Orca C113: nový rival pro Carreru GT, Enzo nebo Zondu

Švýcarská firma Orca přivezla na nedávný ženevský autosalón supersportovní vůz, který svými parametry zvedal lidi ze židlí a přitahoval objektivy fotoaparátů. Ptáte se proč?

Pojďme se podívat na platformu. Celý třídílný podvozek je z hliníku a karbonu a karosérie se skládá z lehkých uhlíkových kompozitů. Nebudu vás déle napínat, hmotnost celého vozu je pouhých 850 kg. Pro srovnání: McLaren F1 váží 1 140 kg nebo Ferrari Enzo 1 255 kg.

Motor je pro ideální rozložení váhy uložen před zadní nápravou. Jedná se sériový agregát 4.2 V8 automobilky Audi, ale pro model C113 prošel přes ladičskou firmu MTM, která se mu podívala na zoubek. Vodou chlazený osmiválec dostal dvojici turbodmychadel s mezichladiči vzduchu a v supersportovním autě disponuje výkonem 478 kW (650 k) v 5 400 ot. Maximální kroutící moment se díky přeplňování vyšplhal na 900 Nm v 4 200 ot.

Výkon se přenáší pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky na zadní kola 295/30 R18. Přední kola jsou obuta do pneumatik 245/35 R18. Brzdy se skládají z vnitřně chlazených disků o průměru 380 mm, která svírají osmipístkové třmeny.

Každý jistě čeká, s jakou chutí bude lehoučká Orca C113 akcelerovat. Z klidu na stovku vystřelí za 3 s, rychlosti 200 km/h dosáhne za pouhých 8,5 s a se stejnou dravostí se žene až k maximální rychlosti, která se pohybuje okolo 360 km/h.

Po vzoru McLarenu F1 bude i společnost Orca přistupovat ke každému zákazníku s individuální péčí a bude interiér vybavovat na přání. Ale i strohý základ obsahuje čalounění z kůže nebo Alcantary a doplňky jsou z karbonu.

Na závěr malý bonbónek: počet koní na jednu tunu je u Orcy C113 v přepočtu 765, kdežto např. Carrera GT má 443 k/t, Zonda 7.3 S má 444 k/t, McLaren F1 má 550 k/t a Ferrari Enzo má 522 k/t. A jak je to s cenou? Supersportovní Orcu C113 si můžete pořídit za 300 000 eur (cca 9 milionů korun), ostatní jmenované sporťáky jdou s cenou hrubě přes 10 milionů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků