Získat v aukci opravdové závodní náčiní přímo od továrního týmu není zrovna obvyklé. Proto se MotoGP speciál KTM RC16 v katalogu renomované společnosti RM Sotheby´s může zdát jako slušná rarita. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM

Získat v aukci opravdové závodní náčiní přímo od továrního týmu není zrovna obvyklé. Proto se MotoGP speciál KTM RC16 v katalogu renomované společnosti RM Sotheby´s může zdát jako slušná rarita. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: KTM

Známý rakouský výrobce, který se loni kvůli miliardovým dluhům dostal do insolvence, se nyní zbavuje stroje, s nímž od roku 2023 drží v motocyklovém šampionátu rekord nejvyšší dosažené rychlosti. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM

Známý rakouský výrobce, který se loni kvůli miliardovým dluhům dostal do insolvence, se nyní zbavuje stroje, s nímž od roku 2023 drží v motocyklovém šampionátu rekord nejvyšší dosažené rychlosti. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: KTM

Právě v sedle RC16 upaloval Brad Binder při Velké ceně Itálie v roce 2023 dosud nepřekonanou rychlostí. Svůj stroj dokázal na 1,1 kilometru dlouhé rovince okruhu Mugello během sprintového závodu vytáhnout na rekordních 366,1 km/h. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM

Právě v sedle RC16 upaloval Brad Binder při Velké ceně Itálie v roce 2023 dosud nepřekonanou rychlostí. Svůj stroj dokázal na 1,1 kilometru dlouhé rovince okruhu Mugello během sprintového závodu vytáhnout na rekordních 366,1 km/h. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: KTM

Samotná sezóna 2023 pak byla pro jihoafrického jezdce na RC16 zatím tou nejúspěšnější, když ze dvou sprintových vítězství a sedmi umístění na stupních vítězů dosáhl čtvrtého místa v celkovém pořadí MotoGP. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM

Samotná sezóna 2023 pak byla pro jihoafrického jezdce na RC16 zatím tou nejúspěšnější, když ze dvou sprintových vítězství a sedmi umístění na stupních vítězů dosáhl čtvrtého místa v celkovém pořadí MotoGP. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: KTM

Speciál, který tým KTM používal po celou sezónu 2023, spoléhá na litrový vidlicový čtyřválec, který produkuje 300 koní (220 kW) s omezovačem v 18.000 ot./min. Tento výkon pak cloumá s minimální hmotností 157 kg. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM

Speciál, který tým KTM používal po celou sezónu 2023, spoléhá na litrový vidlicový čtyřválec, který produkuje 300 koní (220 kW) s omezovačem v 18.000 ot./min. Tento výkon pak cloumá s minimální hmotností 157 kg. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: KTM

Rám je ocelový, kyvná vidlice nebo aerodynamická karoserie jsou však z karbonu. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM

Rám je ocelový, kyvná vidlice nebo aerodynamická karoserie jsou však z karbonu. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: KTM

Špičkovou soutěžní techniku utvrzují díly známých jmen – elektronika Magneti Marelli, titanový výfukový systém Akrapovič, zavěšení WP, karbon-keramická brzdová soustava Brembo nebo pneumatiky Michelin. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

Špičkovou soutěžní techniku utvrzují díly známých jmen – elektronika Magneti Marelli, titanový výfukový systém Akrapovič, zavěšení WP, karbon-keramická brzdová soustava Brembo nebo pneumatiky Michelin. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

Přestože ale tyto parametry zní bombasticky pro soukromé okruhové využití, samotný stroj je nabízen výhradně pro výstavní účely. Tedy zejména. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

Přestože ale tyto parametry zní bombasticky pro soukromé okruhové využití, samotný stroj je nabízen výhradně pro výstavní účely. Tedy zejména. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

Experti z RM Sotheby´s totiž dodávají, že s ohledem na „specializovanou povahu moderních motocyklů MotoGP“ není možný nezávislý soukromý provoz. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

Experti z RM Sotheby´s totiž dodávají, že s ohledem na „specializovanou povahu moderních motocyklů MotoGP“ není možný nezávislý soukromý provoz. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

Jednoduše řečeno, k projížďce na trati by nový majitel vyžadoval podporu továrních mechaniků. To lze však údajně po zakoupení motocyklu projednat osobně se samotným týmem KTM. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

Jednoduše řečeno, k projížďce na trati by nový majitel vyžadoval podporu továrních mechaniků. To lze však údajně po zakoupení motocyklu projednat osobně se samotným týmem KTM. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

Dle slov aukční společnosti je příležitost zakoupit závodní stroj moderní éry pouhé dva roky po jeho konstrukci a plnohodnotném závodním využití neopakovatelná. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

Dle slov aukční společnosti je příležitost zakoupit závodní stroj moderní éry pouhé dva roky po jeho konstrukci a plnohodnotném závodním využití neopakovatelná. | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

Tovární KTM RC16 si tedy drží svou hodnotu, konkrétně  míří do aukce na konci května  s vyhlíženou částkou v rozmezí 350 až 450 tisíc eur (cca 8,7 až 11,2 milionu korun). | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

Tovární KTM RC16 si tedy drží svou hodnotu, konkrétně míří do aukce na konci května s vyhlíženou částkou v rozmezí 350 až 450 tisíc eur (cca 8,7 až 11,2 milionu korun). | KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

| KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

| KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

| KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

| KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

| KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: RM Sotheby´s

| KTM RC16 MotoGP (2023) | Zdroj: RM Sotheby´s

Známý rakouský výrobce, který se loni kvůli miliardovým dluhům dostal do insolvence, se nyní zbavuje stroje, s nímž od roku 2023 drží v motocyklovém šampionátu rekord nejvyšší dosažené rychlosti. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM
Právě v sedle RC16 upaloval Brad Binder při Velké ceně Itálie v roce 2023 dosud nepřekonanou rychlostí. Svůj stroj dokázal na 1,1 kilometru dlouhé rovince okruhu Mugello během sprintového závodu vytáhnout na rekordních 366,1 km/h. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM
Samotná sezóna 2023 pak byla pro jihoafrického jezdce na RC16 zatím tou nejúspěšnější, když ze dvou sprintových vítězství a sedmi umístění na stupních vítězů dosáhl čtvrtého místa v celkovém pořadí MotoGP. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM
Speciál, který tým KTM používal po celou sezónu 2023, spoléhá na litrový vidlicový čtyřválec, který produkuje 300 koní (220 kW) s omezovačem v 18.000 ot./min. Tento výkon pak cloumá s minimální hmotností 157 kg. | KTM RC16 MotoGP (2023) Zdroj: KTM
15
Fotogalerie

Opravdová mašina z MotoGP může být vaše. KTM prodává svého rychlostního rekordmana

Závoďák je nabízen především jako výstavní kousek bez možnosti soukromého provozu. Všechno se dá ale zařídit, pokud nemáte hluboko do kapsy…

Získat v aukci opravdové závodní náčiní přímo od továrního týmu není zrovna obvyklé. Proto se MotoGP speciál KTM RC16 v katalogu renomované společnosti RM Sotheby's může zdát jako slušná rarita. Známý rakouský výrobce, který se loni kvůli miliardovým dluhům dostal do insolvence, se nyní zbavuje stroje, s nímž od roku 2023 drží v motocyklovém šampionátu rekord nejvyšší dosažené rychlosti.

Právě v sedle RC16 upaloval Brad Binder při Velké ceně Itálie v roce 2023 dosud nepřekonanou rychlostí. Svůj stroj dokázal na 1,1 kilometru dlouhé rovince okruhu Mugello během sprintového závodu vytáhnout na rekordních 366,1 km/h. Samotná sezóna 2023 pak byla pro jihoafrického jezdce na RC16 zatím tou nejúspěšnější, když ze dvou sprintových vítězství a sedmi umístění na stupních vítězů dosáhl čtvrtého místa v celkovém pořadí MotoGP.

Speciál, který tým KTM používal po celou sezónu 2023, spoléhá na litrový vidlicový čtyřválec, který produkuje 300 koní (220 kW) s omezovačem v 18.000 ot./min. Tento výkon pak cloumá s minimální hmotností 157 kg. Rám je ocelový, kyvná vidlice nebo aerodynamická karoserie jsou však z karbonu. Špičkovou soutěžní techniku utvrzují díly známých jmen – elektronika Magneti Marelli, titanový výfukový systém Akrapovič, zavěšení WP, karbon-keramická brzdová soustava Brembo nebo pneumatiky Michelin.

Přestože ale tyto parametry zní bombasticky pro soukromé okruhové využití, samotný stroj je nabízen výhradně pro výstavní účely. Tedy zejména. Experti z RM Sotheby's totiž dodávají, že s ohledem na „specializovanou povahu moderních motocyklů MotoGP“ není možný nezávislý soukromý provoz. Jednoduše řečeno, k projížďce na trati by nový majitel vyžadoval podporu továrních mechaniků. To lze však údajně po zakoupení motocyklu projednat osobně se samotným týmem KTM.

Dle slov aukční společnosti je příležitost zakoupit závodní stroj moderní éry pouhé dva roky po jeho konstrukci a plnohodnotném závodním využití neopakovatelná. Tovární KTM RC16 si tedy drží svou hodnotu, konkrétně míří do aukce na konci května s vyhlíženou částkou v rozmezí 350 až 450 tisíc eur (cca 8,7 až 11,2 milionu korun).

Zdroj: RM Sotheby's | Zdroj videa: Svět motorů

Doporučujeme

Články odjinud