Oslo do čtyř let úplně zakáže auta v centru

33 komentářů

Milan
27. října • 3:34

A zásobování obchodů, lékáren, apod. budou zajišťovat šerpové?

Kalfa
26. října • 12:31

Osli v Oslu, to je řešení!
Aby nikdo nebyl na pochybách, nikoho neurážím, jen konstatuji pokrokovost v městské dopravě, vždyť oslí potahy slouží na celém Předním Východě i Severní Africe a navíc je / jako jediné dopravní prostředky / mohou řídit i pokrokoví imigranti, čti obohacovači !

st
24. října • 13:48

Osobně nemám nic proti pěším zónám. Právě naopak. Části měst bez aut mají svůj smysl a jsou potřebné, ale jako se vším na světě se musí použít rozum. Protože, když se řekne A, je třeba říci i B. Pokud to projde, tak je mi obyvatel Osla opravdu líto. Ono v návalu zeleného až červeného nadšení nikdo nepřemýšlí nad tím, že je třeba jezdit do práce, za nákupy, na dovolenou... řemeslníci také jezdí auty, stejně jako policie, záchranná služba či hasiči.
No doufám, že se příkladem z Osla nebudou řídit i jiná naše města.

kingusak
21. října • 16:24

bylo by mi to celkem jedno, já jezdím do obchodů u kterých se dá zaparkovat

pcwifi
21. října • 7:10

chudsi pribuzny severni korey, porucime vetru desti lidu ? tydle idiotske napady neprojdou, ty sasky voli zas a jen lidi, ktery tim naserou a objevi se zakonite v reakci nove kandidatske strany, ktere slibi opak, nic nezakazeme, volte nas...

xXx
20. října • 20:35

tak to je partička vypatlaných bolševiků a jijich sociální inženýrství: Strany práce, Strany zelených a Strany socialistické levice

Radek
20. října • 18:38

Strana práce, Strana zelených a Strana socialistické levice... TOHLE teď, v roce 2015, vládne v Norsku?!? Vždyť je to jako (s mírnou nadsázkou) Lidová fronta!To se ti Norové z pocitu viny za to že jsou bohatí a vzdělaní úplně zbláznili?!?Jak, proboha živého, mohli zvolit takové "odborníky" za své zástupce?!?Nuže, milí obyvatelé Osla (přímo se nabízí napsat Osli), co jste chtěli to máte, zahoďte klíčky od aut do kanálu a osedlejte osly!!! Ono je to vlastně načasované přímo dokonale, než ta doba nastane, v Oslu bude víc Syřanů, Arabů, Eritrejců a Etiopanů než Norů - no a pro ty "chudáky uprchlíky" je oslík tvor jehož vidí dnes a denně, že ano...Jo jo, naše, západní civilizace zdegenerovala až sem, kdo by to kdy řekl...

Fantomas
20. října • 21:15

Co se ti na těch jejich stranách nezdá? Nebo jinak, proč by nemohli, když jsou na tom ekonomicky dobře, posunout svoje společenské hodnoty z uctívání peněz a pomatené honby za ziskem někam trochu dál, k trochu morálnějším hodnotám?
Jestli se o někom dá říct, že se zbláznil a zdegeneroval, tak jsme to my. Neuznáváme žádná pravidla, ani hodnoty, řídíme se heslem Urvi co můžeš, jakkoliv, vše dovoleno. To má být ten západní ideál, o kterém jsme tak snili?

Shimi
20. října • 23:22

Fantomas: Morálnější hodnoty? U Norů? Děláš si srandu? Národ, který podporuje juvenilní justici, nemá s morálkou absolutně nic společného.

Fantomas
21. října • 15:53

Některé jejich "systémy" jsou pro nás opravdu dost podivné. Ale to nejspíš budou ty naše pro ně taky.
Navíc my to posuzujeme hlavně podle mediálně patřičně rozmáznutých a překroucených kauz, kde se sotva dá hovořit o nějaké objektivitě.

Bubulak
20. října • 16:17

Ono je třeba vždycky u těchto věcí získat dostatek informací. Takže nejprve, píšou o tom i Reuters, takže asi takový návrh opravdu existuje. Návrh se týká oblasti uvnitř Ring 1, což je na Google Maps silnice označená číslem 162. Jde tedy o území zhruba 1x1 km. Taková pěší zóna může za určitých okolností dávat smysl v historických centrech, pokud jsou dobře dostupné její okraje a je tam možnost parkovat. Nicméně zrovna v Oslu moc historické centrum není, a i uvnitř této oblasti jsou normální ulice (ne středověké uličky, jako třeba v Praze na Starém Městě). Takže moc nerozumím, co tam chtějí chránit. Další věc ale je, že v takto vymezeném centru moc lidí nebydlí a pokud ano, zpravidla mívají z podobných opatření výjimku.

Rejpal
20. října • 18:00

Tak ono nejde o ochranu ulic a architektury, ale o vymezení typu veřejného prostoru.Je to ale stejné, jako kdybyste udělali v Praze pěší zónu v prostoru mezi Žitnou, Smetanovo nábřežím, Revoluční a magistrálou. Ty ulice, které teď slouží jako parkoviště pro lidi co nemají peníze na Metro by se staly prostupnější a mnohé části by ožily.
A navíc by díky uvolnění ulic bylo jednodušší zásobování (to má vjezd povolen).

HB
25. října • 23:25

To by mě vážně zajímalo na co by tam pak jezdilo zásobování... Nakonec stačí se podívat do několika menších měst co se stalo po uzavření centra pro osobní dopravu.
A části by ožily? Třeba jako to Smetanovo nábřeží, když bylo zavřené o sobotách? Nebo jako při akci Zažít město jinak?
Děkuji, ale nechci!

Zelí
20. října • 16:37

Pokud máš pravdu a jedná se o území 1km2, tak to je zcela směšné. Větší pěší zónu má u nás skoro každé okresní město a byla většinou zavedena ještě za komančů.

Tomáš
20. října • 11:07

No to budou obyvatelé co bydlí v centru opravdu nadšeni. Nemožnost něco těžkého přivézt/odvést, vyrazit s dětmi na dovolenou, velké nákupy tahat tramvají (nebo na dvoukoláku?) apod. Tzn. pokud tahle hova*ina projde, centrum se úspěšně vylidní, a vnikne takové velké panoptikum a skanzen pro turisty. Nechápu ten způsob myšlení.

Patrik Chrz (PatrikChrz)
21. října • 1:29

Ono to nejspíše dopadne tak, že bude existovat spoustu výjimek - nejdříve pro služby (popeláři, různé městské služby), pak se každý nad 60 let bude snažit získat výjimku jako pro osobu se sníženým pohybem, pak přijdou rodiče s tím, že potřebují výjimku kvůli dětem, výjimky dostanou taxikáři,... ve výsledku to dopadne tak, že tam bude aut stejně, jen to bude trochu okořeněno nějakou tou úřednickou mašinérií

(w)
26. října • 10:29

Jo, to je jak Č. Krumlov. Tam je taky v tom nejužším centru v podstatě zákaz vjezdu a aut tam není zrovna málo - všechny s výjimkou.

Petr H.
20. října • 10:38

Tak to milým obyvatelům Osla držím palce a to i na nohách, protože hlavní tah dálnice E6 vede centrem města na sever na Lillehamer a dále skoro dálnice E18 vede podél jezera dále na Drammen a dolů na jih. Bohužel všude kolem jsou pár centimetrů pod povrchem skály, takže moc nevěřím že opravdu budou za 4 roky uzavřeny hlavní tahy přes Oslo. Jelikož je tam denodenně provoz, který ani Praha a jeho Barrandovský most nezažila a jiné alternativní cesty nejsou kudy by šlo provoz vést, aniž by byla minimální časová ztráta provozu, řekl bych že jde spíš o snahu ekoteroristických politiků zalíbit se určité části obyvatelstva. I když na druhou stranu při opravě cest místní cestáři neznají českou oblíbenost " technologická přestávka" a makají i v neděli ve 3 hodiny ráno pod umělým osvětlením a to i za deště a cesty mají perfektní a to nejen dálnice či hlavní tahy.

Zelí
20. října • 10:32

Budou tam jezdit jenom mohamedáni na velbloudech.

Nikoloki
20. října • 9:47

CO TAKY ČEKAT OD OSLA :-P …

Jkntar
20. října • 8:40

Stokrát ověřená slepá cesta, vedoucí k utlumení vývoje města, degradaci ekonomiky, chudnutí populace a v konečném dopadu k vyhození politiků, kteří s hloupým nápadem přišli.
Celosvětově není znám jediný případ, kde by tento hloupý nápad fungoval jinak než výše popsáno. Ale v Norsku mě to nepřekvapuje, od poslední země Evropy s přežívajícím reálným komunismem v praxi se ani jiné chování čekat nedá. A Norům nezbývá - pokud neprocitnou a komunisty z vlády nevymetou - než doufat, že jim nedojde (nebo se dále nezlevní) zemní plyn.....

Reichsfuehrer
21. října • 0:16

Zdá se, že norskou hnědorudou mašinérii jen tak něco nezastaví.

Art Vandelay
20. října • 9:39

100x otvorena slepa cesta? Kto ju otvoril uz 100x? A komu degradovala populacia? Napis prosim a priklady kde to nefungovalo. Uplny zakaz aut znie aj pre mna ako mozno moc, ale ako vies v Norsku alebo v Hamburgu maju slobodne volby, takze vacsina ludi s tym urcite suhlasi. Ak zijes vo velkomeste, povazujes svoj zivot a zivot tvojich deti za kvalitny? Inak netreba si mylit norskych socialistov so socialistami stredo-europskymi, aj tam aj tam sa medzi nimi skryva zopar komunistov, ale to je asi vsetko.
http://www.webnoviny.sk/zaujimavosti/clanok/77605... ...

Sarcasticus
20. října • 11:16

Tak třeba ve filmu "Devět kruhů pekla" (ČSSR - 1987) se také tak všichni mladí těšili, jak si budou všichni rovni. Tam pak ovšem nezrušili jen auta ve městech, ale všechna města obyvatelé rovnou opustili a žili pak "zcela v souladu s přírodou". Tzn. i taková otřesná genocida natočená podle skutečných událostí může být opravdu "v souladu s přírodou" a jako následek předchozího oblbnutí většiny občanů.

Art Vandelay
20. října • 12:33

Pleties hrusky s jablkami

Driver
20. října • 11:01

Art Vandelay: maju slobodne volby, takze vacsina ludi s tym urcite suhlasi.
Odpověd: Buď jsi najivní a mladý a nebo najivní a "málo" inteligentní.
Pokud toto rozhodnutí nepochází z referenda, a nemají přímou, nikoliv zastupitelskou demokracii, tak občané města NIC NIKDY neovlivní. NIKDY NIC. A politika volených politiků není o uspokojovaní potřeb zbytku země, uspokojují potřeby svých stran, lobistů a svých sponzorů. ;-)

Art Vandelay
20. října • 12:32

Pleties si nase krajiny s tymi kde sa vedia pozerat 50 rokov dopredu a vedia sa hlavne dohodnut akym smerom sa ma spolocnost vyvijat. vzdy ked clovek s niecim nesuhlasi sa da vymysliet aka loby si zase nieco pretlacila, to je malost regionu v ktorom zijeme, nam vobec nedochadzaju niektore veci z inych, vyspelejsich kultur...

kolemjdoucí
20. října • 13:12

Opravdu myslí 50 let dopředu? Myslíte to Norsko, které má ekonomiku postavenou na exportu surovin, mají konstituční monarchii a ještě před 2. sv. válkou to byla chudá země postavená hlavně na zemědělství?No, ano, oni mají peněz dost na spoustu nevyzkoušených experimentů, ale že bych tomu říkal "myslet dopředu", to asi ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OMG
20. října • 21:58

Ona jim ta ekonomická utopická idyla dlouho nevydrží. Ropu už teď těží za náklady vyšší, než je cena na trhu a s plynem vychází jentaktak. Až dojdou chechtáky z fosilních paliv, skončí norský socialismus. Protože průmysl se jaksi nekoná a rybářská turistika zas takový keš není.

Art Vandelay
21. října • 9:44

Nori maju ropne peniaze investovane a momentalne spravuju takmer bilion (trilion po anglicky, aby sme si to neplietli s miliardami) USD, s tym ze mozu maximalne vyuzit 4% rocne, co aj tak nevyuzivaju. Tymto tempom im investovane peniaze rastu a neminaju sa (to len aby som upozornil na ich skutocnu a nie vymyslenu situaciu). Norske fondy vlastnia 1.25% akcii vsetkych svetovych verejne obchodovatelnych firiem. Si si to asi pomylil so Saudskou Arabiou, Ruskom a Venezuelou. Inak odkial beru peniaze na experimenty Dani, Svedi, Nemci a Rakusania, tiez to hodis na ropu?

Shimi
20. října • 9:33

Neprocitnou, oni ani nemůžou. Incest, co tam x desítek let probíhal (od konce 18. století) a v podstatě ještě probíhá, se musel zákonitě někde projevit. Ti mají místo mozku z ho*na kostku. Juvenilní justice, Barnevernet a princip "janteloven" je toho jasným důkazem. Od takových genetických zmetků nemůže vzejít nic smysluplného.

OMG
20. října • 21:53

Krapátko hanobíš národ, což bys neměl, pravda není v tomto okamžiku zcela podstatný pojem..... Nějaký nadporučík tě určitě sleduje.

tomáš
20. října • 9:26

stačí si přečíst ty názvy stran

Doporučujeme

Články odjinud