Originální crossover Lexus NX opět poodhaluje roušku tajemství

Lexus postupně odhaluje svůj menší crossover NX, který se ukáže poprvé na autosalonu v Pekingu. Podrobnosti o motorech si ale stále nechává pro sebe, přidává však informace o výbavě.

Design Lexusu NX je zejména v porovnání s německou konkurencí radikální, ale oproti konceptu LF-NX zase poněkud umírněný. Zejména přední maska se zmenšila, i tak samozřejmě zůstává mohutná. Vpředu se usídlilo diodové osvětlení včetně denních ve tvaru bumerangu a mlhovek ve spodní části nárazníku. Proporce vozu jsou víceméně konvenční, ale klínovité tvary a ostré zlomy ještě výraznější, než tomu bylo u dřívějších moderních modelů. Hrany vyznávají i koncovky výfuku. Každopádně si auto s jiným rozhodně nespletete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus NX je extravagantní, ale přeci jen o něco méně než předchozí studie...

Lexus si sice dělá v reklamách legraci ze svých soupeřů, ale modernímu trendu downsizingu a hlavně přeplňování se nevyhne. Horkou novinkou pod kapotou je zážehový čtyřválec s turbem o objemu 2,0 l pro verze NX 200t a její vizuálně ostřejší provedení F-Sport. Jedná se o vůbec první přeplňovaný agregát značky. Základem nabídky je však atmosférický dvoulitr NX 200 a nesmí chybět ani hybrid NX 300h, vždyť divize je součástí Toyoty, která tyto vozy uvedla do sériové výroby. Čísla zůstávají tajemstvím, ale v nabídce bude jak čtyřkolka, tak i verze s pohonem jedné nápravy. Překvapivě té přední.

Troufalý Lexus NX znovu „odhalen“, tentokrát už v plné parádě

Troufalý Lexus NX znovu „odhalen“, tentokrát už v plné parádě

Kola jsou v základu sedmnáctipalcová, za příplatek ještě o palec větší. Techno interiér původ rozhodně nezapře. Měkčené materiály jsou kombinovány s kovem. Přístrojová deska verze F-Sport je navíc čalouněná kůží a prošívaná rudou nití, sportovní níže umístěná sedadla sedadla rovněž pokrývá tento přírodní materiál. Celek doplňují hliníkové prahy a pedály. Toto provedení se liší i zvenčí agresivnějšími aerodynamickými doplňky. Lexus ukázal také luxusní variantu s černobéžovým interiérem a dřevěným dekorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér kombinuje měkké čalounění s ostrými hranami leštěných obkladů

Kokpitu dominuje vyspělá elektronika, která zahrnuje HMI (Human Machine Interface), dotykovou obrazovku s ovládáním některých funkcí touchpadem jako u notebooku, head-up displej, radarový tempomat a armádu bezpečnostních asistentů včetně hlídače mrtvého úhlu a provozu za zády. Nezapomínejme na bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů.

Lexus LF-NX Turbo dostane pro Tokio nový motor a další úpravy

Lexus LF-NX Turbo dostane pro Tokio nový motor a další úpravy

NX se postaví hlavně dražším kompaktním crossoverům, tedy Audi Q5, BMW X3, Mercedesu GLK a Volvu XC60. Germánská konkurence má o čem přemýšlet, byť v Evropě stále luxusní divize Toyoty postrádá patřičnou image. Je víceméně alternativou pro ty, kteří nechtějí zapadnout do davu. Za mořem jim však určitě pořádně zatopí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků