Opravy D1 nezačnou na všech pěti úsecích zároveň

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos patrně nezačne s přípravnými pracemi na všech pěti úsecích D1, na která jsou vypsána výběrová řízení. Začít s opravami pětice úseků najednou by přineslo příliš velké dopravní komplikace.
Opravy D1 nezačnou na všech pěti úsecích zároveň

Uvedla to mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Do jara se tak nejspíš zdrží zahájení přípravných prací na jednom ze sousedních úseků kolem Velké Bíteše, napsaly Hospodářské noviny.

Na kolika úsecích se ale reálně bude letos stavět, záleží na průběhu druhého kola výběrového řízení na zhotovitele staveb.

 

„Možná se letos budou stavět tři (úseky), možná se letos budou stavět dva, a nebo třeba žádný,“ řekla Vápeníková.

 

Záležet bude na tom, zda se neodvolá některá ze stavebních firem, která v tendru neuspěje. To, že by se žádný z třinácti uchazečů neodvolal, ŘSD nepředpokládá.
 
Ředitelství proto začne s opravami na těch úsecích, u kterých se tendry uskuteční hladce. Se zahájením prací na všech úsecích ředitelství prý nepočítalo už od začátku přípravy projektu, řekla mluvčí. Pět úseků ŘSD podle ní zvolilo pro případ, že by nedokázalo získat všechna potřebná povolení. Nakonec jich získalo všech pět.

Vítězové druhého a závěrečného kola výběrového řízení, ve kterém bude ŘSD z předložených nabídek vybírat podle ceny stavby a délky záruky by podle ŘSD mohli být známí do konce srpna. Podle optimistického scénáře by se tak s opravami mohlo začít nejdříve 5. října.

Z velkých stavebních společností se o státní zakázku uchází například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy vloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun. Pro letošek má zajištěných 1,5 miliardy korun.

Zdroj: E15.cz
 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků