Osobáky na dálnicích s elektronickými známkami

45 komentářů

N1
2. dubna • 11:14

Je úžasné, jak se všichni obávají, že je bude někdo sledovat podle jakési elektronické dálniční známky (dále jen e-známky). Jestli je to pravda, pak pravým účelem takových známek bude nepochybně dostat z dálnic všechny paranoiky, kteří se obávají sledování. Takoví lidé by určitě začali po zavedení e-známek jezdit pouze po silnicích, kde brány nejsou, takže by e-známku vůbec nepotřebovali. Případně by kvůli e-známkám začali jezdit pouze vlakem, autobusem nebo stopem. Dálnice by se tím uvolnily pro kamiony, kterých by mohlo projíždět mnohem více, takže by se vybralo i víc na poplatcích. ;-)

x
1. dubna • 21:37

Jen cekam kdy uz konecne pretece prah trpelivosti a lidi vyjdou do ulic.
Nebudu ted resit to co se tu deje, kdy si premier klidne zaleti zalyzovat do Alp za penize danovych poplatniku nebo ze nadace Paroubkovy zeny nejakou zahadou uz nedostava sponzorske prispevky jakmile neni Paroubek u valu nebo Cunka, ktery se bezpaterne hrne ke korytu a nebo Bursika, ktery stupidne protlacuje tzv. "BIOPALIVA"...Ted tu mame dalsi krasnou vec. Elektronickou vinetu, ktera bude moct monitorovat pohyb osobnich automobilu no proste krasa. V zemi ktera je skrz na skrz prosakla korupci!
At nikdo nerika ze jde o anonymni vec, mytne brany maji kamery a nebude problem spojit tak konkretniho majitele automobilu s prislusnou vinetou.Je mi jasne, ze nejde ani tak o to ze by nas nekdo chtel sledovat, spise jde zase o koryta a korupci, asi zase pristalo par obalecek od KAPSCHe a nasi "cestni" politici se museli nejak zachovat nicmene v nasi krasne zemicce to dopadne naprostym fizlovanim.Ostatne cemu se divit, kdyz se tu dalnice stavi 30 let, kvalita = 0 a finance presahujeme vysoko prumer zapadni Evropy.Jestli uz treba neni cas na zmenu systemu.. Ne tim nemyslim volit ODS nebo CSSD a za 4 roky zase naopak jak tomu vzdycky bylo. Chce to kompletni zmenu systemu a vyhazet tyhle zkorumpovane politiky na dlazbu. Priste budu volit stranu ktera prosazuje primou demokracii, jen tak budeme mit moznost ovlivnovat to co se nam nelibi a ne jen tim ze jednou za 4 roky budeme muzeme volit mezi hovnem a srackou.

yvvvv
1. dubna • 23:08

nemenuješ se cibulka? :-D:-D:-D

Krabat
1. dubna • 22:45

Kéž by nás bylo víc, co si přejí přímou demokracii a nevolí stádovitě těch čtyři, pět zprofanovaných stran.

Buffalo
1. dubna • 19:03

"O kontrolu se pak budou starat mýtné brány a jejich kamerové a elektronické systémy.", "Dle všeho se není ani třeba bát nějaké kontroly nad tím, jakými cestami jezdíte. Elektronické dálniční známky se totiž budou nakupovat anonymně, takže nehrozí, že by si ministerstvo, případně provozovatel systému Kapsch dělal databázi toho, kudy jezdíte"... takže známky budou anonymní :)) a ty SPZ na autech budou taky anonymní jo ?

Saman
1. dubna • 20:13

no tak nekdo bude vedet ze nejaka SPZ byla v nejakou dobu pod tou a tou mytnou branou no, to us vedej i ted a zadny krabicky v aute navic k tomu nepotrebujou , staci jen samotna kamera ;-) , boze boze lidi ste paranoidni vic nes nejakej zlocinec na uteku :-D

Franta
1. dubna • 18:23

Holandsko 2012 bude mít zpoplatněno většinu komunikací tarifem za ujetý kilometr pro osobní auta. To je pilotní program kde se to odzkouší. EU direktiva chce mít zpoplatněnou většinou komunikací v členských zemých 2013 až 2016 pro osobáky. Viněty jsou prvním krokem k zpoplatnění všech komunikací u nás. To že to myslí vážně, značí výrok nějakého holandského politika, který řekl: Nepodařilo se nám dostat osm milionů holandských řidičů z jejich aut zatím použitými prostředky, proto mýto pro osobní vozidla. Jeho výrok se dá najít na netu. Smutný.

Ivo
10. dubna • 22:21

To, že čip bude použit pro účtování za km je jasné. Jen z nás dělají blbce.

Saman
1. dubna • 17:45

nekteri tu pisou ze hned jak je to vyfoti, tak budou sparovani s tou krabickou, takze zaprve, ridice na tech fotkach rozezna jen superman, par zaberu z onech kamer sem us videl, a z ridice jdou vetsinou poznat jen ruce , a to v kamionu kde je ridic o poznani blize kamere nes v osobaku, takze pokud nemate v aute prosklenou strechu tak jedine nad cim se budou zamestnanci kapse vzrusovat budou vase ruce a nejaky pixelovaty cosi co pripomina Vasi hlavu :-D, zadruhe krabka je prenosna, takze pokazde muze s danou krabkou bejt vyblejsknute uplne jine auto/SPZ a uplne jinej ridic :-D , mobilni operatori o Vasem pohybu vedej daleko vic nes nejakej Kapsh bude kdy vedet a presto je spousta lidi ochotna jim podepsat smlouvu a nechat se tak treba i odposlouchavat, takze mit v aute anonimni krabycku us takove zlo zase neni, navic jen na dalnici, tedy dlouhem nudnem useku nejakyho asfaltu uprostred niceho ;-), a konecne zatreti, soucasne znamky sou vcelku pro stat min vydelecne nes tento zpusob pomoci elektronickeho vyberu, ano Kaps natom vydela, ale vydela natom i stat, krabku totis budete mit treba 5-6 let a nebo i vic, takze po tu dobu us se nemusi nikdo starat o nejakej tisk, distribuci , kontrolu a tak podobne, i presto ze v tomto roce bylo vydano 5.400.000 znamek v hodnote 11.250.000.000,- ( 11 a ctvrt miliardy ), tak predpokladanej vynos je jen pouhopouhych 2.300.000.000,- ( 2 miliardy a 300 milionu ), takze vesketre naklady, problemy a neprodane znamky jdou dnes navrub skoro deviti miliardam, takze pokud stat bez vetsi namahy vybere 2,3 miliardy na dalnicnich elektronickych znamkach, tak natom bude financne stejne, ale bez vetsich starosti a prace kterou zanej odvede Kapsh B-] , proste z toho lidi delate bublinu :-D

pandan
2. dubna • 7:18

Samane nebo Šamane, podle obsahu a pravopisu tvého příspěvku budeš mít asi nějakou vysokou funkci na ministerstvu :-P. Jak můžeš srovnávat nominální hodnotu vytištěných známek s výnosem? Pokud jste to na ministerstvu počítali takto, nedivím se, že vám vyšly známky tak málo efektivní. A ještě nás balamutíš slovy, že krabičky se budou vyrábět, distribuovat i kontrolovat zadarmo. Když se mi posere za půl roku, musím si ji snad někde vyměnit nebo koupi novou, ne? Stejně tak ji koupí později ti, kteří začnou teprve jezdit, pojedou poprvé na dálnici nebo do ČR přijedou zvenčí. Pravdu máš jedině, pokud se opravdu nebudou kontrolovat. To se potom opravdu nemusí rozvážet, prodávat, ani vyrábět :-(:-|:-):-)):-D!

Saman
2. dubna • 14:57

podle tve reakce na pravopis asi budes nejakej chorobne depresivni ucitel cestiny co vsude tu svou chorobu zduraznuje tim ze upozornuje na neci pravopis :-P , zadalsi, jako ekonom pokud neco vyrobym a hodlam prodavat za nejakou cenu tak pocitam taky s nejakym ziskem v % od prodavane ceny, a pokud je zisk zhruba jen asi 20% tak to neni zrovna dobrej business ;-) , to je jako bych ja vydal 1000 kusu sveho DVD s tutorialem po 500 korunach a misto vysnenych pul mega z toho mel slabejch 100tacu , proto radsi svou praci prodavam pres internet jako download stream kde mam naklady minimalni a pritom prodam uplne stejnej pocet kusu, usetrim za lisovnu/distrybuci a tim i vic vydelam ;-) , proste jednoduche pocty
muzes me napsat kde pisu "že krabičky se budou vyrábět, distribuovat i kontrolovat zadarmo" :-O , to sem nikde nepsal a je to tvuj chorej vymysl ;-) , krabku si samozdrejme bude muset uzivatel koupit, a z informaci co sou k mani zrejme cast zaplati stat, distribuce kreditu nebude nijak nakladna, bud to pujde zaplatit treba prevodem z uctu ( u spousty bank zadarmo, a jesi to mas spoplatnene tak je to tvuj problem ) , nebo dobit treba na benzinkach jako mobilni telefon, tedy nijak nakladna zalezitost, a kontrolu bude provadet Kapsh, ktery si nejakou tu kacku z toho veme, ale taky bude mit mnohem vetsi uspesnost odhalovani neplaticu cos dnesni policie nema a tim padem stat opet vic vydela ;-)

pandan
2. dubna • 16:09

Teda tebou psaný tutorial bych nechtěl ani zadarmo! Nejsem ekonom (ani češtinář), ale snažím se to v hlavě alespoň občas zapnout. Ty předpokládáš půl mega, stát předpokládá výnos 2,3 mld. Zisk je odjakživa výnos mínus náklady. Náklady na tisk, distribuci a marži z prodeje a kontrolu známek budou třeba 1 mld Kč, výnos 2,3 mld Kč. Pak máš zisk 1,3 mld. Jasné, ne? Nějaká zbožná přání v ekonomice neplatí.
Píšeš: "... krabku totis budete mit treba 5-6 let a nebo i vic, takze po tu dobu us se nemusi nikdo starat o nejakej tisk, distribuci , kontrolu a tak podobne...". Tak třeba když rozvážíš ročně 5 mega známek na třeba 2000 prodejních míst nebo 200 000 krabiček na 2000 míst, vyjde to téměř nastejno. Navíc bude celý systém dobíjení.
Možná to bude stát nakonec méně než známky, ale proto ještě nemusím psát hovadiny. Myslím, že bude hodně záležet na ceně krabiček a nálepek. Výhodou krabiček bude, že se nemusí prodat v roce vydání, kdežto neprodané nálepky jdou do pece.
Pro řidiče bude výhodou přenositelnost a to dokonce tak velkou, že se každý při dnešních cenách, namísto koupě týdenního kreditu, bude snažit půjčit levněji něčí krabičku s ročním kreditem.

Saman
2. dubna • 23:41

hochu ty ses fakt magor, myslis ze bych vydaval tutorial na DVD kdyby to byl text :-D , tolik textu bych nenapsal ani za deset zivotu a vubec pochybuju ze by byl nasvete nekdo kdo by to zvladnul i kdyby nonstop psal celej svuj zivot :-D ocekavanej vynos je 2.3 miliardy, loni to vydelalo pres 2.2 miliardy a znamek bylo vydano stejne a v hodnote lehce nad 10 miliard, pocitat umis tak si spocti jak to dopadlo, proste tistene dalnicni znamky nejsou nijak zvlast vydelecne a jeden z duvodu zavadeni elektronickych vinet je i ten ze se to zefektivni, tedy stat bude mit minimalni naklady rozlozene do nekolika let a presto bude vydelavat porad podobne nebo mirne vyzsi/nizsi penize na stejne sluzbe ;-) , co myslis co je vyhodnejsi, zaplatit kazdej rok miliardu za znamky a pak je prodat za cca 2.3 miliardy, nebo zaplatit miliardu za 5 let a v kazdem tom roce mit vydelek okolo 2.3 miliardy ;-)mimoto bude se dat koupit casovej usek a nikdo nenapsal jak dlouhej a za kolik, zato vineta us problizne ceny zna a maji bejt okolo 500 korun v obehu, takze us nebude tak nakladne kupovat si treba jen tydenni moznost jezdit po dalnici, tech 500 korun nazacaktu bude smesnych a koupi si ji spousta ridicu co znamku nikdy nekoupili prave kvuli jejich cene a tomu ze dalnici vyuzili treba jen 1 za rok ;-)pocitam ze se urcite klon toho pana co v jinem foru psal jak ma prosperujici firmu s 200 zamestnanci a je po 40ce :-D , proste ekonom jak poleno :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pandan
3. dubna • 6:14

Tak s těmi tutoriály jsi mne opravdu uklidnil.
Efektivitu známek si nespočítám, ministerstvo tají cenu za tisk. Stejně tak neznám výrobní cenu viněty. Nemám z čeho počítat a nevím proč to mám dělat, když od toho máme placené úředníky. Mně by úplně stačilo, kdyby nic netajili a celkjová čísla dali veřejnosti k dispozici.
Zato už oznámili, že ceny a časové úseky za použití dálnice budou přibližně stejné. Právě ten, kdo není ochoten dát za použití dálnice 1x ročně 220 Kč, nebude chtít platit ještě 500 navíc. V prvé řadě se bude snažit si vinětu jednoduše od někoho půjčit. O tom, jak se vyhnout placení něčeho, co nutně platit nemusím, snad víš svoje.
Nepokládám se za žádného génia, ale nejsem tak blbý, abych tu o sobě psal takové kraviny.

shutdown
1. dubna • 16:39

proč jen ti němci mají dálnice pro osobáky zadarmo? že by byli před námi?

pandan
1. dubna • 17:35

Proto je taky mají v tak katastrofálním stavu! To u nás platíme státu za jejich používání a on nám to vrací ve kvalitě stavby a údržby dálnic.

dllukac
1. dubna • 15:47

a co zahranicni soferi??? jazdim do Ciech pomerne casto ... ale aj tak sa mi zda kravina aby som si kupaval nejaku krabicku ....

x12345678
1. dubna • 16:43

Někdo asi nemůže překousnout, že auta projíždějí hranice bez zastavení. tak te´d rozhodně zastavovat budou, aby sháněli ten elektronický bazmek, co je pak bude šmírovat.Pokud je pravda, že na dálničních známkách pro vozidla do 3500kg se vybere 2,6 miliardy Kč ročně, pak už celou tu šaškárnu nechápu vůbec. Z hlediska státního rozpočtu jde o položku zanedbatelnou. Navíc nemá nulové náklady. Za tisk a distribuci dálničních známek se něco platí. Za provize firmě Kapsch se také něco plati a sakra že ne málo. Chápu regulační smysl poplatků pro těžkou nákladní dopravu, nechápu ovšem smysl výběru poplatků z osobní a lehké nákladní dopravy, kde regulace nedává smysl a výnos je zanedbatelný. Mimochodem zrušení dálničních známek a zvýšení spotřební daně z paliv v objemu 10 haléřů na litr by státu přineslo vyšší efekt.

Pepa
1. dubna • 13:45

.. ten kdo rád střídá čtyřkolové malíčky ... :-D:-D:-D já občas použiju i palec :-D:-D

fanda
1. dubna • 13:27

To zas bude vymlácenejch oken na autech a šmelina s krabičkama jen pokvete.:-D

Anonymizovaný
1. dubna • 16:15

hmm. Prave tie vykradacky sa mozu raz stat oficialnym dovodom preco krabicky uz nebudu "anonymne" ale budu sa zbierat vsetky info. Ved aby platiaci poctivci neprisli o peniazky...

krok
1. dubna • 12:13

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008033101

Zelí
1. dubna • 15:46

Pokud si někdo myslí, že prvotním motivem je sledování občenů a řízení dopravy na dálnici je samozřejmě na velkém omylu. Je to jenom byznys. Samozřejmě pokud se to točí kolem státu, pak je to byznys někoho jiného než státu. AI odhaduje korupční peníze v ČR na úrovni 50 miliard, stát přiznává 20miliard. Korupce se samozřejmě týká jenom státu a jeho rozpočtových peněz. Toto je ukázkový případ. Tento výplod vzešel z hlavy firmy Kapsch a zainteresovaných úředníků. které si Kapsch platí na ministerstvu dopravy. Tito zkorumpovaní úředníci prosadili satvbu mýta a nyní tlačí na další využití. Jejich zájem je ryze osobní, výsledek vidí na svých švýcarských kontech. Zdůvodnění výhodnosti pro stát je až sekundární a není podstatný. Podstatné je monopolní inkaso Kapsche a korupční podíl úředníků v Praze.

roti
1. dubna • 11:15

a paranoia dostupuje v zemích českých ke svému vrcholu :-D:-D:-Dvemte si prášek magoři a nekoukejte pořád na Matrix

Rimsey
1. dubna • 18:01

:-D Myslim, ze jste to trefil. Lidi jsou silene paranoidni, ve vsem vidi uplne silene dalekosahle spiknuti. Za vsim vidi omezování svojí svobody. Ale notak, chlapci a devcata, vazne si myslite, ze jste pupkem sveta? Kdo by ztracel cas tim, ze by vas (pochopitelne i treba mne) pozoroval.

jogurt
1. dubna • 18:32

za vsim vidi omezovani svoji svobody? No sorry, pokud nekdo zavadi zcela zbytecny, ekonomicky nevyhodny a navic velmi podezrely system, jehoz jedinou funkci navic proti systemu stavajicimu (t.j. proti nalepkam) je to, ze umoznuje on line sledovat kdo kudy jede a to v mire az dosud nevidane, pak se obavam, ze obavy zde diskutujicich jsou zcela namiste.

x12345678
1. dubna • 11:38

MTaky názor. mohl bys v tom případě nám paranoikům sdělit, jaký že smysl má včera představená novinka? Já kromě výše popsaných žádný jiný a žádný omluvitelný nevidím, rád bych si nechal rozšířit obzory.

Leo
1. dubna • 10:59

Jakmile tu krabičku (či kredit) zaplatím kartou či převodem z účtu, není to již anonymní. Navíc na benzínkách maj kamery. Jakmile mám v autě zapnutý mobil, není probém si propojit informaci o majiteli mobilu a majiteli viněty. Lokalizace pomocí mobilu není přesná, ale po pár měsících bude stačit lehký datamining nad databázemi pohybů mobilů a pohybů vinět a drtivá většina mobillů a vinět se s vysokou mírou spolehlivost bude dát spárovat. Věřte mi, vím, o čem mluvím.A co může být zneužito, to také bude. To je jistota.Úředníci to za úplatek prodaj soukromým firmám (a tím i cizím rozvědkám), zneužije to i stát. Až vám při daňové kontrole řeknou, že vám kniha jízd nějak nesedí s reálným pohybem vozidla, budete se divit.Kamery na branách umějí číst SPZky, různé kamery, které jsou všude, umí, nebo brzo budou umět, člověka poznat podle xichtu, stylu chůze, atd...Nechápu, proč ministr lidi uklidňuje tím, že to bude anonymní, že viněta nebude spojena s autem či řidičem. Jednak jak píšu výše není problém si to spojit a jednak pohyby konkrétních aut již stejně mohou sledovat, neb mýtné brány čtou SPZky.Nyní tedy nejde o zásadní zlom, ale jen o další krůček k totální kontrole. Sice asi méně významný, než odebrání otisků prstů všem občanům (na biometrické občanky a pasy), ale rozhodně je to moment hodný zamyšlení.100x mohou říkat, že se údaje neshromažďují a nevhodnocují. Pokud ještě ne, dříve či později se začnou, když už je na to infrastruktura připravená. Pak stačí vhodná záminka (boj s terorismem, boj s daňovými úniky), odpor společnosti se oslabí a je to tu.

honza
1. dubna • 11:07

Klasicka salamova metoda ... staci se kouknout par let nazpet a porovnat se stavem ted. :-(

vašekk
1. dubna • 10:35

Měl bych protinávrh, žádné krabičky, žádné známky a zda jsem zaplatil nebo ne kontrolovat snímky SPZ. Nosit u sebe krabičku mi připadá poněkud zrůdné, dost na tom, že moje pohyby kdykoli mohou kontrolovat podle mobilu, tak proč další krám navíc.

WildWave
1. dubna • 10:22

Ale aky sofistikovany :)

WildWave
1. dubna • 10:26

Tak pardon, pan minister to oznamil este vcera, tak to asi myslel vazne :)

Andrej
1. dubna • 10:15

Pokud vím tak mýtné brány vyfotí značku a řidiče projíždějícího auta. Tzn., že k čipu může být přiřazeno jméno při prvním projetí pod mýtnou branou ;-)

Vantage
1. dubna • 9:45

-----------------------------
Dle všeho se není ani třeba bát nějaké kontroly nad tím, jakými cestami jezdíte. Elektronické dálniční známky se totiž budou nakupovat anonymně, takže nehrozí, že by si ministerstvo, případně provozovatel systému Kapsch dělal databázi toho, kudy jezdíte.
-----------------------------Tohle nějak nechápu. Při prvním průjezdu branou s kamerou se vytvoří vazba "známka+spz (jméno/firma)" a pak už není problém sledovat pohyb libovolného vozidla...

pepa
1. dubna • 10:01

Kdyz umi brana identifikovat SPZ (majitele) a projede pod ni "anonymni" krabicka neni nejmensi problem tyto 2 udaje okamzite sparovat. Zvasty, zvasty, zvasty
Zajimal by me skutecny duvod proc to chteji zavest

Ivo
10. dubna • 22:13

Jediný logický důvod vidím v tom, že za rok nám bude Řebíček lamentovat nad tou nespravedlivostí, že všichni platí litr a dálnice nevyužívají stejně. A tak nám zavede menší sazbičku za km. Zpočátku 5 korunek, pak 10 ....:-D

Petr
1. dubna • 12:11

Dalsi penize pro Kapsch? Jiny duvod nevidim...... .

pepa
1. dubna • 13:32

Jedinny tohle me napada jako duvod.
Navic pokud by to bylo prenosne, snizi se vybrana castka a to nikdo nedopusti. Cili tohle rozhodne neni finalni verze tohoto napadu

pandan
1. dubna • 7:22

Cizinci si budou muset taky pořizovat krabičku? To pak raději pojedou na dovolenou jinam. A co když se zachová stejně neststejně celá Evropa. Třeba do Španělska pojedete s několika krabičkami a všude vystoupíte krom dokladů, mobilu a navigace ještě s několika krabičkami. No, nevím.

JiVi
1. dubna • 9:02

prave .. tu logiku nejednotnosti v unii docela nechapu... na dalnicnich znamkach se vybere docela smesna castka, ktera nenabudi ani takovou pitomost, jako je odtsraneni zataras na odpocivadlech, ktera byla pro nedostatek financi takto odstranena... at to zrusi uplne a je to .. zbytecni ziveni zbytecny firmy :-/

jogurt
1. dubna • 1:54

Krásná pohádka. Lepší než o Sněhurce? Nikoliv, horší.Za prvé: Pokud by byla pravda, že go-boxy budou přenositelné, znamená to nepochybně snížení vybrané částky a to dost podstatné. Pročpak si asi náš nebohatý státeček vymýšlí způsob jak přijít o peníze? Že by to bylo všechno jinak???Za druhé: Pokud by byla pravda, že půjde zpočátku o časové zpoplatnění, pak jistě ne na dlouhou dobu, ale po roce, dvou se poplatky překlopí do výkonové formy. A to je u privátních vozidel automaticky totálním šmírováním pohybu soukromých osob, tím spíš, že pod dozorem už teď jsou a budou ještě více i silnice první třídy. Za třetí: dnes jsem zaslechl naprostý blud, že výroba jedné dálniční nálepky přijde stát na řádově stokoruny. To je ovšem velká lež. Taková cena nemá žádné opodstatnění a jde o naprostou dezinformaci, která dává krabničkovému mýtu ještě větší nádech nedůvěryhodnosti.Za čtvrté: kdopak asi nám bude prodávat ony elektronické škatulky? Není to snad Kapsch? Ale jistě, kdopak jiný. Tedy báječný byznys v objemu několika milionů krabiček za dejme tomu tisícíkorunu, tedy státní požehnání pro rakouskou firmu v objemu několika miliard korun za naší kapsy na kapschí kapsy (a desáteček z kapschí kapsy kampak asi?....)A za páté, dlouho jsem z vládních úst neslyšel takovou kokocinu, jakou je tvrzení o tom, že účelem této tragikomedie je zvýšení bezpečnosti provozu tím, že budou indikovány počty a rychlost vozidel. Hahahahahaha, pane ministře, tohle se vám opravdu povedlo. K tomu totiž žádné krabičky nepotřebujete. Máte systém Matra, který nás již teď šmíruje až do registru vozidle. Máte systém kapsch, který to rovněž umí na dozorových branách i bez krabičky. Máte smyčky ve vozovkách, máte kamery na dálnicích a spoustě dalších míst, máte radary a úsekové měřiče rovněž velmi hustě. Suma sumárum, pro anonymní (jak tvrdíte) šmírování máte řadu systémů, které (zčásti) neobhospodařuje váš milý Kapsch. Až dosud jsem si myslel, že největším sedmilhářem naší politiky byl blahé paměti pan ministr Schling. Po dnešku si to už nemyslím......

manga
1. dubna • 10:27

Mas bohuzel pravdu a ja se zacinam opravdu bat. Zda se mi, ze vsechny zakony jdou proti lidem, nevzpominam si, ze by schvalili neco, co by bylo uzitecny, jen represe a nesmysly. Asi se odstehuju na jiny kontinent, protoze zustat tady znamena se vsim tise souhlasit, at uz s nesmysly typicky ceskymi, nebo s temi z EU...

etin
1. dubna • 10:26

ty sis asi nevšim že je dnes Apríl co?

manga
1. dubna • 10:29

tohle neni bohuzel April, pokud mas trochu prehled, tak vis, ze se o tom mluvi uz asi tyden.

Haya
1. dubna • 8:48

MATRIX se blíží...:-O

Doporučujeme

Články odjinud