Osobní Mustang Carrolla Shelbyho je na prodej

Carroll Shelby v tuto chvíli nabízí na eBayi svůj vlastní, unikátní vůz Mustang. Máte na něj zálusk? Pak si připravte slušný balík.

Jedná se o provedení Shelby EXP500 CSS Black Hornet, o jehož existenci se však v podstatě dozvídáme teprve dnes, aniž bychom z historických análů o něm měli jakékoli informace. Jistě, Shellby je nekorunovaným vládcem těch nejprestižnějších Mustangů z jejich zlaté éry, ale dosud jsme veděli pouze o dvou prototypech Shelby EXP500 Hornet, a sice červeném, jenž byl zničen krátce po své premiéře při dopravní nehodě, a zeleném, jehož rezavé torzo bylo nalezeno na počátku devadesátých let a dnes se jeho hodnota počítá na miliony dolarů. Ale teď se v aukci objevil Black Hornet. Člověk se stále učí a ještě několik dní panuje možnost, že jej někdo z našich čtenářů zaparkuje ve své garáži.

Ford Mustang Shelby EXP500 CSS Black Hornet je poháněn sedmilitrovým osmiválcem Cobra Jet 428 o výkonu 335 koní. Tento vůz ve skutečnosti nemá valnou historickou hodnotu, nicméně je úzce spjat se dvěma výše uvedenými prototypy a Shelby Worldwide Registry jej přijal do rodiny autentických vozů z pera Shelbyho. Black Hornet vzniknul pod přímým dohledem Carrolla Shelbyho u americké společnosti Restoration Hardware. Ve všech ohledech vzdává Black Hornet hold svým dvěma předchůdcům.  

Výtěžek ze zmíněné aukce poputuje na konto Shelbyho dětské nadace. Carroll Shelby k této aukci píše: „EBay je hostitelem celosvětově přístupné aukce, jež začne na ceně 100 000 dolarů a její výtěžek poputuje na charitu, na Carroll Shelby Children´s Foundation. V roce 1991 jsem si slíbil pomáhat dětem s problémy se srdcem a ledvinami, když jsem sám ležel v nemocnici a čekal na transplantaci srdce.“

Společnost Restoration Hardware se zaměřuje na zachovávání odkazu amerických konstruktérů. Z tohoto pohledu chápe, že Carroll Shelby představuje v americké automobilové historii jednu z nejvýznamnějších kapitol. Ve spolupráci se slavným konstruktérem a závodníkem proto připravila jediný a plně originální prototyp Black Hornet, jenž přispěje k možnostem transplantace orgánů nemocným dětem.

Carroll Shelby se narodil v roce 1923 ve farmářské rodině v Texasu. Působil jako letecký instruktor u USAF, z jejíchž služeb vystoupil v roce 1945. Pak se stal velkochovatelem kuřat a roku 1952 startoval ve svém prvním závodě dragsterů, a sice za volantem speciálu Ford V8 na čtvrtmílovém sprintu. Svoji úspěšnou závodnickou kariéru ukončil v roce 1961, kdy se projevila jeho závažná srdeční choroba. Ve stejné době však přišel s geniální myšlenkou začal do britských podvozků AC instalovat malé osmiválce Ford v kombinaci se čtyřstupňovými převodovkami Borg Warner. Tak se již roku 1962 zrodila první Cobra. Se svojí další sérií s názvem CSX 2000 se Shelby pustil do útoku proti Corvettám.

Novou kapitolu v dějinách snažení Carrolla Shelbyho se stalo vítězství Dana Gurneye na Cobře v pětisetkilometrovém závodě roku 1963. Znamenalo vůbec první vítězství Američana za volantem amerického vozu v závodu zařazeném do šampionátu FIA. O rok později se na závodních tratích Cobry snadno vyrovnaly vozům Ferrari, což neuniklo pozornosti společnosti Ford Motor Company. Již v roce 1965 tak vyjel první Shelby Mustang GT350.  A značka Shelby pokračovala ve svém úspěšném tažení nejen na sportovních tratích, ale také v ulicích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mustang Shelby EXP500 CSS Black Hornet
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků