Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

S koncem aktuální generace luxusní limuzíny Bentley Mulsanne skončí i legendární dvěma turby přeplňovaný osmiválec 6,75 litru. Jeho konstrukce se datuje až do roku 1959, kdy se motor Série L o objemu 6,2 l s dvojicí karburátorů a bez přeplňování dostal do modelů Bentley S2 a Rolls-Royce Silver Cloud II.

Automobilka pak na motoru kontinuálně pracovala, přišlo postupně vstřikování paliva, zvedal se objem a výkon, měnily se materiály a podobně. Ale původní hliníkový blok vlastně zůstal, stejně tak rozvod OHV. V roce 1983 poprvé přišlo přeplňování.

Bentley Mulsanne Speed: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

Bentley Mulsanne Speed: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

BMW pak v 90. letech jako nový majitel Bentley motor přestalo vyvíjet a nabízet, ale když pak Volkswagen značku Bentley převzal, jednotka 6,75 litru se vrátila. Na motoru se dokonce ještě pracovalo, aby vyhověl přísnějším emisním normám. Přišla dvě turba, objevilo se proměnné časování ventilů a dokonce i vypínání válců.

Přesto tento motor s aktuální generací limuzíny Mulsanne skončí, potvrdil pro magazín Car & Driver šéf automobilky Bentley Wolfgang Dürheimer. Stane se tak v letech 2018 až 2019. V nové generaci Mulsanne bude osmiválec 6,75 l nahrazen moderním koncernovým dvanáctiválcem W12 6.0 TSI.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků