Verzi F1 Edition poznáte na první pohled podle šedého laku Manufaktur Alpine Grey, bočních polepů AMG a rudých linek na předním i zadním nárazníku plus prazích. Zdroj: Mercedes-Benz

Verzi F1 Edition poznáte na první pohled podle šedého laku Manufaktur Alpine Grey, bočních polepů AMG a rudých linek na předním i zadním nárazníku plus prazích. | Zdroj: Mercedes-Benz

U předních a zadních blatníků najdeme nové aerodynamické prvky pro lepší obtékání vzduchu. Koncovky výfuků jsou vyvedeny v matném chromu. Zdroj: Mercedes-Benz

U předních a zadních blatníků najdeme nové aerodynamické prvky pro lepší obtékání vzduchu. Koncovky výfuků jsou vyvedeny v matném chromu. | Zdroj: Mercedes-Benz

Vzadu se nachází napevno uchycené přítlačné křídlo, máme zde nový difuzor a prvky v předním nárazníku s výraznějším lízátkem. Zdroj: Mercedes-Benz

Vzadu se nachází napevno uchycené přítlačné křídlo, máme zde nový difuzor a prvky v předním nárazníku s výraznějším lízátkem. | Zdroj: Mercedes-Benz

Vrcholné čtyřdveřové „kupé“ od AMG další koně zrovna nepotřebovalo, přesto nyní můžeme po řadě upoutávek přivítat nejnovější Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Zdroj: Mercedes-Benz

Vrcholné čtyřdveřové „kupé“ od AMG další koně zrovna nepotřebovalo, přesto nyní můžeme po řadě upoutávek přivítat nejnovější Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. | Zdroj: Mercedes-Benz

S dodatkem E Performance jde o první plug-in hybrid od sportovní divize německé automobilky a zároveň taky o její dosud nejvýkonnější produkční model. Zdroj: Mercedes-Benz

S dodatkem E Performance jde o první plug-in hybrid od sportovní divize německé automobilky a zároveň taky o její dosud nejvýkonnější produkční model. | Zdroj: Mercedes-Benz

Svůj již dostatečně výkonný základ se čtyřlitrovým twin-turbo V8 tedy AMG elektrifikovalo přidáním 6,1kWh baterie a elektromotoru na zadní nápravě. Zdroj: Mercedes-Benz

Svůj již dostatečně výkonný základ se čtyřlitrovým twin-turbo V8 tedy AMG elektrifikovalo přidáním 6,1kWh baterie a elektromotoru na zadní nápravě. | Zdroj: Mercedes-Benz

Čísla jsou působivá. Systémový výkon čítá 843 koní (620 kW) a točivý moment dosahuje maximální hodnoty 1470 N.m. Součástí jednotky vzadu je i dvourychlostní převodovka a samosvorný diferenciál. Zdroj: Mercedes-Benz

Čísla jsou působivá. Systémový výkon čítá 843 koní (620 kW) a točivý moment dosahuje maximální hodnoty 1470 N.m. Součástí jednotky vzadu je i dvourychlostní převodovka a samosvorný diferenciál. | Zdroj: Mercedes-Benz

S pohonem všech kol a dále optimalizovanou devítistupňovou automatickou převodovkou vystřelí novinka z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 316 km/h. Zdroj: Mercedes-Benz

S pohonem všech kol a dále optimalizovanou devítistupňovou automatickou převodovkou vystřelí novinka z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 316 km/h. | Zdroj: Mercedes-Benz

Pohotovostní hmotnost AMG zatím neuvádí, pro auto definitivně přesahující 2 tuny jde však o působivou dynamiku. Zdroj: Mercedes-Benz

Pohotovostní hmotnost AMG zatím neuvádí, pro auto definitivně přesahující 2 tuny jde však o působivou dynamiku. | Zdroj: Mercedes-Benz

Není pochyb, že dojezd čistě na elektřinu je s malou a lehkou baterií (89 kg) pro AMG až druhořadý. Plug-in hybrid tak zvládne ujet v elektrickém režimu pouhých 12 km.  Zdroj: Mercedes-Benz

Není pochyb, že dojezd čistě na elektřinu je s malou a lehkou baterií (89 kg) pro AMG až druhořadý. Plug-in hybrid tak zvládne ujet v elektrickém režimu pouhých 12 km.  | Zdroj: Mercedes-Benz

U předních a zadních blatníků najdeme nové aerodynamické prvky pro lepší obtékání vzduchu. Koncovky výfuků jsou vyvedeny v matném chromu. Zdroj: Mercedes-Benz
Vzadu se nachází napevno uchycené přítlačné křídlo, máme zde nový difuzor a prvky v předním nárazníku s výraznějším lízátkem. Zdroj: Mercedes-Benz
Vrcholné čtyřdveřové „kupé“ od AMG další koně zrovna nepotřebovalo, přesto nyní můžeme po řadě upoutávek přivítat nejnovější Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Zdroj: Mercedes-Benz
S dodatkem E Performance jde o první plug-in hybrid od sportovní divize německé automobilky a zároveň taky o její dosud nejvýkonnější produkční model. Zdroj: Mercedes-Benz
10
Fotogalerie

Oslavy 55. výročí AMG pokračují. Mercedes představil speciální verzi F1 Edition pro GT 63 S E Performance

Pětapadesátiny sportovní divize z Affalterbachu přinášejí smršť speciálních výbav, u více než osmisetkoňové střely uctí i Formuli 1.

Nedávno jsme tu měli vkusný paket Edition 55 pro menší třídy A a CLA, nyní Mercedes-AMG vylepšil své čtyřdveřové GT ve vrcholné hybridní verzi. Připomeňme si, že tento první kousek v nově řadě E Performance pohání čtyřlitrový osmiválec M177 s dvěma turby a 470 kW (639 k), podporovaný 150 kW (204k) elektromotorem. Systémový výkon činí 620 kW (843 k) a maximem točivého momentu je 1200 Nm. Stovku zdolá za 2,9 sekundy a upaluje tempem až 316 km/h.

Verzi F1 Edition poznáte na první pohled podle šedého laku Manufaktur Alpine Grey, bočních polepů AMG a rudých linek na předním i zadním nárazníku plus prazích. Vzadu se nachází napevno uchycené přítlačné křídlo, máme zde nový difuzor a prvky v předním nárazníku s výraznějším lízátkem. U předních a zadních blatníků najdeme nové aerodynamické deflektory pro lepší obtékání vzduchu. Koncovky výfuků jsou vyvedeny v matném chromu.

Vůz dostává balíčky AMG Night Package I a II s tmavými doplňky, uvnitř se můžeme těšit na kombinaci černé a červené barvy u čalounění a dekorací. Vpředu sedíte v sedadlech AMG Performance s kůží Nappa, jíž je obalen také sportovní volant s kontrastním stehem. V prazích se nachází podsvícené nápisy AMG.

Ke svému vozidlu zákazník dostane ochrannou plachtu s logem F1 z prodyšné látky a vnitřní částí z antistatického flanelu. Pro německý trh je verze F1 Edition dostupná za příplatek 23.800 euro (zhruba 590 tisíc korun), do českého konfigurátoru jistě přibude co nevidět.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud