Orca C113: nový rival pro Carreru GT, Enzo nebo Zondu

Orca C113: nový rival pro Carreru GT, Enzo nebo Zondu

Švýcarská firma Orca přivezla na nedávný ženevský autosalón supersportovní vůz, který svými parametry zvedal lidi ze židlí a přitahoval objektivy fotoaparátů. Ptáte se proč?

Pojďme se podívat na platformu. Celý třídílný podvozek je z hliníku a karbonu a karosérie se skládá z lehkých uhlíkových kompozitů. Nebudu vás déle napínat, hmotnost celého vozu je pouhých 850 kg. Pro srovnání: McLaren F1 váží 1 140 kg nebo Ferrari Enzo 1 255 kg.

Motor je pro ideální rozložení váhy uložen před zadní nápravou. Jedná se sériový agregát 4.2 V8 automobilky Audi, ale pro model C113 prošel přes ladičskou firmu MTM, která se mu podívala na zoubek. Vodou chlazený osmiválec dostal dvojici turbodmychadel s mezichladiči vzduchu a v supersportovním autě disponuje výkonem 478 kW (650 k) v 5 400 ot. Maximální kroutící moment se díky přeplňování vyšplhal na 900 Nm v 4 200 ot.

Výkon se přenáší pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky na zadní kola 295/30 R18. Přední kola jsou obuta do pneumatik 245/35 R18. Brzdy se skládají z vnitřně chlazených disků o průměru 380 mm, která svírají osmipístkové třmeny.

Každý jistě čeká, s jakou chutí bude lehoučká Orca C113 akcelerovat. Z klidu na stovku vystřelí za 3 s, rychlosti 200 km/h dosáhne za pouhých 8,5 s a se stejnou dravostí se žene až k maximální rychlosti, která se pohybuje okolo 360 km/h.

Po vzoru McLarenu F1 bude i společnost Orca přistupovat ke každému zákazníku s individuální péčí a bude interiér vybavovat na přání. Ale i strohý základ obsahuje čalounění z kůže nebo Alcantary a doplňky jsou z karbonu.

Na závěr malý bonbónek: počet koní na jednu tunu je u Orcy C113 v přepočtu 765, kdežto např. Carrera GT má 443 k/t, Zonda 7.3 S má 444 k/t, McLaren F1 má 550 k/t a Ferrari Enzo má 522 k/t. A jak je to s cenou? Supersportovní Orcu C113 si můžete pořídit za 300 000 eur (cca 9 milionů korun), ostatní jmenované sporťáky jdou s cenou hrubě přes 10 milionů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků