„Opískovaná“ auta se kradou méně než „neopískovaná“

Identifikace vozu pomocí pískování skel je jednou z forem, jak znepříjemnit život zlodějům. Vypískování skel oken automobilů speciálním kódem či VIN kódem samozřejmě nezabrání jeho krádeži, ale upozorní zloděje na to, že s legalizací takového vozu bude mít více starostí než s autem bez těchto označení.

Bude-li se někdo snažit kód ze skel odstranit, pak čelní a zadní sklo praskne. Pokud jde o boční okna, tam je číslo možné vybrousit, ale vzhledem k tomu, že je sklo zasaženo do hloubky, do struktury, vzniká velká optická nerovnost, které si každý normální člověk všimne. Praxe je tedy nakonec taková, že se zloději snaží vypískovaný kód přepískovat jiným materiálem a původní místo kódu je zmatněné nebo je přes něj nalepena samolepka.

Možná si teď tedy říkáte, v čem je tedy pískování dobré. Za vše hovoří statistiky a zkušenosti z ostatních států. Ve Francii například auto vůbec nepojistíte, pokud nebudete mít okna označená vypískovaným kódem. V České republice se vozy označené pískováním skel kradou desetkrát méně než ty, které tuto ochranu nemají a když už vám přece jen takový vůz odcizí, pravděpodobnost jeho nalezení je 2-3x vyšší než celostátní průměr u aut neoznačených!

Zloděj také samozřejmě může vyměnit všechna okna vozu. To ale také není právě jednoduché. Bude se totiž muset pokusit sehnat skla, která odpovídají roku výroby daného vozidla, které má rok výroby v technickém průkazu a skla musejí danému roku výroby odpovídat. Nejde mít auto z roku 1997 a skla z roku 2000, pak lze těžko někoho přesvědčit o tom, že auto nebylo přinejmenším havarované, čímž na sebe upoutá pozornost.

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků