Ostrá Cupra Ateca má kompletní technická data. Známe i základní cenu

Nově vzniklá značka Cupra zahrnuje sportovní modely automobilky Seat. Ostré SUV Ateca nyní odhaluje své technické detaily.

Značku Cupra představila automobilka Seat jenom pár dnů před letošním ženevským autosalonem, kde měla hned dvě želízka v ohni. Vedle SUV Cupra Ateca, o kterém teď bude řeč, to byl i elektrický závodní vůz Cupra e-Racer. Díky čtyřem elektromotorům zrychlí z nuly na stovku za 3,2 sekundy a umí uhánět rychlostí až 270 km/h, přičemž právě motosport je asi nejlepší testovací program před uvedením sériového provedení pro běžné smrtelníky.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Ale zpátky v Atece. Tu můžeme považovat za první ostré mainstreamové SUV koncernu Volkswagen, přičemž stačilo poměrně málo: nacpat techniku z Leonu Cupra, respektive Golfu R, do útrob Atecy a uzpůsobit podvozek, progresivní řízení a brzdy. Výsledkem je SUV s motorem 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní), přičemž úvodní informace hovořily na zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy a maximální rychlosti 245 km/h.

Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Je tomu ale nakonec trochu jinak. Také Cupra Ateca musela projít homologací podle protokolu WLTP, přičemž před zahájením oficiálních novinářských testů automobilka vypustila do světa konečná technická data. Výkon 300 koní zůstává, točivý moment má 400 N.m, čas akcelerace z klidu na 100 km/h je 5,2 sekundy a maximálka činí 247 km/h. Jsou to sice pouze drobné rozdíly, ale nyní je už máme černé na bílém.

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

Přestože je Cupra samostanou značkou, její produkty najdete v oddělených prostorách dealerství Seatu. Po celé Evropě bude takových míst 277. Zajímavá je také cena. Ta britská činí 35.900 liber, což je v přepočtu zhruba 1.050.000 korun. Standardem je převodovka DSG a pohon všech kol 4Drive, v jiné konfiguraci Cupru Ateca nepořídíte.

Uvedení do prodeje proběhne před koncem letošního roku. Kompletní technická data si můžete projít v přiložené tabulce.

Cupra Ateca: Oficiální technická data
Motor 2.0 TSI
Převodovka 7A
Zdvihový objem [cm3] 1984
Vrtání x zdvih [mm] 82,5 x 92,8
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 221/5300-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 400/2000-5200
Maximální rychlost [km/h] 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2
Komb. spotřeba podle WLTP [l/100 km] 8,5-8,9
Délka [mm] 4376
Šířka [mm] 1841
Výška [mm] 1611
Rozvor [mm] 2631
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1573/1547
Objem kufru [l] 485
Objem palivové nádrže [l] 55
Provozní hmotnost [kg] 1615
Maximální hmotnost [kg] 2150
Rozměry brzdových kotoučů vpředu/vzadu [mm] 340x30/310x22
Rozměr kol  245/40 R19

 

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků