Oslo bude nabíjet své taxíky bezdrátově. S Jaguarem uvede nové výkonné nabíječky

Indukční dobíjení elektromobilů bude zase o kus blíže mainstreamu.

Indukční, bezdrátové nabíjení elektromobilů je zatím stále v plenkách, britský Jaguar však chce tuto technologii dále posunout k masovému využívání. Automobilka tak podpoří norské město Oslo, kde budou elektrické taxíky I-Pace využívat poprvé na světě dobíjení novou generací vysokovýkonných bezdrátových nabíječek americké společnosti Momentum Dynamics.

Britové bojují proti virům displejem, na který nemusíte sahat. Váš stisk předpoví

Britové bojují proti virům displejem, na který nemusíte sahat. Váš stisk předpoví

Projekt uvede model nabíjecí infastruktury, který lze implementovat téměř kdekoli. Provozovateli místní taxislužby Cabonline tak Jaguar poskytne 25 kusů I-Pace, již umožňující indukční dobíjení. Oslo bude prvním městem na světě, které nové nabíječky využije, vedení města chce totiž do roku 2024 v metropoli docílit provozu taxislužeb s nulovými emisemi.

Právě využitím u taxíků mají být indukční nabíječky velice efektivní. Řidiči potřebují systém nabíjení, který je během pracovní doby nebude zdržovat. V místech nástupu a výstupu zákazníků jsou tedy v zemi instalovány nabíjecí desky o výkonu 50 až 75 kW. Díky tomu bude možné dobíjet každé taxi už při čekání ve frontě na dalšího zákazníka.

Jaguar vylepšil I-Pace. Elektromobil teď nabijete rychleji a je stále on-line

Jaguar vylepšil I-Pace. Elektromobil teď nabijete rychleji a je stále on-line

Systém, který nepoužívá kabely a je umístěn pod povrchem, nevyžaduje žádné fyzické spojení mezi nabíječkou a vozem. Taxi je po celý den po návratu na stanoviště vždy dobíjeno, tím je udržována vysoká úroveň nabití baterie a vůz může zůstat nepřetržitě v provozu bez omezení dojezdu. Stačí dodat, že I-Pace má udávaný dojezd na jedno nabití asi 470 km (WLTP).

„S vylepšením infrastruktury a lepším nabíjením vozů taxislužby jsme přesvědčeni, že do roku 2024 budou všechny vozy taxislužby v Oslu s nulovými emisemi. Abychom dosáhli našeho cíle, musí se veřejný sektor, politici a soukromé subjekty spojit, tak jak to děláme v tomto projektu,“ okomentoval spolupráci Arild Hermstad, místostarosta města Osla pro životní prostředí a dopravu.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků