„Opískovaná“ auta se kradou méně než „neopískovaná“

Identifikace vozu pomocí pískování skel je jednou z forem, jak znepříjemnit život zlodějům. Vypískování skel oken automobilů speciálním kódem či VIN kódem samozřejmě nezabrání jeho krádeži, ale upozorní zloděje na to, že s legalizací takového vozu bude mít více starostí než s autem bez těchto označení.

Bude-li se někdo snažit kód ze skel odstranit, pak čelní a zadní sklo praskne. Pokud jde o boční okna, tam je číslo možné vybrousit, ale vzhledem k tomu, že je sklo zasaženo do hloubky, do struktury, vzniká velká optická nerovnost, které si každý normální člověk všimne. Praxe je tedy nakonec taková, že se zloději snaží vypískovaný kód přepískovat jiným materiálem a původní místo kódu je zmatněné nebo je přes něj nalepena samolepka.

Možná si teď tedy říkáte, v čem je tedy pískování dobré. Za vše hovoří statistiky a zkušenosti z ostatních států. Ve Francii například auto vůbec nepojistíte, pokud nebudete mít okna označená vypískovaným kódem. V České republice se vozy označené pískováním skel kradou desetkrát méně než ty, které tuto ochranu nemají a když už vám přece jen takový vůz odcizí, pravděpodobnost jeho nalezení je 2-3x vyšší než celostátní průměr u aut neoznačených!

Zloděj také samozřejmě může vyměnit všechna okna vozu. To ale také není právě jednoduché. Bude se totiž muset pokusit sehnat skla, která odpovídají roku výroby daného vozidla, které má rok výroby v technickém průkazu a skla musejí danému roku výroby odpovídat. Nejde mít auto z roku 1997 a skla z roku 2000, pak lze těžko někoho přesvědčit o tom, že auto nebylo přinejmenším havarované, čímž na sebe upoutá pozornost.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků