Opravy D1 nezačnou na všech pěti úsecích zároveň

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos patrně nezačne s přípravnými pracemi na všech pěti úsecích D1, na která jsou vypsána výběrová řízení. Začít s opravami pětice úseků najednou by přineslo příliš velké dopravní komplikace.
Opravy D1 nezačnou na všech pěti úsecích zároveň

Uvedla to mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Do jara se tak nejspíš zdrží zahájení přípravných prací na jednom ze sousedních úseků kolem Velké Bíteše, napsaly Hospodářské noviny.

Na kolika úsecích se ale reálně bude letos stavět, záleží na průběhu druhého kola výběrového řízení na zhotovitele staveb.

 

„Možná se letos budou stavět tři (úseky), možná se letos budou stavět dva, a nebo třeba žádný,“ řekla Vápeníková.

 

Záležet bude na tom, zda se neodvolá některá ze stavebních firem, která v tendru neuspěje. To, že by se žádný z třinácti uchazečů neodvolal, ŘSD nepředpokládá.
 
Ředitelství proto začne s opravami na těch úsecích, u kterých se tendry uskuteční hladce. Se zahájením prací na všech úsecích ředitelství prý nepočítalo už od začátku přípravy projektu, řekla mluvčí. Pět úseků ŘSD podle ní zvolilo pro případ, že by nedokázalo získat všechna potřebná povolení. Nakonec jich získalo všech pět.

Vítězové druhého a závěrečného kola výběrového řízení, ve kterém bude ŘSD z předložených nabídek vybírat podle ceny stavby a délky záruky by podle ŘSD mohli být známí do konce srpna. Podle optimistického scénáře by se tak s opravami mohlo začít nejdříve 5. října.

Z velkých stavebních společností se o státní zakázku uchází například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy vloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun. Pro letošek má zajištěných 1,5 miliardy korun.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků