Opravna vraků: Londýnský autoservis

Vzpomínáte si na reklamu na Peugeot, v níž jeden chlápek přinutí slona sednou si na auto? Ta reklama byla inspirována postavou a dílem legendárního bangladéšského designéra jménem Leepu, který ve své dílně vytváří neobyčejné výtvory a který se stal hlavní hvězdou kultovního seriálu Bangla Bangers.

Nyní Leepu zavítal do Londýna, kde se dal dohromady s místním, velice nadaným automechanikem Berniem a společně stanuli před nelehkým úkolem: postavit během pouhých tří týdnů super auto z věcí, které najdou na vrakovišti, přičemž rozpočet nesmí přesáhnout 4 000 liber. Že je to nemožné?

Po velice úspěšné spolupráci a řadě skvělých tuningových modelů, které Leepu a Bernie vytvořili v Bangladéši v rámci seriálu Bangla Bangers, se teď oba mechanici přesunuli z bangladéšské Dháky do životem kypícího východního Londýna, který je dnes jednou z kulturně nejrozmanitějších čtvrtí v západní Evropě.

Nový seriál nazvaný OPRAVNA VRAKŮ: LONDÝNSKÝ AUTOSERVIS se odehrává přímo uprostřed nejpočetnější bangladéšské komunity ve Velké Británii, totiž v londýnské čtvrti Brick Lane, která se ukazuje jako ideální místo, na němž se Leepovi designérské vize, inspirované jeho bangladéšským původem, mísí s Bernieho mechanickými dovednostmi.

Právě odlišný původ obou protagonistů, který se odráží i ve zcela odlišném přístupu k práci, dodává seriálu tolik potřebného napětí a činí z něj jeden z titulů, které si rozhodně nesmíte nechat ujít. Zatímco Bernie řeší takové praktické věci, jako jak zasadit do nárazníků blinkry, Leepu se stará o kreativní stránku věci, což ovšem někdy dovádí Bernieho k šílenství a občas to též ohrožuje budoucnost jejich dílny.

Leepu trvá na používání tradičních metod a postupů, včetně obyčejných nýtů a kladívka. Spoléhá se na duchovní inspiraci a důkladné opracování materiálů. Bernie je v tomto ohledu mnohem modernější a snaží se jej – jakkoli marné je toto úsilí – přesvědčit, aby začal pracovat s moderními nástroji a práci si alespoň trochu usnadnil.

Seriál začíná pěkně zostra, totiž katastrofou, při níž přijdou vniveč týdny dřiny. Sumo, což je model, který naši mechanici postavili z vraku BMW, vzplane a způsobí požár v celé dílně. Bernie a Leepu nemají v tento okamžik daleko k slzám. Přišli o hodně peněz, navíc musejí začínat úplně od začátku. Nicméně nevzdávají to, kupují si na vrakovišti dalšího rozbitého bavoráka a začínají hezky od začátku – je příznačné, že nové auto dostalo název Sumo 2. OPRAVNA VRAKŮ: LONDÝNSKÝ AUTOSERVIS je seriál plný vraků aut, která se pod magickým dotykem Bernieho a Leepových rukou mění ve skvostné bouráky.

Originální a plodné partnerství těchto dvou mechaniků je úspěšné proto, že se v něm spojují široké vědomosti s bohatými zkušenostmi. Není tak vůbec divu, že během velice krátké chvilky se Leepu a Bernie stávají jednou z nejvyhledávanějších tuningových dílen v celém Londýně. Leepu Awlia působí v této branži již přes čtyřicet let a své první tuningové auto si postavil ve věku pouhých 17 let, načež odjel do Kalifornie, kde studoval na prestižním karosářské škole Venice Design Institute. Po návratu do Bangladéše si v Dháce otevřel vlastní karosářskou dílnu a během nedlouhé doby se stal místní legendou.

Bernie Fineman vyrostl ve čtvrti Bow, jež je coby kamenem dohodil od místa, kde pracuje dnes. Za sebou má padesát let působení v branži, když své schopnosti piloval na klasických britských vozech, jako jsou Jaguar nebo Rolls-Royce. Bernie rovněž jistý čas působil jako servisman u bratrů Krayových, kteří byli nejznámějším gangsterským párem Východního Londýna a společně se svými spolupracovníky byl dokonce jednou zatčen, když policie udělala na gang zátah po vraždě Jacka McVitieho.

Jak bude vypadat setkání bangladéšské a britské kultury? Dokážou si porozumět, anebo naopak povedou kulturní rozdíly k hádkám? A je v jedné dílně dost místa, aby se sem vešla ega obou mechaniků? Stane se jejich sen skutečností, anebo skončí v ruinách?

OBSAZENÍ:

Bernie

Berniemu koluje olej v žilách. Za svou bohatou kariéru mu pod rukama prošlo snad každé představitelné auto od fordu po ferrari. Bernie vyrostl ve čtvrti Bow ve východním Londýně a do svého prvního zaměstnání nastoupil, když mu bylo pouhých jedenáct let – to chodil každou sobotu po 12 hodin v kuse leštit místní taxíky. Ve 13 se stal učedníkem v autoservisu a netrvalo dlouho a začal rozebírat jaguary, rolls-royce, aston martiny a ferrari. Loni jej jeho posedlost auty zavedla až do Bangladéše, kde se seznámil s Leepu a společně vytvořili obdivuhodný tandem. Zbytek je již historie.

Leepu

Jedním z nejsilnějších zážitků, které si Leepu pamatuje z dětství, je to, když zahlédl první lamborghini. Od té doby měl jediný sen – postavit si své vlastní.

Po čtyřicet let Leepu vymýšlí a staví svá vlastní auta – všech tvarů i barev. Svá mistrovská díla nikdy nevymýšlí předem a ani si nedělá detailní plány. Vše má v hlavě, kde je to také bezpečně uchováno do okamžiku, kdy se Leepu dá do práce. Svůj první vůz postavil ve věku 17 let, načež odjel do Kalifornie, kde studoval na prestižním karosářské škole Venice Design Institute. Po návratu do Bangladéše si v Dháce otevřel vlastní karosářskou dílnu a během nedlouhé doby se stal místní legendou díky svým odvážným designům.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků