Opely jsou teď ještě úspornější. Astra 1.6 CDTI jezdí za 3,6 litru na sto

Opel představuje modifikované pohonné ústrojí v modelu Astra, které ještě o kousek snižuje normovanou spotřebu paliva. Ačkoli motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry teprve zhruba rok, Opel zapracoval na procesu spalování, snížil třecí ztráty v převodovém ústrojí a obul na Astru pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Corsa teď jezdí za 3,1 litru na sto, Astra za 3,6 litru na sto a Insignia za 4,3 litru na sto. Za snížením spotřeby stojí optimalizace spalovacího procesu, aerodynamiky, snížení tření v převodovém ústrojí a pneumatiky s nízkým valivým odporem

Výsledkem je kombinovaná spotřeba paliva 3,6 litru na 100 km a emise 94 g/km CO2. Data platí pro verzi o výkonu 81 kW (110 k), ale i silnější model o výkonu 100 kW (136 k) má teď spotřebu 3,7 litru, což odpovídá emisím 99 g/km CO2. Astra tak má energetické označení A+ a v mnoha zemích se dostává do kategorie s nejnižší daňovou zátěží.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Součástí ekobalíčku pro Astru je i o trochu snížený podvozek zlepšující aerodynamickou efektivitu a také upravená aerodynamika s aktivními klapkami v masce chladiče, které se při vyšší rychlosti, a pokud to dovoluje teplota motoru, zavírají.

Nový Opel Corsa se také dočkal upravených parametrů spotřeby. S motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) teď dosahuje spotřeby 3,1 litru na 100 km a emisí 84 g/km CO2, pokud je vybavena novou převodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Nižší hodnoty spotřeby a emisí platí i pro Opel Insignia s novým motorem 2.0 CDTI. Verze o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 400 Nm má kombinovanou spotřebu mezi 4,3 a 4,5 litry na 100 km podle výbavy a použitých pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků