Osmistupňový automat od Audi poputuje i do levnějších modelů

V době, kdy je šestistupňová automatická převodovka u většiny modelů již běžným jevem, se výrobci prémiových vozidel snaží přinést něco nového. Mercedes-Benz uvedl sedmistupňový automat, zatímco Lexus pro svou vlajkovou loď připravil převodovku s jedním stupněm navíc. Osmistupňové automaty najdeme teď už i v nabídce BMW a Audi, kde si je možné je objednat k těm nejvyšším modelům. Ingolstadtská automobilka chce však v tomto směru zajít ještě trochu dále.

Podle předběžných informací nemá být osmistupňový automat výsadou pouze nejnovější A8, ale do nabídky se dostane i k nové generaci Audi A3, kde bude spolupracovat s přeplňovaným dvoulitrem. A když už se automobilka chystá na tento model, očekávat můžeme, že ani A4, A5 nebo A6 nezůstanou stranou.

Smyslem je pochopitelně honba za maximální efektivitou jízdy. Více stupňů má zajistit optimální využití dostupného výkonu, kvůli blízko za sebe „poskládaným” stupňům má být řazení také hladší. Řidiče pak má kromě lepší dynamiky a jízdního komfortu těšit i nižší spotřeba v porovnání s ostatními automaty. Předem je ovšem třeba pochybovat, zda němečtí inžeýři neudělali ve svých předpokladech chybu, od jistého okamžiku bude příliš vysoký počet převdových stupňů kontraproduktivní. A osm již může být u větších motorů s široce dostupným vysokým výkonem onou hranicí...

Klepněte pro větší obrázek
Osmistupňový automat Audi
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků