Ostrá Cupra Arona by mohla dostat motor z Pola GTI. Dvoulitr o 200 koních

Seat již ukázal, že pod svou nově založenou sportovní značkou Cupra nemá problém uvádět rovněž přiostřená SUV. Po představení Cupry Ateca se tak nyní začíná mluvit o možné technice pro crossover Arona.

Na základě informací španělského magazínu Motor se dostávají na povrch údajné podrobnosti o chystané Cupře Arona, která by po uvedení větší Atecy rozšířila modelovou nabídku nové sportovní značky pod křídly Seatu.

Cupra Arona by podle magazínu využila motorizaci Volkswagenu Polo GTI, přesněji přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW (200 koní) a točivém momentu 320 Nm. Crossover již stojí na koncernové platformě Pola (MQB A0), tudíž by se zasazení této jednotky pod kapotu ostré Arony nemuselo zdát jako problém.

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Z motoru Pola GTI by nakonec mohla vytěžit i předpokládaná Cupra Ibiza. U obou vozů se nicméně stále jedná o pouhé spekulace. Cupra samotnou produkci obou modelů ještě nepotvrdila. Již v únoru ale značka ukázala Cupru Ibiza jako designovou studii, přičemž fotky ostré Arony se dostaly na veřejnost únikem.

V rámci naplnění portfolia Cupry bychom ale s uvedením obou „sportovních Seatů“ počítali. Dosud má značka v nabídce pouze větší SUV Ateca, které se však ještě nedostalo oficiálně do prodeje. U něj Cupra použila přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 221 kW (300 k), sedmistupňový automat a pohon všech kol.

Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Po designové stránce se Arona a Ibiza vydají dříve zavedenou cestou, takže nebudou chybět agresivnější nárazníky, větší kola, nižší podvozek, množství měděných detailů a samozřejmě nová loga značky Cupra na masce a zádi.

Španělský Motor zmiňuje, že Cupry Arona bychom se měli dočkat nejpozději do konce roku 2020.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 3 příspěvky
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků