Orca C113: nový rival pro Carreru GT, Enzo nebo Zondu

Švýcarská firma Orca přivezla na nedávný ženevský autosalón supersportovní vůz, který svými parametry zvedal lidi ze židlí a přitahoval objektivy fotoaparátů. Ptáte se proč?

Pojďme se podívat na platformu. Celý třídílný podvozek je z hliníku a karbonu a karosérie se skládá z lehkých uhlíkových kompozitů. Nebudu vás déle napínat, hmotnost celého vozu je pouhých 850 kg. Pro srovnání: McLaren F1 váží 1 140 kg nebo Ferrari Enzo 1 255 kg.

Motor je pro ideální rozložení váhy uložen před zadní nápravou. Jedná se sériový agregát 4.2 V8 automobilky Audi, ale pro model C113 prošel přes ladičskou firmu MTM, která se mu podívala na zoubek. Vodou chlazený osmiválec dostal dvojici turbodmychadel s mezichladiči vzduchu a v supersportovním autě disponuje výkonem 478 kW (650 k) v 5 400 ot. Maximální kroutící moment se díky přeplňování vyšplhal na 900 Nm v 4 200 ot.

Výkon se přenáší pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky na zadní kola 295/30 R18. Přední kola jsou obuta do pneumatik 245/35 R18. Brzdy se skládají z vnitřně chlazených disků o průměru 380 mm, která svírají osmipístkové třmeny.

Každý jistě čeká, s jakou chutí bude lehoučká Orca C113 akcelerovat. Z klidu na stovku vystřelí za 3 s, rychlosti 200 km/h dosáhne za pouhých 8,5 s a se stejnou dravostí se žene až k maximální rychlosti, která se pohybuje okolo 360 km/h.

Po vzoru McLarenu F1 bude i společnost Orca přistupovat ke každému zákazníku s individuální péčí a bude interiér vybavovat na přání. Ale i strohý základ obsahuje čalounění z kůže nebo Alcantary a doplňky jsou z karbonu.

Na závěr malý bonbónek: počet koní na jednu tunu je u Orcy C113 v přepočtu 765, kdežto např. Carrera GT má 443 k/t, Zonda 7.3 S má 444 k/t, McLaren F1 má 550 k/t a Ferrari Enzo má 522 k/t. A jak je to s cenou? Supersportovní Orcu C113 si můžete pořídit za 300 000 eur (cca 9 milionů korun), ostatní jmenované sporťáky jdou s cenou hrubě přes 10 milionů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků