Jeep Wagoneer je součástí evropského tažení elektromobilů, které si značka naplánovala pro následující roky. Zdroj: Wheelsage

Jeep Wagoneer je součástí evropského tažení elektromobilů, které si značka naplánovala pro následující roky. Zdroj: Wheelsage

Ač je to na dnešní poměry bláhová myšlenka, možná někteří věřili, že by se sem Wagoneer mohl dostat i se spalovacím motorem, když se to podařilo u Avengera. Zdroj: Wheelsage

Ač je to na dnešní poměry bláhová myšlenka, možná někteří věřili, že by se sem Wagoneer mohl dostat i se spalovacím motorem, když se to podařilo u Avengera. Zdroj: Wheelsage

A třeba rovnou se základní V8 o objemu 5.7 litru, která je v USA běžná. Zdroj: Wheelsage

A třeba rovnou se základní V8 o objemu 5.7 litru, která je v USA běžná. Zdroj: Wheelsage

Jenže to se samozřejmě nestane a smůlu budou mít i zákazníci v zámoří. Zdroj: Wheelsage

Jenže to se samozřejmě nestane a smůlu budou mít i zákazníci v zámoří. Zdroj: Wheelsage

V modelovém roce 2024 už tento motor nenajdete a na jeho místo nastoupí řadový šestiválec Hurricane. Zdroj: Wheelsage

V modelovém roce 2024 už tento motor nenajdete a na jeho místo nastoupí řadový šestiválec Hurricane. Zdroj: Wheelsage

Potvrzují to i údaje z měření spotřeby, kde je tento motor uveden jako jediný. Zdroj: Wheelsage

Potvrzují to i údaje z měření spotřeby, kde je tento motor uveden jako jediný. Zdroj: Wheelsage

Světlo naděje svitlo u Grand Wagoneeru, kde najdeme data i o současné V8 6.7 litru. Zdroj: Jeep

Světlo naděje svitlo u Grand Wagoneeru, kde najdeme data i o současné V8 6.7 litru. Zdroj: Jeep

Jde o základní verzi, lépe vybavené vozy budou mít výše zmíněný šestiválec. Zdroj: Jeep

Jde o základní verzi, lépe vybavené vozy budou mít výše zmíněný šestiválec. Zdroj: Jeep

Menší počet válců ale neznamená ztrátu sebevědomí. Zdroj: Wheelsage

Menší počet válců ale neznamená ztrátu sebevědomí. Zdroj: Wheelsage

Naopak, dává mnohem větší smysl. Zdroj: Wheelsage

Naopak, dává mnohem větší smysl. Zdroj: Wheelsage

Odchozí V8 5.7 litru měla 392 koní s 548 N.m. točivého momentu. Zdroj: Wheelsage

Odchozí V8 5.7 litru měla 392 koní s 548 N.m. točivého momentu. Zdroj: Wheelsage

V novém provedení posílí na 420 koní se 635 N.m. Zdroj: Wheelsage

V novém provedení posílí na 420 koní se 635 N.m. Zdroj: Wheelsage

Osmiválec 6.2 litru v Grand Wagoneeru oplývá stádem 471 koní a točivým momentem 617 N.m. Zdroj: Wheelsage

Osmiválec 6.2 litru v Grand Wagoneeru oplývá stádem 471 koní a točivým momentem 617 N.m. Zdroj: Wheelsage

Šestiválec však bude naladěný na 510 koní a 678 N.m. Zdroj: Wheelsage

Šestiválec však bude naladěný na 510 koní a 678 N.m. Zdroj: Wheelsage

Točivý moment je navíc dostupný už od 3 500 ot./min, což zlepšuje jízdní vlastnosti v terénu. Zdroj: Wheelsage

Točivý moment je navíc dostupný už od 3 500 ot./min, což zlepšuje jízdní vlastnosti v terénu. Zdroj: Wheelsage

Zatímco osmiválce se dostaly při nejlepším na průměrnou spotřebu 13 l/100 km, Hurricane si podle aktuálních měření vystačí se 11,8 l/100 km. Zdroj: Jeep

Zatímco osmiválce se dostaly při nejlepším na průměrnou spotřebu 13 l/100 km, Hurricane si podle aktuálních měření vystačí se 11,8 l/100 km. Zdroj: Jeep

Jedinou nevýhodou nové motorizace bude méně jadrný zvuk, ale na to se už dneska moc nehraje. Zdroj: Jeep

Jedinou nevýhodou nové motorizace bude méně jadrný zvuk, ale na to se už dneska moc nehraje. Zdroj: Jeep

Ač je to na dnešní poměry bláhová myšlenka, možná někteří věřili, že by se sem Wagoneer mohl dostat i se spalovacím motorem, když se to podařilo u Avengera. Zdroj: Wheelsage
A třeba rovnou se základní V8 o objemu 5.7 litru, která je v USA běžná. Zdroj: Wheelsage
Jenže to se samozřejmě nestane a smůlu budou mít i zákazníci v zámoří. Zdroj: Wheelsage
V modelovém roce 2024 už tento motor nenajdete a na jeho místo nastoupí řadový šestiválec Hurricane. Zdroj: Wheelsage
17
Fotogalerie

Opulentní Jeep Wagoneer přišel o osmiválec. Náhrada ho ale až na jednu drobnost ve všem předčí

Jeep Wagoneer si v novém modelovém roce nekoupíte se základním osmiválcem. Škoda, řeknete si, ale nastupující šestiválec je prakticky ve všech ohledech lepší

Jeep Wagoneer je součástí evropského tažení elektromobilů, které si značka naplánovala pro následující roky. Ač je to na dnešní poměry bláhová myšlenka, možná někteří věřili, že by se sem Wagoneer mohl dostat i se spalovacím motorem, když se to podařilo u Avengera. A třeba rovnou se základní V8 o objemu 5,7 litru, která je v USA běžná.

Jenže to se samozřejmě nestane a smůlu budou mít i zákazníci v zámoří. V modelovém roce 2024 už tento motor nenajdete a na jeho místo nastoupí řadový šestiválec Hurricane. Potvrzují to i údaje z měření spotřeby, kde je tento motor uveden jako jediný. Světlo naděje svitlo u Grand Wagoneeru, kde najdeme data i o současné V8 6,7 litru. Jde o základní verzi, lépe vybavené vozy budou mít výše zmíněný šestiválec.

Menší počet válců ale neznamená ztrátu sebevědomí. Naopak, dává mnohem větší smysl. Odchozí V8 5,7 litru měla 392 koní s 548 N.m. točivého momentu. V novém provedení posílí na 420 koní se 635 N.m. Osmiválec 6,2 litru v Grand Wagoneeru oplývá stádem 471 koní a točivým momentem 617 N.m. Šestiválec však bude naladěn na 510 koní a 678 N.m.

Točivý moment je dostupný už od 3 500 otáček za minutu, což zlepšuje jízdní vlastnosti v terénu. A pak je tu téma spotřeby. Zatímco osmiválce se dostaly při nejlepším na průměrnou spotřebu 13 l/100 km, Hurricane si podle aktuálních měření vystačí se 11,8 l/100 km. Jedinou nevýhodou nové motorizace bude méně jadrný zvuk, ale na to se už dneska moc nehraje.

Jeep

Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.

Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.

Jeep Renegade • Jeep Compass •​ Jeep Cherokee •​ Jeep Wrangler

Doporučujeme

Články odjinud