Opely jsou teď ještě úspornější. Astra 1.6 CDTI jezdí za 3,6 litru na sto

Opel představuje modifikované pohonné ústrojí v modelu Astra, které ještě o kousek snižuje normovanou spotřebu paliva. Ačkoli motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry teprve zhruba rok, Opel zapracoval na procesu spalování, snížil třecí ztráty v převodovém ústrojí a obul na Astru pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Corsa teď jezdí za 3,1 litru na sto, Astra za 3,6 litru na sto a Insignia za 4,3 litru na sto. Za snížením spotřeby stojí optimalizace spalovacího procesu, aerodynamiky, snížení tření v převodovém ústrojí a pneumatiky s nízkým valivým odporem

Výsledkem je kombinovaná spotřeba paliva 3,6 litru na 100 km a emise 94 g/km CO2. Data platí pro verzi o výkonu 81 kW (110 k), ale i silnější model o výkonu 100 kW (136 k) má teď spotřebu 3,7 litru, což odpovídá emisím 99 g/km CO2. Astra tak má energetické označení A+ a v mnoha zemích se dostává do kategorie s nejnižší daňovou zátěží.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Součástí ekobalíčku pro Astru je i o trochu snížený podvozek zlepšující aerodynamickou efektivitu a také upravená aerodynamika s aktivními klapkami v masce chladiče, které se při vyšší rychlosti, a pokud to dovoluje teplota motoru, zavírají.

Nový Opel Corsa se také dočkal upravených parametrů spotřeby. S motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) teď dosahuje spotřeby 3,1 litru na 100 km a emisí 84 g/km CO2, pokud je vybavena novou převodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Nižší hodnoty spotřeby a emisí platí i pro Opel Insignia s novým motorem 2.0 CDTI. Verze o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 400 Nm má kombinovanou spotřebu mezi 4,3 a 4,5 litry na 100 km podle výbavy a použitých pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků