Osobní Tatrovky znovu na scéně?

20 komentářů

aga
5. dubna • 16:11

Pokud to bude vypadat takhle, tak at to je na podvozku cehokoli a bude se mi to libit
www.reprodyne.com/site/index.php?project=6.

Martin
4. dubna • 15:24

...ach to jsou auta. Ne jak ty popelnice co tu autorevue nosí na podnosu a vychaluje do nebes :-) Kamarád má jednu z roku 1970 Tatru 603...rozebranou krásnou kočičku, dali jsme tam přední a zadní nápravu s převodovkou. Pak ji dal na kola...teď bohužel z nedostatku času nepostupuje dále, ale pokaždý když otevře garáž a já mohu pohladit ty neuvěřitelně ladné linie karoserie a poté usednout do toho obýváku s velkým subtilním volantem...to je prostě pocit k nezaplacení. A až se jednou rozbuší to osmiválcové srdíčko a začnou svištět ventilátory...to bude skutečně svátek. Jestli to hoděj na nějakej podvozek Fordu....vždyť 603 má asi 5 metrů dýlky! Kde to chtěj splašit?? A to nebude mít ani nezávislé pérování? A motor za zadní nápravou?

Petrdzurba
4. dubna • 17:36

ja bych to hodil na 3 podvozky fiata seicento a je to vyresene:-D

Petrdzurba
4. dubna • 17:39

mysli cyreseno tech 5 metru:-D:-D:-D

Tonča
4. dubna • 9:07

Auto je spousta odlitků, výkovků, výlisků. A nejen těch v Tatře zkonstruovaných a kdysi i vyráběných, ale i těch nakupovaných od subdodavatelů. Brzdy, řízení, tlumiče, světla, stěrače, topení, přístroje, elektrovýzbroj.... Většinou už k tomu neexistuje ani dokumentace, natož výrobní zařízení. A tohle vše by se mělo reinkarnovat? A proč? Takové auto by neplnilo ani dnešní homologační předpisy a ani by nešlo o veterána. Nakonec kdo si chce koupit vetrána T 603, nebo T 613, tak ho koupí určitě levnějí, než tuhle uvažovanou repliku. A pokud jde o výrobu repliky, tak to je prostě, se vším všudy, včetně vývoje, přípravy výroby a schvalování, zcela nové auto. A vzhledem k tomu, co se bohužel dělo kolem vývoje nové vojenské Tatry, která byla navíc bezpečně zaplacenou státní zakázkou, tak ač by se mně velmi líbilo, mít doma repliku Tatraplánu, nevěřím tomu, že by Adams dokázal rozjet výrobu věrohodné repliky. Ono už je poněkud nelogické, že pokud chce Adams stavět Tatraplána nebo T 603, začínat tak exoticky u Subaru či Forda, které mají motor vpředu, a nikoliv na platformě nějakého Porsche 911, které má ten motor vzadu. Chtít stavět retrotatru a pominout linii Honza Ledwinků => Ferda Porsche => motor vzadu, taky o něčem vypovídá. Minimálně o tom, že necítí, o čem ten motor vzadu vlastně je.:-)

ka-spel
4. dubna • 9:23

Copak se už někde psalo, že to bude s motorem vpředu? To Porsche je logicky i historicky jediná možná platforma.

N1
4. dubna • 9:42

Třeba dají do tatrovky ten podvozek obráceně, aby byl motor vzadu. Pak by stačilo vyřešit pouze řízení zadních kol, která by byla vepředu. A kdyby časem použili i upravený motor z nákladní Tatry, tak by to mělo i nadbytek výkonu a bylo by to chlazené vzduchem ;-)

Tonča
4. dubna • 9:54

Vidím sice smajlíka, ale přesto trnu hrůzou, že by se toho nápadu mohl nějaký inteligent chytit. :-)

Tonča
4. dubna • 9:28

Zdroj: Auto.cz, titulek: iHNed: Kopřivnická Tatra hodlá vyrábět osobní auta ve stylu retro
"Bude to muset stát na podvozku nějakého výrobce, jako jsou třeba Ford, Škoda nebo Subaru. Tedy někoho, kdo se může pak i postarat o servis," řekl Adams. "Ano, uvažujeme o výrobě osobního auta. Všechno musíme ještě propočítat a připravit, ale máme tolik požadavků od tatra klubů z celého světa, že to nelze přehlédnout," řekl deníku Adams.
zveřejněno 02. 04. 2008

Radek Ondrášík
4. dubna • 9:53

K1 Attack je taky na podvozku Fordu, Hondy apod. a má snad motor vpředu?

Tonča
4. dubna • 10:17

Při vší úctě, myslím, že jde o dva zcela různé případy. Nesrovnával bych spoře oblečenou trubkovou splašenost K1 Atack, s replikou vládní Tatry. :-) Je něco jiného, stavět auto přesazením agregátu ve stylu Fiat 128 => Fiat X1/9, tedy s motorem před zadní nápravou a stavět auto s motorem vzadu. :-)

puk123
4. dubna • 8:28

Toto jsem si kdysi načmáral. Teď se to sem tematicky hodí: http://galerie.autorevue.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=84836

Drizzt
4. dubna • 8:43

Tak tohle fakt ne ;-).Ale snaha se cení.Jinak doufám, že i když nové tatry budou retro, tak že nebudou retro moc :), že naváží na ty kulaté tatry, ne na ty pozdější hranaté. A snad z toho nevypadne nějaký kýč.Divím se, že značku Tatra pro osobáky nevyužil někdo dávno.

Lukáš Rotrekl
4. dubna • 7:16

Jsem pro.......
Ale pane redaktore, osobní automobily se vyrabel"i"????? To snad ne.....
Prásklo mě to do očí hned pro začátek.....No stane se......

jméno nejméno...
6. dubna • 22:55

Jen pro jistotu. Asi už jte na to přišel, ale ono vyráběli, je dobře... Váže se ve větě ke Kopřivnici, kde automobily vyráběli muži i ženy, nejen ženy. Ovšem ty by je opravdu vyráběly. Pěkný večer přeji...

karel
4. dubna • 7:58

vyráběli je muži:-D, není tam že se vyráběly

Lukáš Rotrekl
4. dubna • 8:02

a sakra po ranu nevidim...Sypu si popel na hlavu.....

Petr1968
4. dubna • 6:49

Držím palce

Frantisek Koudelka
4. dubna • 7:08

Radeji AIDS, nez TBC.

Petr1968
4. dubna • 7:25

Raději TBC. :-D

Doporučujeme

Články odjinud