Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

S koncem aktuální generace luxusní limuzíny Bentley Mulsanne skončí i legendární dvěma turby přeplňovaný osmiválec 6,75 litru. Jeho konstrukce se datuje až do roku 1959, kdy se motor Série L o objemu 6,2 l s dvojicí karburátorů a bez přeplňování dostal do modelů Bentley S2 a Rolls-Royce Silver Cloud II.

Automobilka pak na motoru kontinuálně pracovala, přišlo postupně vstřikování paliva, zvedal se objem a výkon, měnily se materiály a podobně. Ale původní hliníkový blok vlastně zůstal, stejně tak rozvod OHV. V roce 1983 poprvé přišlo přeplňování.

Bentley Mulsanne Speed: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

Bentley Mulsanne Speed: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

BMW pak v 90. letech jako nový majitel Bentley motor přestalo vyvíjet a nabízet, ale když pak Volkswagen značku Bentley převzal, jednotka 6,75 litru se vrátila. Na motoru se dokonce ještě pracovalo, aby vyhověl přísnějším emisním normám. Přišla dvě turba, objevilo se proměnné časování ventilů a dokonce i vypínání válců.

Přesto tento motor s aktuální generací limuzíny Mulsanne skončí, potvrdil pro magazín Car & Driver šéf automobilky Bentley Wolfgang Dürheimer. Stane se tak v letech 2018 až 2019. V nové generaci Mulsanne bude osmiválec 6,75 l nahrazen moderním koncernovým dvanáctiválcem W12 6.0 TSI.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků