Ostrá Cupra Ateca má kompletní technická data. Známe i základní cenu

Nově vzniklá značka Cupra zahrnuje sportovní modely automobilky Seat. Ostré SUV Ateca nyní odhaluje své technické detaily.

Značku Cupra představila automobilka Seat jenom pár dnů před letošním ženevským autosalonem, kde měla hned dvě želízka v ohni. Vedle SUV Cupra Ateca, o kterém teď bude řeč, to byl i elektrický závodní vůz Cupra e-Racer. Díky čtyřem elektromotorům zrychlí z nuly na stovku za 3,2 sekundy a umí uhánět rychlostí až 270 km/h, přičemž právě motosport je asi nejlepší testovací program před uvedením sériového provedení pro běžné smrtelníky.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Ale zpátky v Atece. Tu můžeme považovat za první ostré mainstreamové SUV koncernu Volkswagen, přičemž stačilo poměrně málo: nacpat techniku z Leonu Cupra, respektive Golfu R, do útrob Atecy a uzpůsobit podvozek, progresivní řízení a brzdy. Výsledkem je SUV s motorem 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní), přičemž úvodní informace hovořily na zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy a maximální rychlosti 245 km/h.

Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Seat Leon Cupra už zase nemá 300 koní. Děkujte Evropské unii

Je tomu ale nakonec trochu jinak. Také Cupra Ateca musela projít homologací podle protokolu WLTP, přičemž před zahájením oficiálních novinářských testů automobilka vypustila do světa konečná technická data. Výkon 300 koní zůstává, točivý moment má 400 N.m, čas akcelerace z klidu na 100 km/h je 5,2 sekundy a maximálka činí 247 km/h. Jsou to sice pouze drobné rozdíly, ale nyní je už máme černé na bílém.

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

Přestože je Cupra samostanou značkou, její produkty najdete v oddělených prostorách dealerství Seatu. Po celé Evropě bude takových míst 277. Zajímavá je také cena. Ta britská činí 35.900 liber, což je v přepočtu zhruba 1.050.000 korun. Standardem je převodovka DSG a pohon všech kol 4Drive, v jiné konfiguraci Cupru Ateca nepořídíte.

Uvedení do prodeje proběhne před koncem letošního roku. Kompletní technická data si můžete projít v přiložené tabulce.

Cupra Ateca: Oficiální technická data
Motor 2.0 TSI
Převodovka 7A
Zdvihový objem [cm3] 1984
Vrtání x zdvih [mm] 82,5 x 92,8
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 221/5300-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 400/2000-5200
Maximální rychlost [km/h] 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2
Komb. spotřeba podle WLTP [l/100 km] 8,5-8,9
Délka [mm] 4376
Šířka [mm] 1841
Výška [mm] 1611
Rozvor [mm] 2631
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1573/1547
Objem kufru [l] 485
Objem palivové nádrže [l] 55
Provozní hmotnost [kg] 1615
Maximální hmotnost [kg] 2150
Rozměry brzdových kotoučů vpředu/vzadu [mm] 340x30/310x22
Rozměr kol  245/40 R19

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků