Oslo bude nabíjet své taxíky bezdrátově. S Jaguarem uvede nové výkonné nabíječky

WRC Fabia R2 TwinCharger  |  25. 07. 2020 12:21

Sci-fi jako bezdratove nabijeni telefonu se splnilo.. zajimalo by me, jestli to fakt treba za deset let stihnou zrealizovat do masove vyroby a nabijet takhle i vetsinu elektroaut.

Odpovědět  |   | 
Ján  |  25. 07. 2020 12:25

blbost, zainvestuj do nafty, doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA,(opravdu má tolik titulů https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Havl%C3%AD%C4%... ... (ekonom) ) nám ji zlevní a bude ekologie..

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 07. 2020 09:49

a mezitim v provincii Kumi pred 7 lety https://www.youtube.com/watch... , maj tam takto jiz elektrifikovanych 5 tras autobusu, zajimavosti je, ze u zadneho z tech elektrobusu se prozatim nemenili baterie, pritom kazdy z tech 3 nejstarsich OLEV busu ktere se testujii od toho roku 2013 ma najezdeno jiz prez 600 tisic km

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 07. 2020 12:22

nejtepleji bylo v oslu ..

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  25. 07. 2020 21:55

V zajmu zeleneho sveta, kolik myslite, ze to ma ucinnost? Tak 70%?

Odpovědět  |   | 
Trustme  |  26. 07. 2020 07:58

Kravina. Obrovské množství elektřiny se propálí navíc oproti normálnímu kabelu. Tohle by se mělo zakázat, protože je to opravdový zložin proti ekologii.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 07. 2020 09:42

takze to ohromne mnozstvi elektriny spotrebovane k rafinaci paliv by se taky melo zakazat kdys spalovaky maj ucinnost sotva 40%?
oproti kabelu jsou u kvalitnich indukci ztraty v radu jednotek procent navic, pritom centralizaci obrich zdroju vesmes ztracime cca 8-10% elektriny prave jen pomoci tech obrich zdroju a robustnich prenosovych soustav +110kV kde to pak prevadike s dalsi stratou postupne na nizsi rady

Odpovědět  |   | 
Emánek  |  26. 07. 2020 10:02

A vy taky bijete černochy. Někdy mi připadá že pořízení EV zahájí u některých jedinců úpadek intelektu.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  26. 07. 2020 19:16

Co je neekologického na elektřině z vodních elektráren?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 07. 2020 09:11

Třeba to, že kdyz nebudou ztráty v nabíjení tak velké díky zavedení infekce, nemusí být elektrárna tolik výkonná a tím pádem se použije méně energie na její stavbu?
A navíc, to že mají dvě země v E voip specifické podminky( Norsko a Rakousko) neznamená, že to jde vzít globálně.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  27. 07. 2020 13:44

Ale když už tu energii a elektrárnu mají, proč by nevyužili energii pro nabíjení? Prostě to jde, jejich podmínky to umožňují. A v článku se mluví o jednom specifickém městě, tak jaké "globálně"? Už je potřeba za každou cenu hledat důvody k odsouzení?

Odpovědět  |   | 
brk77  |  26. 07. 2020 12:39

Norsko, cca 5,5M obyvatel a cca 2,7M aut. Oslo 680k obyvatel, a počet aut na baterky v Norsku je 6,5%, takže dejme tomu cca 300k spalováku. Teď to bude 300 000 - 25, Oslo zachráněno.

Odpovědět  |   | 
Revizor  |  26. 07. 2020 14:58

Na statistikách je úžasné to, že si každý může vybrat to co se mu hodí do krámu. Já si vyberu toto: polovina nově prodaných vozů jsou elektromobily. Norsko je v úpně jiné situaci. Lidé na to mají, energii mají čistě z vody, na delší vzdálenosti po své zemi létají nebo vlak. Takže, proč ne.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  26. 07. 2020 19:58

Nezapomen na to, ze vetsinu penez ziskaji prodejem ropy.

Odpovědět  |   | 
Revizor  |  26. 07. 2020 20:10

Tohle si přečti:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/norska-investic... ...

Za první prachy nastavěli elektrárny, pak ziskový vysoce energetický průmysl, např zpracování hliníku, oceli a pod. Ty už budou v plusu i kdyby jim zítra ropa vyschla.

Na druhou stranu, my chceme svěřit těžbu lithia cizákům za cenu, která pak ani nepokryje sanace na obnovu životního prostředí.

Odpovědět  |   | 
Revizor  |  26. 07. 2020 20:10

Oprava: vysoce energeticky náročný

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  26. 07. 2020 22:44

To je moc hezke. U nas duchodove sporeni pozere samo sebe a zbytek bude ve statnich dluhopisech. Ach jo.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  26. 07. 2020 22:38

Co je špatného na prodeji ropy? Je to vysoce důležitá surovina pro chemickou, potravinářskou a lékařskou výrobu. A zejména norská ropa je velmi kvalitní právě pro takové účely, na rozdíl od jiných.
To fakt nedovedete vidět u ropy jiný účel, než ji jen pálit v plechových kraksnách?

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  26. 07. 2020 22:41

Ale ja ho vidim a mnohokrat jsem o tom psal. Ale vetsina lidi je slepych a hluchych. A ja tim ztracim moznost psat

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 07. 2020 09:13

Ano, je to přesně tak. Jenže je otázka, kolik tě ropy pak bude potřeba, 10 %?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  27. 07. 2020 13:39

Té ropy bude potřeba stále stejně, protože některé frakce jsou využitelné na to, a jiné zase na něco jiného. A z frakcí, které se normálně zpracovávají na benzin, se léčiva vyrábí hodně obtížně a draze.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  28. 07. 2020 10:01

Libi se mi jak jste cudne vynechal brutalni zvyhodnovani elektromobilu a stejne brutalni znevyhodnovani normalnich aut.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro