Ostrá Cupra Arona by mohla dostat motor z Pola GTI. Dvoulitr o 200 koních

Seat již ukázal, že pod svou nově založenou sportovní značkou Cupra nemá problém uvádět rovněž přiostřená SUV. Po představení Cupry Ateca se tak nyní začíná mluvit o možné technice pro crossover Arona.

Na základě informací španělského magazínu Motor se dostávají na povrch údajné podrobnosti o chystané Cupře Arona, která by po uvedení větší Atecy rozšířila modelovou nabídku nové sportovní značky pod křídly Seatu.

Cupra Arona by podle magazínu využila motorizaci Volkswagenu Polo GTI, přesněji přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW (200 koní) a točivém momentu 320 Nm. Crossover již stojí na koncernové platformě Pola (MQB A0), tudíž by se zasazení této jednotky pod kapotu ostré Arony nemuselo zdát jako problém.

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Z motoru Pola GTI by nakonec mohla vytěžit i předpokládaná Cupra Ibiza. U obou vozů se nicméně stále jedná o pouhé spekulace. Cupra samotnou produkci obou modelů ještě nepotvrdila. Již v únoru ale značka ukázala Cupru Ibiza jako designovou studii, přičemž fotky ostré Arony se dostaly na veřejnost únikem.

V rámci naplnění portfolia Cupry bychom ale s uvedením obou „sportovních Seatů“ počítali. Dosud má značka v nabídce pouze větší SUV Ateca, které se však ještě nedostalo oficiálně do prodeje. U něj Cupra použila přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 221 kW (300 k), sedmistupňový automat a pohon všech kol.

Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Po designové stránce se Arona a Ibiza vydají dříve zavedenou cestou, takže nebudou chybět agresivnější nárazníky, větší kola, nižší podvozek, množství měděných detailů a samozřejmě nová loga značky Cupra na masce a zádi.

Španělský Motor zmiňuje, že Cupry Arona bychom se měli dočkat nejpozději do konce roku 2020.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků