„Opískovaná“ auta se kradou méně než „neopískovaná“

Identifikace vozu pomocí pískování skel je jednou z forem, jak znepříjemnit život zlodějům. Vypískování skel oken automobilů speciálním kódem či VIN kódem samozřejmě nezabrání jeho krádeži, ale upozorní zloděje na to, že s legalizací takového vozu bude mít více starostí než s autem bez těchto označení.

Bude-li se někdo snažit kód ze skel odstranit, pak čelní a zadní sklo praskne. Pokud jde o boční okna, tam je číslo možné vybrousit, ale vzhledem k tomu, že je sklo zasaženo do hloubky, do struktury, vzniká velká optická nerovnost, které si každý normální člověk všimne. Praxe je tedy nakonec taková, že se zloději snaží vypískovaný kód přepískovat jiným materiálem a původní místo kódu je zmatněné nebo je přes něj nalepena samolepka.

Možná si teď tedy říkáte, v čem je tedy pískování dobré. Za vše hovoří statistiky a zkušenosti z ostatních států. Ve Francii například auto vůbec nepojistíte, pokud nebudete mít okna označená vypískovaným kódem. V České republice se vozy označené pískováním skel kradou desetkrát méně než ty, které tuto ochranu nemají a když už vám přece jen takový vůz odcizí, pravděpodobnost jeho nalezení je 2-3x vyšší než celostátní průměr u aut neoznačených!

Zloděj také samozřejmě může vyměnit všechna okna vozu. To ale také není právě jednoduché. Bude se totiž muset pokusit sehnat skla, která odpovídají roku výroby daného vozidla, které má rok výroby v technickém průkazu a skla musejí danému roku výroby odpovídat. Nejde mít auto z roku 1997 a skla z roku 2000, pak lze těžko někoho přesvědčit o tom, že auto nebylo přinejmenším havarované, čímž na sebe upoutá pozornost.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků