Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Damian  |  12. 06. 2018 13:16

Dařilo se VW!!! Uf,to jsem si oddechl...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 06. 2018 13:50

Nj ale nejlepe dopadla Kia spadajici pod Hyundai, a ti prece podle ceskych pepiku vyrabeji levne smecka

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 06. 2018 20:30

Nejlépe z vybraných, rozhodně ne ze všech SUV.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 06. 2018 20:57

Jiste a krom toho nejvyssi mozny rating a oceneni Top Safety Pick+.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  12. 06. 2018 14:18

"akorát nás poněkud zaráží ty priority"

NCAP považuje nouzové asistenční systémy za prvek který omezí vyskyt těch small overlap nehod (coz je podle me spane...). Proto výrobce netlačí do toho, aby přidali vice výztuh. Zatímco v USA jezdí lépe vyztužené verze vozů v evropě to tam vyrobci nedodavaji (napr. RAV4, stara generace Q5 a dalsi). A pokud mluvíme o vozech které IIHS netestovalo (napr. nase skodovky) tak muzeme s klidem predpokladat ze by testem na vybornou neprosly, jednoduse proto že vyrobci buduji to auto s tim vedomim ze ho temhle testum nemusi vystavovat.

Osobne si myslim ze jak se evrope se tlaci vice a vice na ekologicnost provozu osobnich automobile => tlak na vyrobce aby byly auta co nejlehci => nechteji zadne vyztuzeni (zadne kg navic) spise to chteji resit novou elektronikou (nouzove brzdeni apod)...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 06. 2018 17:04

Tak pevnější konstrukce aut by byla samozřejmě fajn, ale ta elektronika, nouzové brždění, není jen o bezpečí posádky auta, ale i o okolí kolem auta, například chodci....

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  13. 06. 2018 05:24

hodnotenie elektroniky je samozrejme v poriadku. ale odmietanie small overlap testu je na krimnal. dufam ze ho raz za to niekto v euroncap dostane

Odpovědět  |   | 
jmeno  |  13. 06. 2018 10:21

A co kdyz stojite, nebo se pohybujete po kluzkem povrchu (, takze snaha brzdit a vyhybat se narazu je marna), nebo neni cas (ani pro elektroniku) jakkoli zareagovat a nekdo do vas naboura ?
Moje priority jsou jasne:
1. takova konstrukce auta, ktera posadku ochrani pred zranenim
a az pote
2. elektronicti a jini asistenti

A to pisu i presto, ze elektronickym asistentum hodne fandim!
Jejich prinos, ale bude opravdu patrny az v dobe, kdy jimi budou vybavena vsechna vozidla. Coz u nas, kde jeste stale jezdi 30-50 let stare tatrovky a jine nakladaky bude trvat hodne dlouho.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 06. 2018 10:39

Jako kdyby jinde na světě jezdila jen auta do pěti let stáří...
Proč jsou Češi tak skvělí v kopání do svého vlastního státu a do vlastních lidí? To snad nikde jinde na světě není...

Odpovědět  |   | 
jmeno  |  13. 06. 2018 12:50


"Proč jsou Češi tak skvělí v kopání do svého vlastního státu a do vlastních lidí? To snad nikde jinde na světě není..."

Jestli to nebude tim, ze rocne najedu cca 15000 km v CR a zbylych cca 7000 km v okolnich evropskych zemich.
V USA jsem jiz vic nez 10 let najel 0 km a co a jak jezdi v Cine, nebo v Japonsku a podobne me vubec nezajima protoze jsem tam nikdy nebyl...
Takze se logicky zajimam o stat, kde mam nejvetsi najezd a jsem tudiz potencialne nejvice ohrozen.

Nejaky racionalni prispevek misto fnukani by nebyl?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 06. 2018 19:06

Racionální? Jen jeden - jsi blb. Jako správná čechoovce mluvíš jen o jednom tématu, zatímco já napsal obecnou myšlenku. Jsi jen další typický český primitiveček, který nevidí za hranici vlastního nosu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 06. 2018 22:56

mpolan, 13. 6. 2018, 10:39
Jako kdyby jinde na světě jezdila jen auta do pěti let stáří... Proč jsou Češi tak skvělí v kopání do svého vlastního státu a do vlastních lidí? To snad nikde jinde na světě není...

mpolan, 13. 6. 2018, 19:06
Racionální? Jen jeden - jsi blb. Jako správná čechoovce mluvíš jen o jednom tématu, zatímco já napsal obecnou myšlenku. Jsi jen další typický český primitiveček, který nevidí za hranici vlastního nosu.

Odpovědět  |   | 
jmeno  |  15. 06. 2018 13:08

Se svymi komplexy menecennosti se radsi obrat na sveho lekare, misto jejich ventilovani na tomto foru. Kdyz mu prineses vytisk toho co pisi ostatni a tvoje reakce tak on uz bude vedet jak postupovat.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 06. 2018 11:28

A opravdu si myslíš, že i malá auta mají a budou mít takovou odolnost jako auta střední třídy? To jako když někdo vymyslí cokoliv, co zvýší bezpečnost lidí v dopravě a nebude to zrovna tebou vzpomínaná konstrukce aut, tak by se to do aut dávat nemělo, neboť první pevnost a potom to ostatní?
Jasně jsem napsal, že by bylo fajn, kdyby auta byla odolnější, ale kvůli tomu nezavrhnu ostatní řešení bezpečnosti na silnicích.

Odpovědět  |   | 
jmeno  |  13. 06. 2018 12:52

"To jako když někdo vymyslí cokoliv, co zvýší bezpečnost lidí v dopravě a nebude to zrovna tebou vzpomínaná konstrukce aut, tak by se to do aut dávat nemělo, neboť první pevnost a potom to ostatní?"

Nic takoveho jsem nenapsal, to je tvoje tvrzeni.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 06. 2018 19:29

Ale napsal. Copak asi znamená to "a až poté", nebo neumíš česky a lze tuto větu dle tebe vysvětlit jinak?

"1. takova konstrukce auta, ktera posadku ochrani pred zranenim
a az pote"

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  14. 06. 2018 15:55

jasne, male auta maju svoje limity(to aj tie velke, ak nehovorime o kamionoch a i tam sa zabijes ked sa blbo prevratis, alebo naburas iny nakladiak), ale ide o to ze za malo penazi vyrazne zvysis odolnost pre tento typ narazu. u nizkych rychlosti to moze resp je rozdiel medzi zivotom a smrtou.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 06. 2018 21:40

Ale já nic jiného netvrdím, přečti si můj první příspěvek, dokonce jsem to ještě jednou zopakoval, že by bylo fajn, kdyby auta měla pevnější konstrukci, ale to přece nevylučuje, že elektronické asistenty budu do aut dávat až bude tato podmínka splněna. Ti, co vyvíjí tyto asistenty, nedělají konstrukci aut, ti za malou pevnost aut nenesou zodpovědnost a určitě vývoj asistentů kvůli tomu nezastaví.

Odpovědět  |   | 
jmeno  |  15. 06. 2018 12:55

Ja psal o prioritach a poradi priorit a ne o casove posloupnosti.

Velmi zjednoduseny priklad pro nazornost jak to chodi s prioritami:
A. Clovek potrebuje prijimat tekutiny nebo do cca 3 dnu zemre.Tudiz je doporuceno vypit cca 2l tekutin denne.

B. Clovek potrebuje prijimat potravu jinak do cca 50 dnu zemre.

Priority
1. denne vypit cca 2l tekutin
a az potom (ano toto byt uvedeno nemusi protoze poradi je patrne z cisel 1,2,...)
2. denne snist potravu obsahujici cca 8000 kj

Vysvetleni: Pokud clovek 1 den nepije projevi se u nej vazne problemy a zbyvaji mu cca 2 dny zivota. Pokud clovek 1 den neji, zadne vazne problemy az na zvysenou nervozitu z hladu se neprojevi.
Prio 1 v tomto priklade znamena, ze splnena byt musi. Zatimco prio 2 ze by splnena byt mela.
Nikde neni receno, ze dokud clovek nevypije 2l tekutin nesmi jist. Oboji muze probihat soucasne dle potreby, ale na konci dne prio 1 splnena byt musi.


Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 06. 2018 19:57

No, a proto jsou auta stále větší a těžší... to nějak nefunguje.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  13. 06. 2018 05:26

auta su stale lahsie ked uz tak. volvo ma ochranu zabudovanu automaticky, uz predtym ako sa to zacalo testovat a nemam pocit zeby vahou pod sebou trhal asfalt

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 06. 2018 09:59

Auta jsou lehčí? Ale odkdy...
Místo lehkých aut nižší střední třídy se prodávají mastodontní SUV s nulovou přidanou hodnotou, ale výrazně vyšší hmotností a aerodynamickým odporem. Každým rokem přibývají nové a nové prvky výbavy, které vyžadují další a další kilogramy a prostor navíc. Nejlíp to dokazovaly zdejší testy, kdy čas od času redaktoři postavili auto na váhu a zjistili, jak moc se liší skutečnost od udávaných čísel. Nebyl problém mít rozdíl čtvrt tuny u střední třídy, 150 kilo u nižší střední.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 06. 2018 03:18

Papir snese vsechno, on to asi nikdo nevazi.
Treba predchozi Mondeo bylo ! bez vsech tech asistentu ! proste a jednoduse o 200-250 kilo tezsi nez na papire. Proc? Tezko rict, jediny argument snad ze v tabulce vedle Passata vypada jako podobne tezke, ikdyz ani nahodou neni...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 06. 2018 03:14

Souhlasim. Stejne velka auta jsou lehci. Jenze si lidi kupujou mnohem vetsi auta nez driv, takze v realite jsou asi tezsi.

Ale o to nejde.
Spis je v ohledu bezpecnosti stale zajimave Volvo (kdo by to byl cekal ze to bude stale platit), tam se s tim zjevne ne*erou a proste tam daji vsechno co tam ma byt v takove kvalite, v jake je to potreba, se small overlap nemeli zadne potize ani auta vyrobeny 10 let pred tim, nez se to zacalo v IIHS testovat. Frajeri.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  30. 07. 2018 19:57

vetsi jsou, a lehci jen castecne, kdys porovnas stejne modely stare 20-30 let se soucasnyma, vetsinou jsou tezsi i prez masivni pouzivani lehcich materialu, ona ta nizsi hmostnost nebejva ani v pripade jednoho modelu, sice ty modely narostli, ale vetsinou se od prvni generace ta posledni lisi prave i v masivnosti pouzivani hliniku a nekde i horciku nebo kompozitu a uhliku

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  13. 06. 2018 05:23

euroncap su neskutocni curaci, ked naraz s 25% prekrytim vyslovene odmietaju testovat. asi tam ma niekto male pero a opakovat sa po amikoch, by mu ho zena uz asi nikdy nevylizala.

podla iihs je tychto narazov.. uz si nepamatam presne... asi 20% zo vsetkych buraciek! pritom auto ktore nieje prinutene narazovymi testami tomuto druhu narazu odolavat, tak mu neodolavaju! proste automobilky na to jebu, robia iba to minimum co musia. a to plati aj pre premiovky. kupite si auto za 100tis eur a zabijete sa pri 50km/h

navyse vysledky z testovania americkych verzii niesu prenositelne na europu, aj ked ide o ten isty model, pretoze je dost mozne ze aj ked v usa model uspeje, ze tieto konstrukcne zmeny v europskych modeloch niesu. pretoze proste koli euroncap niesu treba a automobilka rada usetri 10 eur za vystuhu.

elektronika je v tomto pripade skutocne nahovno

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 06. 2018 03:01

"nechteji zadne vyztuzeni (zadne kg navic)" [kvuli emisim]

To je pravda a je to logicke, ale rad bych podotknul, ze to neni vzdy jen o hmotnosti.

Napr. kdyz zjistili, ze nektera auta jsou u ridice tvrdsi nez u spolujezdce a jina ne, ukazalo se a automobilky samy priznaly, ze tam proste dali mene kvalitni (levnejsi) meterial / ocel.

V tomto pripade tedy jen a pouze setrili, na hmotnost to nemelo v podstatne zadny vliv.

Jinak uz zacinam chapat, proc VW zacalo pro US trh vyrabet ten Atlas hezky oddelene od evropske produkce ... asi tam maji nejake ty lepsi materialy a nejaka ta vyztuzeni navic ...

Odpovědět  |   | 
MV.  |  14. 06. 2018 07:58

ale prdlacku, proste tam nedali vyztuhu na roh predniho narazniku ocel byla na obou stranach stejna

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 06. 2018 09:45

Jo u nekterych mozna, ale nekecam, zkusim to nekde najit

Odpovědět  |   | 
MV.  |  14. 06. 2018 12:31

Treba kdyz chteji aby prosel 5 let starej model auta tak radeji udelaji vyztuhu na narazniku nebo nekam pridelaji podelnou tyc tak aby nemeli ten zakladni vyrobni navrh - to by je vyslo hrozne draho jinak.

Kdyz ale delaj dukladnej facelift vozu, tak tam uz neni problem nacpat nekam 2x silnejsi plech do A sloupku nebo podlahy ridice/spolujezdce kdyz to ma vyrobce jako jednu z priorit tech vylepseni. (napr. rozdilne tvarovani a sirky narazniku a deformacnich zon u Hondy CR-V)

Treba Toyota se u stavajici generace RAV4 vylozene vybodla na dodatecne upravy protoze ta generace je uz na konci zivotnosti dali tam pro americky zakazniky tu dodatecnou vyztuhu a mezitim predstavili novou generaci rav4 na 2019 ktera uz ten small overlap naraz bude mit perfektne poreseny.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  30. 07. 2018 19:53

kuprikladu v USA (nektere staty unie) a Cine maji prisnejsi emisni limity a hlavne mnohem komplexnejsi emisni limity nez jake mame v EU, takze jaka ekologicnost v EU? to ze se tu hledi v drtive vetsine jen na CO2, pak trosku na NOX a v posledni rade az na dalsi slozky emisi neni o ekologicnosti a nikdy nebylo, jen to tak pojmenovavaji urednici a lidi jim to bastej, stejne jako bastej politikum jiny blbosti

Odpovědět  |   | 
Luděk  |  12. 06. 2018 19:05

Oproti americké konkurenci velmi bezpečná a spolehlivá auta, to už Mička nemůže psát jak Hyundai/Kia dohání konkurenci.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 06. 2018 03:07

Jo dneska uz jsou Kia i Hyundai na 95% toho na co jsme v evrope zvykli.

Jednou se snad Korejci nauci i dobry podvozky, protoze obecne nic moc, Stinger budiz (asi) vyjimkou.

Treba Japonci od Jizni Korey co by kamenem dohodil, ti v podstate auto se spatnym podvozkem nevyrobi (Honda, Mazda, Subaru...). Snad jen ta Toyota to moc neresi (ale maji GT86), ale zase vydrzi a nebo je hybridni, tak to jde chapat

Odpovědět  |   | 
Petr  |  16. 06. 2018 00:22

Tak pro tu srandu - Toyota GT86 je vyvinuta a vyrobena Subaru, je to identicke auto se Subaru BRZ. I motor je tam boxer . Z tohoto pohledu Toyota nema nic (pouzivam tve tvrzeni, Toyotu jsem ridil jednou v zivote a to byl jejich minivan, takze vim prd). A s ostatnimi si nejsem uplne jisty - treba takovy Subaru Outback ma podvozek, ktery mne pomerne zklamal - do rychleji projizdenych zatacek nebo kruhacu je ho treba vylozene nutit. Po pravde, co se da cekat, kdyz vyrobce vezme kombik a prida mu vysoke podpadky (proste auto zvednou o 6 cm). To rikam jako jinak velmi spokojeny majitel kanadske verze modeloveho roku 2017.

Jinak Sorento je zrejme dobre auto, aspon papirove a na pulhodinove projizdce pri predvadecce, ale aspon rocnik 2017 ma (opet minimalne tady v te tluste Severni Americe) stupidne vyresene bezpecnostni pasy vzadu, takze je nepouzitelny pro me potreby - 3 detske sedacky vzadu.

Odpovědět  |   | 
Mici  |  14. 07. 2018 08:41

Take vyborne vysledky testu Mitsubishi Outlander
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mi...

Odpovědět  |   | 
Jan novotný  |  26. 07. 2018 15:42

Pohotovostní hmotnost os.aut napříč všemi třídami cca od konce devadesátých let výrazně narostla. Příčny jsou jasné : konstrukční změny vedené legislativou prosazující vyšší bezpečnost, rozměry aut za těch cca 20 let narostly, a objemy výbav narostly i u levnějších aut. A vahách tzv. SUV raději ani nemluvit.
Bruselská byrokracie prosazuje z hlediska současných technol.možností nesmyslné emisní limity a proti nim jde iracionální trend evropských moto - zákazníků, kteří nejraději nakupují pseudoteréňáků ..... máme se moc dobře, dlouho nebyla válka. Evropané ve své velké časti degenerují ... kromě bohatých motoristických zkušeností(první Svět motorů jsem si koupil někdy v jednasedmdesátém) ve svém současném jobu přijdu do styku s obyvateli celé zeměkoule - a to bych přál lidem co tuto možnost nemají vidět co za "elity" sem jezdí a to i z té tzv.západní části. No ale to už patří jinam ... s českým pozdravem

Odpovědět  |   | 
Jan novotný  |  26. 07. 2018 15:42

Pohotovostní hmotnost os.aut napříč všemi třídami cca od konce devadesátých let výrazně narostla. Příčny jsou jasné : konstrukční změny vedené legislativou prosazující vyšší bezpečnost, rozměry aut za těch cca 20 let narostly, a objemy výbav narostly i u levnějších aut. A vahách tzv. SUV raději ani nemluvit.
Bruselská byrokracie prosazuje z hlediska současných technol.možností nesmyslné emisní limity a proti nim jde iracionální trend evropských moto - zákazníků, kteří nejraději nakupují pseudoteréňáků ..... máme se moc dobře, dlouho nebyla válka. Evropané ve své velké časti degenerují ... kromě bohatých motoristických zkušeností(první Svět motorů jsem si koupil někdy v jednasedmdesátém) ve svém současném jobu přijdu do styku s obyvateli celé zeměkoule - a to bych přál lidem co tuto možnost nemají vidět co za "elity" sem jezdí a to i z té tzv.západní části. No ale to už patří jinam ... s českým pozdravem Nazdar

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků

Nejčtenější články

Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Podívejte se, na čem teď pracují

Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Po…

Nadšenci z Ústí nad Labem se pustili do dalšího projektu přestavby staré škodovky na limuzínu. Karoserie má být hotová ještě letos.

22.  8.  2018 | | 78 N/A
Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvací…

Měla to být náhrada užrané Volhy 24, ve skutečnosti však byla Škoda Oficiál spíše zoufalá snaha továrny BAZ vyrábět v podmínkách reálného socialismu alespoň nějaký vlastní osobní automobil.

27.  8.  2018 | | 88 N/A
Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vy…

Již nyní je téměř jisté, že se nástupce Škody Rapid nebude jmenovat Rapid. Ukázat by se měl ještě před koncem letošního roku.

28.  8.  2018 | | 74 N/A
Pravidlo zipu: Kdy nám jej zákon přikazuje a kde není na místě?

Pravidlo zipu: Kdy nám jej zákon přikazuje …

Pravidlo zipu je evergreenem silničních sporů. Nešťastný je fakt, že pokud jej chcete dodržet, zatímco ostatní nikoli, můžete se sami dostat mimo tento systém.

24.  8.  2018 | | 91 N/A
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Čes…

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních údajů v EU by mohl kdekdo znejistit, zda má natáčení záběrů ostatních účastníků provozu nějaká pravidla. Na použití kamer u nás a v zahraničí se nyní podíval i český BESIP, který přichází s několika radami.

20.  8.  2018 | | 91 N/A