Originální crossover Lexus NX opět poodhaluje roušku tajemství

Lexus postupně odhaluje svůj menší crossover NX, který se ukáže poprvé na autosalonu v Pekingu. Podrobnosti o motorech si ale stále nechává pro sebe, přidává však informace o výbavě.

Design Lexusu NX je zejména v porovnání s německou konkurencí radikální, ale oproti konceptu LF-NX zase poněkud umírněný. Zejména přední maska se zmenšila, i tak samozřejmě zůstává mohutná. Vpředu se usídlilo diodové osvětlení včetně denních ve tvaru bumerangu a mlhovek ve spodní části nárazníku. Proporce vozu jsou víceméně konvenční, ale klínovité tvary a ostré zlomy ještě výraznější, než tomu bylo u dřívějších moderních modelů. Hrany vyznávají i koncovky výfuku. Každopádně si auto s jiným rozhodně nespletete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus NX je extravagantní, ale přeci jen o něco méně než předchozí studie...

Lexus si sice dělá v reklamách legraci ze svých soupeřů, ale modernímu trendu downsizingu a hlavně přeplňování se nevyhne. Horkou novinkou pod kapotou je zážehový čtyřválec s turbem o objemu 2,0 l pro verze NX 200t a její vizuálně ostřejší provedení F-Sport. Jedná se o vůbec první přeplňovaný agregát značky. Základem nabídky je však atmosférický dvoulitr NX 200 a nesmí chybět ani hybrid NX 300h, vždyť divize je součástí Toyoty, která tyto vozy uvedla do sériové výroby. Čísla zůstávají tajemstvím, ale v nabídce bude jak čtyřkolka, tak i verze s pohonem jedné nápravy. Překvapivě té přední.

Troufalý Lexus NX znovu „odhalen“, tentokrát už v plné parádě

Troufalý Lexus NX znovu „odhalen“, tentokrát už v plné parádě

Kola jsou v základu sedmnáctipalcová, za příplatek ještě o palec větší. Techno interiér původ rozhodně nezapře. Měkčené materiály jsou kombinovány s kovem. Přístrojová deska verze F-Sport je navíc čalouněná kůží a prošívaná rudou nití, sportovní níže umístěná sedadla sedadla rovněž pokrývá tento přírodní materiál. Celek doplňují hliníkové prahy a pedály. Toto provedení se liší i zvenčí agresivnějšími aerodynamickými doplňky. Lexus ukázal také luxusní variantu s černobéžovým interiérem a dřevěným dekorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér kombinuje měkké čalounění s ostrými hranami leštěných obkladů

Kokpitu dominuje vyspělá elektronika, která zahrnuje HMI (Human Machine Interface), dotykovou obrazovku s ovládáním některých funkcí touchpadem jako u notebooku, head-up displej, radarový tempomat a armádu bezpečnostních asistentů včetně hlídače mrtvého úhlu a provozu za zády. Nezapomínejme na bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů.

Lexus LF-NX Turbo dostane pro Tokio nový motor a další úpravy

Lexus LF-NX Turbo dostane pro Tokio nový motor a další úpravy

NX se postaví hlavně dražším kompaktním crossoverům, tedy Audi Q5, BMW X3, Mercedesu GLK a Volvu XC60. Germánská konkurence má o čem přemýšlet, byť v Evropě stále luxusní divize Toyoty postrádá patřičnou image. Je víceméně alternativou pro ty, kteří nechtějí zapadnout do davu. Za mořem jim však určitě pořádně zatopí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2010
Stav: 95 229 km
Cena: 570 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 460 km
Cena: 300 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 016 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků