Ostrá Cupra Arona by mohla dostat motor z Pola GTI. Dvoulitr o 200 koních

Seat již ukázal, že pod svou nově založenou sportovní značkou Cupra nemá problém uvádět rovněž přiostřená SUV. Po představení Cupry Ateca se tak nyní začíná mluvit o možné technice pro crossover Arona.

Na základě informací španělského magazínu Motor se dostávají na povrch údajné podrobnosti o chystané Cupře Arona, která by po uvedení větší Atecy rozšířila modelovou nabídku nové sportovní značky pod křídly Seatu.

Cupra Arona by podle magazínu využila motorizaci Volkswagenu Polo GTI, přesněji přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW (200 koní) a točivém momentu 320 Nm. Crossover již stojí na koncernové platformě Pola (MQB A0), tudíž by se zasazení této jednotky pod kapotu ostré Arony nemuselo zdát jako problém.

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Z motoru Pola GTI by nakonec mohla vytěžit i předpokládaná Cupra Ibiza. U obou vozů se nicméně stále jedná o pouhé spekulace. Cupra samotnou produkci obou modelů ještě nepotvrdila. Již v únoru ale značka ukázala Cupru Ibiza jako designovou studii, přičemž fotky ostré Arony se dostaly na veřejnost únikem.

V rámci naplnění portfolia Cupry bychom ale s uvedením obou „sportovních Seatů“ počítali. Dosud má značka v nabídce pouze větší SUV Ateca, které se však ještě nedostalo oficiálně do prodeje. U něj Cupra použila přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 221 kW (300 k), sedmistupňový automat a pohon všech kol.

Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Po designové stránce se Arona a Ibiza vydají dříve zavedenou cestou, takže nebudou chybět agresivnější nárazníky, větší kola, nižší podvozek, množství měděných detailů a samozřejmě nová loga značky Cupra na masce a zádi.

Španělský Motor zmiňuje, že Cupry Arona bychom se měli dočkat nejpozději do konce roku 2020.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků