku Cupra představila automobilka Seat jenom pár dnů před letošním ženevským autosalonem, kde měla hned dvě želízka v ohni. Vedle SUV Cupra Ateca, o kterém teď bude řeč, to byl i elektrický závodní vůz Cupra e-Racer. Díky čtyřem elektromotorům zrychlí z nuly na stovku za 3,2 sekundy a umí uhánět rychlostí až 270 km/h, přičemž právě motosport je asi nejlepší testovací program před uvedením sériového provedení pro běžné smrtelníky.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Ale zpátky v Atece. Tu můžeme považovat za první ostré mainstreamové SUV koncernu Volkswagen, přičemž stačilo poměrně málo: nacpat techniku z Leonu Cupra, respektive Golfu R, do útrob Atecy a uzpůsobit podvozek, progresivní řízení a brzdy. Výsledkem je SUV s motorem 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní), přičemž úvodní informace hovořily na zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy a maximální rychlosti 245 km/h.

Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Je tomu ale nakonec trochu jinak. Také Cupra Ateca musela projít homologací podle protokolu WLTP, přičemž před zahájením oficiálních novinářských testů automobilka vypustila do světa konečná technická data. Výkon 300 koní zůstává, točivý moment má 400 N.m, čas akcelerace z klidu na 100 km/h je 5,2 sekundy a maximálka činí 247 km/h. Jsou to sice pouze drobné rozdíly, ale nyní je už máme černé na bílém.

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

Přestože je Cupra samostanou značkou, její produkty najdete v oddělených prostorách dealerství Seatu. Po celé Evropě bude takových míst 277. Zajímavá je také cena. Ta britská činí 35.900 liber, což je v přepočtu zhruba 1.050.000 korun. Standardem je převodovka DSG a pohon všech kol 4Drive, v jiné konfiguraci Cupru Ateca nepořídíte.

Uvedení do prodeje proběhne před koncem letošního roku. Kompletní technická data si můžete projít v přiložené tabulce.

Cupra Ateca: Oficiální technická data
Motor 2.0 TSI
Převodovka 7A
Zdvihový objem [cm3] 1984
Vrtání x zdvih [mm] 82,5 x 92,8
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 221/5300-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 400/2000-5200
Maximální rychlost [km/h] 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2
Komb. spotřeba podle WLTP [l/100 km] 8,5-8,9
Délka [mm] 4376
Šířka [mm] 1841
Výška [mm] 1611
Rozvor [mm] 2631
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1573/1547
Objem kufru [l] 485
Objem palivové nádrže [l] 55
Provozní hmotnost [kg] 1615
Maximální hmotnost [kg] 2150
Rozměry brzdových kotoučů vpředu/vzadu [mm] 340x30/310x22
Rozměr kol  245/40 R19

 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 40 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků