Oprava dálnice D1 se znovu oddaluje

Ani v létě, ani v září nezačne slibovaná oprava nejdůležitější a nejstarší dálnice v Česku. Ředitelství silnic a dálnic totiž znovu posunulo termín na podání nabídek. Rekonstrukce popraskané a hrbolaté vozovky tak má začít nejdřív na podzim.
Oprava dálnice D1 se znovu oddaluje

Nabídky na opravu D1mohou stavební firmy podávat až do 16. července. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) do tohoto data prodloužilo termín pro podání nabídek kvůli změnám v kvalifikačních předpokladech.

Změny si vynutil audit kvalifikačních předpokladů. „Záměrem bylo například upravit kvalifikační předpoklady tak, aby se rozšířil počet uchazečů, který by vytvořil větší tlak na cenu,“ vedl šéf ŘSD David Čermák.

Původní podmínky podle něj byly pro některé stavební firmy diskriminační a hrozilo, že si na ně budou stěžovat. Termín zahájení oprav by se tak podle něj ještě více posunul.

ŘSD v květnu sdělilo, že opravy D1 kvůli prodloužení termínu pro podání žádostí nezačnou o prázdninách, ale až v září. I tento termín je nyní pravděpodobně ohrožený. Nyní ŘSD uvedlo, že by si přálo zahájení prací v podzimním období.

Modernizace dálnice D1 je letošní největší silniční stavbou ve středních Čechách. Na opravu vybraných úseků má tento rok ŘSD k dispozici 1,5 miliardy korun. Ministerstvo dopravy považuje opravu D1 za jeden z prioritních projektů od loňského června, kdy praskl celý pruh dálnice a na vozovce se vytvořil zhruba deseticentimetrový schod.

Zdroj: E15.cz 

Ilustrační foto: Anna Vacková (E15)
 
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků