Oslo do čtyř let úplně zakáže auta v centru

Život obyvatel chce tímto opatřením zlepšit nové vedení radnice složené ze zástupců Strany práce, Strany zelených a Strany socialistické levice.
Oslo do čtyř let úplně zakáže auta v centru

Už v roce 2019 bude v širším centru norské metropole zcela zakázán provoz prakticky všech automobilů. V pondělí to oznámila nově zvolená městská rada, ve které usedli zástupci Strany práce (soc-dem), Strany zelených a Strany socialistické levice.

Pokud se opatření realizuje, bude to první takto rozsáhlý zákaz svého druhu v Evropě. Výjimku dostane pouze zásobování a automobily zajišťující přepravu tělesně postižených. O vozech bezpečnostních složek a záchranného systému se společné oznámení tří levicových stran nezmiňuje, ale lze doufat, že výjimka by se mohla vztahovat i na ně. 

Zákaz vjezdu aut do Osla bude lepší pro všechny, jsou si jisti jeho předkladatelé. „Chceme centrum města bez aut,“ řekla Lan Marie Nguyen Berg (28), hlavní vyjednavačka za Stranu zelených. „Chceme, aby bylo (město) lepší pro chodce, cyklisty. Bude to lepší i pro obchody a pro každého,“ uvedla doslova. 

Radnice chce do roku 2019 vybudovat 60 kilometrů cyklostezek a „masivně navýšit“ investice do hromadné dopravy. Podle agentury Reuters má Oslo 600 000 obyvatel, kteřé vlastní téměř 350 000 aut. Většina z nich však žije mimo centrum. 

Titulní foto: Pudelek (Marcin Szala) (vlastní dílo) [CC BY-SA 3.0], prostřednictvím Wikimedia Commons

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků