6
Fotogalerie

Originální crossover Lexus NX opět poodhaluje roušku tajemství

Lexus postupně odhaluje svůj menší crossover NX, který se ukáže poprvé na autosalonu v Pekingu. Podrobnosti o motorech si ale stále nechává pro sebe, přidává však informace o výbavě.

Design Lexusu NX je zejména v porovnání s německou konkurencí radikální, ale oproti konceptu LF-NX zase poněkud umírněný. Zejména přední maska se zmenšila, i tak samozřejmě zůstává mohutná. Vpředu se usídlilo diodové osvětlení včetně denních ve tvaru bumerangu a mlhovek ve spodní části nárazníku. Proporce vozu jsou víceméně konvenční, ale klínovité tvary a ostré zlomy ještě výraznější, než tomu bylo u dřívějších moderních modelů. Hrany vyznávají i koncovky výfuku. Každopádně si auto s jiným rozhodně nespletete.

2015_Lexus_NX_Family_001.jpg2015_Lexus_NX_Family_002.jpg2015_Lexus_NX_300h_013.jpg2015_Lexus_NX_300h_012.jpg
Lexus NX je extravagantní, ale přeci jen o něco méně než předchozí studie...

Lexus si sice dělá v reklamách legraci ze svých soupeřů, ale modernímu trendu downsizingu a hlavně přeplňování se nevyhne. Horkou novinkou pod kapotou je zážehový čtyřválec s turbem o objemu 2,0 l pro verze NX 200t a její vizuálně ostřejší provedení F-Sport. Jedná se o vůbec první přeplňovaný agregát značky. Základem nabídky je však atmosférický dvoulitr NX 200 a nesmí chybět ani hybrid NX 300h, vždyť divize je součástí Toyoty, která tyto vozy uvedla do sériové výroby. Čísla zůstávají tajemstvím, ale v nabídce bude jak čtyřkolka, tak i verze s pohonem jedné nápravy. Překvapivě té přední.

Kola jsou v základu sedmnáctipalcová, za příplatek ještě o palec větší. Techno interiér původ rozhodně nezapře. Měkčené materiály jsou kombinovány s kovem. Přístrojová deska verze F-Sport je navíc čalouněná kůží a prošívaná rudou nití, sportovní níže umístěná sedadla sedadla rovněž pokrývá tento přírodní materiál. Celek doplňují hliníkové prahy a pedály. Toto provedení se liší i zvenčí agresivnějšími aerodynamickými doplňky. Lexus ukázal také luxusní variantu s černobéžovým interiérem a dřevěným dekorem.

2015_Lexus_NX_300h_014.jpg2015_Lexus_NX_300h_015.jpg
Interiér kombinuje měkké čalounění s ostrými hranami leštěných obkladů

Kokpitu dominuje vyspělá elektronika, která zahrnuje HMI (Human Machine Interface), dotykovou obrazovku s ovládáním některých funkcí touchpadem jako u notebooku, head-up displej, radarový tempomat a armádu bezpečnostních asistentů včetně hlídače mrtvého úhlu a provozu za zády. Nezapomínejme na bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů.

NX se postaví hlavně dražším kompaktním crossoverům, tedy Audi Q5, BMW X3, Mercedesu GLK a Volvu XC60. Germánská konkurence má o čem přemýšlet, byť v Evropě stále luxusní divize Toyoty postrádá patřičnou image. Je víceméně alternativou pro ty, kteří nechtějí zapadnout do davu. Za mořem jim však určitě pořádně zatopí.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud