Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká? Posuďte tuto lehkou nehodu

128 komentářů

Luboš
30. června • 18:54

posledních 11 let jsem měl 2x SUV - nyní mám 2. rokem sportovní sedan. Většinou jezdím sám, max. ve dvou. Pohodlné a sportovní svezení, super jízdní vlastnosti, komfort, temperament, nízké provozní náklady, kufr který pojme přes 500 L nákladu - i pro 4 člennou rodinu na letní dovolenou zcela postačující. To co si sportovněji založený řidič dovolí s tímto vozem - nedá žádné SUV - skončilo by jako to na videu. Osobně mě vysoké a těžkopádné vozy již nebaví řídit.

da
28. června • 20:18

Hlavně si kupovat co největší auto, a pokud žiju ve městě tak ještě pro jisotu o něco větší, aby, kdybych náhodou narazil, nebo moje žena, to když zrovna pojedu jako klasický pražský prase, tak abysme byli hezky v bezpečí. Na všechny ostatní na silnici srát, a to že jsem jelito a nodhadnu velikost svýho auta je vedlejší.

stealth01
28. června • 21:31

Abychom. Nauč se česky, kdo má ty tupé žvásty číst.

Saman
27. června • 13:40

nesmyslnej clanekstaci si video na youtube pustit ctvrtinovou rychlosti a poardne se divat co se deje, jednoduse naraz tak malym prekryvem vedl k tomu, ze se prave predni kolo X4 mohlo zakousnout do kastle X1 a tak katapultovat auto smerem vzhuru, tedy neco co zname ze zavodu formulovych aut celkem bezne, tam se jen jedna o kolo na kolopravdepodobne by se stejne vymrsteni nahoru stalo u kazdeho auta bez ohledu na to jestli je to SUV nebo malej sportak B-]diskuze o tom jestli jsou SUV bezpecnejsi nebo ne jsou vesmes vzdy nesmyslne, ano SUV jsou ve vetsine pripadu moznych miliard kombinaci nehod bezpecnejsi nez ostatni auta "stejne" kategorie, a jsou min bezpecna v jinych miliardach kombinaci nehod nez auta "stejne" kategoriejake auto by jste si kdo vybral pro treba celni nehodu treba s kamionem? velke SUV a nebo sedan? ja pokud bych si mel vybrat tak radsi velke SUV ktere bude pravdepodobne tezsi nez ten sedan a pravdepodobne bude mit lepe resenou predni deformacni zonu pro takovej naraz

AAA
27. června • 0:28

Clanky na tuto temu su jasne clickbaity a debata uz vopred ista zumpa.
Ze sa ti stealth chce stale nieco vysvetlovat.

Jim
26. června • 20:03

taky něco přihodím k bezpečnosti SUV, měl jsem dvě po sobě, ikdyž jsem kolikrát si říkal, že jedu do křoví, vždy to esp & gumy udržely, naproti tomu nehodu přes střechu a piruetu ve stovce do telegrafního sloupu v hečbecích, v dobách kdy esp mívali jen meďoury a později za příplatek rádio nebo esp. současný sedan má dokonce nevypínatelné esp. nezáleží tedy na karoserii, ale na ajťácích

stealth01
26. června • 15:25

Článek má název: "Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká?"
Prosím autora, aby vysvětlil, kdo to říká a kde se to říká. Já jsem ještě nikoho, kdo má SUV, s tímto "říká" nepotkal.

bzzz
26. června • 19:21

Media bezne pouzivaji vice ci mene bulvarni/zavadejici titulky. Chapu, ze clovek ma tendenci na to znova a znova upozornovat, ale v kategorii entertainment/revue bych se na to asi i vy#### ;-) Mimochodem v poslednim videoblogu jsi infotainment osidil nebo se pletu? ;-)

stealth01
26. června • 19:34

Myslíš LC500? My jsme měli na všechno strašně málo času. Ja jsem ale týden předtím testoval GS450h a tam jsem se mu docela dost věnoval. Bude k dispozici po testu nového Touaregu.

Nemo
26. června • 13:00

Moje zkušenost je taková že jsem přesedlal z kombiku do suv a už bych neměnil, jezdím v něm pár let a naprostá paráda, ano ve měste je trochu velké, parkovací místa se zdají být malá, ale to bezpečí a pohodlí je prostě lepší, na vzduchu si připadáte jak plout v loďce, při rychlejším, přejetí vlakového přejezdu si nerozbijete hlavu o střechu jak v sedanu, ale jen lehce zaregistrujete přejetí. Sice jsou trochu težší v mém případě necelé 3t, ale s motorem V10 to nejde ani cíti, omezovač vas stejně zastaví na 250ti. a na co takový motor? ano pravě na svižnost a do terénu, kde je potřeba krouták a na krouták je potřeba výkon. jedtě do terénu s něčím co má 1,4 :D a zařadte plnou uzavěrku a redukčku :D motor se lekne a radši chcípne :D navíc s takovou hmotností máte pocit i bezpečí, jelikož fyzikální síly při bouračce jsou nepopíratelné. Takže není to o honění ega jak tady někteří píšete, ale spíše o pohodlí a bezpečí.

AAA
27. června • 0:26

Kroutak a tah vocpoda....
http://www.auto.cz/sherp-tento-offroad-nic-n... ...
"jde o naftovou patnáctistovku Kubota V1505-t o výkonu 33 kW"
Alebo 1.5l a 33kW uz moze byt ?

dpcstb
26. června • 11:17

nabehnutie na koleso uplne bez problemov prevrati aj klasicke nizke auto. treba sa pouzit na youtube

stealth01
26. června • 10:41

Musím souhlasit s "jcb".Máme tady další článek, který má za úkol rozjet pořádnou diskuzi. No spíše než diskuzi se jedná o odpad, který tvoří lidi zlí, závistiví a řekněme konfliktní. Pár slušným se tímto omlouvám.Máme tady termín SUV, to znamená novou třídu v autech. Nehledě na jejich výhody a nevýhody, je to termín, který opět rozděluje lidi.
Už nejsme fanoušky do aut, bez ohledu na značku, už nejsme ti, kteří neřeší typ spalovaného paliva. Ke všemu se začneme sortovat podle toho, v čem kdo jezdí.Když ještě nebyl internet a fóra, rozdělovali jsme ty správné řidiče a idioty podle SPZ. Dneska to už úplně nejde, tak budeme za pitomce označovat vždy ty, kteří nejezdí v autě podle našich měřítek.Jezdíš v naftovém SUV a ještě k tomu z koncernu VW? Pak jsi jen pitomec, honící si své ego. A když si auto půjčí tvá žena, tak je jen kurva, která si takové auto vyšukala. Zdá se sortování řidičů až neuvěřitelně ubohé? Pokud ne, tak si sortujte a hejtujte lidi podle toho, co se jim líbí a v čem jezdí. Je to jen váš osobní problém.

Vrána
26. června • 12:55

cituji: Jezdíš v naftovém SUV a ještě k tomu z koncernu VW? Pak jsi jen pitomec, honící si své ego!
Pochopil jsem, že to je nadsázka, ale taky můj případ. Máme chatu v horách a stačí zapršet tak předokolka to nedá. Teď mám Tiguana 4x4, jsem v klidu a v běžném provozu jedu komfortně za 7l a v čem jedete vy mi je srdečně jedno.

stealth01
26. června • 13:04

Samozřejmě. Je to o potřebách. Nikdy jsem nikoho neposuzoval podle auta. Každý má jiné potřeby a jiná přání. Kromě toho, většina lidi v mem okolí má dvě nebo tři různá auta a mění je podle aktuální situace.

Marek71
26. června • 11:48

Prosím tě, kde najdu tvoje video testy? Odkaz na nějaký ten YT kanál? Díky.

stealth01
26. června • 11:54

Tady třeba na poslední test: https://youtu.be/TEqZL2O4Dek...

Joe Doe
26. června • 9:26

Vyssie tazisko, vyssia svetla vyska, vacsi najazdovy uhol... a akosi pricasto nizsie schopnosti operatora vehiklu.V diskusii mozeme namietat, ze su SUV, ktore predcia osobaky v stabilite... Par sa ich najde, ale je to dosledok riesenia, ktore sa dostavilo pocas hladania problemu.Vyssie tazisko vykompenzujem nizsimi a sirsimi pneu, tuzsim podvozkom (btw. leaning is gripping), sirsim rozchodom, priehrstim elektroniky a aktivnym pruzenim... to vsetko zvysuje hmotnost a zvysuje je ju tam, kde to najmenej treba. Vyssia hmotnost znamena viac energie potrebnej na rozpohybovanie i spomalenie....

jcb
26. června • 10:12

Je až úsměvné, jak málo informací stačí k absolutnímu soudu. Jen heslo SUV. (To se pak i politikům dobře viklá s takhle jednoduchým voličstvem :-)) ) Ale k věci, jsou jak těžká, tak i lehká SUV. Stejně jako jsou těžká a lehká normální auta. A kupodivu ani nemají adaptivní tlumiče, aby držela na cestě. Namátkou Suzuki SX 4 Cross 4x4 1,6. Pohotovostní hmotnost 1250 kg. To je, až na pohon 4x4, vcelku srovnatelné auto s Rapidem 1,2 TSI. To váží 1175kg. Takže kdyby byly v pr ryby a rapid měl 4x4, asi by vážil podobně.

Joe Doe
26. června • 10:00

Jej, 2 minusky za par minut? Jo jo, fyzika je najvacsi nepriatel blbcov na tomto fore.

stealth01
26. června • 10:08

V podstatě jsi to popsal velmi dobře. Není důvod nesouhlasit jen proto, ze jsi japanofilni ultrafanatik.
Jen je zvláštní, ze jsem dojel s tou tvou vyšší energií do Chorvatska z Prahy s 2.5t osmi válcovym SUV a trvalým pohonem 4x4 (a to včetně kolon a několika kilometru kočkování s Panamerou) za 7.6 litru na sto kilometrů? Jak to vysvětlit???Trochu mimo téma. Myslel jsem si, ze auto “made in Japan” jsou užraná. Ale fakt mě dostalo, když jsem s LC 500 dojel z Nemecka za 8,8. To je fakt pecka.

XiXao
26. června • 9:13

Před půl stoletím, kdy byla na světě polovina aut co teď a spotřeba se neřešila, frčela mini auta a každý chtěl třeba Fiata 500. Teď, kdy je aut tolik že není kam šlápnout a parkoviště jsou nacpaná k prasknutí, všichni chtěji co největší kraksnu aby toho místa bylo ještě míň. Lidstvo je vyspělejší ale lidi hloupnou.
Jsou to paradoxy na tom světě.

Rejpal
26. června • 9:09

Problém s vozy SUV není v tom, že by byly nebezpečnější pro své řidiče, nebo své řidiče více omezovaly než jiná vozidla. Problém je v tom, že jsou nebezpečnější pro ostatní a více omezují své okolí.Když v obytné přijedou dvě SUV po cestě každé z jiné strany a zaparkují před večerkou, tak se mezi nima po té cestě jen stěží protáhne kompaktní vůz. Když do té večerky přijedou nakupovat řidiči dvou kompaktních vozidel (se stejně velkým vnitřním prostorem, jaký mají ta SUV), tak se na cestě v klidu minou popeláři se sanitkou.Další nevýhodou pro okolí je, že u většiny SUV nefungují blinkry při jízdě v sídlišti (to mají rádi hlavně chodci). Nemluvě o tom, že přes SUV není vidět z chodníku na přechod pro chodce.

AAA
27. června • 12:54

To su ale riadne kecy s tou sanitkou. Pokial na obojsmernej ceste podobne zaparkuju, tak su to rovnaki magori ako hocikto iny, v inom type auta a je to na papucu/odtah. Ked rovnako zaparkuje iny bezny typ auta, tak mozes ziskat mozno 40-50cm naviac (a to som este prehnal). Takze sirka popelarov + sanitky a medzery medzi nimi je cca ako "kompakt" + 50cm, hej ?
Si zabudol povedat, ze to boli nejake hrackarske modely. Alebo sa ti snivalo, ako dvaja borci v Hummroch isli spolu nakupovat do vecierky lacny chlast ?
Mas este iny pribeh ? Nejaky potencial tam mozno bude.

Rejpal
28. června • 0:17

Jenom zkušenost?Mnoho řidičů a řidiček SUV má problémy zaparkovat v "normálním" parkovacím místě, proto parkují na kraji křižovatky, předními koly na přechodu a v případě, že okolo jsou pouze kolmá parkovací stání, tak raději zaparkují podélně mimo parkovací stání. A při podélném stání často stojí 40 i více cm od obrubníku (proč tomu tak je, nevím, ale vypadá to, že parkování se stejně velkými MPV, s dodávkou nebo s autobusem je mnohem jednodušší).Pokud tedy v obytné zóně parkují dvě taková 200 cm široká auta před večerkou, potom na té 6,5 - 7m široké cestě nezbude moc místa. Když tam přijedou řidiči kompaktů tak nemají problém zaparkovat nakolmo, takže ta cesta zůstane volná celá. Podobně je to s parkováním v křižovatce nebo u přechodu. Když tam bude stát malý nízký kompakt, tak to není zase tak nebezpečné, protože je přes něj vidět. Jenže většinou tam nestojí kompakt, ale SUV, protože řidič kompaktu nemá problém zaparkovat normálně.

čert
26. června • 9:02

Otázka nestojí, zda je SUV méně stabilní než ,,normální auto". Nýbrž, které konkrétní auto posuzujete. Zatímco auta Škoda 100 až130, Lada 2102 až 2107, Wartburg 353 a podobná z té doby měla světlou výšku 160 mm a více, tak jejich dnešní nástupci mají o dobrých 30 mm méně.
Takže pokud je potřeba mít auto se světlou výškou, která bývala běžná, nezbývá než skutečně sáhnout po SUV. A tady jít auto od auta a pak teprve soudit. Třeba na youtube ,,moose test".
Mezi octavií combi a kodiaqem není rozdíl. Rychlost je 77 km/h. To samé je Suzuki SX 4 Cross. Nissan X-Trail dCi 130 4×4 umí 80 km/h, což je o chlup víc než Porsche 991 Carrera S Cabriolet se 79 km/h.
A ještě douška na konec. Na nejrychlejší Citroën Xantia Activa V6 z roku 1999 pak nemá nikdo, včetně Ferrari, Porsche, Mc Laren, Audi, Mercedes....rychlost 85 km/h je dnes už jen vzpomínka na báječnou minulost, o které si dnešní počítače na kolech mohou jen nechat zdát.
http://www.auto.cz/tohle-nejhorsi-auta-losim... ...

AAA
27. června • 0:22

"Nissan X-Trail dCi 130 4×4 umí 80 km/h, což je o chlup víc než Porsche 991 Carrera S Cabriolet se 79 km/h" - prave taketo porovnania su dokazom, ze ten tes je velmi specificky. Staci to auto brutalne pribrzdit elektronikou a hned je na svete "senzacia". Pritom vyjazdova rychlost je mozno o 20km/h vdaka tomu mensia.
Je vidno na prvy pohlad, ktore auto je v tychto pripadoch o kus lepsie a sedi ako pribite.

sqw
28. června • 12:48

No, víš ono to není o tom, kdo losa nejrychleji objede, ale v jak vysoké rychlosti je schopen zahájit vyhýbací manévr, aniž by havaroval. A pokud mu nepomáhá ESP, tak mu pomáhej Bůh :-))

stealth01
26. června • 9:51

Naprostý souhlas. O Activě jsem před dvěma dny povídal své rodince. Mají to někdy se mnou těžké. :-)

Peter
26. června • 8:51

Opět tendenční. Převrátit se dá cokoli. Proč nikdo nepolemizuje o tom, jak zbytečné jsou kabria, jak nebezpečné motorky atd? Každé provedení má svůj smysl, pokud se využívá k tomu, pro co je určeno. Závodit v SUV je stejná hovadina, jako jezdit v období monzunových dešťů v kabrioletu.

Jiri
26. června • 8:49

Jo ale od BMW neodlitnul ani kousek plastu, navic mel daleko aby se prevratil, . Osobak by byl na maderu !!! Redaktore radsi se na posuzovani nehod vykasli , tohhke neni prace pro tebe , bez radsi delat neco uzitecnyho.

Pet
26. června • 7:59

No přešel jsem od 1 Octavie na Qashqai (vím k SUV daleko) ale už bych nic nízkého nebral. Každý ať si prostě koupí co mu sedí....

Kuk Vykuk
26. června • 2:11

SUV jsou fakt bezpečný, speciálně když je někdo torpéduje :-Dhttps://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

dpcstb
26. června • 11:23

hlavne ze ten osobak siel so hodin po kopanci :-D:-D:-D

Kaja
26. června • 6:31

Kolo kolo mlynsky .... Krasne :-D

Kuk Vykuk
26. června • 2:19

Nebo když si hrajou na kaskadéry :-D
https://www.youtube.com/watch...

fic
26. června • 0:34

Tuhle bylo někde video, jak s osobákem se netrefili do vrat, a osobák převrátili v chodecké rychlosti.
Mám tomu rozumět tak, že je osobák na houno, a že se to převrací?

Jig
26. června • 8:15

Přesně tak, taky jsem si vzpomněl na video jak se žena v oktávce otočí na střechu ve vratech :) ... a tady se to strne na flame proti SUV. Každé z řešení má své výhody a nevýhody, at si každej koupí co chce... ale paušalizování že xxx (dosad cokoliv) je na nic, je směšné

Fercheater
26. června • 0:28

Když se podíváme na SUV, tak má vzhledem k ostatním kategoriím vozidel vyšší těžiště a hmotnost tedy horší jízdní vlastnosti. Dále tu máme, vzhledem k velikosti, menší vnitřní prostor. Ani nemá lepší průchodnost terénem, pouze si hraje na terénní vozidlo. Při nárazu do pevné překážky není kvůli hmotnosti ani bezpečnější, spíše naopak. Jediné pozitivum je tahání přívěsu.
Zkrátka to je nejzbytečnější kategorie vozidel, jaká kdy vznikla. Pro lidi, co většinou trpí nějakým kopmlexem a musí si něco dokazovat nebo pro seniory kterým se špatně nastupuje do normálních aut a pravděpodobně už i z vozidla špatně vidí.
Ale proti gustu, žádný dišputát B-]

Lumix
26. června • 12:36

Jsem zrovna jedním z těch seniorů , který vyměnil nové moderní SUV za sportovně střiženého sedana. Důvod ? viz příspěvek výše. :-)

Solda
26. června • 2:24

Jako druhé auto mám roky Hondu CRV z roku 1998, nevím jak bych si tím honil ego. Zato si s tím v pohodě dojedu na zahradu, což s normálním osobákem moc nešlo. Dobře se do toho leze, děti z toho dobře vidí ven a místa je v tom dost. Ještě máme novější Jeep, ale na tu polňačku k zahradě bohatě stačí obyčejné SUV, které je navíc na silnici mnohem lepší než ten offroad. Do ponorky typu sedan/kombi bych už znovu nešel.

Kuk Vykuk
26. června • 2:18

Nekaž to těm pidlovokejm lenochům a tlustoprdům vždyť si myslej že maj konečně pořádný auto :-D:-D:-D
https://www.youtube.com/watch...

Kolemjdouci
25. června • 20:30

To, že jde SUV do kotrmelcu po tukanci ve vyssi rychlosti neni nic prekvapiveho. Na youtube se objevovali videa uz v dobach zacatku jejich boomu. To ze si to kupuji pitomci co si tim honi ego je taky
znama vec. Ja bych si to nekoupil, ne proto, ze se to snadneji prevraci, ono se snadneji prevraci jakekoliv vyssi auto, i to moje MPV Zaphira. Nicmene bych si to nekoupil kvuli tomu, ze je to neprakticke, velke z venku se vsemi nevyhodami, pritom male uvnitr. Zkratka SUV je na hov. krome tech pripadu 4x4 s alespon nejakymi terenimi ambicemi pro uzivatele, ktery to v praxi vyuzije.

MV.
25. června • 20:42

To ponech na rozhodnuti majitelu zda je to prakticke ci nikoli, nekomu maly interier proste staci a chce jezdit s pultunou plechu navic protoze proc ? Protoze to je bezpecnejsi mit tezsi/vetsi auto - je jedno jaky kategorie klidne budu jezdit Fordem S-Max nebo Tucsonem nebo Kodiaqem jde o to ze to vazi vyrazne pres 1,5 tuny a pak kdyz se neco stane je clovek rad za kazdy plech, kazdou vyztuhu navic v tom aute...

tom
25. června • 23:04

hlavně-sedíš výš a náraz jde pod tebe. osm let jsem měl SUV, teď 3 roky sedan a zase jdu do SUV, a už u něj zůstanu.

Lumix
26. června • 12:20

9let jsem měl SUV, pak 1,5 r. další SUV a nyní nízkého sportovně střiženého sedana. A u toho zůstanu. I když na rozdíl od SUV se do něj leze, je s ním větší zábava. Při silných bočních poryvech větru na dálnicích nebo v ostřejších zatáčkách sedí na vozovce jak přibitý. Pomyslný pocit bezpečí robustního těžkopádného a žíznivého SUV jsem vyměnil za mrštný a obratný vůz s nízkým těžištěm (a taky nižší spotrebou).

stealth01
26. června • 12:22

Ja mám rok sedan a SUV. Asi to mám opačně. Ten pocit jistoty v ovladatelnosti je vyšší u mého suv. Ono je to taky dáno tím, ze sedan je hodně měkký a to SUV má sportovní režim, ve kterém je to pocitově jako v motokáře. Sedí to jako přibité.

MV.
25. června • 23:10

coz plati do doby nez vetsina vozu na silnici bude SUV, pak musis do pickupu... bouzel je to hra ktera se dlouhodobe neda vyhrat ... vlastne da se vyhrat - nejezdit autem :-D

hh
25. června • 20:39

Velmi zaujimave vidiet ako druhych ludi strasne trapi, ze si niekto iny honi ego :) a potrebuju verejne prejavit svoje rozhorcenie nad takou absolutne nepodstatnou blbostou :D
PS aby som sa uchranil hnevu antiegohonicov, jazdim na starej astre a je mi jedno na com jazdia ostatni :P

kolemjdoucí
25. června • 22:29

Absolutne nic jsi nepochopil.
At si kazdy koupi co chce, ale sere me ten fakt, ze si za chvili nebude mozne koupit rodinne MPV nebo kombi, jen neschopny knedlicek. Je to jako jeansy s dirou, mozna se dockam doby, ze bude vyber jen s temi s dirou.
Takze ja nejsem ten, kdo tady nekomu neco vnucuje, ale obracene, me je vnucovano neco, co nechci a prestavam mit na vyber.

stealth01
26. června • 8:54

At si každy koupi co chce, ale když to bude SUV, je to pitomec. Jasný. ;-)

Škoda-auto
26. června • 11:33

no tak koupit si sedmi místné SUV a jezdit ve čtyřech jako ty.......to není pitomost....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
26. června • 12:46

Tady se člověk dočte hloupostí.

stealth01
26. června • 11:52

Jezdit ve čtyřech? Ja jezdím i sám o ve čtyřech i v šesti i v sedmi.
Dam ti takovou malou informaci. Když si koupíš sedmi místné SUV, tak nemusíš každý den jezdit v sedmi. Chápeme?

kErb
27. června • 11:36

Mám to stejně, ale obdivuji Tvou trpělivost a výdrž v reagování na ty trdla tady :D Tu "diskuzi" tady jednou za čas proletím a většinou zase rychle mizím, Ty tu ale šíříš osvětu dlouhodobě... Není to plýtvání časem? ;-)

stealth01
27. června • 12:14

Jsem u moře na dovolené s třemi ženami. Nechci se tady z toho zbláznit, tak se bavím takto. ;-)

hh
25. června • 23:06

s tymto suhlasim, ale ten koment ohladne ega je aj tak uplne irelevantny, kazdopadne mpv budu stale mat zakaznikov aj ked menej.

JirkaX
25. června • 19:55

Zbytečný a hloupý článek. Normální chování auta které se dostane kolem na kastli vozu před sebou. Když už autor zmiňuje ty ruské silnice, tak tam je těchto situací vidět spousta i s "placatýma" autama.

Ivan
25. června • 19:37

Kdo neokusil nepochopi!

Martin
25. června • 19:20

A co čekáte od SUV, tedy od auta, které ma vyšší těžiště?
Tuhle módu jsem nepochopil - je to na nic na silnici, kde to má vyšší spotřebu, horší jízdní vlastnosti atd. V terénu taky nic moc, protože to má nízkej podvozek, převisy na nic a plno ozdobných nesmyslů...
Dobrý možná tak pro pitomce z Prahy :-D:-D

Martin
27. června • 12:33

Z vás ten mindráček úplně stříká. P.S. SUV aktuálně nevlastním

stealth01
26. června • 8:58

Jsem jen pitomec z Prahy a proto... mohl bys mi chytráku odjinud vysvětlit, proč považuješ mých 245mm světlé výšky v terénu za “nízkej podvozek”?
A dále... o kolik mm má špičkové SUV typu Macan Performance vyšší těžiště než běžný sedan s karoerií z oceli? Ale přesně... jsi chytrák a znalec, tak to nebude pro tebe težké. ;-)

Q
4. srpna • 12:48

Jenze ono jezdit v terenu neni jen o svetle vysce. To je jen jeden z parametru. Mozna jeste dulezitejsi jsou previsy vpredu vzadu, to jak mas ten podvozek zespodu udelany (jestli neco nekde neprecuhuje a jeden koren ti to neutrhne nebo nezustanes viset), jake mas moznosti v tom terenu rozumne manevrovat (rejd, redukce uzaverky) a v neposledni rade jestli se to do toho terenu nebojis poslat - tedy jedna vetvicka ti skrabne plast a stoji te to tricet tisic.Auta ktera v terenu neco umi zase pokulhavaji na silnici v jinych disciplinach (treba spotreba, pohodli pri vyssich rychlostech nebo vzdalenostech).
A to rikam jako clovek ktery ma v rodine forestery a suzuki jimny. Coz si Neskromne myslim ze je terennimi vlastnostmi nekde uplne jinde nez bezna suv.Pokud bys chtel neco co v terenu umi a zaroven je to dostatecne pohodlne a luxusni, vykaslal bych se na q7 nebo bmw a poridil range rover (ale ne sporta ale dospeleho).

šofér
26. června • 9:12

no tedy nic proti, ale 245 mm snad nemá ani to nejvyšší SUV, tedy forester... čím jezdíte?

stealth01
26. června • 9:35

Audi SQ7Z testu: “Zajímavostí je režim off-road, při kterém světlá výška dosahuje 245 mm (do 30 km/h).”

ACE
26. června • 10:32

Jasně, uvádíš pořád jedno tzv. SUV co za 4 míče jakž takž funguje. Svět není o tom jednom předraženém, těch je v poměru k ostaním (špatně funkčním) jen pár. Probírali jsme to spolu nejednou. Tak nereaguj podrážděně, máš sice svoji pravdu, ale musíš uznat, že obecně, ji mají odpůrci SUV. I to Tvoje, v podstatě na silnici přidřepne na světlou výšku běžných aut a v tu chvíli je vlastně běžnej osobák s trošku nafouklejší kabinou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
26. června • 10:47

Tady jde vlastně o termín. Pokud někdo napíše "všechny" SUV, vždycky se musím ozvat. Pokud někdo napíše, že i ve světě SUV jsou výjimky jako je třeba zmiňovaný Macan, tak se nikdy neozvu.
Fakt se tomu budeš divit, ale přání SUV se sedmi místy měla rodina. Kdybych žil sám, tak si nikdy SUV nekoupím, protože k těmto autům nemám žádný srdcový vztah. Za normálních okolností bych si vybral za stejnou cenu LS500 nebo 740d. Ale nelituji toho, teď cesta do Chorvatska na vzduchu a s ohromným prostorem pro všechny čtyři lidi byla dost relaxační a ačkoliv jsem strávil za volantem v kolonách apod dvanáct hodin, tak jsem ještě do noci pařil se svou ženou, naprosto neunavený (velký podíl měla perfektní bezprůvanová klima a ionizátor vzduchu).

ACE
26. června • 15:18

V pohodě, já věřím že na to co ho používáš je fajn, že vyhovuje rodině vůbec nepochybuju. Jde o to, že když jezdíš po normální silnici, tak podvozek sníží světlou výšku, aby to vlastně SUV nebylo (alespoň tou světlou výškou), takže to vlastně potvrzuje to co říkají odpůrci, že "klasické " vlastnosti SUV, jsou pro jízdu na zpevněných cestách negativem.

šofér
26. června • 14:47

Neprotižečíte si? viz přípěvek výše "A naposledy. Budu hájit vždy jen objektivitu. Mně osobně se SUV nelíbí a nepřitahují mě. Mám sedan od BMW a k tomu jsem objednal GT od Lexusu. Ale pokud někdo tvrdí, ze to auto je nestabilní, pak se musím ozvat. ,"
.... tak co tedy máte za auta? BMW, Lexus, SQ7.... se mi zdá, že kecáte.

stealth01
26. června • 14:52

Mám Audi SQ7, BMW 330e, měl jsem k tomu BMW M3 a teď jsem si objednal Lexus LC500.http://moje.auto.cz/stealth01/330e.html...
http://moje.auto.cz/stealth01/m3.html...
https://www.youtube.com/watch... Co je na tom k protiřečení?

bzzz
26. června • 12:56

Pokud vsechny ~ naprosta vetsina, tak nemusime slovickarit, ne ;-) Chytrejsi vedi, jak to je, a zbytej si vystaci s 'vsechny' (auto za 3 mice je nemusi zajimat). Je to zjednusujici, mozna trochu zavadejici nicmene asi tak.

stealth01
26. června • 13:05

Ano ale i článek je o autu minimálně za dva.

Kaja
26. června • 6:26

Suv je srajda.
Velke drahe kola - mamo to je tak drahy , zlata oktavka.
Velka spotreba - mamo to uz nejezdi za 3,5litru jak oktavka.
Velke , zbytecne , v praze na parkovani nic moc. Vysoke teziste. A prehled , ze jsi vis , ti je na nic , kdyz si hrajes stejne s mobilem :-D
A ta cena tech suv , vemes hatch , hodis velke kola , zvysis o par cm a pridas cenovkou +50%. Vis okta , karoq. Srandovni. A banda to jak opice kupuju.
Protoze , to je mamo moda a ma to i Pepik soused z vedlejsiho vchodu aj mamo Karel z naproti ulice.
A suv ve dvoukolce , to uz celkovo nahovno.

AAA
27. června • 12:43

Velke drahe kola - mamo to je tak drahy , zlata oktavka.
No jasne, mam rovnake alebo mensie kolesa ako abs.vacsina Octavii.
A dalsi pitchoviny skoda komentovat. Pokial to nemal byt pokus o sarkazmus...

bori
25. června • 19:46

nesouhlasím s nazorem, projed se v SUV a poznaž rordíl. Máš větší přehled o provozu a nesedíš v rakvi. Hlavně si porovnej 4*4 škoda,ww, a potom xdrive BMW atd. jaký zjištíš rozdíl v jízdních vlastnostech a bezpečnosti. Jízdní vlastnosti Škodovek velká bída v porovnání třeba s BMW. to jsou na trhu jíní lídři.

martin
26. června • 11:28

Prevez sa v CLS a bavorsku krabicu uz ani neoplujes.

Martin
27. června • 12:36

CLS mám sedmým rokem. Není to špatné auto, ale má své mouchy. Kvalitativně je na tom zcela stejně jako audi a BMW kterými jsem jezdil předtím.

Marek71
26. června • 9:25

Jaká rakev? To myslíš, že klasický sedan/hatch/kombi je oproti SUV nebezpečné auto, rakev? Jako, že v mém Volvu S80 (2011) se mám třást strachy a hned to jít vyměnit za nějaké bezpečné SUV, např Dustera? :-)

kErb
27. června • 11:30

Měl bys tu shnilou rakev vyměnit třeba za Range Rover - například. Pokud jsou tvé ekonomické možnosti na úrovni Dustera, tak nic neřeš a jezdi v tom co máš.

lacus
17. července • 11:26

Shnilou rakev? Mám slušnou možnost srovnání, a kdybych vybíral, vždycky bych dal přednost S80 z roku 2011 před novým Tiguanem. Bezpečnost je řádově někde jinde a jízdní vlastnosti taky. Nehledě na to, že i ještě starší S80 jsou fakt luxus. Mě osobně sedany neberou, ale tady se musím Volva zastat.

Look
26. června • 8:03

Máš větší přehled - mas, pokial v krizovatke, v zakrute, v kolone su nizsie auta. AVsak s rastucim poctom SUV na cestach uz prehlad nemas. Zavadzaju ti ostatne SUV.4x4 jazdne vlastnosti - nie su o tom ci mas, alebo nemas takyto pohon. Na ceste najdes aj 2kolky z lepsimi a zabavnejsimi vlastnostami. Samozrejme nie 4x4 ako 4x4.Bezpecnejsie?? to je diskutabilne. Mozno v tom pripade, ked naberie SUV bezny sedan/kombi. Ak sa zrazia dve SUV tak si na tom istom ako bezne auta. Musis brat v uvahu ze je to tazsie, tazisko je uplne niekde inde...

fero
26. června • 15:07

SUV je nebezpecne kvoli tomu, ze ho soferuje zena, ktora vidi akurat ram svojich obrovskych ciernych bryli a na instagram na iphone. Nastastie v nizkom aute, sa mu mozno aj uhnes ak mas kam :)

stealth01
26. června • 15:11

Naposledy jsem viděl šílenou ženu s brýlemi v červeném MiTo. Tak ja od teď budu tvrdit, ze největší nebezpečí jsou ženské v malých hatchích.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fero
27. června • 9:44

Kludne mozes. ale pokial sa zacnes viac rozhliadat do SUV tak tam z 90percent uvidis dva pripady soferov (cest vynimkam samozrejme)
1. blondate buchty v brylach (vietnamky v prahe neratam)
2. holohlavi borci :)

stealth01
27. června • 12:12

Ja na to nemám čas se druhým lidem dívat do auta. ;-)

kErb
27. června • 11:27

Jasně. A ty těm borcům závidíš ty buchty... Mindrák? :-D

fero
27. června • 19:14

si ma pobavil. chudacik :)

won
25. června • 23:53

Blbost. Do SUV se možná tak lépe leze, tím to ale končí. Sám jezdím v nízké placce a klidně bych seděl ještě níž, protože se mi tak řídí lépe. A přehled rozhodně nesouvisí s tím, jak vysoko člověk sedí, se podívej na kamion, tam řidič sedí ještě o dost výš, a přitom má otřesný přehled o tom, co se v těsné blízkosti děje. Víc než s výškou to souvisí s pozicí oken a s tvarem karoserie.

Kuk Vykuk
26. června • 0:28

Když chce mít dobrej výhled ať si koupí Avii :-D

JirkaX
25. června • 20:14

Nesouhlasím s jeho, ale ani tvým. Podívej se např. na km.77 a nového Tiguana. Pokud jsi tedy tím ww myslel VW.

Martin
25. června • 19:49

Jel jsem v MB M, GLS, Porsche Macan i Cayenne atd. Je to k ničemu...

Zdeněk
25. června • 20:02

Jenže to musíš zkusit i na silnici a ne jen na počítači...

Tias
25. června • 20:14

Však ano, ve 180 se mi děla v suv zle, proste vysoké těžiště, sedí se vysoko.. zatímco v sedanu mužu jet 250 a jsem vklidu. Jak valit 200 v autobuse.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
26. června • 9:04

Ja nevim. Jel jsem ve svém ego-pitomec SUV 272 km/h a to auto se mi zdálo naprosto stabilní.

Joe Doe
26. června • 9:14

Klucove slovo je 'zdálo'...

stealth01
26. června • 9:33

Joe, jezdil jsem jak v lambu, tak v Lotusu Elise, tak v SUV. Cca 250 aut všech kategorií a milion tři sta tisic kilometrů bez nejmenší nehody. Myslíš, ze nepoznam stabilitu?
Ber to jen jako faktum, at se do toho nepletou klasické lidské vlastnosti, jako je chlubení se apod. A ještě jedna věc,nazval jsi me koncernistou a vidíš, ja si objednal Lexus. Blby co? Veškeré tvé úvahy byly mylné.

Škoda-auto
26. června • 11:30

Jo jo tyhle diskuze snesou ale hodně....takových výmyslů...ale když jim sám věříš....

stealth01
26. června • 11:50

Můžeš být konkrétní?

Tias
26. června • 13:15

Konkrétně popíráš fyziku. Proč když jsou SUV ve 270 tak super stabilní, nejezdí závody místo formulí, proč jsou asi ta auta co nejvíc u země? Zkus nám vysvětlit proč. Ano, máš 3 tunový hovado, tak je ve 250 celkem stabilní, to je normální, ale sedíš o půlmetru výš nad tím lotusem, a to už se mi v tom autě zvedá žaludek, protože jakákoliv zatáčka nad 150 v SUV je utrpení, žaludek lítá jak na kolotoči.

Jarda X5
26. června • 20:43

...tak tady se do toho vložím. Právě že kvalitní SUV popírá fyziku. Adaptivní podvozek - vygooglete si, kdo neznáte. Zvedá se "kufr" asi v levnějších SUV, ale obě BMW ve videu mají v možnostech adaptivní podvozek. Tam se kufr nezvedá. Stabilita při vyšších rychlostech - je veliký rozdíl jet s kvalitním SUV, nekvalitním SUV, kvalitním sedanem, nekvalitním sedanem. Drnčení volantu u těch nekvalitních od vyšších rychlostí, třas celého auta...vrzání tlumičů, o stabilitě nemůže být řeč. Kvalitní SUV drží pohromadě, projedete zatáčku ve 160 a nechápete, že vás to nepřevrátí.
Kolize...druhá věc. Dohledejte si kolizi XC 90 volvo plný náraz do levé přední strany do protijedoucího traku.
Dohledejte si video, jak X5 shodila do příkopu nákladák, při neopatrné manipulaci. Tohle zveřejněné video je spíš náhodná reakce, jinak obě auta jsou velmi bezpečná.

stealth01
26. června • 13:45

Ty ale mícháš jabka s hruškama. Od tebe je to trochu otřepané o těch formulich.
Tak zaprvé: Formuli a to kde je použita není možné srovnávat s dlouhým táhlým úsekem dálnice. Samozřejmě v zatáčce (i té dálniční) nelze touto rychlostí jezdit.
Zadruhé: jezdí se třeba závody tahačů a to v rychlostech, které málokdo dává v nějakém hot-hatchi. Proč? Protože mají těžiště zatraceně nízko a kabina a vše “nahoře” ke v podstatě jen ultra lehká konstrukce.
Zatřetí: použiju příklad s tou lehkou konstrukcí. Těžiště SQ7, když je v dynamickém módu a je doslova přilepená “břichem” k zemi, je díky nastavitelné světlé výšce a díky karoserii z hliníku, velmi nízko. Ještě nikdo tady neukazal čísla. Všichni mluvíme o fyzice, ale nikdo nenapsal jak vysoko je těžiště auta z hliníku (tedy vše nahoře je z lehkých materiálů) a jak vysoko u běžného sedanu z ocelovou karoserií. A naposledy. Budu hájit vždy jen objektivitu. Mně osobně se SUV nelíbí a nepřitahují mě. Mám sedan od BMW a k tomu jsem objednal GT od Lexusu. Ale pokud někdo tvrdí, ze to auto je nestabilní, pak se musím ozvat. ,

Alda
26. června • 21:41

Ze se Ti chce s tema pitomcema diskutovat. Kazdej z nich SUV nikdy neridil a jejich nejvetsi zkusenost je, ze ho videli nekde zaparkovane.
Jezdi ve 20 let stare vydechline a budou kecat moudra. ;-)

Alda
26. června • 21:38

Ze se Ti chce s tema pitomcema diskutovat. Kazdej z nich SUV nikdy neridil a jejich nejvetsi zkusenost je, ze ho videli nekde zaparkovane.
Jezdi ve 20 let stare vydechline a budou kecat moudra. ;-)

JosVerstapen
26. června • 18:23

Hele stealth jediny tvuj pozitivni pocin za celou historii je ze jsis objednal Lexus...jenom jestli to neni fake. Jinak je to adorace stálice ty Deutsch car

stealth01
26. června • 19:39

Ja jsem zase vypěnil. Beru zpět s tím debilem. Ale tvá úroveň diskuze je dost tragická. Ještě jednou: mám rád všechny značky. Miluji Viper první generace, mám orgáč ze zvuku Corvette Z06, jako rychlou predokolku bych vybral Civic Type-R a o Citroenu Xantia Activa jsem teď básnil rodince. Ano mám hodně rád německá auta a úplně nejvíc mám rád Audi pro jejich filozofii. Kdybych byl maniak do jedné země, tak bych si v životě neobjednal LC500.
A jak jsi na tom ty? Jsi fanoušek do aut - petrolhead nebo jen fanatik, který nesnáší Němce?

Lidl
27. června • 9:52

mas rad Audi - takze vlastne VW

stealth01
27. června • 12:11

Mám rad Audi i VW. Doufám, ze to ještě nějakou dobu nebude trestné.

stealth01
26. června • 18:54

Debil zůstane debilem.

fero
28. června • 9:54

jj krasne vidiet ako ti koncern ide na mozog :D

stealth01
28. června • 16:42

A který koncern myslíš? Toyotu, od které jsem si objednal auto nebo snad BMW, od kterého jsem za poslední roky koupil tři auta?

Tias
26. června • 13:56

Pff, ok, pokud je těžiště SUV níž než sedanu, a v Q7 vlastně taky sedím níž než v 5er, tak za chvíli můžeš směle začít popírat holokaust.

stealth01
26. června • 14:26

Prosím tě netahej tady zvěrstva alá holokaust. V těchto diskuzích se vždycky dostaváme do slepého bodu, kdy chceš ostatní přesvědčit, že si myslím něco, co jsem ani nenapsal.Takže, napiš mi, kde konkrétně jsem napsal, že SUV má nebo může mít nižší těžiště (angl. center of gravity - pro lepší pochopení níže), než má sedan? Kde to píšu???Prostě a jednoduše, stabilita ve vysokých rychlostech je výborná, prostě s tím nic neuděláš. Auto nemá nejmenší tendenci k jakémukoliv nestandardnímu chování. Tečka, to je prostě realita, pokud chceš, mohu předvést...Tady je video z mého auta. Pokud tvrdíš, že jsou SUV nestabilní ve vysokých rychlostech, tak mi napiš, kde vidíš tu nestabilitu v tom videu: https://youtu.be/S68fDwsMFqw... A tady je vyjádření Autocaru k tehdy nové Q7:https://www.autocar.co.uk/car-review/audi/q7/first-... ... Along with the giant strides made in ride quality, the new Q7 also handles with impressive poise, helped by a 50mm reduction in the centre of gravity and a thoroughly redesigned suspension set-up boasting greater adjustment in terms of camber control. With a direct nature to its electro-mechanical steering and outstanding body control, the big Audi is sufficient wieldy to engage the driver over challenging roads in its sportier mode.

Tias
26. června • 14:00

Jinak upřesním a vlastně navážu na kolegu, co se ti to snažil vysvětlit nahoře. Ta zdánlivá stabilita tvého SUV je dána tou enormní váhou, ne konstrukcí. Dej do Q7 stejnou váhu jako má ten Lotus a pak porovnej jejich stabilitu v 270....

won
26. června • 14:08

Hlavně je potřeba si uvědomit, co všechno musel výrobce podstoupit, aby na té Q7 dosáhl přijatelné stability. Výškově stavitelný podvozek, pohon 4x4, mrtě stabilizační elektroniky, široké zesílené gumy, nastavitelné tlumiče a v neposlední řadě celková konstrukce a nastavení podvozku, které je méně náchylné na destabilizaci, ale taky dost zabíjí odezvu a požitek z řízení. Narvi tohle všechno do obyčejného sedanu a bude jízdními vlastnostmi úplně někde jinde, než ta Q7. A proč to teda sedany nemají? Protože to je drahé, těžké a hlavně to nepotřebují. Při normální jízdě se pak Q7 pocitově chová dobře, ale elektronika a "tupý" podvozek nejsou všemocné a pak stačí takovýhle blbý ťukanec a SUV je na boku a nic tomu nepomůže.

JirkaX
26. června • 18:01

Tolik nesmyslů na pár řádcích, to už vyžaduje extra talent.

stealth01
26. června • 15:09

Primárně nemusí výrobci toho moc řešit. X5M, SQ7 a další jsou už extrémy. V normálním provozu a při normálním používání běžnými řidiči jsou to auta pohodová a bezpečná. A jak ukazuje Nissan, tak mají i v běžném nastavení podvozku excelentní výsledky v losich testech.
To, ze z nich místní diskutující dělají auta dokonce nebezpečná, je jen jejich osobní vnitřní boj typu “musím za každou cenu najít něco, proti čemu budu bojovat”.

Tias
26. června • 13:18

Aneb, zkus si v tom super stabilním SUV odebrat 2 tuny a pak uvidíš, jak je SUV stabilní kontrukce. Tě odfoukne vítr ...

Puch
1. srpna • 11:43

A proc by mel odebirat ty dve tuny, proboha? To je argument jak od debila.. Barak je stabilni? Odeber mu tri steny a pak uvidis, jak je stabilni.

Joe Doe
26. června • 10:09

1.3 miliona km v 250 autach. 5200 na auto - tvoje skusenosti su teda... nevelke ;)
Alebo mas realne skusenosti s par autami a v ostatnych si sa previezol a realne skusenosti s nimi konverguju k nule. Drzal som knipel stareho Iljusina pocas letu, ale skusenosti s lietanim nemam.Pri 272 km/h v SUV, co bolo na 99.9% v priamom smere, si mohol mat LEN pocit stability.

stealth01
26. června • 10:34

To druhé je správně. Nemám velké zkušenosti s tak velkým množstvím aut. Ale jezdil jsem třeba ve zmiňovaném Elise, což je motokára na silnici s ideálním rozložením hmotnosti. A když už máš takovou zkušenost, tak mi neříkej, že nepoznáš, že ti to SUV v 270 někam uhýbá a že musíš dělat korekce volantem a podobně.V Audi prostě udělali SUV, které nemusíš nikam korigovat. Jen jedeš a to auto nemá nejmenší náznaky nestability. Prostě jen ubíhá krajina a do interiéru proniká o něco více hluku. Věřím tomu, že jakýkoliv manévr bude v té rychlosti o hodně nebezpečnější, než třeba v GT3 RS. Anebo chceš tvrdit, že to tak není, když jsi to na vlastní kůži nevyzkoušel?

JirkaX
26. června • 12:40

Já se obávám, že tihle "diskutující" znají SUV leda z chodníku. Někdy jsou ty jejich argumenty tak hloupé, že fakt nevím co si o nich myslet. Mám jenom dvojkového Tiguana, ale i při vyšších rychlostech je naprosto klidný a o nějaké nestabilitě nemůže být řeč. Prostě jede jak po kolejích.

stealth01
26. června • 12:49

Je to tak. Stabilita je špičková.

Kuk Vykuk
26. června • 19:20

Dokavaď tě někdo netorpéduje. B-]

MM
25. června • 19:54

Tak si prostě a jenom Pičus Moravsky ;-)

JosVerstapen
26. června • 18:16

Njn tak se vyjadřil frajet a majitel božského BMW. Utři si prdel vyhul péro a zmizni než Ti někdo naloží

Mirek
25. června • 20:15

Pádný argument. A ty jsi oodkud vylezl, ať máme celkový přehled. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
26. června • 9:49

... a co že to říkala Forrestova máma? ;-)

Marek71
26. června • 11:00

Pro pičuse každý pičus? :-D

Doporučujeme

Články odjinud