Ostrá Cupra Ateca má kompletní technická data. Známe i základní cenu

Nově vzniklá značka Cupra zahrnuje sportovní modely automobilky Seat. Ostré SUV Ateca nyní odhaluje své technické detaily.

Značku Cupra představila automobilka Seat jenom pár dnů před letošním ženevským autosalonem, kde měla hned dvě želízka v ohni. Vedle SUV Cupra Ateca, o kterém teď bude řeč, to byl i elektrický závodní vůz Cupra e-Racer. Díky čtyřem elektromotorům zrychlí z nuly na stovku za 3,2 sekundy a umí uhánět rychlostí až 270 km/h, přičemž právě motosport je asi nejlepší testovací program před uvedením sériového provedení pro běžné smrtelníky.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Ale zpátky v Atece. Tu můžeme považovat za první ostré mainstreamové SUV koncernu Volkswagen, přičemž stačilo poměrně málo: nacpat techniku z Leonu Cupra, respektive Golfu R, do útrob Atecy a uzpůsobit podvozek, progresivní řízení a brzdy. Výsledkem je SUV s motorem 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní), přičemž úvodní informace hovořily na zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy a maximální rychlosti 245 km/h.

Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Je tomu ale nakonec trochu jinak. Také Cupra Ateca musela projít homologací podle protokolu WLTP, přičemž před zahájením oficiálních novinářských testů automobilka vypustila do světa konečná technická data. Výkon 300 koní zůstává, točivý moment má 400 N.m, čas akcelerace z klidu na 100 km/h je 5,2 sekundy a maximálka činí 247 km/h. Jsou to sice pouze drobné rozdíly, ale nyní je už máme černé na bílém.

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

Přestože je Cupra samostanou značkou, její produkty najdete v oddělených prostorách dealerství Seatu. Po celé Evropě bude takových míst 277. Zajímavá je také cena. Ta britská činí 35.900 liber, což je v přepočtu zhruba 1.050.000 korun. Standardem je převodovka DSG a pohon všech kol 4Drive, v jiné konfiguraci Cupru Ateca nepořídíte.

Uvedení do prodeje proběhne před koncem letošního roku. Kompletní technická data si můžete projít v přiložené tabulce.

Cupra Ateca: Oficiální technická data
Motor 2.0 TSI
Převodovka 7A
Zdvihový objem [cm3] 1984
Vrtání x zdvih [mm] 82,5 x 92,8
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 221/5300-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 400/2000-5200
Maximální rychlost [km/h] 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2
Komb. spotřeba podle WLTP [l/100 km] 8,5-8,9
Délka [mm] 4376
Šířka [mm] 1841
Výška [mm] 1611
Rozvor [mm] 2631
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1573/1547
Objem kufru [l] 485
Objem palivové nádrže [l] 55
Provozní hmotnost [kg] 1615
Maximální hmotnost [kg] 2150
Rozměry brzdových kotoučů vpředu/vzadu [mm] 340x30/310x22
Rozměr kol  245/40 R19

 

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek