Oslo do čtyř let úplně zakáže auta v centru

Život obyvatel chce tímto opatřením zlepšit nové vedení radnice složené ze zástupců Strany práce, Strany zelených a Strany socialistické levice.
Oslo do čtyř let úplně zakáže auta v centru

Už v roce 2019 bude v širším centru norské metropole zcela zakázán provoz prakticky všech automobilů. V pondělí to oznámila nově zvolená městská rada, ve které usedli zástupci Strany práce (soc-dem), Strany zelených a Strany socialistické levice.

Pokud se opatření realizuje, bude to první takto rozsáhlý zákaz svého druhu v Evropě. Výjimku dostane pouze zásobování a automobily zajišťující přepravu tělesně postižených. O vozech bezpečnostních složek a záchranného systému se společné oznámení tří levicových stran nezmiňuje, ale lze doufat, že výjimka by se mohla vztahovat i na ně. 

Zákaz vjezdu aut do Osla bude lepší pro všechny, jsou si jisti jeho předkladatelé. „Chceme centrum města bez aut,“ řekla Lan Marie Nguyen Berg (28), hlavní vyjednavačka za Stranu zelených. „Chceme, aby bylo (město) lepší pro chodce, cyklisty. Bude to lepší i pro obchody a pro každého,“ uvedla doslova. 

Radnice chce do roku 2019 vybudovat 60 kilometrů cyklostezek a „masivně navýšit“ investice do hromadné dopravy. Podle agentury Reuters má Oslo 600 000 obyvatel, kteřé vlastní téměř 350 000 aut. Většina z nich však žije mimo centrum. 

Titulní foto: Pudelek (Marcin Szala) (vlastní dílo) [CC BY-SA 3.0], prostřednictvím Wikimedia Commons

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků