Opel Zafira Turbo je nejvýkonnější kompaktní MPV

Vana666  |  17. 10. 2013 09:52

Co je na 300 Nm tak nevídaného ? Dyť i poměr krouťáku k max.výkonu 300/200=1,5 je ze srovnávaných aut u téhle Zafiry nejmenší, spolu s EcoBoostem.
Jinými slovy, motor v Oplu má vzhledem k výkonu relativně menší moment než zmíněné THP a TSI

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  17. 10. 2013 11:07

je to 1,6 a na ten objem, pak už to asi není o poměru

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  17. 10. 2013 11:54

Ale ano, na jednašestku to má dost velký výkon, to souhlas. Ale krouťák je tomu výkonu už zcela přiměřený vzhledem k faktu že se jedná o turbobenzín, tam už nic mimořádného nevidím.

Odpovědět  |   | 
berry  |  17. 10. 2013 11:35

jaky ma tenhle koef. smysl? moc tomu nerozumim...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  17. 10. 2013 11:57

viz můj předchozí příspěvek, aby ukázal že velikost krouťáku je přiměřená max. výkonu motoru

Odpovědět  |   | 
Esty  |  17. 10. 2013 15:09

Ten koeficient je úplně k ničemu a v podstatě vůbec o ničem nevypovídá ...
Krouťák i výkon musíš vztahovat k objemu motoru, eventuelně k typu motoru (benzínový, naftový) a způzobu přeplňování (počet turbodmychadel, příp kombinace turbo + kompresor).
A vzhledem k tomu, že jde o motor o objemu 1.6 litru benzín s jedním turbem, jedná se opravdu o vysoký kroutící moment (k tomu motoru) a taktéž o vysoký výkon v dané třídě vozidel ...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  17. 10. 2013 16:41

Však jsem to taky vztáhl jednotně - všechny zmíněné motory jsou přeplňované benzíny a ty srovnáváme vzájemně. A v rámci těchto motorů je opel nejvýkonnější, to ano, ale jeho moment odpovídá výkonu a není už potřeba se mu nějak zvlášť divit. Nic víc ..

Odpovědět  |   | 
berry  |  17. 10. 2013 17:28

tak to je snad jasne ne? kroutak s vykonem souvisi... alespon do znacne miry...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  17. 10. 2013 14:43

tohle určitě není nejvýkonnější MPV, protože např. Ford nabízí S-maxe s 240k motorem..

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  17. 10. 2013 14:59

Základem je umět číst. Tady by dokonce stačil i nadpis.

Odpovědět  |   | 
kejsy  |  18. 10. 2013 07:28

chytraku s-max nie je MPV

Odpovědět  |   | 
LOL  |  18. 10. 2013 12:24

Aha. Má 7 seslí (dvě zadní schovávací), kastli jako Zafira, ale MPV to není.

Možná by to chtělo ještě vysvětlit Fordu, který jej označuje jako "5-dveřové MPV" (pravda, semtam i jako SAV)

http://www.ford.cz/SBE/ConfigureVehicle/p=12... ...

Odpovědět  |   | 
Radek33  |  18. 10. 2013 14:11

Tak opravdu je potřeba umět pořádně číst... Už v nadpise stojí "kompaktní MPV," což teda S-Max rozhodně nejni, na tom se asi shodnem (podvozek z Mondea atd.). A že S-max nesoupeří zrovna se Zafirou je jasný i pohledem do ceníku: zmiňovaný 240k Ecoboost začíná na 956.000,- a i slabší 203k Ecoboost je pořád min. o 200.000,- dražší než 200k Zafira. Tož tak...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  19. 10. 2013 17:26

Za první jsem reagoval na hlášku "smax není MPV"
Za druhé, i Smax je dle mého mínění klasický kompakt (pokud jej takto chceš nazývat), protože velké MPV je až Galaxy (pokud to poměřujeme velikostí vozu). Ono to dává i smysl, protože místa je v těchto autech (Zafira, Smax, atd.) přibližně stejně. Proti tomu v Galaxy je plnohodnotných 7 seslí plus rozumný (nikoli "teoretický") prostor na zavazadla.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  19. 10. 2013 17:28

Dodatek: cenu nemá smysl rozebírat. Jednak jak Opel, tak Ford mají wannabe ceny, které rozumný zákazník vyjednáváním srazí o desítky procent (což jaksi reflektuje (ne)kvalitu aut a (ne)kvalitu místního servisního zázemí). Řeč byla o výkonu MPV

Odpovědět  |   | 
Radek33  |  23. 10. 2013 09:07

Jééé, tady chce mít někdo pravdu za každou cenu...
Mícháš hrušky: Zafira, Scénic, Picasso, 5008, C-MAX, Touran
s jabkama: Espace/Grand Space, C8, 807, S-MAX/Galaxy, Sharan.
Prostě kompaktní MPV jsou na podvozku kompaktů. S-MAX je na bázi Mondea a jen jiný mlhovky a o 5 cm menší dýlka z něj kompakt neudělaj...
Howgh.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo