Opelu se daří, v prvním čtvrtletí zvýšil prodeje v Německu o 60 procent

Německý Opel je často zmiňován mezi těmi automobilkami, na které nejvíce dopadají současné ekonomické problémy téměř celého světa a slovo „krach” je v jeho souvislosti zmiňováno snad až příliš často. Ze zpráv z Rüsselsheimu je ovšem v poslední době zjevné, že problémy automobilky nemají, na rozdíl od mnoha jiných, základy v nekonkurenceschopnosti a nízké poptávce.

Již v půlce března jsme vás informovali, že Opelu se v současné době prodejně náramně daří. V okamžiku, kdy nemalá část automobilek omezuje výrobu, zavádí Opel dodatečné směny a registruje desítky tisíc závazných objednávek na novou Insignii.

Nyní se automobilka pochlubila předběžnými výsledky na za první čtvrletí letošního roku a ty tento trend povtrzují - Opel v Německu prodal za první kvartál již přes 120 000 nových vozů, což představuje meziroční nárust o masivních 60 procent. Důvodem je z části německá šrotovací prémie, která zvyšuje poptávku po menších vozech značky, a z části úspěch nové Insignie, která se prodává lépe než Opel očekával

Je otázkou, do jaké míry je úspěch Opelu výjimečný a do jaké míry se tímto směrem posunul celý trh. Na závěry je ještě brzy, ostatní automobilky svá prodejní čísla ještě nezveřejnily. Posun Škody Fabia v německých žebříčcích prodejnosti ale dává tušit, že na součásném, státními subvencemi zdeformovaném německém trhu, se nebude dařit zdaleka každému.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků