Opět těsně vedle: už i městská policie toleruje určité překročení rychlosti

114 komentářů

McQuack
10. srpna • 13:46

Uz me unavujou ty kecy o tom ze kdyz na 70 jedu 110 jaky jsem pirat a jak mam prijit o ridicak... Zkouseli nekdy ty hovadka ject v necm jinym nez ve vydechly felicii? Jezdim s nekolika autama, svoji A6 kde neni problem jet na dalnici 170 cestovni a ani o ni nevim pak favorita na nakupy se kterym je 120 limitni rychlost pak jde o zivot a broucka XJcko kde jizda 50kph znamena moznost prekotit se nabok a vyvalet se. Rychlostni limity pausalne jsou naprosty nesmysl, jde v prve rade o to jaky je ridic a auto... Limity ktere jsou nastavene jsou pro bezpecnou jizdu ve stare skodovce a duchodce nebo zacatecnika. Bohuzel nikoho nenapadlo to, ze lide a auta na silnici nejsou homogenni ale heterogenni. Vim ze me nikdo natoz nasi osviceni poslanci nepochopi nebo ze by mi nekdo dal za pravdu. Budu zarazeny do skupiny arogantnich blikacu. Ale to je presne ono...!!! Kdyz se budeme chovat ohleduplne a respektovat to ze nekdo chce jet pomalu a nekdo rychle tak pak to bude fungovat, ale na to zadny limity a buzerace absolventu zvlastnich skol nestaci. Takze cestovani zdar, a tem co mi v zacpach schvalne krizi cestu protoze nezkousnou ze jedu tak tem zmar... podotykam ze jsou to vetsinou ridici favoritu, felicii, fobii a koktavii... s majitei ostatnich aut se to stava minimalne...

Elvis
28. července • 22:51

Plně souhlasím s článkem. Podepište petici na www.chcetezmenu.cz

m.
29. července • 11:22

Dodržujte předpisy, hlupáčkové a ctěte zákony. Tak je to v každé civilizované zemi běžné. PRO REDAKCI - jste UŽ VÁŽNĚ TRAPNÍ.

p
4. srpna • 12:20

Souhlasim. Bulvar jako AutoRevue proste vi, ze vic lidi bude nadavat na silnicni zakon nez naopak, tak vydava podobne clanky.SIlnicni zakon urcite neni dokonaly, ale zavadi konecne bodovy system. S nim se snad povede ridice nedodrzujici predpisy ukaznit nebo z dopravy vyloucit.Kecy o svobode si strcte nekam. Az nekoho zmrzacite a trestem nebude pokuta ale stejne postizeni, tak prosim. Kdyz je v obci 30, tak tam je 30. Ze vam to pripada prujezdny na 80 je vas problem, kdyz se vam to nelibi, do te obce nejezdete.

Angel ofdeath
30. července • 8:30

Ty si vážně naprostý idiot.To se ani nedá jinak komentovat.

kačer
29. července • 12:05

ctěte zákony??? vytvořené podvodníky a sedmilháři? A policisté je ctít a dodržovat nemusí?? Připadnete mi jako jeden z těch politiků,nebo policistů! Tady všichni státní zaměstnanci jen kradou,hovno dělají a ještě berou úplatky a vy se nestydíte říct hlupáčkové dodržujte a ctěte zákony? My kteří všechny ty lumpy platíme ze své dřiny,si máme nechat srát na hlavu od podvodníků,kteří nám plivou denně do tváře? Zamyslete se nad sebou,neboť z vás mluví hloupost mezka,který udělá vše co nějaký vůl napíše na papír!

Daniel
28. července • 21:03

Autor článku si musí v každém případě uvědomit, že bohužel nejde vyhovět každému, a i kdyby byl "bodový zákon" schválen v jakkékoliv podobě, bude špatný. Ani o toleranci 20km/h pouze finanční tresty o kterých se pisatel zmiňuje nic nevím. Při nedostatku peněz na zaplacení pokuty (což při výše pokuty na "západ od našich hranic" není nic neobvyklého) je např. zabráni věci a pokud u sebe přestupce u sebe nemá tak drahocenou věc nastupuje v některých státech zabrání vozu (chtěl bych slyšet ty komentáře, kdyby tohle platilo zde!) a nebo chládek. Ten probíhá neskutečně rychlým způsobem tzv. zkrácenného řízení a šup např. na 30dní do chládku. Nemáš peníze? nemáš? tvůj problém. Mluví ze mě má vlastní zkušenost a teď dám zase prostor pro diskuzi, jak je ten náš "bodový zákon" strašně tvrdý. Zkuste si ty debilní policajty testnout na západ od našich hranic jako já a možná se vám rozsvítí.

kačer
29. července • 12:09

Až tady budeme mít infrastrukturu jako mají ty země o kterých se tu zmiňujete,až si policisté a politici nedovolí šlápnout vedle,až si policie i ta městská uvědomí,že je tu pro nás a ne my pro ni,až se životní úrovní alespoň přiblížíme k těmto zemím,pak s váma budu souhlasit. Do té doby tohle vnímám jako šikanu a výběr nemalých fin. prostředků jak do státní či obecní kasy,tak do kapes všech zúčastněných v tzv. přestupkovém řízení-minimálně od těch co na to mají peníze,což já nejsem.

bohous
28. července • 22:13

co to placate o pokutach v zahranici??? nase pokuty jsou vzhledem ke kupni sile vyrazne nejvyssi v evrope (a nejspise i na svete) a v absolutnich cislech je nad nami jen nekolik evropskych statu (s daleko vyssi kupni silou)

sayza
28. července • 19:29

Souhlasim s nazory v clanku, ale naucit myslet policisty jinak chce zmenu mysleni u vedeni policie, a to je vetsi orisek. Pokuty za 1000 ruznych prestupku bych zrusil a zavedl jeden prestupek a to neco na zpusob "ohrozeni bezpecnosti ucastniku provozu" ... ale to by opravdu chtelo aby policajti byli schopni a ochotni posoudit nebezpecnost jednani ridice za dane situace a postihovat prave to pokutou a body podle stupne nebezpeci.

VS
28. července • 18:35

Ja priznavam ze se parkovat na miste pro invalidy nesmi , ale sebrat ridicak ?Co se tyka bodu tak mi i tak hodnoceni vzhledem k nebezpecnosti velmi prehnane .

kačer
28. července • 16:17

Oni totiž politici mají strach uvést do zákona klausuli,že policista dle vlastního zhodnocení a zvážení situace vyměří pokutu od-do. A má to i své opodstatnění,vždyť by nás policisté téměř mohli vydírat slovy,víte kolik vám můžu?
Dokud neodejdou do penze všichni politici a policisté načuchlí komunismem a dokud tady nenastanou ta nejpřísnější kritéria pro obě skupiny,nebude tu spravedlnosti a pořádku. Policajt by si měl vážit že pracuje pro stát v uniformě a potom pobírá rentu,jenže oni tam povětšinou chodí pro sociální jistoty a vidinu nadprůměrného výdělku,no a po odsloužených 10-15 letech májí rentu,ale chybí jim ten zápal pro práci,jako mají jinde v moderním světě. Tím pádem si jich nikdo neváží a jejich renomé padá kdesi dolů do propasti. Mínění národa o obou policiích je katastrofální. O politicích to platí dvojnásob.
Doby kdy poldové začnou přemýšlet mozkem a to citlivě,individuálně k vzniklé situaci se nikdy nedočkáme,už teprve ne když MP to má de-facto jako povinost,jelikož tím zvyšuje rozpočet té které obce,a hlavně svůj platový výměr.
Co se týče měření před školou,tak to jsem zažil jen při akci citron,kde se nepokutovalo a děti vám buď děkolvali,že jedete slušně a nebo vám dali citron za porušení,podotýkám,že to bylo za účasti republikové policie. Městská se mi líbí ráno před školama coby převaděči dětí. Měla by dohlížet na veřejný pořádek a bezpečnost na ulicích,ale dle mého mínění i v dopravních prostředcích,hlavně po fotbalech a hokejích u zábavních center dohlížet permanentně,ale to se jaksi nevidí. Zato jako tirák je potkávám v noci na každé lepší čerpačce,jak se zašívají na pokecu s holkama. Rádi jsou i ty holky,protože je nikdo v tu chvíly nepřepadne,ale takhle si asi zřizovatel MP nepředstavoval práci MP.
Prostě dostali tuhle pravomoc,je podle mne otázka času,kdy se úředníci zahltí počtem nevyřešených přestupků a stížností na chování jednotlivých policistů,kdy i já se hodlám bránit zuby nehty,neboť ze svého ani ne průměrného platu ( vnitro do 7,5 tuny) si nemůžu dovolit platit 2,5 v lepším a 5 v horším případě. Bodů se až tak nebolím a ta pokuta mi nabourá celý měsíc a i ty další než se spamatujem ( manželka + dítě).
Nevím proč se vybavujou motorkama,na kterých se budou učit pěkně dlouho než si to rozdají s motorkářem,místo aby začli postupně zlepšovat svůj autopark. Vždyť 1,3 feldy ještě na plyn a s 300 000 km jsou k smíchu. Navíc si myslím,že polda na motorce má soudnost a pokud sám není motorkář tak nebude svůj život riskovat v předem prohraném závodě,pakliže motorkář je,tak bude držet kolegovi štangli a necháho jet. Navíc si myslím,že motorkář je nebezpečný mnohem míň než auto,ale to je věcí názoru.
Takže závěrem,chce to racionální myšlení od nás všech od řidičů tak i od policistů. Hlavně by si měli policisté uvědomit,že i oni jsou homo sapiens a i oni jsou řidiči. Přeji všem mnoho km bez nehody,žádné pokuty a body a žádnou srážku s MP,pardon s blbcem..

Pavel
28. července • 18:22

S velkou částí Vašeho příspěvku souhlasím!! Chci se hlavně přiklonit k názoru, že výše pokut podle nového zákona je pro spoustu lidí neúnosná!! Dokonce na mě NZ dělá dojem, že nejde vůbec o nějakou prevenci ale hlavně o regresi a to hlavně prostřednictvím výběru pokut. Mě osobně by také tolik nevadily na př.dva body za to, že se to se mnou někde v obci z kopce rozjede na šedesát a chytnou mě, než k tomu ještě platit patnáct stovek, které s mým měsíčním rozpočtem neuvěřitelně zatočí! Hlavně pravomoc pro MP přímo nabízí k názoru, že zde jde jen a jen o přínos do obecní pokladny!! Mým velkým přáním je, aby se tam nahoře mezi politiky našel někdo rozumný, kdo by celý tento zákon přepracoval do rozumné podoby
a dokázal jeho schválení. Toho se ale asi nedožiju.

Radek
28. července • 14:51

Musim se přiznat, že číst všechny příspěvky opravdu nelze.Teď jen několik mých připomínek:
1) sám jsem zastáncem odstranění nesmyslných 30 v obcích, které sloužili prý jen jako psychologická pomůcka, kde řidiči nejezdili 30, ale aspoň se snažili jet 50.
2) 50km/h v obci respektuji a myslím, že je to vhodná rychlost, vždyť se tam pohybují často velmi rozpustilé a nepozorné děti, nebo důchodci, kteří již nemají tak dobré vnímání a rychlé reakce. Dá se tomu říkat také ohleduplnost.
3) existují místa v katastru obce, kde by 70km/h nezpůsobilo sebemenší omezení občanů obce a 50 je tam zcela mimo mísu.
4) zvedl bych 90km/h na silnicích 1. a 2. třídy na 100km/h jako v SRN
5) o tom, že policisté nic nerespektují nemusíme debatovat, to je smutný fakt.
6) 130km/h na našich pseudodálnicích je někdy až moc.No ale co mě nejvíce štve je reakce lidí na zavedení bodového systému. Již dlouho jsem čekal na nějaký velmi represivní zákon, který bude tvrdě postihovat naprosté nerespektování dopravních předpisů. Vždyť se přece jedná i o mou bezpečnost a mé rodiny. Proto budu rád, když i ostatní se budou snažit jezdit podle jasně daných pravidel. Nebudu vůbec diskutovat o předjíždění přes plnou, či rovnou dvojitou čáru, zákaz zastavení taktéž - bez diskuze. Co mě ale nejvíce štve je polemika ohledně toho, jestli jedu 48 ne 51 a jestli mi naměří policista 51 nebo i víc atd. Ano, může to potkat i mě, chvilka nepozornosi třeva v kopci a jsem na 52 a lup ho pokuta. Ale proto jezdím podle tachometru kolem 45km/m a vůbec mi to nevadí. Jsem v klidu, můžou mě měřit jak chtěj a když k něčemu dojde, mám čisté svědomí. A věřte, už se mi to mnohokrát vyplatilo ! A to již dávno před bofdovým systémem.Korunu tomu nasadila masmédia, která okamžitě zahájila kampaň proti funkčnosti a kalibraci radarů. A výsledek ? Všichni víme, že když pojedeme o 10% rychleji a policista nás změří, nic se nám nestane. Takže paráda 50 pro nás neplatí. Nevim, jestli někdo již pochopil, že těch 50 a 90 a 130 je max. povolená rychlost, nikoli nařízená. Nevim, asi jsem od jinud, ale nechápu, proč dělá někomu dodržovat pravidla a ještě je velmi rozhořčen, že ho někdo postihne za jejich nedodržování.Od začátku se jen řeší, že postihy jsou tvrdé. Jistě jsou tam sporné věci. Proč ale všichni řeší tvrdost nebo měkkost postihů a nesnaží se říci, tak já tedy budu ty zákony dodržovat. Vždyť se mi může stát, že při nedodržení rychlosti v obci mohu zabít malé dítě. A těchto možných průšvihů je přeci celá řada.Svícení přes den ? Konečně to někoho napadlo to uzákonit na 24 hodin denně po celý rok!!!
Některé řidiče nenapadlo rozsvítit ani když to bylo velmi nutné za nepříznivého počasí.No mohlo by se pokračovat dál. V tomto státě totiž stále platí nějaký výrok za komančů vypitého pivního mozku, že zákony jsou od toho, aby se porušovaly. Dovolím si nesouhlasit.Nejsem moralista, ale co se chování v silničním provozu týká, měli bychom začít u sebe a zkusit zákon, i ve své nepovedené podobě, respektovat. Nechceme přeci, abychom někomu ublížili, nebo aby někdo ublížil nám.

brm
28. července • 22:37

Nejsem ovce, nechci zpatky komunismus a straseni a trestani lidi za neco, co vubec nemusi znamenat problem. Reci o zabitych detickach si nechte pro sebe, nejste na strankach blesku, aby vam hystericke neridicky davaly za pravdu. Nebudu "zkouset respektovat" zakon, ktery je idiotsky. Na to si svoji svobody moc cenim.P.S. svobodou myslim stav (ponekud pokroucene), kdy mi stat da pokoj, pokud nikoho neohrozuji a nikomu neublizim (pokud ale jedu 55 km/hod na silnici, kde je 50km/h a bude 22:00), tak klidne zaplatim pokutu, ale odmitam uznat ,ze jsem natolik nebezpecny, ze nemam na silnici co delat (body).

František
28. července • 11:58

Jestli je něco tragikomického, tak jsou to pisálkové z Autorevue. Ať se stane co se stane, tak se více či méně (většinou méně) sofistikovanými způsoby neustále a za všech okolností navážejí do nového silničního zákona. Ačkoliv situace na našich silnicích vyvrací většinu jejich výtek, neustále hledají nové a nové pseudoargumenty proti.Je velmi úsměvné, jak si v dnešní době mnoho lidí řeší své problémy tím, že publikují své světonázory na webu a snaží se je vydávat za novinářskou práci a nejpravdivější pravdu na úplně celém světě. To bylo naposledy, co jsem zvýšil počet návštěvníků vašeho webu. Vaše články o novém silničním zákoně jsou hodny blogu nějakého osmnáctiletého tuzéra, ale ne seriózního motoristického webu.

Honza
28. července • 22:33

S Františkem souhlasím! Akorát za to snad nemůže redakce, ale jen pár pisálků. Bojím se, že patří mezi ty, co "svobodně" jezdí víc než stanovuje zákon, brzy jim bude zabaven řidičák (čehož se bojí a proto píšou) a pak budou mít moře času, aby psali více článků ...Když je někde značka padesát, tak se tam má jet padesát a ne tolik, kolik si řidič sám myslí, že zvládne (nějaké dítě tam vběhne za míčem a ...). Tolerance policistů umožní, aby se jezdilo 50 plus minus a ne 40 plus minus, jen aby se trochu padesátka nepřekročila. Toť vše, buďme za to vděčni.Doufám, že redakce s těmito pitomými tendenčními články skončí a bude raději upozorňovat na to, kde je značkami rychlost nastavena vysoká nebo moc nízká a měla by se změnit. A pokud si myslíte, že by se mělo jezdit ve vesnici 60, tak pište tohle, a ne, že by tam měli policajti za 60 kmph dělat prstíčkem tytyty, už to nedělejte, a teď jeďte dál, krásnou cestu ... Pokud však nejste pro zvýšení max rychlostí, tak neremcejte, že stanovená rychlost se vyžaduje. A šéfredaktora prosím, ať vybírá kvalitnější, objektivnější články.

Tlamik
28. července • 14:37

No mně taky na novém zákoně vadí hodně věcí. Taky jsem najezdil stovky tisíc kilometrů bez nehody, jezdím denně, takže se nepovažuju za nějakého piráta nebo podobně. Nikdy jsem nejezdil podle značek omezujících rychlost, ale podle svého rozumu a citu. Je mi jedno, že je v obci 50, ale když vidím, že se tam pohybuje příliš mnoho lidí nebo očekávám, že z poza autobusu někdo vyběhne do cesty, tak prostě nejedu 50 ale třeba 30 i míň, ale když vidím, že je prázdna čtyřproudovka, tak jet padesátkou je zhovadilost. Nicméně jsem se přinutil a opravdu od prvního jezdím úplně přesně podle předpisů, hned od značky. JENOMŽE, aut co jezdí stejně pomalu jako já je cca 20-30% (ze začátku jich bylo asi 80%), jak to pak může mít nějaký efekt, to už je pak jedno, jestli i těch 20% pojede rychleji, když zbytek to tak dělá. Celkem běžně se mi stává, že na čtyřprodovce jede v pravém pruhu kolona aut celkem podle předepsané rychlosti, ale v levém nás mohutně předjíždějí TIRáci a transiťáci apod. Je to opravdu to, co ten zákon zamýšlel. Pokud se nezmění hlavní jádro pudla a sice, že u nás bohužel stále platí, že rychlost dodržuje jenom debil a normální je ji nedodržovat, tak se nikam nepohneme. Já nechci být za debila, ale bohužel si tam od 1.7. připadám, jedu jak magor 50 na čtyřproudovce nebo jedu 30 až k nejbližší křižovatce, přitom mi je jasné, že tam nějaký chuj zapoměl dát konec té 30ky. A třeba když je v obci rychlost na 70 nebo víc a projedu křižovatkou, kde není pokračování té rychlosti, tak uberu na 50 a jsem nasraný, jednak ze zbytečného omezení a jednak z těch magorů, co na mně troubí, protože jsou přesvědčeni, že tam je furt 70ka. Pokud bude zákon platit pro všechny stejně a bude i kontrolován, tak přece není možné, aby ho dodžovalo pouze 20-30% lidí. Proč nikdo nepokutuje ty TIRáky, co jedou jak frajeři v levém pruhu (si snad myslí, že nám ty osobáky víc nejedou nebo proč asi jedeme 50 v pravém pruhu ???). Pomalu ale jistě se situace vrací do starých kolejí, většina rychlost nedodržuje a akorát si všichni hlídají, jestli není nikde policajt. Se zaťatými zuby se zatím snažím nepodlehnout a jezdit podle pravidel, ale jestli to tak půjde dál, bude nás jenom jako homosexuálů. Taky mi je jasné, že když ouřadové chtěli aby se jezdilo maximálně 50, tak tam vrazili 30, takže buď se zrevidují všechny značky (drahé a pro naše úřední šimly časově náročné), anebo se stanoví toleranční limity. Nejlepší by byly značky typu "jestli si debil, tak jeď 50, jestli máš mozek, tak můžeš i 70, ale pouze pokud to dovoluje dopravní situace" (jenomže každý se vidí sebekriticky s mozkem)

AAA
28. července • 13:55

František:
....sofistikovanými způsoby neustále a za všech okolností navážejí do nového silničního zákona. ""Ačkoliv situace na našich silnicích vyvrací většinu jejich výtek""", neustále hledají nové a nové pseudoargumenty protiJa bych Františka tipoval na kloboučníka, který jezdí 30/60 a jediný co za jizdy v autě vidí je tachometr, na kterým má přilepenou palici. Za sebou vytváří kolony a jak vidí značku obce bez milosti tvrdě šlape na brzdu, bez ohledu na jím vytvořenou kolonu za ním.
Jediné co se změnilo, po zavedení "typicky česky vytvořeného zákona" = bodového šmejdu, je nárůst nehod, kamionů, kolon( které teprve nastanou až bude po prázdninách a dovolených), nesmyslné postihy za banality, které nikoho neohrožují (pokuta pro cyklisty za pád na kole, ztráta řidičáku za staní na invalidech, super princip 2x a dost a jiné zhovadilosti, které v jiných zemích nemají obdoby). Úmrtnost je stále stejná, možná i vyšší (díky kamionům,kteří si teď jezdí stále). Navíc si MP (obvykle absolventi ZVŠ) pěkně léčí komlexy a spoří do městské kasy.Jak je to možné, že dají takovouhle páku individuum,kteří se marně snažili dostat ke státní policii či armádě, ale neuspěli a proč?MP byla zřízena pro udržování pořádku ve městech(což stejne nedelali). A nevěřím, že budou respektovat domluvenou toleranci,protože když ji nedodrží, co se jim múůže asi tak stát???NIC!
Neříkám,že není třeba zavedení bodového sytému. Ale je třeba vytvořit takový, který nebude postihovat jen slušné řidiče, kteří nikoho neohrožují, neriskují a mají naježděno mnoho kilometrů bez nehody (to František nemůže posoudit,protože sedá za volant s očima na tachometru jen jednu sobotu v měsíci, když přejíždí do vedleší obce s kolonou v zádech):-D
Nechápu, proč nemohou vytvořit obdobný bodový systém jako mají v Německu,kde to už pár let výborně funguje a kde to postihuje jen ty,kteří skutečně ohrožují ostaní.
V neposlední řadě je neskutečné, že Bublan s Husákem a jiní níže či výše postavení policisté porušují to, co oni striktně vymáhají a nejsou za to potrestáni.Vymýšlejí jen nesmyslé výmluvy a lži( viz Bublan a jeho výmluva,že zdravil kolem prijíždějícího policistu přes nepruhledné sklo) a Husákova výmluva typu - zapomněl jsem se( sledované dva dny po sobě):-)).

Bagr
28. července • 14:52

No z meho pohledu razantne pribilo nervnich ridicu. Pri nedelnim vyletu po Jiznich cechach sem mel docela strach. Timto zdravim 2 nervni ridice, kteri neunesli, ze na hlavni silnici je velky provoz a zacali se cpat vedle chudaka, ktery daval spravne prednost, vynadali mu a za krasneho hrabani opustili krizovatku ( tak tak ). Pak take 2 tutery, kteri na 30km/h dali 70 :-) No a v neposledni rade jednu pani ve Fabce, ktere evidentne dela problemy jet na okresni silnici vice nez 40 a tak sme udelali pekny "strudlik". Ne, opravdu se diky novemu zakonu necitim bezpecneji, spise naopak. To, ze mi pri 90ce predjede kamion ani nekomentuji.

Haya
28. července • 12:44

to Frantisek: jste komouš nebo socialista nebo kloboučník nebo zastánce policejního státu?:-O
pro ostatní: Buďme rádi za jakoužtakouž demokracii, že aspoň žurnalisté se nebojí poukazovat na věci, které jsou špatné.... B-]

KD
28. července • 11:36

Jasně, když čtu takovéhle perly, vzpomenu si na kamarádku, které "uzubila" úmyslnou jízdu na červenou na dvě stovky. Jasně, že pevné sazby nejsou všelék, ale přeci jen mi to přijde lepší řešení, než dávat nechávat příliš velký prostor pro různé smlouvání a ovlivňování.P.S. Pokud je někde nesmyslné dopravní značení, můžete podat správci komunikace návrh na jeho změnu či odstranění. Vyžaduje to samozřejmě úsilí a výsledek není zaručený. Ale je to zodpovědnější a svobodnější jednání než pindat nesmysly v diskusích nebo si nějakými excesy ve značení ospravedlňovat prasáckou jízdu.

Peugeotak
28. července • 11:45

Me se to zas docela libilo...kdyz sem projel zaroven pesi zonou, tramvajovou trati a zakazem vjezdu (Palmovka), nesvitilo mi svetlo a nenasel sem doklad o povinnym ruceni, tak sem to z litra ukecal na petikilo, ve 3 rano mi to prijde docela fer.

KD
28. července • 11:52

Viz reakce na vas predchozi prispevek.
Mozna si ale delate srandu a ja to spatne pochopil ...

Haya
28. července • 11:25

říkám: MP by měla především dbát na dodržování veřejného pořádku ( zlodějíčci, sprejeři, zajišťování bezpečnosti na lidových akcích, pomoc u přechodů zvláště u škol, násilnosti, opilci, pomoc v řízení dopravy v případě akutních stavů apod. ) a NEstrkat se do věcí typu měření rychlosti apod. B-]

Peugeotak
28. července • 11:23

V této zemi je bordel ve všem, ale začínat se bude u řidičů? Řízení není účetnictví, aby mohlo mít přesná pravidla...musí ale skončit stav, kdy za 2x 60 a 2x 0,8 promile je tentýž trest - rok bez řidičáku!!! Bohužel, za současného stavu ve sněmovně je to pěkně v pr****. V našem městě MP radary nedostane, jinak by mi sebrali poslední radost, to už pak fakt můžu jezdit busem, když ze mě udělají tupou figurku, která nedokáže sama určit kolik má kde jet. Zajímavé je, že limity jsou většinou tak o 20km nižší než by bylo optimální :(((

KD
28. července • 11:51

Soude podle tonu i obsahu vaseho prispevku vam ridicak nikdy vydat nemeli. Pro bezpecnost na silnicich by to bylo lepe a vy byste se mohl naucit delat si radost jinym zpusobem.Rozumim tomu spravne: 2x60 = dvoji prekroceni rychlosti o 60 km/h? Pokud ano, je to pekna prasarna, a jezdi-li nekdo takhle na bezne silnici, mel by byt bez papiru do konce zivota. Necht jezdi sockou.

neodborník
28. července • 11:20

Co je to "těsně vedle" ? To jako ještě trošku přidat toleranci z 56 třeba na 66, to je skoro stejné. A nakonec by nebylo daleko k devadesátce, kde už nemá cenu něco kontrolovat, že ? Jako ty jezinky. Ale sociálně nepřizpůsobiví jednci by měli radost.

Pepa_Jetel
28. července • 11:18

Jakákoli pravidla, která jsou určená k tomu, aby se dodržovala, musí být co nejjednodušší, jasná a pevně daná. Je to proto, že pak každý přesně ví, jak je dodržovat a co se mu stane, když je nedodrží. Jakákoli volnost ve výkladu a uplatňování pravidel vede k nejistotě a hlavně ke korupci.
Od toho, aby se respektovala místní specifika, jsou dopravní značky, tlačme proto na kvalitní dopravní značení a na logická, jednoduchá a jednoznačná pravidla. Svoboda s tímhle vůbec nemá co dělat a docela mě mrzí (ale nepřekvapuje), že se redakce uchyluje k takovýmto demagogiím.

Peugeotak
28. července • 11:38

Priznivci zakona taky maji svuj web, tak muzes jit diskutovat tam, kdyz se ti stanovisko redakce nelibi. Auta jsou o radosti, o rychlosti, o prozitku. Ten nam uz sebrali

smudliky budliky
28. července • 17:56

Mladoch, no.

Vit
28. července • 11:00

Podobne argumenty jsem hned po zavedeni tohoto nesmyslneho zakona psal do diskuse ChceteZmenu.cz. Dulezite jsou zkusenosti a koncentrace ridice, stari, technicky stav a typ auta, hustota provozu, rocni obdobi pocasi a ja nevim co jeste. A nalajnovat vsem a pro vzdy 50, pripadne 90 ci 130 je totalni nesmysl!!!

Pavel Vrany
28. července • 10:58

Beru to jako pokus vyjit vstric vystersovanym ridicum, kteri se drzi 40 ze strachu s prekroceni rychlosti., tam kde mohou jet 50. Do te miry OK.Bohuzel je zrejme, ze vetsina urvancu bude povazovat zvyseni tolerance z 50 na 56 jako zvyseni povolene rychlosti na 56. Autor tohoto clanku je krasnym prikladem takoveho VOLA.Kdyz je tam 50, mate jet MAXIMALNE 50 a ne si vymyslet duvody, proc prave tady mate narok na vyssi rychlost. Nesouhlasiteli se smyslem takovehoto omezeni, obratte se na prislusny urad. Hovada co v takovem pripade si reknou "nikoho neohrozuji, udelanm to po svem" nemaji na silnici co delat.

Peugeotak
28. července • 11:43

Ty si fakt genius, nechces kandidovat do parlametu? Ty jeden neurvalce, mas vubec papiry? Pirate, urcite jezdis minimalne 51! To je pri brzdeni rozdil asi 6 cm!! Vis kolik lidi muzes zabit kdyz nedobrzdis??? Bez se vycpat, kdyz muze jet po meste kamion 50, tak proc bych s osobakem nemohl jet 70? Zastavim stejne rychle, nehlede na to, ze chodec spis prezije srazku s os. autem. Nehlede na ABS, lepsi gumy, nez maj na 120ach atd. Provoz se ma sice prizpusobovat nejslabsimu clanku, v tom pripade je ale potreba nejslabsi clanky odstrihnout

Břetislav Černík
28. července • 16:24

Na tom zda máte ABS nebo sebelepší auto nezáleží tolik, jako na tom, jak rychlé máte reakce. Když jedete přes přechod před kterým stojí dodávka (V Praze celkem typická situace a policajti s tím nic nedělají.) 70-kou, tak není žádná šance aby jste vůbec zareagoval a alespoň trochu snížil rychlost při střetu. Při 50-ce máte přeci jen delší čas na reakci a případná rychlost střetu je tím pádem výrazně nižší. To samé je na křižovatkách, kde auta stojí na rozích a když chcete vjet do křižovatky tak je to jak v ruské ruletě. Myslím, že dopravní policie se u nás často nechová tak aby zvyšovala bezpečnsot na silnicích, ale tak aby vybrala co nejvíce prachů a smlsla si na buzeraci.

Hondar
28. července • 14:00

Podle tvoji teorie by to mohlo byt i tak, ze kdo ma auto za milion a vic, ten muze jezdit 70, kdo od 500K do milionu muze jezdit 60 a ostatni padesat, protoze drazsi auta maji lepsi vybavu a vetsinou i brzdy a tak zastavi ze 70km/h stejne jako treba Fabie z 50km/h. Fakt genius :-/ To je blbost, co? Proste problem je v tom, ze by se melo kompletne prehodnotit znaceni a tam, kde to jde, dat treba ve meste 70-ku, zejmena tam, kde je treba dvouprouda silnice. Nedavat 80-ku na rychlostni silnici, kde to je nesmysl (typicky napr. strakonicka R4 v useku pred Cukrakem), nepouzivat 30-ku nikde jinde nez v obci, kde je to skutecne treba (to je mimimum pripadu) atd.

bohous
28. července • 10:27

v sobotu se prý sejdou soudci, chteji se dohodnout že vraždy do 3kusů se budou soudit jako podmínka...
Přijde mi neuvěřitelné a alarmující že se šéfové MP sejdou a usnesnou na tom že budou zákon interpretovat jinak než je v něm psáno. To hraničí s trestným činem! Co má co MP stanovovat nějakou toleranci? ta má jasně dáno že má prosazovat dodržování zákona kde je psáno 50 kmh. Jestli si sednou a řeknou že to bude jinak je to podle mne zneužití pravomoci veřejného činitele.p.s.: jezdím v obci s rozumem 79, nebot je to stejný přestupek jako 53 ;-)

Jezevcik
28. července • 10:51

Az na to ze uz 71 je uz za 3 body...

bohous
28. července • 11:15

pardon, 70+3%

Peugeotak
28. července • 11:36

Jo, ja taky. Jestli uz se s tema idiotama vylizanejma mam pretahovat o kazdickej km, tak at jich tam maj aspon poradnou porci, jezdim 70 a sem hroznej pirat silnic!!!! A hlavne u skol, protoze tam je ted spousta remeslniku a ty je potreba obzvlast chranit az do 19. te hodiny 40kou!! Potom uz jich tam je min, tak milostive 50...tohle je stat, to je des...

123
28. července • 9:36

1) Policie tu neni na to aby tolerovala poruseni zakona. Bude tolerovat i kradeze do 500Kc?
2) 50=50, 53>50, 56>50, 60>50
3) Mestska Policie by se do jedoucich vozidel vubec nemela hrabat. Doufam, ze bude nekdy v budoucnu z tohoto pisecku vykazana.
4) Zatim vitezi ceske furiantstvi - zakon, ktery se mi nelibi nemusim dodrzovat.Bude to jeste dlouha cesta.

brm
28. července • 13:00

Hm, dojdete si na policii, ze vam nekdo ukradl 500 Kc. Maximalne s vami sepisi papir, ktery hodi do zasuvky.Ne nadarmo je kradez do 5000 Kc prestupek, nikoli trestny cin.Jen Simonovsky (a s nim hromada idiotu) se zblaznil a nechape rozdil mezi maximalni povolenou rychlosti a nebezpecnou, neprimerenou rychlosti (ktera muze byt paradoxne i nizsi nez max. povolena).Nulova tolerance ... idiocie nejvetsiho kalibru. To nas opravdu posouva na balkan. Jel jsi 60km/hod v noci na 4proudovce ? Zabavit auto a useknout pravy kotnik. Idioti.

Ondra
28. července • 10:28

Naprosty souhlas!Nejvíce vždycky řvou ti co se jim to nelíbí. Je to asi naše národní povaha, neustále přemýšlet jak se vším nějak "vyčů*at", nebo jak něco obejít ...

Peugeotak
28. července • 11:33

Ses ubozak, kdyby to vymejsleli odbornici a ne poslanci, tak by se to dalo respektovat bez problemu, takhle je to snuska kravin. Kdyby to aspon byli moji poslanci, co to schvalili, ach jo...

Jarda
28. července • 9:22

Ještě by to chtělo zmírnit přísnost u alkoholu. Západní evropa má min. 0,5 promile a funguje to. Čím víc na balkán, tím větší přísnost. Kdo by ale plnil výkaz práce policie a státní kasu, pokud by ze statistik vymizeli chudáci, co si dali pivko k obědu a dýchli 0,3 promile. Slušným se uleví a prase stejně bude chlastat zákon nezákon. Můj návrh je do 0,3 povoleno, do 0,5 rozumná pokuta bez bodů a hodinu pozdržet dokud to neklesne. A naopak od 0,5 klidně vyšší přísnost než dnes.

Pavel
28. července • 19:11

Já si o tom myslím asi to, že sice zbytkový alkohol není tolik škodlivý jako třeba 0,5 promile, ale pořád je to alkohol. Tady se spíš jedná o to, že je zcela správné mít nulovou toleranci alkoholu, protože teď se lidi drží a nedají si až na výjimky před jízdou žádný alkohol, ale jakmile se to povolí, tak se to stane zvykem a ti co to dnes nedodržují, tak si holt místo jednoho piva předtím dají dvě, protože když porušují zákon nyní, tak nebudou mít respekt ani poté, kdy by se určitá hranice tolerovala. Za volant prostě alkohol nepatří. Jediné co mi přijde trochu hloupé je, že při nehodě je řidič s alkoholem v krvi i v minimálním množství automatickým viníkem, což bych bral od té určité míry (např. 0,3) ale u řidiče s 0,1 promile bych ho potrestal za alkohol zvlášť, ale nehodu bych šetřil jako normálně, když je výsledek testu na alkohol negativní.

Jarda
29. července • 11:24

A proč by nepatřil ? Jsem striktně proti tomu, aby lidé jezdili autem (ale nejen autem, ale dělali jakoukoliv činnost, která někoho může ohrozit) opilí, nebo i jen v euforii vyvolané třeba 2-3 panáky. Ale dát si pivko nebo dvě kolem oběda, ještě chvilku posedět a za hodinu jet? Nulovou toleranci k čemukoliv považuji za zásah do práv a svobod. A mé právo a svoboda by měli končit až tam, kde začíná právo a svoboda druhých, nikdy ne dříve! Navíc u alkoholu se i lékaři shodují, že v rozumné míře prospívá. Prostě je to normální součást stravy. To bychom mohli zakázat jíst feferonky, protože pak pálí prdel a člověk se kroutí na sedadle, hrách protože nadýmá a člověk se také kroutí, poslouchat rádio, protože některé písničky tě nabudí nebo naopak uchlácholí, postavit zdi kolem silnic, protože pohled na holky nebo hezkou přírodu snižuje pozornost atd. Rejpalům, jejichž jediným argumentem je : A proč si musíš dát pivo nebo víno k obědu lze odpovědět jen "a proč ne" a dál se s nimi nebavit. Já zodpovědný jsem, svojí míru znám a myslím, že i většina ostatních. A ti co zodpovědní nejsou... ale to už jsem psal dříve.

beat
28. července • 10:07

0.49 promile ještě royumn8 pokuta, 0.51 už tvrdý trest. Zajímavé.. Chudák ten, kdo onen půllitr dopije více....

Hyena
28. července • 12:30

Udělal bych to jinak:< 0.15 - V pohodě
0.16 - 0.2 - Napomenutí, varování
0.21 - 0.3 - Pokuta 2100 - 3000Kč, zákaz řízení na 2.1-3 hodiny
> 0.3 - Velký průšvih. Zabavení auta, protialkoholní léčba, zákaz řízení na mnoho let.

vlek
8. srpna • 13:55

Už vidím, jak se by se někdo začal ohánět nepřesností měření a vyžadoval by opět pásmo tolerance. Je prokázané ovlivnění chování pod vlivem alkoholu, takže pokud piješ, nemáš na silnici co dělat a basta. Pokud to nechceš dodržovat, raději se nech vozit. Alkohol na silnici nemá co dělat a není na místě povolovat jakékoliv promile.

beat
28. července • 12:38

a opět. 0.3 zákaz řízení na max. 3 hodiny, 0.31 zabavení auta...
proč?

Jarda
28. července • 13:49

Pro "beat" : 0,5 promile jsou dvě piva a to už s někým zahýbe, hlavně teď v létě. Takže proto 0,5 jako maximum. A pro "hyenu" : 0,2 je vyložený zbytkáč, 0,3 je tak jedna desítka. A za jednu desítku, několikatisícovou pokutu ? Takže by bylo dobré vyjadřovat se k něčemu, o čem něco vím. Protože na základě dedukcí, domněnek a práce mocných, ale amatérů, už v tomto státě děláme hloupostí víc než dost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
beat
28. července • 13:56

Jarda: Jenže na každého "jedna desítka" účinkuje jinak než na jiného. Znám pár lidí, kteří by byli i po jedné desítce velmi nevodni jako řidiči.
Jenže mě jde o něco jiného. O ten "zlom". 0.49 OK, 0.51 průšvih atd.

Jarda
28. července • 14:16

Tak to jo. A k tomu, že někomu ta jedna desítka stačí, aby byl mimo: Pokud to o sobě vím, tak se tomu vyhnu. Proč by ale kvůli několika jedincům měla být omezována spousta normálních lidí? Připomínáš mi jednu z věcí, která mě štve. A to je kolektivní vina. Např. mezi Kladnem a Buštěhradem na dlouhé široké rovince byl 2x po sobě smrťák. Jednou v noci, kdy tam není moc provoz, podruhé ve dne, ale řidič byl znám svojí prasečí jízdou. Přesto je tam dnes nesmyslná 70 a zákaz předjíždění. Prostě byl někdo rychle hotov s úsudkem a odnáší to všichni. A k tomu rozmezí" V Německu jsem zaplatil za rychlost, moje blbost, policajt byl přísný, ale slušný, já vinu uznal, žádný problém. Vyndal sazebník, od změřené rychlosti odečetl toleranci radaru, podíval se do tabulky, já zaplatil 80,- EUR, popřál mi šťastnou cestu a hotovo. Přes tu pokutu jsem Němcům záviděl. Tolerance, ale pak přísnost a striktnost. Tady je vážně Balkán.

beat
28. července • 15:30

...kvůli několika jedincům... to zní krásně. Jenže kdyby to tak fungovalo, nemáme omezené rychlosti, nemáme povinné svícení, nemáme plné čáry, nemáme zákazy předjíždění, nemáme braní řidičáků za zaparkování na invalidech atd atd. Bohužel to tak funguje a všude po světě..
Já si nemůžu stěžovat ani na naši státní policii. Několikrát mě zastavili a byli slušní a rozumní...

Jarda
28. července • 18:19

Ano, všude na světě. Západ má povolený alkohol, mimo obec stovku, většinou nepotkáš preventivní kontrolu, prostě až když něco uděláš, tak si to zodpovíš. A to co se u nás děje, to se v civilizovaném světě vážně moc nevidí. Jo a v Americe se nedejchá ! Projdeš se po bílé čáře, postojíš na jedné noze, sáhneš na nos a teprv pokud to nezvládneš, tak máš průser. Říkám, jsme Balkán ! Přísná omezení, nepropracované předpisy a sankce, prostě jseš napospas. A k druhé části příspěvku, já neřekl nic špatného o policajtech. Nesetkal jsem se s uplácením, drzostí, arogancí, prostě ničím na co bych nadával. A to jsem také pár pokut zaplatil. Ale nikdy za vážný přestupek, vždy za běžnou věc, co dělá spousta lidí aniž by někoho omezila, natož ohrozila. Jen se prostě občas chytí v pastičce. Avie supící 30 do vrchu, kde je sice daleký rozhled, ale z nějakých důvodů plná čára. Předjetí v 100 km/h mi trvalo asi 2 vteřiny. Nebo poslední barák v obci, 100 metrů za ním až cedule, ale radar mezitím apod. Práskl do mě zezadu náklaďák, když jsem čekal na červené, ale i já dýchal, naštěstí nic. To mi leze krkem. A to není v těch chudácích poldech na silnici, ale v tom našem debilním systému.

KKK
28. července • 9:07

Už vidím městskou policii,která pokuty odvádí městu do pokladny,že budou stát kde mají a ne tam kde se nejvíc vybere:-D Nechám se (nenechám) překvapit:-P

Payne
28. července • 9:03

Doted jsem cetl ze radar ma nepresnost v okruhu +3kmh. Plati to teda i ted kdyz mi namerej 57 ze muzu rict ze to vlastne muze byt 54kmh a tim padem mi muzou... ?

MilKy
28. července • 19:28

Ne neplati

Libor
28. července • 8:43

Páni řidiči pozor, když vidíte u školy třicítku s doplňkovou značkou.
V Orlové před čtrnácti dny měřili měšťáci u školy, nic by na tom nebylo kdyby nebyly prázniny. Na doplňkové tabulce bylo že omezení platí v pracovní dny a od 7 do 15. Tento týden už třicítku i doplňkovou značku sundali.
Jestli to nebyla buzerace tak nevím.Libor

Jarda
28. července • 8:31

Rád bych reagoval na dva úryvky:
"...při nejlepší vůli nebudeme nikdy schopni osadit silnice takovým značením, které bude vždy reflektovat všechny nastalé okolnosti a určovat maximální bezpečnou rychlost. A na takový předpoklad zkrátka nelze "přišít" zákon, který dává velmi malý prostor k individuálnímu řešení každé situace..."
"...Je třeba se smířit s tím, že 55 km/h na padesátce může někdy představovat větší riziko než 70 km/h na jiném místě, kde je totožný limit. Jendou je noc, jednou je den, jednou jsme v centru, jednou na periferii, jednou na čtyřproudé cestě, podruhé v jednosměrce. Zde všude platí stejný limit, který ale nemá cenu stejným způsobem vymáhat...:Pane autore, pokud je někde značka 50, JE TAM ZKRÁTKA OMEZENÍ NA 50km/h. A měli bychom si zvyknout, že se tam bude MUSET jezdit 50, protože se zákony, vyhláškami ale ani s výkonnou mocí se prostě NEPOLEMIZUJE. Jinak u nás bude chaos.Jiná věc je dosáhnout, aby nesmyslná omezení na silnicích byla odstraněna. S tím lze jen souhlasit.

Jarda
28. července • 14:49

Tohle nepsal Jarda co psal pár článků dál o alkoholu, to psal úplně jiný Jarda. Já bych totiž odstavec "Pane autore..." nikdy nenapsal. Jestliže je něco nefundovaný nekompetentní výpotek někoho, kdo je rychle hotov s úsudkem a ještě rychlejší s řešením, tak se o tom prostě polemizovat bude. Nejsem zastánce anarchie a zákony ctím, ale nejsem ovce, co jde slepě za pastýřem ducha mdlého.

Pleskoun
28. července • 9:08

Prosím, aby jste si to přečetl znova. Jde o to, aby se trochu odlišili tresty podle míry nebezpečnosti...

Tomáš Marný
28. července • 8:03

... a to dávno před 1.7.2006, v Kralupech nad Vltavou. Ovšem prováděné Policií ČR, městští bezmozci si raději stoupnou v neděli ráno v 8 hodin v Praze na Hradčanskou, kde v tuto dobu je rychlost 53 km/hod. samozřejmě smrtelně ohrožující...

LOL
28. července • 7:12

Laskavě si prosím uvědomte, co to znamená pojem svoboda! Jak je možné, že jste nekřičeli před tím, než tato vyhláška vstoupila v platnost, když jediné, co se v zásadě změnilo, je výše trestu za její porušení. Kdyby to opravdu bylo tak jak tvrdíte, museli byste být nesvobodní už předtím, ale vám vadí to, že stejné porušování předpisů je nyní potencinálně bolestivější než dříve a to, že vymahatelnost práva se zvýšila (a celý proces se zrychlil).Dovedu pochopit, že vám nová vyhláška vadí (to mně taky, alespoň některá její ustanovení), a taky se nedomnívám, že co policajt, to beránek co dodržuje předpisy, ale schovávat se za žvásty o svobodě -- to je nečestné a nesportovní a pojem svobody to degraduje na mo6nost porušovat předpisy.A ještě jedna věc -- když tu (a nejen tu, ale i ve svém okolí) vidím, jak každý vidí jen to svoje a na ostatní zvysoka kašle, tak tu zodpovědnost, o které tu někteří píšou, lze vybudovat už jen tou perzekucí. It's sad, but true...

direk
28. července • 8:56

Myslím, že nemáte tak úplně pravdu, z řad minustrů dopravy a šéfů policie vyspělých evropských zemí (jako jsou Francie, Anglie, Německo, Lucembursko, aj.) jsou slyšet na náš zákon spíše věci jako: Tohle je úplný nesmysl. Zajímavé je, že se tento fenomén tvrdě restriktivních a represivních opatření objevuje výhradně v postkomunistických zemích.... atd. atd..... Je zjevné, že nízká úroveň svobody u Nás v nějaké formě stále přetrvává. Na západ od nás mají se svobodným životem daleko delší zkušenosti proto je zjevné, že my říkáme svoboda tomu na co oni jen nevěřícně koukají. To bohužel není jen případ naší situace v automobilové dopravě, ale téměř ve všech dalších oblastech našeho života. Jeden příklad za všechny, odpověď Anglického ministra dopravy na otázku českého novináře ohledně absolutně nulové tolerance k alkoholu: To je absolutní nesmysl, je naprosto nemyslitelné abych po obědě kdy si dám sklenku piva nemohl svobodně dojet zpět do kanceláře svým vozem. A s úsměvem dodal, že i kdyby chtěl a něco podobného jen navrhl tak by ho občané asi ukamenovali...

Tonda
28. července • 10:26

Protože tady jsou jiné podmínky, lidi tady se prostě sami od sebe nebudou covat slušně a ohleduplně, proto je namístě tvrdá represe.

zipiik
28. července • 10:11

zrovna alkohol za volantem neberu jako dobry priklad, nikdo me nenuti, abych si dal po obede pivo, muzu si dat mineralku nebo nealko pivo...zvlast v soucasnych vedrech je alkohol dost nebezpecny

Dandys
2. srpna • 10:57

Jenomže v nealku pivu je alkohol taky.A po půl hodině máš 0,15 promile :-))))

wendy
28. července • 7:34

Ale ano, svoboda je i možnost porušovat předpisy. Svoboda tak, jak jí chápu já, si žít život po svém, a nést za veškeré své jednání odpovědnost. Tedy vědět, že když udělám něco protiprávného, že mě za to stihne trest podle práva. Co vadí redakci, je podle mě fakt, že spoustu jedinců si vykládá svobodu jen jako možnost dělat si věci po svém, bez toho nesení odpovědnosti. Tohle vídám denodenně, a nejen na silnicích, ale i na nejvyšších místech státní správy. A jak známo, ryba smrdí od hlavy. Takže já 100% souhlasím s redakcí.

XP
28. července • 7:52

Technická vsuvka:policie slíbila tolerovat 10% nad - nejvyšší číslo na radaru které toto splní v případě limitu na 50km/h je pochopitelně 55km/h. Jenže do toho musím zanést i povolenou chybu měření (3%). Pro nás horší pochopitelně je, bude-li to v roští měřit o 3% nad. Takže reálná rychlost 53 km/h může být radarem změřena jako 53 * 1.03 = 54.59. Rychlost 54 může vyjít jako 54 * 1.03 = 55.62 a pokud to zaokrouhluje na celé jednotky km/h svítí na radaru číslo 56. Následuje plácačka a "Dobrý den pane řidiči ...). Takže sice si jak páťáci v ZŠ počítáme slovní úlohy, aby nedošlo ke zbytečným tahanicím je koukám záhodno nepřekračovat reálnou rychlost 53 km/h (vůči zemskému povrchu a prokazatelně potvrzenou). Cokoli více může (nemusí, záleží na kusu radaru) už přijít draho. Takže jsem rád, že nám represivní složky vyšli vstříc, vyslyšeli volání řidičů o do nebe volající tuposti svého počínání a milostivě povolili pásmo 6%. Zbytek do 10% sežrala jejich vlastní chyba měření + zaokrouhlení. Sláva jim!!!

Pavel
28. července • 18:47

tak ty sis to asi špatně vyložil, tolerance 55km/h je kvůli tomu, že radary mají odchylku +-3km/h a ještě je nějaká odchylka tachometru v autě, proto i 53km/h je málo.. bylo to i v televizi, že když budeš mít o palec větší pneu než ty, u kterých to bude měřit +- přesně, tak pojedeš 60km/h ale na tachometru přitom budeš mít něco přes 57km/h. Z tohoto důvodu jsou také u některých aut omezeny maximální průměry kol a rozměry pneu.

xpc
28. července • 8:06

Ty budeš asi pěknej truhlík. Povolená je padesátka, tak nevím, proč bys měl jezdit 53. Trumpeto. Ta tolerance není zvýšením limitu, ale usnadnění dodržování padesátky bez stresu, že mě změří...ikdyž budu mít na tacho pade, víš?

Karl
28. července • 10:20

Ahoj policajte! Vidíš to moc jednoduše. Rozumím 50 v centru obce, kde jsou lidi, děcka, psi ... . Tam bych se nebavil ani o 51. Je ale stupidita jet 50 někde v poli jen proto, že až tam někde začíná katastr obce.
Svoboda je právo a povinost nést za sebe zodpovědnost. Jsem a chci být svobodný člověk. Dovedu se správně rozhodovat a nepotřebuji k tomu žádnou nápovědu. A Ty policajte, by jsi měl dohlížet na ty, co tu svobodu nejsou schopni unést a pomáhat jim naučit se s ní žít.
Tvrdit že 50 je 50 a vše navíc "zločin" je projev nepochopení podstaty problému, projev stupidního, otrockého nemyšlení, je to cesta ke ztrátě svobody. Je to cesta jak dělat z lidí blbce, netečné vykonávače příkazů představitelů státní či jiné moci. Zákon není špatný. Špatní jsou jen ti, co jej v tom duchu, jak to prezentuješ tady právě Ty aplikují v praxi. Zde se opět potvrzuje jedna stará pravda, že když sebe lepší myšlenku vezme do rukou blbec neurodí se z ní nikdy nic víc než zase další blbost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
28. července • 22:16

Karl: tyhle plky si tu můžes psat, ale v zakoně je jasně stanovena 50, takže není co řešit ;-)

Karl
31. července • 10:52

Co je víc!? Zákon nebo zdravý rozum? Chceš být otrokem zákona a nebo svobodný dospělý jedincem? Problém netkví v tom, zda-li zákon porušovat či neporušovat. Problém tkví v tom, vědět kdy a jak jeho dodržování do posledního písmene vyžadovat a kdy se smířit s jeho volnějším výkladem. Nic není jen černé a nic není jen bílé tak, jak to v tomto případě vídíš ty Martine.
PS: "Žádné kompromisy ..." - heslo, které víc než výstižněji charakterizuje diktaturu - to jsme tu již jednou měli. Ještě ty pendreky ...

Elvis
28. července • 22:49

No jo zákon je zákon a vůl zůstane volem... :-D Ta diskuze je snad o tom, že ten zákon je postaven špatně, o tom že jakékoliv omezení svobody jednání jednotlivce je přípustné pouze tehdy, pokud je nezbytně nutné.

beat
28. července • 7:17

Zajímavý příspěvek.. můj názor je někde mezi tím vaším a názorem zdejší redakce ;-)

klasik
28. července • 6:54

Je dost zmateční se vyznat v tom, proč zákon o přestupcích vychází z jiného stanoviska, než zákon o silničním provozu. Nebylo by jednodušší postupovat podle přestupkového zákona a zaviněné nehody pak tím více potrestat podle zákona o provozu na komunikacích? Vymezily by se tak rozdíly v oprávněném postihování řidičů za přestupky kterých se dopustili a v případě nehody by bylo možné potrestat řidiče sankcemi danými ustanovením zákona o provozu na komunikacích. Jsem názoru, že taková prevence, která je v současnosti uplatňována, je škodlivá jak pro ty slušné tak i pro hazardéry. Nehledě na to, že o plynulosti silničního provozu lze mluvit jen s notnou nadsázkou:-(

Jarda
28. července • 5:32

Už před účinností tohoto zákona avizovali Městští strážníci, že si na nás smlsnou. Stalo se. Stal jsem se taky jednou z oveček, která překročila rychlost o cca 6 km v hodině na místě, kde nejde nikoho omezit a ohrozit a teď čekám na dopis z úřadu s výměrem pokuty a samozřejmě mínus dva body. Dva dny nato se otočím na místě, kde je bezvadný rozhled a taktéž tam nemohu nikoho omezit ani ohrozit jenže nějaký tupec z magistrátu HMP tam nechal dát značku zákaz otáčení a jsem o jeden bod a 500, – Kč chudší. Podrobnosti na www.topolanek.com. Nejsem postrachem silnic, používám bezpečnostní pásy od roku 2000, svítím i ve dne od roku 2000, autosedačka pro dítě je samozřejmost a handsfree ve voze taky používám řadu roků. Jenom se nemohu smířit s tím, že tuto zemi ovládají mamlasové, co vymyslí, že někde umístní stupidně značku, aby mohli policajti buzerovat řidiče. Takže to dopadlo tak, že jsem se stal ovcí, co bude jezdí 40 km v hodině, dodržuje každou nesmyslnou značku kterých je na našich silnicích 50% a vlci jsou spokojení.Sami přitom porušují zákon a nic se neděje. Jízdy bez pásů, vysoká rychlost, průjezdy zákazem vjezdu jsou pro policajty normální atd. Pokud máte doma fotky policistů porušujících zákon, tak mi je pošlete prosím na e-mail. Více na www.topolanek.com - název topolanek.com je jen z důvodu dobrého zapamatování a web nemá nic společného s p. Topolánkem.

Johny
28. července • 22:32

A přesně kvůli takovým hovadům, jako jsi ty, byl potřeba bodový systém. Doufám, že brzy přijdeš o řidičák a zamyslíš se nad sebou, pokud vůbec na to máš...

pawel
28. července • 15:58

Podívejme se ale na věc z jiné stránky. Řidič, který nerespektoval rychlostní omezení a zákaz otáčení je prostřednictvím bodového systému konečně donucen sekat latinu.

p
28. července • 11:10

Tvuj web dokazuje, ze v tvem pripade zakon funguje bezchybne. Cim driv o ridicak prijdes, tim pro vsechny lepe.Aneb formulace:
"...jel jsem v davu, protoze mi nefunguje tachometr..."
"...blisklo se na radaru (jako ze jedete moc rychle), tak jsem zastavil PREDE MNOU jedouci auto (asi jeste pridal, predjel ho a stopnul)...."

Tonda
28. července • 10:18

To že je někde špatná značka nikomu nedává právo sistanovovat pravidla individuálně, má na to upozornit příslušné úřady. Praha díky striktnímu požadavku na dodržování rychlosti nyní značení reviduje a na bezpečných úsecích bude rychlost zvyšovat, dříve to fungovalo stylem "chceme aby se tam jezdilo max 50, tak tam dáme 30".Pokud je někdo nezvládá auto takovým způsobem, že nedokáže korigovat rychlost v daných mezích, jestli je někdo tak dementní že se otočí na zákazu otáčení je fakt nebezpečný a neměl by vůbec řídit.

Tonda
28. července • 11:07

Buď tak hodný a vymysli si jiny nick ! Já jsem tady "Tonda" přes 2 roky.
B-]
Dík

klasik
28. července • 9:12

Asi to není zrovna vhodný příspěvek. Používat bezpečnostní pásy je přece samozřejmost, svícení od roku 2000(?) není žádná zásluha, spíše naopak. A pokud jsou někde nevhodné značky, je přesto dobré je respektovat - nebo se zasadit o změnu. Konečně - když se vám nelíbí, že musíte jezdit podle pravidel, která nechcete akceptovat, obraťte se na nezávislé soudy:-P

klasik
28. července • 7:00

Asi to není zrovna vhodný příspěvek. Používat bezpečnostní pásy je přece samozřejmost, svícení od roku 2000(?) není žádná zásluha, spíše naopak. A pokud jsou někde nevhodné značky, je přesto dobré je respektovat - nebo se zasadit o změnu. Konečně - když se vám nelíbí, že musíte jezdit podle pravidel, která nechcete akceptovat, obraťte se na nezávislé soudy:-P

Elvis
28. července • 22:54

"A pokud jsou někde nevhodné značky, je přesto dobré je respektovat " - prosím o vysvělení v čem je dobré respektovat něco, co je evidentní hovadina????

direk
28. července • 9:24

Ano, i takoví moulové se mezi námi najdou :-( ... Celodenní svícení je samozřejmá nutnost! Obzvláště ve vysoce kontrastních světelných podmínkách - ostré slunce, střídání slunce stín nebo naopak šero, atd. atd. Statistiky z celého světa mluví víc než jasně: Celodenní svícení snižuje počet nehod s příčinou pozdnho zaregistrování vozidla o 40%. U motorek a tramvají dokonce o 50%

MIZ
29. července • 14:33

direk: "Statistiky z celého světa mluví víc než jasně: Celodenní svícení snižuje počet nehod s příčinou pozdnho zaregistrování vozidla o 40%." Jaké statistiky? Žádná země v našich šířkách nezavedla povinné celodenní svícení samo o sobě. Jeho přínos tedy nemáte odkud statisticky vyhodnotit! Nesmíte zas tolik věřit Rudému Právu. ;-)
Jestli někdo za jasného dne nevidí osobní auto na silnici, není zdravotně způsobilý k řízení.

Radek
28. července • 8:21

Ale vzdyt ma pravdu! Ja jsem vzdy napr. dodrzoval ve mestech rychlost a stale dodrzuji, jenze kdyz clovek jede, tak proste jede chvili i lehce nad treba jen proto, ze ej to tam zrovna z kopca a ani motor to neubrzdi, cumet porad na tachometr je jeste horsi nez jet o tech 6km vice a davat pozor. Co takhle jezdim, tak mne porad predjizdeji v obci debilove, kteri jedou klidne 70 a ty nikdo vetsinou nepostihuje, staci se postavit treba do Rostoklat u Prahy, kde sice po zavedeni noveho zakona vetsina lidi jede +-50, ale o to vic ridicu je tam predjizdi a dokonce i kamiony, na tyto ridice si maji policiste doslapnout, maj si tam stoupnout s radarem a byt tam treba celej den a tyto ridice chytat, ne tam jet rano na 4-2 hodky, chytit co nejvic ridicu a splnit normu a pak mazat pryc, jenze jsem je tam uz tak rok nevidel, misot si stoupli pred Ceskym Brodem na normalni rychlosti, kde je to zrovna z kopce a tam merili o sto sest, nikdo tam samozrejme 90 nejede, ale tak 100-110 aniz by to ublizilo bezpecnosti. Autor clanku ma pravdu - zakony jsou jedna vec a jejich interpretace vec druha, zadny zakon nikdy nic nevyresil, za vsechno muze lidska tupost a blbost, at uz na strane ridicu (to jsou ti, kteri v obcich litaji 70tkou a nebezpecne predjizdi) nebo na strane policie (pokutovani za prekroceni o par cisel), plati to ale ve vsech oblastech, nejen u ridici, podivej se, kam lidska tupost a blbost dovedla povolebni vyjednavani... porad si myslis, ze zakony jsou svate? Vzdyt je porad delaji jen lidi, kterou jsou tupy a blby, navic si nenachaji ani poradit od tech chytrejsich a rozumnejsich.

nax
28. července • 8:18

Znamej na motorce malem zarval, protoze nejakej jouda to otacel pres ctryproudovku pres zakaz otaceni (nakonec jen stotisicova skoda a on 3 mesice v nemocnici). taky si myslel, ze nikoho neorozi :o( Je tak slozite pochopit, ze pravidla jsou od toho aby se dodrzovala? A jestli je porusujete "malo" nebo "hodne" nebo "kde se nemuze nic stat".... to je proste blbost:o) Proste by se to nemelo. Pokud se vam znaceni nelibi, tlacte na prislusne organy...

Bagr
28. července • 8:08

"Používat bezpečnostní pásy je přece samozřejmost" - Co treba, ze je ridicem od onoho roku?
"svícení od roku 2000(?) není žádná zásluha, spíše naopak" - to jsem nepochopil. Jak bylo mysleno??

Radek
28. července • 8:23

rekl bych, ze jde zase o jednoho odpurce proti sviceni, ktery si mysli, ze usetrenych 100W vykonu na motoru a koupe zarovek o neco casteji nevyvazi lidske zivoty :(

Ivo
28. července • 9:57

AKe zivoty? Za bieleho dna je svietenie zbytocne. Nezvisi to viditelnost auta ani nahodou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Patrik
20. dubna • 12:27

No tak to si jeden z tech kteri si zapnou denni sviceni v zamracenem pocasi i v mlze a mysli si jak je ze predu videt a jaky je frajer protoze ma ledky ale ze zadu je takrka neviditelny a nedej boze jak ma tmavosedou barvu zakazal by jsem denni sviceni a dal do zakonu celorocni sviceni obou svetel jak prednich tak zadnich a poserte se frajirci s ledkami

JARZ
28. července • 16:46

Jak může nějaký řidič napsat,že svícení ve dne není pro bezpečnost provozu přínosem?
Asi to není řidič anebo hodně mizernej.Chápu,že zákon je špatný,ale ne celý.Když někdo nerespektuje značky-otáčení,kde je zakázáno atd.- pak se nesmí divit.

Eli
28. července • 15:27

Pred tydnem jsme se vratili ze Slovinska a Rakouska a po prejezdu do Cech jsem se zhrozil. Je to markantni rozdil, jak se jezdi u nas a v Rakousku. Tam je doprava plynula, pomerne rychla. Vetsina jezdi podle predpisu. U nas je polovina silenejch ridicu, ktery nerozlisujou mesto a mimo obec - jezdi porad neco kolem 60-70. Potom se neda divit tem, ktery se je snazej predjet, ze zvysujou nebezpeci provozu. Obcas se najde magor, kterej si zvysuje sebevedomi sikanovanim ostatnich - lepi se jim za prdel, neustale vykukuje z obou stran,...

mário
28. července • 10:45

pravděpodobně jsi nikdy neseděl za volantem, že..

beat
28. července • 11:21

Mě se fakt líbí, jak je většina pro povinné svícení, protože to pomáhá zachráňovat životy a omezuje počet nehod. Ale současně je většina těchto jedinců pro zvyšování rychlostních limitů..
A když je celoroční svícení tak úžasné a německé zákony tak úžasné, proč nemají němci celoroční svícení? Když každý řidič sám pozná jak má jet rychle a nemusí ho tedy omezovat značky(protože on přece ví na co on a jeho auto má), proč se nenechá stejná volnost i v případě svícení? Přece když projíždím úsekem se špatným světlem tak je logické, že to vím a světla rozsvítím, ne??

MilKy
28. července • 19:22

Fakt si to moc lidí neuvědomí, že si mají rozsvítit... Osobně svítím už dva roky celoročně je to lepší, protože jsem viděn... řidiče, který si jede a má za zády sluníčko, nenapadne si rozsvítit i když auta proti ho vůbec nevidí.

alexvan
29. července • 19:56

já se zeptám. jsem taky viník, když mě třikrát nabrali zezadu? na semaforu, před přechodem...?;-)

CandySan
30. července • 16:04

1x? no... asi zalezi na situaci a je mozne pripustit, ze mozna za urcitych okolnosti bys nebyl vinikem...
3x? Jednoznacne ano! Delas uz po treti stale tu samou chybu vedouci k stale stejne kolizi! Bohuzel je zde malo informaci k tomu aby ti nekdo ucinne poradil s nalezenim te opakovane chyby... :-(

CandySan
28. července • 17:44

Pekna blbost! Ja svitil vzdy a to jen proto, ze jsem chtel, abych ja nebyl zbytecne nekym prehlidnut ci abych to ostatnim usnadnil. Kdyz ostatni nesviti, moc mi to nevadi, protoze ja musim za kazdou cenu mit jistotu, ze vzdy zareaguju presne na situaci, ktera vznikne v mem dohledu a ze dohlednu dostatecne daleko a ze tedy jedu presne takovou rychlosti, ktera je pro takovou situaci dostatecna i s rezervou. Ja musim za kazdou cenu mit 100 procentni jistotu, ze vidim vse - tedy ze na 100 % se mi nestane, abych nekoho prehlednul i kdyz nesviti. Ovsem kdyz mi ten druhy pomuze svicenim a ja ho v prave poledne na horizontu uvidim snaze, mam to snazsi a jede se lepe - mohu se soustredit na dalsi veci, nebo me to jen vycerpava mene. Proto udelam vse proto, abych to i druhym udelal snazsi a abych nikomu neprekazel (jede-li rychleji) a nikoho neohrozil (jede-li jakkoliv, odkudkoliv a kamkoli).
Kdyz druhy udela hrubou chybu, vedouci az ke kolizi, je jen a jen moji vinou, ze jsem (bych) to neodhadnul a neukociroval (vinici jsou vzdy oba! Jen jeden ma mozna vic masla na hlave).Prakticky neexistuje moznost, ze jeden zpusobi bouracku a ten druhy je proste jen chudak... Vyjimky samozrejme existuji: spadne vam letadlo na hlavu; v zatacce jede hlupak v protismeru (sice velmi velmi nebezpecne, ale i zde o tom lze polemizovat zda je jen jeden vinik...); atd... Vetsina karambolu se stane za daleko snazsich podminek a zakon by mel lidi motivovat k uceni, ne je stresovat a tim i vycerpavat (drazi neridici a neschopni ridici necht se laskave hluboce zamysli nez mi napisoi ze jsem jen frajirek co nema rad tento zakon, protoze nemuze [ale ve skutecnosti prave tento jeden muze!] jezdit jak silenec; diky).Pouze a jenom pri tomto vsem mi nesedi na mnoha mistech padesatka. Napr. dvouprouda silnice (protismer oddelen travou a na zadne strane chodnik) - to je bezne na jiznim meste (opatov, chodov, haje atd...). Nebo jizni spojka - mnohde 50 jinde 80 a pritom to ma tri samostatne pruhy! 5.kvetna - 70ka. Naproti tomu mezi vesnickami jsou vsak nekvalitni silnicky bez delici cary a tam je 90 - ma toto logiku? Je toto o frajerinkach?

lyon
28. července • 12:19

V zakone to nemaji treba proto, ze je to u nich naprosta samozrejmost. Sviti tam v podstate kazdy...

pepe
28. července • 11:52

protoze su cesi voli .. a to velice casto jak ti s majakem tak i ti bez ..jinak s tim svicenim - zda se mi ze lidi co pisou ze auto nemuzes prehlidnout sou prazaci ne? tam je asi svetla i navecir dost takze prehlidnuti tmavyho auta nehrozi .. njn, to je holt jina zeme ... co se vlastniho rozsveceni tyce - tezko, tezko chctit po panovi v klobouku aby krom toho ze drzi vsemi 10 volant a premysli jestli tam da (a hlavne jak ze se to delalo) jak tu 4 v 60 na rovince nebo ne jeste najit ovladac svetel a nedejboze pusti volant aby ho prepnul ... mno a nektery zensky napodobne ze ? (proste svatecni ridici atp.)
Jinak bych byl pro, ja sem driv taky obcas svitil i pres den, to v pripadech kdy sem pospichal a jel s odpustenim jak prase (cca 70/130-140) kde to slo, samozrejme, sebevrah nesu ..

digiman
28. července • 10:17

Tak tohle ti nakukal kdo když jedeš proti slunci tak jsou mista kde to auto nevidíš pokud nesvítí pár desítek tisíc km naježděno už mam abych to mohl posoudit a podle mě je taky mnohem lepší celodení svícení aspon svítějí všichni povině a nestanese že v podvečer když je slunce nízko někoho přehlídneš protože má tak blbou barvu že prostě není vidět už jse mi to párkrát stalo že nějakej pitomec za deště samazřejmě zataženo nesvítil a přehlídnout černý nebo hodně tmavý auto pak není probém

Veverak
28. července • 10:37

Jasnacka a protoze se spolehnes na to ze vsichni sviti, tak pokud se tam vyskytne nejakej chodec/cyklista/zvire tak to do nej naperes. Fakt skvely - nevim jak ty, ale v pripade ze pokud ze neni dobre videt, tak hlavne jedu pomalejs a koukam, ale sviceni vsecko vyresi - fakt logika hodna dementa ...

Bagr
28. července • 10:58

Ale tady NIKDO nerekl, ze sviceni VSE vyresi. Ale rozhodne je prinosem!! No...a ta logika spis sedi natebe, nezlob se ;-)

Bagr
28. července • 10:12

Uz si potkal nesvitici hovadko jedouci za sluneho dne lesem nebo aleji, kde se strida slunecni svit se stinem? Ne? Tak to bud rad! A treba prave kvuli takovym bylo zavedeno celorocni sviceni!

Nic.Nebude
28. července • 20:27

Proc trebas nezakazeme normalni barvy auta a povinna barva bude zluta-reflexni.
(Snad to tady zadnej z tech co delaji zakony necte-jeste by se to mohlo chytnout)

Gerald
28. července • 1:40

---
vůbec přijetí současné právní normy je jen jedním z mnoha selhání procesu, který měl po roce 1989 vrátit svobodu do rukou každého z nás. Podobné zákony jsou příjímany s argumentací, že "svoboda se neosvědčila", ale zřejmě také bez vědomí toho, že ke svobodě jednotlivce neoddělitelně patří i jeho odpovědnost. Odpovědnost, kterou se nikdo v lidech nepokusil budovat.
---Výstižné a smutné zároveň. Socialismus s lidskou tváří je bohužel konečně tady... Občane, všechno vyřešíme za tebe... Kvůli tomuhle jsem na václaváku v devětaosmdesatým nestál...

p
28. července • 11:04

a ze te asi musela bolet ruka drzet tak dloho obusek, co?Dopravni znacky maji svuj smysl a nemaji se svobodou nic spolecneho. Tvoje svoboda spociva v tom, ze se muzes obratit na prislusny urad a dozadovat se zmeny. Sepsat petici a pokud ti nebude vyhoveno, snazit se zmenit zastupitelstvo co nad onim uradem bdi za lidi s tvojim nazorem.

bojler
28. července • 3:44

bohuzel je to tak. zavist, lez a odbory zvitezily. pambu s nama. se vsema. 3-[

Doporučujeme

Články odjinud