Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

S koncem aktuální generace luxusní limuzíny Bentley Mulsanne skončí i legendární dvěma turby přeplňovaný osmiválec 6,75 litru. Jeho konstrukce se datuje až do roku 1959, kdy se motor Série L o objemu 6,2 l s dvojicí karburátorů a bez přeplňování dostal do modelů Bentley S2 a Rolls-Royce Silver Cloud II.

Automobilka pak na motoru kontinuálně pracovala, přišlo postupně vstřikování paliva, zvedal se objem a výkon, měnily se materiály a podobně. Ale původní hliníkový blok vlastně zůstal, stejně tak rozvod OHV. V roce 1983 poprvé přišlo přeplňování.

Premiéry | Paříž 2014 | Bentley

Bentley Mulsanne Speed: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

BMW pak v 90. letech jako nový majitel Bentley motor přestalo vyvíjet a nabízet, ale když pak Volkswagen značku Bentley převzal, jednotka 6,75 litru se vrátila. Na motoru se dokonce ještě pracovalo, aby vyhověl přísnějším emisním normám. Přišla dvě turba, objevilo se proměnné časování ventilů a dokonce i vypínání válců.

Přesto tento motor s aktuální generací limuzíny Mulsanne skončí, potvrdil pro magazín Car & Driver šéf automobilky Bentley Wolfgang Dürheimer. Stane se tak v letech 2018 až 2019. V nové generaci Mulsanne bude osmiválec 6,75 l nahrazen moderním koncernovým dvanáctiválcem W12 6.0 TSI.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků