„Opískovaná“ auta se kradou méně než „neopískovaná“

7 komentářů

marko
10. června • 10:17

Někoho na východě nebo v zapadlé části balkánu budou určitě zajímat skla z jiného r.v. Kódy na sklech tam maximálně seškrábou, takže je vidět pouze odřené sklo. Dokonce v Kosovu, kde jezdí 50% aut kradených, mají třeba některá auta i české poznávací značky, než to přehlásí. S těmahle auty se po evropě, kde by ho mohli odhalit  nejezdí. Samozřejmě, jak zmínil LK , jde část automobilů na díly. A u té malé části, která se tady znovu "zprovozní", čili legalizuje na papírech z nějaké místní nebo dovežené totálky je vlastně vpořádku, že má skla jiného roku výroby - protože auto bylo přece opraveno z havar. auta.

V pořádku to všechno samozřejmě není, ale v životě to tak bohužel chodí.

Martin
10. června • 10:49

Urcite, ale zase na druhou stranu, piskovani neni nijak drahe a pokud to jenom malo odradi zpusobem tohle to ma, ten vedle ne, tak ktere vezmeme, tak to ma smysl.

ace2
12. června • 10:44

Ono to s těma číslama nebude tak jednoduché jak to vypadá. Co je mi známo, tak třeba policie na hranicích, tedy celníci na nějaké kody na skle kašlou. Ze začátku to fungovalo dobře, ale pak díky špatné práci subjektů, kteří mají na starost evidování čísel skel zcizených vozidel se od konroly opustilo. Stalo se to co se stát muselo a v seznamu, který se dával celníkům a vůbec policii bylo mnoho chyb, například celnící zadrželi vozidlo na několik hodin i s chudákem majitelem, než se vysvětlilo, že číslo v seznamu nemělo vůbec být a že se jedná o chybu. Toho bylo povícero a tak na to policie peče, protože předkládaný seznam byl nevěrohodný. Tedy má-li zloděj auto s kodem na sklech tak se nemusí ničeho obávat.

Martin
12. června • 11:27

Jde spis o to, ze pokud by to auto chtej legalizovat na jezdeni tady, tak by s tema oknama mel neco delat. Ja zastavam nazor, ze pokud samozrejme chteji konkretne moje auto, tak je nezastavi nic, pokud si ale muzou vybrat, tak proc si komplikovat zivot oknama. To same se muze rict o alarmech, imobilizerech, construktech apod. Pokud to zlodej chce, tak ho to nezastavi, jde o to, ze si mozna radeji vyhledne auto, ktere tohle nema, bude to jednodussi.

LK
10. června • 9:25

Já mám dojem, že je článek poněkud zavádějící. Chtěl jsem to napsat hned, ale chyběl mi odkaz "Přidat příspěvek", možná v txt verzi lze přispívat až jako reakce na další příspěvky, nevím.

Hlavní věc, co bych článku vytknul, je totální opomenutí faktu, že u nás se velmi často (netroufnu odhadnout, z kolika procent, ale řekl bych, že je to hodně) kradou auta na náhradní díly a to, že z takového auta někdo neprodá skla prakticky nic neznamená (předpokládám, neživím se tím ).

Druhá věc je ona poznámka s těžko sehnatelnými originálními okny. Když mi jeden blbec zničil sklo u LP dveří, tak se v servisu akorát zeptali, jestli mám to s tím zeleným nádechem (měl jsem) a když jsem s tím přijel, tak šup šup a osm let staré sklo bylo vyměněno za nové a nepoznal bych rozdíl (akorát na něm nebyla nálepka o alarmu, co zůstala na původním skle . Možná je Citrouš super značka dodávající bez problémů náhradní díly i na staré vozy (zdravím Marka ), ale díky této mé zkušenosti by mě ani nenapadlo, že by se starší sklo nedalo sehnat.

Netvrdím, že pískování nemá smysl, ale článek mi přišel skoro jako P.R.

Daniel Cunder
10. června • 0:30

... to uz davno neni povinne? Pripada mi to jako dosti jednoducha ochrana a ac ne samozrejme 100%, zda se ze to opravdu zlodejum zlespon zneprijemni zivot. Ja bych to zavedl hned, a urcite si to necham udelat na svem novem autu, ktere dostanu tenhle tyden...

notch
10. června • 19:39

Ja bych to nezavedl povinne, protoze pak by to meli vsichni a tudiz bych nemel mensi pravdepodobnost, ze ukradnou prave moje auto

Doporučujeme

Články odjinud