Oslavy Pagani pokračují i v Goodwoodu. Nechybí prvotina a Paganiho osobní auto

Ukázka preciznosti a vášně pro automobily se odráží v každém voze argentinského konstruktéra Paganiho. Letos slaví dvacáté narozeniny svého díla a je na co koukat.

Bylo to přesně před dvaceti lety na autosalonu v Ženevě, kdy se zde objevil argentinský konstruktér se svým neuvěřitelně krásným prototypem Pagani Zonda C12. Na letošním autosalonu ve Švýcarsku si tak Horacio Pagani zavzpomínal na stejném místě se stejným vozem. 

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Nebyla to ale poslední příležitost vidět tuto unikátnost z archivu italské automobilky. První prototyp Pagani se na světlo světa podívá letos ještě jednou. Stříbrný exemplář s číslem karoserie 001, určený pro homologaci a nárazové testy, se objeví na letošním festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Poté, co si tento kousek odbyl svou práci, byl kompletně zrekonstruovaný a nyní dává všem vzpomenout na počátky dnes již legendární značky. Pod kapotou je motor 6.0 V12 s výkonem 444 koní, spárovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. 

Takto Pagani vrací Zondám původní lesk. Je to úžasná podívaná

Takto Pagani vrací Zondám původní lesk. Je to úžasná podívaná

Na place anglického panství samozřejmě nebude jediné Pagani. K příležitosti dvacátých narozenin jich zde bude rovnou třicet. Největší unikát bude asi Zonda Barchetta, osobní auto Horacia Paganiho.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků