„Opískovaná“ auta se kradou méně než „neopískovaná“

Identifikace vozu pomocí pískování skel je jednou z forem, jak znepříjemnit život zlodějům. Vypískování skel oken automobilů speciálním kódem či VIN kódem samozřejmě nezabrání jeho krádeži, ale upozorní zloděje na to, že s legalizací takového vozu bude mít více starostí než s autem bez těchto označení.

Bude-li se někdo snažit kód ze skel odstranit, pak čelní a zadní sklo praskne. Pokud jde o boční okna, tam je číslo možné vybrousit, ale vzhledem k tomu, že je sklo zasaženo do hloubky, do struktury, vzniká velká optická nerovnost, které si každý normální člověk všimne. Praxe je tedy nakonec taková, že se zloději snaží vypískovaný kód přepískovat jiným materiálem a původní místo kódu je zmatněné nebo je přes něj nalepena samolepka.

Možná si teď tedy říkáte, v čem je tedy pískování dobré. Za vše hovoří statistiky a zkušenosti z ostatních států. Ve Francii například auto vůbec nepojistíte, pokud nebudete mít okna označená vypískovaným kódem. V České republice se vozy označené pískováním skel kradou desetkrát méně než ty, které tuto ochranu nemají a když už vám přece jen takový vůz odcizí, pravděpodobnost jeho nalezení je 2-3x vyšší než celostátní průměr u aut neoznačených!

Zloděj také samozřejmě může vyměnit všechna okna vozu. To ale také není právě jednoduché. Bude se totiž muset pokusit sehnat skla, která odpovídají roku výroby daného vozidla, které má rok výroby v technickém průkazu a skla musejí danému roku výroby odpovídat. Nejde mít auto z roku 1997 a skla z roku 2000, pak lze těžko někoho přesvědčit o tom, že auto nebylo přinejmenším havarované, čímž na sebe upoutá pozornost.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků