Opely jsou teď ještě úspornější. Astra 1.6 CDTI jezdí za 3,6 litru na sto

Opel představuje modifikované pohonné ústrojí v modelu Astra, které ještě o kousek snižuje normovanou spotřebu paliva. Ačkoli motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry teprve zhruba rok, Opel zapracoval na procesu spalování, snížil třecí ztráty v převodovém ústrojí a obul na Astru pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Corsa teď jezdí za 3,1 litru na sto, Astra za 3,6 litru na sto a Insignia za 4,3 litru na sto. Za snížením spotřeby stojí optimalizace spalovacího procesu, aerodynamiky, snížení tření v převodovém ústrojí a pneumatiky s nízkým valivým odporem

Výsledkem je kombinovaná spotřeba paliva 3,6 litru na 100 km a emise 94 g/km CO2. Data platí pro verzi o výkonu 81 kW (110 k), ale i silnější model o výkonu 100 kW (136 k) má teď spotřebu 3,7 litru, což odpovídá emisím 99 g/km CO2. Astra tak má energetické označení A+ a v mnoha zemích se dostává do kategorie s nejnižší daňovou zátěží.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Součástí ekobalíčku pro Astru je i o trochu snížený podvozek zlepšující aerodynamickou efektivitu a také upravená aerodynamika s aktivními klapkami v masce chladiče, které se při vyšší rychlosti, a pokud to dovoluje teplota motoru, zavírají.

Nový Opel Corsa se také dočkal upravených parametrů spotřeby. S motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) teď dosahuje spotřeby 3,1 litru na 100 km a emisí 84 g/km CO2, pokud je vybavena novou převodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Nižší hodnoty spotřeby a emisí platí i pro Opel Insignia s novým motorem 2.0 CDTI. Verze o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 400 Nm má kombinovanou spotřebu mezi 4,3 a 4,5 litry na 100 km podle výbavy a použitých pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků