Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Scarab  |  15. 12. 2019 12:44

...Poslední otázkou pak zůstává, kdy nová Dacia na baterky dorazí...

- no a taky, kdo si to koupí, protože těch co se zajímají o elektromobil a současně si ho nemohou dovolit (viz článek), je podle mne proklatě málo. Momentálně se o elektromobil podle mne zajímají různí hipsteři a fanatičtí "ekologisté", kteří ale zpravidla mívají velmi nadprůměrné platy, takže rádi zaplatí jakoukoliv cenu, a současně jim nevadí (nebo si je vzhledem ke svému netechnickému vzdělání plně neuvědomují) nedostatky elektromobilu (omezený dojezd, doba nabíjení, životnost akumulátorů, samovybíjení). Lidem s průměrnými platy (kterých je většina), kteří mají často jediné auto v rodině, které musí fungovat jak pro dojíždění do práce, tak pro přepravu na dovolenou nebo jako stěhovák a současně musí být schopné nastartovat i po několikaměsíčním stání v mrazu na ulici, jsou současné elektromobily šumák.

Odpovědět  |   | 
fogel  |  15. 12. 2019 14:21

Kdy dorazí? Přikláním se na stranu Automobilwoche. Nejsem ani hipster, ani fanatický ekologista. Všechno je otázkou priorit. Pokud si člověk spočítá kolik km najezdí ročně a jaká je návratnost investice.Připočítejme si případné dotace a úlevy na daních, parkování...Tak investice do dačky za 350 na baterky je za 5 let zpátky. Samozřejmostí je
jízda ,,kolem komína". Pár lidí, co se nebálo a šlo do toho znám. Přes noc si autíčko nabijí a jezdí celý den. Držet auto na jednu cestu do Chorvatska nebo si odvézt z obchodu jednou za 5let televizi,sorry. Stejně dne všechno přivezou zdarma a letenky jsou dneska za hubičku.

Odpovědět  |   | 

Správně a do toho chorvatska přestanou jezdit a dají přednost leteckým zájezdům s all inclusive, dojedou na letiště v pohodě a ještě ušetří.

Odpovědět  |   | 
.  |  15. 12. 2019 18:01

A poletí neekologickym letadlem.

Odpovědět  |   | 

a kde ses dozvěděl, že letadla jsou neekologická? Snad Jakem 40 nepoletíš.

Odpovědět  |   | 
homer  |  16. 12. 2019 08:50

neekologice neni totez co neekonomicke - to jsou jenom podobny slova. Ekologickej neni ani vetron ponivadz nahoru ho musis nejak dostat.

Odpovědět  |   | 
pepe  |  20. 12. 2019 06:51

S druhou větou nesouhlasím. I pokud máš větroň samostart, tak je výrAzně ekologičtější, než cokoliv jiného. A co se týče startu za motorovou.. Uhlíkovou stopu si nese vlečná.
Budoucnost ale ukazuje, že větroň může startovat a dolétávat i pomocí elektromotoru.
Naviják lze také použít s elektromotorem... Pepe

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 12. 2019 10:32

A potom budeš kupovat novou baterku a budeš v (_!_)

Odpovědět  |   | 
biker  |  15. 12. 2019 16:33

Zdravím,
elektromobilita je totální nesmysl jako lidské osídlení marsu .Ke zjištění stačí obyčejné kupecké počty. O ekologické výrobě elektroaut se nedá vůbec uvažovat. Je to obrovské farizejství výrobců. Je to jen umně převlečená cesta ke zisku.U nás by energii nestačily pokrýt ani dva nové Temelíny. Stačí si vzít tužku, papír a kalkulačku a pak pochopíte.

Odpovědět  |   | 
fogel  |  15. 12. 2019 19:19

Neznáš mapu,zadej si do vyhledávače maps.google.com a pochopíš.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 12. 2019 20:13

Že v dnešnej dobe si človek nevie vygooglit základne info je naozaj usmevne. A to ešte majú ostatní jeho “pravdu” pochopiť.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  15. 12. 2019 21:27

😂👍👍

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  16. 12. 2019 09:44

Je videt, ze jste si tu tuzku nevzal vubec do ruky nebo spise do hlavy. Tak jeste jednou pro vas. I kdyby ted vsechny spalovaci auta promenily lusknutim prstu na EV auta vcetne vsech novych prodeju aut. Tak spotreba vsech techto aut dohromady bude cca 16TWh pri spotrebe 20KWh/100km. Temelin napr. v roce 2015 14,2TWh el. energie. Tusim v roce 2017 jen CR vyvezla cca 15 TWH el. energie sousedum-). Aby vsechna EV auta byla EV je blbost, to se nikdy nestane. A nez bude dejme tomu 50% EV aut, to uz tady pravdepodobne oba nebudeme.-)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  16. 12. 2019 10:48

V roce 2018 instalovaný výkon ČEZ: 13 423 MW tj. 13,423 GW (z toho 4,29 GW jádro)
zdroj: https://www.cez.cz/cs/pro-media/cisla-a-stat... ...
Počet osobních vozidel v roce 2018 5,8 mil.
zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/v-cesku-je... ...
I kdyby teď, jenom lusknutím prstu, se jenom polovina spalováků změnila na EV by při průměrné spotřebě 20 KWh/100 km bylo potřeba na ujetí 100 km s každým z těchto EV 58 GWh. To je 13,5 násobek instalovaného jaderného výkonu.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  16. 12. 2019 12:42

Tak jeste jednou pocitejte v roce 2017 Temelin vyrobil 16,48TWh elektriny. Kdyz jedno Ev auto zere cca prumerne 20kWh/100km. Jedno auto prumerne ujede rocne 10 000km. Potrebujeme na jedno auto 2000kWh rocne. Tedy 2 MWh. Ev aut kdyby bylo 5 0000 000ks. Coz nikdy nebude. Jaky bude potreba vykon elektrarny? Jste uplne mimo s vypoctama-)
Z fyziky asi byla nedostatecna.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/temelin-loni-snizi... ...
A pro jistotu jeste tady, at tady nejste za blazna.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jadern%C3%A1_elektr%... ...

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  16. 12. 2019 12:52
ACZ  |  16. 12. 2019 13:32

Zapomínáte na celou řadu parametrů. Například soudobost nabíjení. Průměr ujetých kilometrů totiž nikterak nekoresponduje s průměrem doby a časového úseku nabíjení. Nabíjet můžete v pondělí v noci. Svých 100km ujedete ve čtvrtek dopoledne. A td.

Dále vůbec neřešíte přesun elektrické energie, spotřebované na těžbu, výrobu, distribuci a čerpání PHM na nabíjení elektromobilů.

Zccela opomíjíte fakt postupného nabývání jak energetických zdrojů, tak elektromobilů. Ani jedno z toho nebude lusknutím prstu, obojí se bude rozvíjet souběžně v následujících cca 20-ti letech.

Jaderné elektrárny v současné době vyrábějí jen cca 30% el.en spotřebované v ČR, z toho je přistaveno cca 20%, zbytek jde na vývoz.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  16. 12. 2019 16:16

Divejte tydle historicke vykriky Michala, ktery je zcela mimo misu snad je vhodnejsi nekomentovat.
Nechapu proc je kvuli elektromobilite takovy humbuk. Kdo chce at jezdi spalovakem, kde nechce at jezdi na CNG, PLG, vodik nebo EV auto.
Pravda je takova, ze 15 TWH el. energie rocne vyvazime. Toto mnozstvi bohate staci na nabijeni vsech automobilu. V rodinnych domech dle ceskeho statickeho uradu bydli kolem 43% vseho obyvatelstva. Tito lidi pokud budou mit casem EV auto budou v drtive vetsine nabijet doma za 2,5Kc nebo napr. u zamestnavatele nebo obchodech LIDL apod. Neni duvod aby tito uzivatele nabijeli mimo domov. a blokovali rychlo nabijecky. Tarify u techto nab. stanic jsou nekolikanasobne oproti domacnosti. A ten kdo najede denne 800km, je mi ho vcelku lito at si koupi naftu nebo at stravi 90minut na nabijecce napr.
Dle vyjadreni odborniku od CEZU i EONU stavajici sit bez problemu utahne 1 milion EV aut, clanky jdou bez problemu na netu dohledat. Nez tento pocet aut bude na silnicich se hooodne pockame. A casem se bude postupne sit modernizovat.
Jen vyroba vaseho benzinu ci nafty je 1kWh/1 litr paliva zhruba. Benzin se take nevyrobi bez energie.
Vyroba1 kg vodiku -60kWh el. energie.
Co je vice ekologicke, ci mene ponecham stranou.
Elektrina ma budoucnost, proto do ni velky hraci sypou miliardy eur. Az jeste klesnou ceny akumulatoru, zvysi se malinko i kapacita -hustota akumulatoru. Po spalovacich autech nestekne ani pes, krome fajmekru.

Odpovědět  |   | 
Kolemjdoucí  |  22. 12. 2019 02:26

Ještě se tak naučit počítat. V ČR je 5M aut. Počítejme polovinu a 20kWh na auto denně. To je 50TWh a většina bude potřeba od 18h do 6h. To asi neklapne a to jsem nepočítal ztráty při přenosu, účinnost atd.

Odpovědět  |   | 
ACZ  |  16. 12. 2019 13:18

A proč si tedy tu tužku a papír a kalkulačku nevezmeš? Nemluvě o dalším faktu, že elektromobilita není o úspoře financí, ale o záchraně životního prostředí. To vždycky bude dražší, než řešení, které na životní prostředí nijak nehledí.

Odpovědět  |   | 
Aa  |  16. 12. 2019 10:11

At si kazdy jezdi v cem chce. To by melo byt pravo v demokracii. A ne vecne dohady a regulace vseho a vsem. Za me vytezi nafta.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  16. 12. 2019 10:19

Bohužiaľ ľudia sú akí sú a preto sú regulácie potrebné.

Bez nich sme schopní napr. vyvraždiť kľudne všetky veľryby atd. To iste platí u aut. Pre pár ušetrených euro ľudia cmudia sebe pred barakom.

Odpovědět  |   | 
ACZ  |  16. 12. 2019 13:21

To nemá s demokracií vůbec nic společného.

Ano v demokracii a svobodném světě po silnici např. nemůžeš jezdit tankem, buldozerem, dieselem bez filtru pevných částit a nově se připravuje legislativa, že nebude možné nejprve ve městech a později už úplně všude jezdit automobilem se spalovacím motorem.

Cílem uprostřed svobodného a demokratického světa je pro nás pro všechny zachránit životní prostředí. K tomu je i uprostřed demokracie nezbytné připravit legislativu a mantinely, samozřejmě platné pro všechny.

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  16. 12. 2019 10:27

Dojazd cca 200 km v prepocte za10l. benzínu ?!? ........proč to kupovat ?!?

Odpovědět  |   | 
Z doslechu...  |  16. 12. 2019 18:01

Dobra zprava!

Tedy pokud to vyjde - mozna ze ty upravy cinskeho auta pro trh EU nebudou tak lehke a levne, uvidime.

Ale pokud se to podari, tak Dacia, ktera stala doted 180 tisic, bude napriste stat 380 tisic, nepojede vic jak 100km/h. Pokud v ni ridic pojede sam a nebude topit ani klimovat, tak mozna ujede 200km (dokud baterka neztrati cast kapacity) a za 4 roky to jako ojetinu nikdo nebude chtit koupit, protoze se bude bat, ze nova baterka do toho bude stat petinasobek zustatkove ceny.

Predpokladam, ze takto slabe auto bude dost citlive na to, zda v tom jedu sam a naklimuju, nebo tam jedeme 4 + kufry + klimujeme na plne pecky - po zapnuti klimatizace bude muset nastoupit ABS, jak moc to ta kola bude brzdit

Rozhodne za to majitel po 4 letech nedostane procentualne stejne, jako dnes dostane za benzinovou Dacii s porizovaci cenou 180tis. Ztrata ceny za 4 roky bude procentualne dramaticky vetsi.

Dnes si clovek koupi Dacii za 180tis a za 4 roky ji proda dejme tomu za 80tis.

Zitra si clovek koupi Dacii za 380tis a za 4 roky ji proda.... taky za 80tis, pokud bude mit stesti. Ztrata 100 versus 300 tisic kazde 4 roky.

Kazde 4 roky cloveku bude chybet dalsich 200 tisic na akontaci noveho vozu.

Navic vhodne to bude jen jako 2. ci spis 3. auto do rodiny - jenze lidi, co maj na 3 auta, si preci nekupujou Dacie!

Bohatej Nemec si to asi nekoupi: 1. rodinne auto Audi Q7 ci A6 Avant, 2. auto Audi Q3 pro manzelku a kdyz se pojede do mesta do divadla, tak se pojede "reprezentativni" Dacii? Na vikendy bude rodinka svistet luxusni audinou, ale kdyz pan manager pojede do mesta na obchodni jednani, tak dorazi v Dacii? No asi tezko...

A Rumun po vic jak 2x drahym aute s ctvrtinovym dojezdem a o polovinu nizsi maximalkou asi touzit nebude.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  16. 12. 2019 18:46

Tie prepočty sa zakladajú na čom?

Odpovědět  |   | 
Axl  |  16. 12. 2019 19:47

Které propočty?

Že dnes Dacia stoji 180 a tato bude stát 380?

Že tato Dacia bude mít dojezd 200km (pokud si posádka nezapne klimu či topení), kdežto benzínová, natož naftová má dramaticky vyšší?

Že tato Dacia má maximálku kilo, asi jako míval Trabant?
To je podle mě docela jisté.

Že adaptace auta z Čínského trhu na trh EU něco bude stát a že tam dost možná bude potřeba přidat nějaké další drahé technologie? Je to nepravděpodobné? Asi jako by to bylo pravděpodobné v případě, že by někdo do EU chtěl dovážet Tata Nano...

Že pokles ceny po 4 letech bude procentuálně vyšší jisté není, ale docela pravděpodobné ano. Nebo si myslíte, že když spalovací Dacia klesne z 180 po 3 letech na půlku (90tis), tak že ta elektrická také klesne jen na půlku (na 190tis)? Dal byste 190 tisíc za tříletou šizenou čínskou mini Dacii, proti které bude Duster velké a luxusní auto?

Že si Němec, který má jako první auto Audi A6 Avant, jako druhé auto pro manželku Audi Q3, asi jako 3. auto nekoupí Dacii? Také pro to asi není důkaz, ale zní to docela pochopitelně.
Dacie si nekupují bohatí lidé jako 3. auto do rodiny, ale chudí lidé jako první a jediné auto. Ale těm chudým asi nebude jedno, že to auto není za 180, ale za 380 tisíc (pokud nebude dokonce spíš za 450), to asi pochopíte, ne?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  16. 12. 2019 20:05

Nie. Že za 4 roky bude 380tis dacia stáť80tis...

Aj Tesla, ktorá ma podľa miestnych diskutérov spracovanie Dacie sa nepredáva po 4r za 20%.

Odpovědět  |   | 
Dzouzef  |  16. 12. 2019 22:41

1) To neni 20%
2) Tesla ma urcity punc jedinecnosti a lidi po ni touzi i jako po ojete. Stejne jako nekdo touzi treba po ojetem Maserati ci Jaguaru ci Astonu. Ale ojete Dacie si lidi nekupuji proto, ze po nich touzi (a na nove nemeli). Ojete Dacie si lidi kupujou, protoze jsou hodne chudi. Takze asi tezko daj za ojetou cinskou dacii na baterky tolik, za kolik by meli novou benzinovou (nebo ojetej daleko kvalitnejsi golf). Zvlast kdyz jim bude hrozit, ze za rok dva budou muset koupit nove baterky za cenu vyssi, nez za kolik koupili cele auto.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  17. 12. 2019 05:52

80/380 = 21%.

Jedinečnosť nejedinečnosť. Radšej by som servisoval 4rocnu Daciu ako 4rocnu Teslu.

Odpovědět  |   | 
Dzouzef  |  17. 12. 2019 13:26

A nejradeji 4lety benzinovy Rapid Spaceback

Odpovědět  |   | 
Lib.  |  17. 12. 2019 21:32

Dohadujete se o EV .Je to jen Business Paní Merkové a evropské unie .V dnešní době plno lidí kteří cestují za prací a proto potřebují nějaké to vozítko které někam dojede !!! Nepočítaje výroby těchto baterií a likvidace, odkud berou materiál (nafta ) ta se musí zpracovat a vyrobit korpus pro baterii,dále zbytek se produkuje chemickým procesem.Vše vyrábí linka (opět chemie) Linka má svody odpadů určitě naprosto čisté?! Každopádně je to horší než auta na naftu které produkují CO2 a benzínové co produkují olovo !! To vše jde řešit.Lidi bavíte se o H...ě auto EV za 1mil. nebo 300 000kč je za 5 až 7 let je neprodejné a odpady se hromadí dále a co s tím? už vím do země zakopat!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 198 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 40 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro