Ostrá Cupra Arona by mohla dostat motor z Pola GTI. Dvoulitr o 200 koních

Seat již ukázal, že pod svou nově založenou sportovní značkou Cupra nemá problém uvádět rovněž přiostřená SUV. Po představení Cupry Ateca se tak nyní začíná mluvit o možné technice pro crossover Arona.

Na základě informací španělského magazínu Motor se dostávají na povrch údajné podrobnosti o chystané Cupře Arona, která by po uvedení větší Atecy rozšířila modelovou nabídku nové sportovní značky pod křídly Seatu.

Cupra Arona by podle magazínu využila motorizaci Volkswagenu Polo GTI, přesněji přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW (200 koní) a točivém momentu 320 Nm. Crossover již stojí na koncernové platformě Pola (MQB A0), tudíž by se zasazení této jednotky pod kapotu ostré Arony nemuselo zdát jako problém.

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Z motoru Pola GTI by nakonec mohla vytěžit i předpokládaná Cupra Ibiza. U obou vozů se nicméně stále jedná o pouhé spekulace. Cupra samotnou produkci obou modelů ještě nepotvrdila. Již v únoru ale značka ukázala Cupru Ibiza jako designovou studii, přičemž fotky ostré Arony se dostaly na veřejnost únikem.

V rámci naplnění portfolia Cupry bychom ale s uvedením obou „sportovních Seatů“ počítali. Dosud má značka v nabídce pouze větší SUV Ateca, které se však ještě nedostalo oficiálně do prodeje. U něj Cupra použila přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 221 kW (300 k), sedmistupňový automat a pohon všech kol.

Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Po designové stránce se Arona a Ibiza vydají dříve zavedenou cestou, takže nebudou chybět agresivnější nárazníky, větší kola, nižší podvozek, množství měděných detailů a samozřejmě nová loga značky Cupra na masce a zádi.

Španělský Motor zmiňuje, že Cupry Arona bychom se měli dočkat nejpozději do konce roku 2020.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků