Opravy D1 nezačnou na všech pěti úsecích zároveň

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos patrně nezačne s přípravnými pracemi na všech pěti úsecích D1, na která jsou vypsána výběrová řízení. Začít s opravami pětice úseků najednou by přineslo příliš velké dopravní komplikace.
Opravy D1 nezačnou na všech pěti úsecích zároveň

Uvedla to mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Do jara se tak nejspíš zdrží zahájení přípravných prací na jednom ze sousedních úseků kolem Velké Bíteše, napsaly Hospodářské noviny.

Na kolika úsecích se ale reálně bude letos stavět, záleží na průběhu druhého kola výběrového řízení na zhotovitele staveb.

 

„Možná se letos budou stavět tři (úseky), možná se letos budou stavět dva, a nebo třeba žádný,“ řekla Vápeníková.

 

Záležet bude na tom, zda se neodvolá některá ze stavebních firem, která v tendru neuspěje. To, že by se žádný z třinácti uchazečů neodvolal, ŘSD nepředpokládá.
 
Ředitelství proto začne s opravami na těch úsecích, u kterých se tendry uskuteční hladce. Se zahájením prací na všech úsecích ředitelství prý nepočítalo už od začátku přípravy projektu, řekla mluvčí. Pět úseků ŘSD podle ní zvolilo pro případ, že by nedokázalo získat všechna potřebná povolení. Nakonec jich získalo všech pět.

Vítězové druhého a závěrečného kola výběrového řízení, ve kterém bude ŘSD z předložených nabídek vybírat podle ceny stavby a délky záruky by podle ŘSD mohli být známí do konce srpna. Podle optimistického scénáře by se tak s opravami mohlo začít nejdříve 5. října.

Z velkých stavebních společností se o státní zakázku uchází například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy vloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun. Pro letošek má zajištěných 1,5 miliardy korun.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků