Osmistupňový automat od Audi poputuje i do levnějších modelů

V době, kdy je šestistupňová automatická převodovka u většiny modelů již běžným jevem, se výrobci prémiových vozidel snaží přinést něco nového. Mercedes-Benz uvedl sedmistupňový automat, zatímco Lexus pro svou vlajkovou loď připravil převodovku s jedním stupněm navíc. Osmistupňové automaty najdeme teď už i v nabídce BMW a Audi, kde si je možné je objednat k těm nejvyšším modelům. Ingolstadtská automobilka chce však v tomto směru zajít ještě trochu dále.

Podle předběžných informací nemá být osmistupňový automat výsadou pouze nejnovější A8, ale do nabídky se dostane i k nové generaci Audi A3, kde bude spolupracovat s přeplňovaným dvoulitrem. A když už se automobilka chystá na tento model, očekávat můžeme, že ani A4, A5 nebo A6 nezůstanou stranou.

Smyslem je pochopitelně honba za maximální efektivitou jízdy. Více stupňů má zajistit optimální využití dostupného výkonu, kvůli blízko za sebe „poskládaným” stupňům má být řazení také hladší. Řidiče pak má kromě lepší dynamiky a jízdního komfortu těšit i nižší spotřeba v porovnání s ostatními automaty. Předem je ovšem třeba pochybovat, zda němečtí inžeýři neudělali ve svých předpokladech chybu, od jistého okamžiku bude příliš vysoký počet převdových stupňů kontraproduktivní. A osm již může být u větších motorů s široce dostupným vysokým výkonem onou hranicí...

Klepněte pro větší obrázek
Osmistupňový automat Audi
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků