Oslo bude nabíjet své taxíky bezdrátově. S Jaguarem uvede nové výkonné nabíječky

22 komentářů

brk77
26. července • 12:39

Norsko, cca 5,5M obyvatel a cca 2,7M aut. Oslo 680k obyvatel, a počet aut na baterky v Norsku je 6,5%, takže dejme tomu cca 300k spalováku. Teď to bude 300 000 - 25, Oslo zachráněno. B-]

Revizor
26. července • 14:58

Na statistikách je úžasné to, že si každý může vybrat to co se mu hodí do krámu. Já si vyberu toto: polovina nově prodaných vozů jsou elektromobily. Norsko je v úpně jiné situaci. Lidé na to mají, energii mají čistě z vody, na delší vzdálenosti po své zemi létají nebo vlak. Takže, proč ne.

jozka
28. července • 10:01

Libi se mi jak jste cudne vynechal brutalni zvyhodnovani elektromobilu a stejne brutalni znevyhodnovani normalnich aut.

Xixao
26. července • 19:58

Nezapomen na to, ze vetsinu penez ziskaji prodejem ropy.

Allamarein
26. července • 22:38

Co je špatného na prodeji ropy? Je to vysoce důležitá surovina pro chemickou, potravinářskou a lékařskou výrobu. A zejména norská ropa je velmi kvalitní právě pro takové účely, na rozdíl od jiných.
To fakt nedovedete vidět u ropy jiný účel, než ji jen pálit v plechových kraksnách?

Xixao
26. července • 22:41

Ale ja ho vidim a mnohokrat jsem o tom psal. Ale vetsina lidi je slepych a hluchych. A ja tim ztracim moznost psat :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
27. července • 9:13

Ano, je to přesně tak. Jenže je otázka, kolik tě ropy pak bude potřeba, 10 %?

Allamarein
27. července • 13:39

Té ropy bude potřeba stále stejně, protože některé frakce jsou využitelné na to, a jiné zase na něco jiného. A z frakcí, které se normálně zpracovávají na benzin, se léčiva vyrábí hodně obtížně a draze.

Revizor
26. července • 20:10

Tohle si přečti:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/norska-investic... ... Za první prachy nastavěli elektrárny, pak ziskový vysoce energetický průmysl, např zpracování hliníku, oceli a pod. Ty už budou v plusu i kdyby jim zítra ropa vyschla.Na druhou stranu, my chceme svěřit těžbu lithia cizákům za cenu, která pak ani nepokryje sanace na obnovu životního prostředí.

Xixao
26. července • 22:44

To je moc hezke. U nas duchodove sporeni pozere samo sebe a zbytek bude ve statnich dluhopisech. Ach jo.

Revizor
26. července • 20:10

Oprava: vysoce energeticky náročný

Trustme
26. července • 7:58

Kravina. Obrovské množství elektřiny se propálí navíc oproti normálnímu kabelu. Tohle by se mělo zakázat, protože je to opravdový zložin proti ekologii.

Allamarein
26. července • 19:16

Co je neekologického na elektřině z vodních elektráren?

Tom
27. července • 9:11

Třeba to, že kdyz nebudou ztráty v nabíjení tak velké díky zavedení infekce, nemusí být elektrárna tolik výkonná a tím pádem se použije méně energie na její stavbu?
A navíc, to že mají dvě země v E voip specifické podminky( Norsko a Rakousko) neznamená, že to jde vzít globálně.

Allamarein
27. července • 13:44

Ale když už tu energii a elektrárnu mají, proč by nevyužili energii pro nabíjení? Prostě to jde, jejich podmínky to umožňují. A v článku se mluví o jednom specifickém městě, tak jaké "globálně"? Už je potřeba za každou cenu hledat důvody k odsouzení?

iPace
26. července • 9:42

takze to ohromne mnozstvi elektriny spotrebovane k rafinaci paliv by se taky melo zakazat kdys spalovaky maj ucinnost sotva 40%?
oproti kabelu jsou u kvalitnich indukci ztraty v radu jednotek procent navic, pritom centralizaci obrich zdroju vesmes ztracime cca 8-10% elektriny prave jen pomoci tech obrich zdroju a robustnich prenosovych soustav +110kV kde to pak prevadike s dalsi stratou postupne na nizsi rady

Emánek
26. července • 10:02

A vy taky bijete černochy. Někdy mi připadá že pořízení EV zahájí u některých jedinců úpadek intelektu.

Freddka
25. července • 21:55

V zajmu zeleneho sveta, kolik myslite, ze to ma ucinnost? Tak 70%?

Petr
25. července • 12:22

nejtepleji bylo v oslu ..:-D

WRC Fabia R2 TwinCharger
25. července • 12:21

Sci-fi jako bezdratove nabijeni telefonu se splnilo.. zajimalo by me, jestli to fakt treba za deset let stihnou zrealizovat do masove vyroby a nabijet takhle i vetsinu elektroaut.

iPace
26. července • 9:49

a mezitim v provincii Kumi pred 7 lety https://www.youtube.com/watch... , maj tam takto jiz elektrifikovanych 5 tras autobusu, zajimavosti je, ze u zadneho z tech elektrobusu se prozatim nemenili baterie, pritom kazdy z tech 3 nejstarsich OLEV busu ktere se testujii od toho roku 2013 ma najezdeno jiz prez 600 tisic km

Ján
25. července • 12:25

blbost, zainvestuj do nafty, doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA,(opravdu má tolik titulů https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Havl%C3%AD%C4%... ... (ekonom) ) nám ji zlevní a bude ekologie..

Doporučujeme

Články odjinud