Opera Design SL 65 AMG: okřídlená bestie

Jeden z celé řady tunerů vozu německé automobilky Mercedes-Benz si vzal do parády roadster SL. Vyladil všechny motorové varianty, přidal karosářské doplňky a výklopné dveře. Top-model SL 65 AMG má výkon 528 kW (718 k) a hranici 300 km/h spolkne za méně než 24 s.
Opera Design SL 65 AMG: okřídlená bestie

Ladičská firma Opera Design připravila pro Mercedes-Benz SL několik specialit. Mezi ty nejviditelnější patří výklopné dveře. Při montáži byla posílena přední část karoserie a rám předního skla, aby netradiční zavěšení dveří nepůsobilo žádné problémy. Výklopné dveře se otevírají a zavírají velmi lehce. Tento tuningový prvek je možné namontovat na všechny motorové varianty modelu SL.

Pro Mercedes-Benz SL ve verzi 350 má tuner připraven paket s názvem Opera Design OP 350 Sportkit. Výkon motoru povyskočí o 40 kW na hodnotu 220 kW (300 k) při 6 200 ot/min. Pro verzi SL 500 je možné použít hned několik výkonových stupňů, přičemž ten nejsilnější vymáčkne z pětilitrového osmiválce 309 kW (420 k) a maximální kroutící moment 620 Nm, který je dostupný již od 2 950 ot/min. Takto posílené SL zvládne stovku za 5,2 s a může uhánět rychlostí až 296 km/h.

Další v pořadí je přeplňovaná verze SL 55 AMG. Tuner nabízí dva výkonnostní stupně: 412 kW (560 k) v první modifikaci nebo silnější variantu 456 kW (620 k) a 800 Nm. SL 55 AMG se silnějším paketem pokoří 100 km/h za 4,2 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 320 km/h. Královský dvanáctiválec v modelu SL 600 vyladil Opera Design na 448 kW (610 k) a 980 Nm.

Top model ale představuje SL 65 AMG a ani tady tuneři nezaváhali. Nová kliková hřídel, větší písty, přepracované výfukové potrubí se sportovními katalyzátory, nová turbodmychadla s vyšším plnícím tlakem, mezichladič plnícího vzduchu a nová řídící jednotka, to vše má za výsledek výkon 528 kW (718 k) a maximální točivý moment 1 120 Nm, který je kvůli limitům převodovky elektronicky omezen na 1 000 Nm. Opera SL 65 AMG akceleruje z 0 km/h na 100 km/h za 3,9 s, na dvou stech je za 11,2 s a hranici 300 km/h spolkne za 23,9 s. Nejvyšší rychlost je 340 km/h, pak následuje vzlétnutí...

Tuner dále nabízí standardní karosářské doplňky: změněný přední nárazník, vysunuté boční prahy, oplechování zádě, přítlačnou lištu na víku zavazadlového prostoru a velká 20palcová kola s pneumatikami 255/30 ZR 20 vpředu a 315/25 ZR vzadu. Opera Design může snížit permanentně světlou výšku vozu o30-35 milimetrů nebo namontovat nové variabilní odpružení vozu, kde si můžete sami pomocí knoflíku snížit podvozek o 30 mm a změnit tuhost tlumičů. Pro interiér si zákazník může vybrat luxusní kožené čalounění ze široké palety barev.

Tip: Na autosalonu v Ženevě bude představen facelift pro SL 55 AMG a SL 65 AMG.


Opera Design Mercedes-Benz SL

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků