Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

jj  |  27. 05. 2016 13:37

Takze super vyladeny motor nahradi nenazranym smejdem... :D No, to se vyplati... :D

Odpovědět  |   | 
Míra  |  27. 05. 2016 15:24

To je nepochopení. Tady nejde o to co se vyplatí zákazníkovi, ale co se vyplatí výrobci

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 05. 2016 15:19

Podstatný a zásadní vývoj tohoto motoru po převzetí firmou VW včetně jeho vzkříšení z mrtvých udělalo VW. Pohřbili ho totiž udělali nýmandi z vdolečkova . VW mělo a má motor, W12, který se v Bentley používá, ale Piech nedopustil, aby šel tento unikátní motor do šrotu. Na tomto příkladu je vidět, jak dokázal Piech jako elitní motorář ocenit dobrý motor a investovat do jeho rozvoje. Nelitoval peněz a nic nebylo pro něj nemožné. Z jeho strany to byla neskutečná rozmařilost a až motorářská obsese. Je příznačné, že tento motor, který Piech nechal technicky vymazlit, končí s jeho odchodem z vedení VW.

Odpovědět  |   | 
R  |  29. 05. 2016 17:06

To ale nic nevypovídá o tom, že aktuální W12 je lepší

Odpovědět  |   | 
Josef  |  29. 05. 2016 19:59

Pokud by sis ty články R přečetl a trochu popřemýšlel, tak v případě Bentley (RR, MG, ...atd.) je diskuse, co je "lepší" v jiných dimenzích, než se diskutuje o "obyčejných" autech. Stačí se podívat v případě "běžných"aut třeba na nabídku Fordu Mustang, kde je volba 2 zajímavých motorů. Který je lepší? Diskuse a komentáře lidí, kteří s těmito auty nikdy nejezdili, jsou úsměvné (zejména "znalce" Zelí). Jde v každém případě o otázku priorit a ty má každý z majitelů (a případných vážných zájemců) těchto aut úplně jiné a jsou dost vzdáleny od priorit, které se kladou na "konfekci" "běžnými" uživateli. Možná stojí za úvahu pro vysvětlení, oč jde, použití příkladu tradičních "mechanických" švýcarských hodinek, které ve srovnání s krystalem řízenými bateriovými hodinkami nejsou tak přesné. Mají ale své "kouzlo" pro které je zákazníci kupují a kteří na ně nedají dopustit a jsou ochotni za ně zaplatit nehorázné částky. Které z těchto hodinek jsou "lepší"? Pokud bys je měl někdy v ruce, prohlédl si je, viděl ze spodu přes sklo technické detaily automatického natahování, možná bys uvažoval jinak. A podobně je to i se srovnáním motorů v Bentley. Je klidně možné, že se "starý" motor "opráší" a za 2-3 roky se bude opět v nějaké podobě nabízet. Když ho budou zákazníci chtít a žádat, protože je "lepší", tak proč ne, že?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A