Opely jsou teď ještě úspornější. Astra 1.6 CDTI jezdí za 3,6 litru na sto

Opel představuje modifikované pohonné ústrojí v modelu Astra, které ještě o kousek snižuje normovanou spotřebu paliva. Ačkoli motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry teprve zhruba rok, Opel zapracoval na procesu spalování, snížil třecí ztráty v převodovém ústrojí a obul na Astru pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Corsa teď jezdí za 3,1 litru na sto, Astra za 3,6 litru na sto a Insignia za 4,3 litru na sto. Za snížením spotřeby stojí optimalizace spalovacího procesu, aerodynamiky, snížení tření v převodovém ústrojí a pneumatiky s nízkým valivým odporem

Výsledkem je kombinovaná spotřeba paliva 3,6 litru na 100 km a emise 94 g/km CO2. Data platí pro verzi o výkonu 81 kW (110 k), ale i silnější model o výkonu 100 kW (136 k) má teď spotřebu 3,7 litru, což odpovídá emisím 99 g/km CO2. Astra tak má energetické označení A+ a v mnoha zemích se dostává do kategorie s nejnižší daňovou zátěží.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Součástí ekobalíčku pro Astru je i o trochu snížený podvozek zlepšující aerodynamickou efektivitu a také upravená aerodynamika s aktivními klapkami v masce chladiče, které se při vyšší rychlosti, a pokud to dovoluje teplota motoru, zavírají.

Nový Opel Corsa se také dočkal upravených parametrů spotřeby. S motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) teď dosahuje spotřeby 3,1 litru na 100 km a emisí 84 g/km CO2, pokud je vybavena novou převodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Nižší hodnoty spotřeby a emisí platí i pro Opel Insignia s novým motorem 2.0 CDTI. Verze o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 400 Nm má kombinovanou spotřebu mezi 4,3 a 4,5 litry na 100 km podle výbavy a použitých pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků