Opravy D1 nezačnou na všech pěti úsecích zároveň

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos patrně nezačne s přípravnými pracemi na všech pěti úsecích D1, na která jsou vypsána výběrová řízení. Začít s opravami pětice úseků najednou by přineslo příliš velké dopravní komplikace.
Opravy D1 nezačnou na všech pěti úsecích zároveň

Uvedla to mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Do jara se tak nejspíš zdrží zahájení přípravných prací na jednom ze sousedních úseků kolem Velké Bíteše, napsaly Hospodářské noviny.

Na kolika úsecích se ale reálně bude letos stavět, záleží na průběhu druhého kola výběrového řízení na zhotovitele staveb.

 

„Možná se letos budou stavět tři (úseky), možná se letos budou stavět dva, a nebo třeba žádný,“ řekla Vápeníková.

 

Záležet bude na tom, zda se neodvolá některá ze stavebních firem, která v tendru neuspěje. To, že by se žádný z třinácti uchazečů neodvolal, ŘSD nepředpokládá.
 
Ředitelství proto začne s opravami na těch úsecích, u kterých se tendry uskuteční hladce. Se zahájením prací na všech úsecích ředitelství prý nepočítalo už od začátku přípravy projektu, řekla mluvčí. Pět úseků ŘSD podle ní zvolilo pro případ, že by nedokázalo získat všechna potřebná povolení. Nakonec jich získalo všech pět.

Vítězové druhého a závěrečného kola výběrového řízení, ve kterém bude ŘSD z předložených nabídek vybírat podle ceny stavby a délky záruky by podle ŘSD mohli být známí do konce srpna. Podle optimistického scénáře by se tak s opravami mohlo začít nejdříve 5. října.

Z velkých stavebních společností se o státní zakázku uchází například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy vloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun. Pro letošek má zajištěných 1,5 miliardy korun.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky