Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

S koncem aktuální generace luxusní limuzíny Bentley Mulsanne skončí i legendární dvěma turby přeplňovaný osmiválec 6,75 litru. Jeho konstrukce se datuje až do roku 1959, kdy se motor Série L o objemu 6,2 l s dvojicí karburátorů a bez přeplňování dostal do modelů Bentley S2 a Rolls-Royce Silver Cloud II.

Automobilka pak na motoru kontinuálně pracovala, přišlo postupně vstřikování paliva, zvedal se objem a výkon, měnily se materiály a podobně. Ale původní hliníkový blok vlastně zůstal, stejně tak rozvod OHV. V roce 1983 poprvé přišlo přeplňování.

Bentley Mulsanne Speed: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

Bentley Mulsanne Speed: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

BMW pak v 90. letech jako nový majitel Bentley motor přestalo vyvíjet a nabízet, ale když pak Volkswagen značku Bentley převzal, jednotka 6,75 litru se vrátila. Na motoru se dokonce ještě pracovalo, aby vyhověl přísnějším emisním normám. Přišla dvě turba, objevilo se proměnné časování ventilů a dokonce i vypínání válců.

Přesto tento motor s aktuální generací limuzíny Mulsanne skončí, potvrdil pro magazín Car & Driver šéf automobilky Bentley Wolfgang Dürheimer. Stane se tak v letech 2018 až 2019. V nové generaci Mulsanne bude osmiválec 6,75 l nahrazen moderním koncernovým dvanáctiválcem W12 6.0 TSI.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků