Opera Design SL 65 AMG: okřídlená bestie

Jeden z celé řady tunerů vozu německé automobilky Mercedes-Benz si vzal do parády roadster SL. Vyladil všechny motorové varianty, přidal karosářské doplňky a výklopné dveře. Top-model SL 65 AMG má výkon 528 kW (718 k) a hranici 300 km/h spolkne za méně než 24 s.
Opera Design SL 65 AMG: okřídlená bestie

Ladičská firma Opera Design připravila pro Mercedes-Benz SL několik specialit. Mezi ty nejviditelnější patří výklopné dveře. Při montáži byla posílena přední část karoserie a rám předního skla, aby netradiční zavěšení dveří nepůsobilo žádné problémy. Výklopné dveře se otevírají a zavírají velmi lehce. Tento tuningový prvek je možné namontovat na všechny motorové varianty modelu SL.

Pro Mercedes-Benz SL ve verzi 350 má tuner připraven paket s názvem Opera Design OP 350 Sportkit. Výkon motoru povyskočí o 40 kW na hodnotu 220 kW (300 k) při 6 200 ot/min. Pro verzi SL 500 je možné použít hned několik výkonových stupňů, přičemž ten nejsilnější vymáčkne z pětilitrového osmiválce 309 kW (420 k) a maximální kroutící moment 620 Nm, který je dostupný již od 2 950 ot/min. Takto posílené SL zvládne stovku za 5,2 s a může uhánět rychlostí až 296 km/h.

Další v pořadí je přeplňovaná verze SL 55 AMG. Tuner nabízí dva výkonnostní stupně: 412 kW (560 k) v první modifikaci nebo silnější variantu 456 kW (620 k) a 800 Nm. SL 55 AMG se silnějším paketem pokoří 100 km/h za 4,2 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 320 km/h. Královský dvanáctiválec v modelu SL 600 vyladil Opera Design na 448 kW (610 k) a 980 Nm.

Top model ale představuje SL 65 AMG a ani tady tuneři nezaváhali. Nová kliková hřídel, větší písty, přepracované výfukové potrubí se sportovními katalyzátory, nová turbodmychadla s vyšším plnícím tlakem, mezichladič plnícího vzduchu a nová řídící jednotka, to vše má za výsledek výkon 528 kW (718 k) a maximální točivý moment 1 120 Nm, který je kvůli limitům převodovky elektronicky omezen na 1 000 Nm. Opera SL 65 AMG akceleruje z 0 km/h na 100 km/h za 3,9 s, na dvou stech je za 11,2 s a hranici 300 km/h spolkne za 23,9 s. Nejvyšší rychlost je 340 km/h, pak následuje vzlétnutí...

Tuner dále nabízí standardní karosářské doplňky: změněný přední nárazník, vysunuté boční prahy, oplechování zádě, přítlačnou lištu na víku zavazadlového prostoru a velká 20palcová kola s pneumatikami 255/30 ZR 20 vpředu a 315/25 ZR vzadu. Opera Design může snížit permanentně světlou výšku vozu o30-35 milimetrů nebo namontovat nové variabilní odpružení vozu, kde si můžete sami pomocí knoflíku snížit podvozek o 30 mm a změnit tuhost tlumičů. Pro interiér si zákazník může vybrat luxusní kožené čalounění ze široké palety barev.

Tip: Na autosalonu v Ženevě bude představen facelift pro SL 55 AMG a SL 65 AMG.


Opera Design Mercedes-Benz SL

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků