Osobní Tatrovky znovu na scéně?

Petr1968  |  04. 04. 2008 06:49

Držím palce

Odpovědět  |   | 
Frantisek Koudelka  |  04. 04. 2008 07:08

Radeji AIDS, nez TBC.

Odpovědět  |   | 
Petr1968  |  04. 04. 2008 07:25

Raději TBC.

Odpovědět  |   | 
Lukáš Rotrekl  |  04. 04. 2008 07:16

Jsem pro.......


Ale pane redaktore, osobní automobily se vyrabel"i"????? To snad ne.....
Prásklo mě to do očí hned pro začátek.....No stane se......

Odpovědět  |   | 
karel  |  04. 04. 2008 07:58

vyráběli je muži, není tam že se vyráběly

Odpovědět  |   | 
Lukáš Rotrekl  |  04. 04. 2008 08:02

a sakra po ranu nevidim...Sypu si popel na hlavu.....

Odpovědět  |   | 
jméno nejméno...  |  06. 04. 2008 22:55

Jen pro jistotu. Asi už jte na to přišel, ale ono vyráběli, je dobře... Váže se ve větě ke Kopřivnici, kde automobily vyráběli muži i ženy, nejen ženy. Ovšem ty by je opravdu vyráběly. Pěkný večer přeji...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  04. 04. 2008 08:28

Toto jsem si kdysi načmáral. Teď se to sem tematicky hodí: http://galerie.autorevue.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=84836

Odpovědět  |   | 
Drizzt  |  04. 04. 2008 08:43

Tak tohle fakt ne .

Ale snaha se cení.

Jinak doufám, že i když nové tatry budou retro, tak že nebudou retro moc :), že naváží na ty kulaté tatry, ne na ty pozdější hranaté. A snad z toho nevypadne nějaký kýč.

Divím se, že značku Tatra pro osobáky nevyužil někdo dávno.

Odpovědět  |   | 
Tonča  |  04. 04. 2008 09:07

Auto je spousta odlitků, výkovků, výlisků. A nejen těch v Tatře zkonstruovaných a kdysi i vyráběných, ale i těch nakupovaných od subdodavatelů. Brzdy, řízení, tlumiče, světla, stěrače, topení, přístroje, elektrovýzbroj.... Většinou už k tomu neexistuje ani dokumentace, natož výrobní zařízení. A tohle vše by se mělo reinkarnovat? A proč? Takové auto by neplnilo ani dnešní homologační předpisy a ani by nešlo o veterána. Nakonec kdo si chce koupit vetrána T 603, nebo T 613, tak ho koupí určitě levnějí, než tuhle uvažovanou repliku. A pokud jde o výrobu repliky, tak to je prostě, se vším všudy, včetně vývoje, přípravy výroby a schvalování, zcela nové auto. A vzhledem k tomu, co se bohužel dělo kolem vývoje nové vojenské Tatry, která byla navíc bezpečně zaplacenou státní zakázkou, tak ač by se mně velmi líbilo, mít doma repliku Tatraplánu, nevěřím tomu, že by Adams dokázal rozjet výrobu věrohodné repliky. Ono už je poněkud nelogické, že pokud chce Adams stavět Tatraplána nebo T 603, začínat tak exoticky u Subaru či Forda, které mají motor vpředu, a nikoliv na platformě nějakého Porsche 911, které má ten motor vzadu. Chtít stavět retrotatru a pominout linii Honza Ledwinků => Ferda Porsche => motor vzadu, taky o něčem vypovídá. Minimálně o tom, že necítí, o čem ten motor vzadu vlastně je.

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  04. 04. 2008 09:23

Copak se už někde psalo, že to bude s motorem vpředu? To Porsche je logicky i historicky jediná možná platforma.

Odpovědět  |   | 
Tonča  |  04. 04. 2008 09:28

Zdroj: Auto.cz, titulek: iHNed: Kopřivnická Tatra hodlá vyrábět osobní auta ve stylu retro
"Bude to muset stát na podvozku nějakého výrobce, jako jsou třeba Ford, Škoda nebo Subaru. Tedy někoho, kdo se může pak i postarat o servis," řekl Adams. "Ano, uvažujeme o výrobě osobního auta. Všechno musíme ještě propočítat a připravit, ale máme tolik požadavků od tatra klubů z celého světa, že to nelze přehlédnout," řekl deníku Adams.
zveřejněno 02. 04. 2008

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  04. 04. 2008 09:53

K1 Attack je taky na podvozku Fordu, Hondy apod. a má snad motor vpředu?

Odpovědět  |   | 
Tonča  |  04. 04. 2008 10:17

Při vší úctě, myslím, že jde o dva zcela různé případy. Nesrovnával bych spoře oblečenou trubkovou splašenost K1 Atack, s replikou vládní Tatry. Je něco jiného, stavět auto přesazením agregátu ve stylu Fiat 128 => Fiat X1/9, tedy s motorem před zadní nápravou a stavět auto s motorem vzadu.

Odpovědět  |   | 
N1  |  04. 04. 2008 09:42

Třeba dají do tatrovky ten podvozek obráceně, aby byl motor vzadu. Pak by stačilo vyřešit pouze řízení zadních kol, která by byla vepředu. A kdyby časem použili i upravený motor z nákladní Tatry, tak by to mělo i nadbytek výkonu a bylo by to chlazené vzduchem

Odpovědět  |   | 
Tonča  |  04. 04. 2008 09:54

Vidím sice smajlíka, ale přesto trnu hrůzou, že by se toho nápadu mohl nějaký inteligent chytit.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  04. 04. 2008 15:24

...ach to jsou auta. Ne jak ty popelnice co tu autorevue nosí na podnosu a vychaluje do nebes Kamarád má jednu z roku 1970 Tatru 603...rozebranou krásnou kočičku, dali jsme tam přední a zadní nápravu s převodovkou. Pak ji dal na kola...teď bohužel z nedostatku času nepostupuje dále, ale pokaždý když otevře garáž a já mohu pohladit ty neuvěřitelně ladné linie karoserie a poté usednout do toho obýváku s velkým subtilním volantem...to je prostě pocit k nezaplacení. A až se jednou rozbuší to osmiválcové srdíčko a začnou svištět ventilátory...to bude skutečně svátek.

Jestli to hoděj na nějakej podvozek Fordu....vždyť 603 má asi 5 metrů dýlky! Kde to chtěj splašit?? A to nebude mít ani nezávislé pérování? A motor za zadní nápravou?

Odpovědět  |   | 
Petrdzurba  |  04. 04. 2008 17:36

ja bych to hodil na 3 podvozky fiata seicento a je to vyresene

Odpovědět  |   | 
Petrdzurba  |  04. 04. 2008 17:39

mysli cyreseno tech 5 metru

Odpovědět  |   | 
aga  |  05. 04. 2008 16:11

Pokud to bude vypadat takhle, tak at to je na podvozku cehokoli a bude se mi to libit
www.reprodyne.com/site/index.php?project=6.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 14 N/A