Norsko, cca 5,5M obyvatel a cca 2,7M aut. Oslo 680k obyvatel, a počet aut na baterky v Norsku je 6,5%, takže dejme tomu cca 300k spalováku. Teď to bude 300 000 - 25, Oslo zachráněno. B-]
Na statistikách je úžasné to, že si každý může vybrat to co se mu hodí do krámu. Já si vyberu toto: polovina nově prodaných vozů jsou elektromobily. Norsko je v úpně jiné situaci. Lidé na to mají, energii mají čistě z vody, na delší vzdálenosti po své zemi létají nebo vlak. Takže, proč ne.
Libi se mi jak jste cudne vynechal brutalni zvyhodnovani elektromobilu a stejne brutalni znevyhodnovani normalnich aut.
Nezapomen na to, ze vetsinu penez ziskaji prodejem ropy.
Co je špatného na prodeji ropy? Je to vysoce důležitá surovina pro chemickou, potravinářskou a lékařskou výrobu. A zejména norská ropa je velmi kvalitní právě pro takové účely, na rozdíl od jiných.To fakt nedovedete vidět u ropy jiný účel, než ji jen pálit v plechových kraksnách?
Ale ja ho vidim a mnohokrat jsem o tom psal. Ale vetsina lidi je slepych a hluchych. A ja tim ztracim moznost psat :-)
Ano, je to přesně tak. Jenže je otázka, kolik tě ropy pak bude potřeba, 10 %?
Té ropy bude potřeba stále stejně, protože některé frakce jsou využitelné na to, a jiné zase na něco jiného. A z frakcí, které se normálně zpracovávají na benzin, se léčiva vyrábí hodně obtížně a draze.
Tohle si přečti:https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/norska-investic... ... Za první prachy nastavěli elektrárny, pak ziskový vysoce energetický průmysl, např zpracování hliníku, oceli a pod. Ty už budou v plusu i kdyby jim zítra ropa vyschla.Na druhou stranu, my chceme svěřit těžbu lithia cizákům za cenu, která pak ani nepokryje sanace na obnovu životního prostředí.
To je moc hezke. U nas duchodove sporeni pozere samo sebe a zbytek bude ve statnich dluhopisech. Ach jo.
Oprava: vysoce energeticky náročný
Kravina. Obrovské množství elektřiny se propálí navíc oproti normálnímu kabelu. Tohle by se mělo zakázat, protože je to opravdový zložin proti ekologii.
Co je neekologického na elektřině z vodních elektráren?
Třeba to, že kdyz nebudou ztráty v nabíjení tak velké díky zavedení infekce, nemusí být elektrárna tolik výkonná a tím pádem se použije méně energie na její stavbu?A navíc, to že mají dvě země v E voip specifické podminky( Norsko a Rakousko) neznamená, že to jde vzít globálně.
Ale když už tu energii a elektrárnu mají, proč by nevyužili energii pro nabíjení? Prostě to jde, jejich podmínky to umožňují. A v článku se mluví o jednom specifickém městě, tak jaké "globálně"? Už je potřeba za každou cenu hledat důvody k odsouzení?
takze to ohromne mnozstvi elektriny spotrebovane k rafinaci paliv by se taky melo zakazat kdys spalovaky maj ucinnost sotva 40%?oproti kabelu jsou u kvalitnich indukci ztraty v radu jednotek procent navic, pritom centralizaci obrich zdroju vesmes ztracime cca 8-10% elektriny prave jen pomoci tech obrich zdroju a robustnich prenosovych soustav +110kV kde to pak prevadike s dalsi stratou postupne na nizsi rady
A vy taky bijete černochy. Někdy mi připadá že pořízení EV zahájí u některých jedinců úpadek intelektu.
V zajmu zeleneho sveta, kolik myslite, ze to ma ucinnost? Tak 70%?
nejtepleji bylo v oslu ..:-D
Sci-fi jako bezdratove nabijeni telefonu se splnilo.. zajimalo by me, jestli to fakt treba za deset let stihnou zrealizovat do masove vyroby a nabijet takhle i vetsinu elektroaut.
a mezitim v provincii Kumi pred 7 lety https://www.youtube.com/watch... , maj tam takto jiz elektrifikovanych 5 tras autobusu, zajimavosti je, ze u zadneho z tech elektrobusu se prozatim nemenili baterie, pritom kazdy z tech 3 nejstarsich OLEV busu ktere se testujii od toho roku 2013 ma najezdeno jiz prez 600 tisic km
blbost, zainvestuj do nafty, doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA,(opravdu má tolik titulů https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Havl%C3%AD%C4%... ... (ekonom) ) nám ji zlevní a bude ekologie..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.